Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Lehet, hogy a hideghez van köze, mert többen is írták ezt a jelenséget az utóbbi napokban.

Hali nekem ugyanez a jelenség előfordult mikor nagyon hideg volt. Autovillamosságis haverral beszéltem minap a témáról. Ő azt mondta hogy X-es kódú motorknál a jelenség akkor szokott előfordulni mikor az olaj koksz kitámasztja a folytószelepet. Különösen az "olajbáró" motorkra igaz. Viszont nekem is előfordult pedig nekem Z-s és nem is lakomázza az olajat.Felmerült még hogy a túlzott hideg miatt ez az félremér. De a hiba konrét okát nem kerestük mert ahogy nálad is a következő indulásra helyreállt a rend így elkönyveltem hogy hideg van :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Segítségeteket szeretném kérni!!!

Opel Astra G 2.0 16V Diesel,hidegen indítás után visszajön a hibajel!!

Gáz adás után eltűnik!!

Kiolvasás diagnostika:Izzító késleltető relé.

Gondolom az izzító relét kéne cserélni!?!

Ez eddig oké.

De amíg hideg addig be be villog a világítás(fényszóró) egy pillanatra amikor el engedem a gázt!!

Kimértük és az a tapasztalat hogy olyankor az ízzítás működésbe lép!!

Gondolom ez nem jó!!Amikor gázt adok menet közben nem kéne rá kapcsolni az ízzítást ugye??

Ez a relé hibája lehet??Ha ki cserélem meg szűnik???

Köszi a segítséget!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Segítségeteket szeretném kérni!!!

Opel Astra G 2.0 16V Diesel,hidegen indítás után visszajön a hibajel!!

Gáz adás után eltűnik!!

Kiolvasás diagnostika:Izzító késleltető relé.

Gondolom az izzító relét kéne cserélni!?!

Ez eddig oké.

De amíg hideg addig be be villog a világítás(fényszóró) egy pillanatra amikor el engedem a gázt!!

Kimértük és az a tapasztalat hogy olyankor az ízzítás működésbe lép!!

Gondolom ez nem jó!!Amikor gázt adok menet közben nem kéne rá kapcsolni az ízzítást ugye??

Ez a relé hibája lehet??Ha ki cserélem meg szűnik???

Köszi a segítséget!!

Az izzítórelédet gondolom az ECU vezérli, mivel hőmérsékletfüggő az izzítás.

Mivel vezérelt, ezért lehet máshol van a hiba szerintem, de majd a diesel szakik megmondják.

Link to comment
Megosztás:

Az izzítórelédet gondolom az ECU vezérli, mivel hőmérsékletfüggő az izzítás. Mivel vezérelt, ezért lehet máshol van a hiba szerintem, de majd a diesel szakik megmondják.
Ez igy igaz! De nem feltétlenül az ECUnál van a hiba. Egy elszabadult test is simán lehet okozója de egy széthullot izzitó relé is. Ugyanis a rezonanciától összeérnek az érintkezők és emiatt folyik áram az izzitó gyertyák felé. Ez azért sem egészséges mert az izzógyertyák idő előtt szétégnek +az amúgy is ezekben az időkeben a többlet terhelést elszenvedő generátor még jobban terhelve van. Ha DELCO akkor idő előtt az is mehet a levesbe mert annak a hűtése bizony nem valami megbízható,
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

van nekemegy astra g x14xe motorkódú autom és el kezdett rángatni általában váltásnál lehet érezni meg kanyarba,hogy berángat

ha tartott gázzal megyk akkor nem vettem észre a rángatást mi lehet a baj ? hidegenés melegen is egyből indul alapjárat normális és ezt az egészet kb. két napja kezdte el de nagyon idegesítő.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

van nekemegy astra g x14xe motorkódú autom és el kezdett rángatni általában váltásnál lehet érezni meg kanyarba,hogy berángat

ha tartott gázzal megyk akkor nem vettem észre a rángatást mi lehet a baj ? hidegenés melegen is egyből indul alapjárat normális és ezt az egészet kb. két napja kezdte el de nagyon idegesítő.

Hibakód/hibalámpa nincs?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Nagy meló kicserélni a váltó oldali főtengely szimeringet, most vettem észre, hogy azon a részen tiszta olaj a motor meg a váltó alja :(

Töltöttem utána olajat, háát a beöntő sapka alja elég érdekesen nézett ki, kb mint a cappuccino tetején lévő habos rész, színre is (világos barna).

10ekm van az olajban most fogom lecseréni. 10w40-es Elf. Ez sem annyira normális gondolom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Nagy meló kicserélni a váltó oldali főtengely szimeringet, most vettem észre, hogy azon a részen tiszta olaj a motor meg a váltó alja :(

Töltöttem utána olajat, háát a beöntő sapka alja elég érdekesen nézett ki, kb mint a cappuccino tetején lévő habos rész, színre is (világos barna).

10ekm van az olajban most fogom lecseréni. 10w40-es Elf. Ez sem annyira normális gondolom.

és a 10w40 sem normális abba a motorba...

5w30 kell abba dexos2-vel...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Az autom(z16xe) most eset át egy alapjárati motor, folytószelepház, szívóhid takaritáson és azóta azt tapasztalom hogy hideg inditásnál a fordulat felszalad kb. 2000-re, utána szépen beáll 1200-re majd 800-ra. Eddig ilyet nem csinált!!Tanácsotokat kérném hogy szerintetek mi lehet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Az autom(z16xe) most eset át egy alapjárati motor, folytószelepház, szívóhid takaritáson és azóta azt tapasztalom hogy hideg inditásnál a fordulat felszalad kb. 2000-re, utána szépen beáll 1200-re majd 800-ra. Eddig ilyet nem csinált!!Tanácsotokat kérném hogy szerintetek mi lehet?

Q-va hideg! :omg:

De állítólag jövőhéten jön a melegedés!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Az autom(z16xe) most eset át egy alapjárati motor, folytószelepház, szívóhid takaritáson és azóta azt tapasztalom hogy hideg inditásnál a fordulat felszalad kb. 2000-re, utána szépen beáll 1200-re majd 800-ra. Eddig ilyet nem csinált!!Tanácsotokat kérném hogy szerintetek mi lehet?

Teljesen normális hisz most kap levegőt rendesen.Majd utána áll az ECU azaz betanulja az új értékeket aztán ismét régi lesz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

van nekemegy astra g x14xe motorkódú autom és el kezdett rángatni általában váltásnál lehet érezni meg kanyarba,hogy berángat

ha tartott gázzal megyk akkor nem vettem észre a rángatást mi lehet a baj ? hidegenés melegen is egyből indul alapjárat normális és ezt az egészet kb. két napja kezdte el de nagyon idegesítő.nemvilágít a hibalámpa.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Nagy meló kicserélni a váltó oldali főtengely szimeringet, most vettem észre, hogy azon a részen tiszta olaj a motor meg a váltó alja :(

Töltöttem utána olajat, háát a beöntő sapka alja elég érdekesen nézett ki, kb mint a cappuccino tetején lévő habos rész, színre is (világos barna).

10ekm van az olajban most fogom lecseréni. 10w40-es Elf. Ez sem annyira normális gondolom.

A féltengelyszimering csere kb 40-50 perc... (vagy még annyi sem, régen cserélték már nekem)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Nagy meló kicserélni a váltó oldali főtengely szimeringet, most vettem észre, hogy azon a részen tiszta olaj a motor meg a váltó alja :(

Töltöttem utána olajat, háát a beöntő sapka alja elég érdekesen nézett ki, kb mint a cappuccino tetején lévő habos rész, színre is (világos barna).

10ekm van az olajban most fogom lecseréni. 10w40-es Elf. Ez sem annyira normális gondolom.

Szia!

Úgy emlékszem nemrég volt erről szó. Le kell szerelni a váltót, a kuplungot stb.

A "capuccinos" jelenségről is többször írtak már, ha sokat mész rövid távokat előfordulhat a kicsapódó vízpára miatt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Nagy meló kicserélni a váltó oldali főtengely szimeringet, most vettem észre, hogy azon a részen tiszta olaj a motor meg a váltó alja :(

Töltöttem utána olajat, háát a beöntő sapka alja elég érdekesen nézett ki, kb mint a cappuccino tetején lévő habos rész, színre is (világos barna).

10ekm van az olajban most fogom lecseréni. 10w40-es Elf. Ez sem annyira normális gondolom.

Mivel LPG-vel használod az autót, így az a kávéhab normális, ha csak rövid utakon használod az autót. Ha mész vele egy kicsit hosszabb úton, ahol el tudja érni az üzemi hőmérsékletet, akkor eltűnik a hab. Nekem a kadetten olyan is volt, hogy az olajszintnéző pálca szinte bele volt fagyva a csövébe a vizes hab miatt, aztán amikor mentem vele kb. 70km-t egyben, akkor kitisztult az olaj. Az LPG kipufogógázában több a víz, mint a benzinében, ezért jobban feltűnő a dolog LPG-nél, de benzinnél is létezik a dolog.

Link to comment
Megosztás:

Rövid távokat megyek csak napi 2x8km-ert. Remélem ha javul az idő meg fog szünni ez a P1112-es hibakód is, mert marha zavaró, nekem, hogy világít a hibajelző lámpa :( Ha van a hideghez köze egyáltalán. Több autósboltot kérdeztem, hogy adtak e már el twinport szelepet, egyáltalán nem jellemző, hogy elromlana, nem egy keresett alkatrész.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Úgy emlékszem nemrég volt erről szó. Le kell szerelni a váltót, a kuplungot stb.

A "capuccinos" jelenségről is többször írtak már, ha sokat mész rövid távokat előfordulhat a kicsapódó vízpára miatt.

A karter csövet is nézd meg néha mert nekem a capuccinos pára oda fagy bele és jó kis jég dugot tud okozni.Egyszer kb 3-éve ki nyomta az olajat a nyomás a nivó pálcánál mert jég dugó volt a karter csőben.Egyébként én is jövő héten viszem az autót szervízbe a féltengely szimering miatt.

Link to comment
Megosztás:

Rövid távokat megyek csak napi 2x8km-ert. Remélem ha javul az idő meg fog szünni ez a P1112-es hibakód is, mert marha zavaró, nekem, hogy világít a hibajelző lámpa :( Ha van a hideghez köze egyáltalán. Több autósboltot kérdeztem, hogy adtak e már el twinport szelepet, egyáltalán nem jellemző, hogy elromlana, nem egy keresett alkatrész.

valóban nem jellemző hiba...

én arra tudok gondolni hogy vagy az elektronikus része szorul , vagy a lapát(ok) a szívóoldalban..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

van nekemegy astra g x14xe motorkódú autom és el kezdett rángatni általában váltásnál lehet érezni meg kanyarba,hogy berángat

ha tartott gázzal megyk akkor nem vettem észre a rángatást mi lehet a baj ? hidegenés melegen is egyből indul alapjárat normális és ezt az egészet kb. két napja kezdte el de nagyon idegesítő.nemvilágít a hibalámpa.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

van nekemegy astra g x14xe motorkódú autom és el kezdett rángatni általában váltásnál lehet érezni meg kanyarba,hogy berángat

ha tartott gázzal megyk akkor nem vettem észre a rángatást mi lehet a baj ? hidegenés melegen is egyből indul alapjárat normális és ezt az egészet kb. két napja kezdte el de nagyon idegesítő.nemvilágít a hibalámpa.

egr-t és fojtót takarítottál már ??

légzsák lámpád világít még? vagy kiégett ?:)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.