Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

így van! a "bágyadtan teker" az még nem lehet olyan mély kisült akku. Meg persze a többszöri indítózás is vett már ki belőle.

Ha teker, akkor én az akkut kizárnám. Tolásra akkor is kellene indulnia, ha már annyi sincs az akksiban, hogy tekerjen. Akkor nem indul tolásra, ha már a világítás is csak parázslik.

Link to comment
Megosztás:

Az a baj, hogy ez azért nem ilyen egyszerű, üresjárati feszültségből nem lehet egyértelműen következtetni egy akksi töltöttségére, pláne ha már tényleg döglődik. Ez inkább csak tájékoztató jellegű adat.

Egyébként az, hogy "bágyadtabban teker" elég tág fogalom, ez a hideg mindenképpen megviseli az akksikat, úgyhogy erre így látatlanban nem nagyon lehet mit mondani, az is lehet, hogy csak megmerült, de amúgy semmi baja, de lehet hogy teljesen más a probléma. Szóval bármi lehet :D

Tudom, de ha indítózik nem tudja mérni a terhelt állapotot, ami nem eshet indítózáskor 8.5-9V alá.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma reggel pár napnyi állás után nem indul a kocsi: önindító teker, de eléggé bágyadtan, motor nem indul be. Cserés akksi lesz, vagy nézzek szét másfelé esetleg? (LPG-s verda, de benzinnel indítana.)

Üdv,

Zoli

Ha van töltőd, akkor néha nem árt rátenni.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek! Lenne egy elég érdekes problémám, remélem tud valaki segíteni. Szóval leírnám részletesen: mostanság nem használtam az autót, míg voltak ezek a nagy hidegek és gondoltam, hogy beindítom és felmelegítem a motort. Az autót beindítottam és a pótkulcsal be akartam zárni, hogy ne kelljen kint őrizni. Ekkor állt be a gond.

Mikor megpróbáltam bezárni pattant egyet a zár és utána nem tudtam kihúzni a kocsiból a kulcsot.

De a legszebb az egészbe, hogy se kívülről, se belülről nem lehet kinyitni, a kulcs meg benne. Én arra gondolok, hogy eltörhetett a zár!?

Ha valaki meg tudná mondani, hogy ki lehet e még így nyitni, és ha igen akkor hogyan azt megköszönném. Mert így a zárat sem tudom megnézni, hogy mi történt vele.

Előre is köszönöm a segítségeteket! :D

ui.: egy 1999-es astra g ről lenne szó (lépcsőshátú)

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek! Lenne egy elég érdekes problémám, remélem tud valaki segíteni. Szóval leírnám részletesen: mostanság nem használtam az autót, míg voltak ezek a nagy hidegek és gondoltam, hogy beindítom és felmelegítem a motort. Az autót beindítottam és a pótkulcsal be akartam zárni, hogy ne kelljen kint őrizni. Ekkor állt be a gond.

Mikor megpróbáltam bezárni pattant egyet a zár és utána nem tudtam kihúzni a kocsiból a kulcsot.

De a legszebb az egészbe, hogy se kívülről, se belülről nem lehet kinyitni, a kulcs meg benne. Én arra gondolok, hogy eltörhetett a zár!?

Ha valaki meg tudná mondani, hogy ki lehet e még így nyitni, és ha igen akkor hogyan azt megköszönném. Mert így a zárat sem tudom megnézni, hogy mi történt vele.

Előre is köszönöm a segítségeteket! :D

ui.: egy 1999-es astra g ről lenne szó (lépcsőshátú)

Azóta is jár a motor?Nem lehet a kulcs mellett esetleg beolajozni picit valahogy?Befújni zárolajzóval vagy ilyesmi?

Link to comment
Megosztás:

Elég gyanús, mérd meg az akksi feszültségét:(ha 12.2 alatt van, akkor nagyon gyanús)

100% 12.7V

75% 12.4V

50% 12.2V

25% 12.0V

Mélykisütött 11.9V

Ezt a táblázatot már láttam máshol is és ez nagyon elméleti. Ezt olyan akkunál lehet mérni ami nincsen bekötve sehová. Ha a kocsiban van benne és van egy tökéletes állapotú akku és jó a töltés még 200km megtétele után sem fog mérni senki sem másnap reggel 12,7V ot, de nem azért mert az akku szar. Hanem azért mert a kocsiban van álló helyzetben 70-100mA fogyasztás utóbbi inkább UH szenzoros riasztókra jellemző. Ez a 70-100mA -es terhelés 8-10 órás állás után hidegen simán leveszi 12,4-5 re. Én még átlagos akksival rendelkező mai autóban nem mértem 8-10 órás állás után 12,7et de még 6ot sem igen. Pedig a töltés rendben volt bennük. A bosch szabályzók legtöbbje sajna 14,1-2 körül szabályoznak ami városi rövidtávoknál kevés lehet. Viszont nyáron hosszút menve sem tölti túl az akksit. Szal érdekes dolog ez a töltőfesz. Mivel én városban használom ezért nekem még a 14,5-6 is jó lenne de aki többet megy annak nyáron már a 14,4 is lehet sok, idő előtt elfőzi a vizet az akku. És bizony amibe nem lehet önteni abba nem igazán szerencsés

Link to comment
Megosztás:

Akksit tegnap kiszedtem, este töltöttem, ma reggel pár pöccre indult a kocsi. Hát, egy töltő nem fog ártani, valóban...

Inkább megnézni, hogy miért volt lemerülve. Ha az autóban rendben van a töltés, nem csak extrém rövid utakon használjuk és nem felejtünk valamit bekapcsolva, akkor soha nincs szükség akkutöltőre.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Az ablakfűtést néha nem tudom bekapcsolni,csak hogyha kapcsolgatom a ventillátort,vagy a választókapcsolót,és próbáltam a klíma,és a belső keringetést is és nem reagál egyik sem,amikor meg olyan kedve van működik szépen mindegyik,a hideg lehet az oka,vagy kontakt hiba?

Nem csak a visszajelző izzóid kontakthibásak? Az hogy mindegyik kapcsolód egyszerre legyen kontaktos, azt nehezen tudom elképzelni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Az ablakfűtést néha nem tudom bekapcsolni,csak hogyha kapcsolgatom a ventillátort,vagy a választókapcsolót,és próbáltam a klíma,és a belső keringetést is és nem reagál egyik sem,amikor meg olyan kedve van működik szépen mindegyik,a hideg lehet az oka,vagy kontakt hiba?

IMG_0967_2.jpg

Nem csak a visszajelző izzóid kontakthibásak? Az hogy mindegyik kapcsolód egyszerre legyen kontaktos, azt nehezen tudom elképzelni.

A visszajelzők LED-ek.

Csak a csatlakozód van megégve. Nem érintkezik.

Ventilátor kapcsolgatás, nagyobb áram, mozgás, és megint működik egy darabig.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Az ablakfűtést néha nem tudom bekapcsolni,csak hogyha kapcsolgatom a ventillátort,vagy a választókapcsolót,és próbáltam a klíma,és a belső keringetést is és nem reagál egyik sem,amikor meg olyan kedve van működik szépen mindegyik,a hideg lehet az oka,vagy kontakt hiba?

Csak egy tipp: mikor ráadod a gyújtást a verdára, picit mozgasd meg a slusszkulcsot abban az állásban. Ha így ki-be kapcsolgat a ventilátorod, akkor az is lehet a gond, hogy döglődő gyújtáskapcsoló betét is okozhatja ha nem kap naftát a fűtéspanel.

Link to comment
Megosztás:

Csak egy tipp: mikor ráadod a gyújtást a verdára, picit mozgasd meg a slusszkulcsot abban az állásban. Ha így ki-be kapcsolgat a ventilátorod, akkor az is lehet a gond, hogy döglődő gyújtáskapcsoló betét is okozhatja ha nem kap naftát a fűtéspanel.

Ez is lehet! A gyújtáskapcsoló 15A megy az F3.2 (15A) biztosítékra, onnan a fűtésboxra, és az ülésfűtésre. Ha az utóbbi nincs, a csatlakozóján meg tudod mérni.

(hamutartó alatti panel, zöld, kék csatlakozó) 1=test, 3=15A (itt, gyújtáson 12V-nak kell lenni)

Link to comment
Megosztás:

Óriási nagy bajban vagyok tisztelt fórumozók ,Most vettem egy új akkut az Opel astra g 1.4 16 szelepes 2000 évjáratú kocsimban ahogy a csere megtörtént azútán az akku jó volt bele egyébként Varta de a rádió és minden egyéb lenullázodott vagyis 1997 01. 01. -el van ki írva és még a rádiót bekapcsolom azt írja ki hogy SAFE mit lehet ilyenkor tenni hogy jó legyen egyébként kérem aki tud segítsen?Egyébként még az ideiglenes km számláló is nullázódott !Kérem aki tudd HELP most már zenét sem tudok hallgatni egyébként a gyári rádió van benne. :o :hiya:

Link to comment
Megosztás:

Az hogy minden lenullázódótt, az várható volt. Meglepő módon az autó elektromos rendszere árammal működk, ha nincs áram (akkumulátor), akkor meg sehogy. Dátum/idő beállítás -> kézikönyv, a rádióhoz meg kel a biztonsági kód, ami rajta van a Car Pass-on (kis hitelkártya méretű papírfecni, általában a szervizkönyvben van), a kód bevitelének módja meg szintén le van írva akézikönyvben, de ha ott nincs, akkor itt a fórumon biztosan.

Link to comment
Megosztás:

Óriási nagy bajban vagyok tisztelt fórumozók ,Most vettem egy új akkut az Opel astra g 1.4 16 szelepes 2000 évjáratú kocsimban ahogy a csere megtörtént azútán az akku jó volt bele egyébként Varta de a rádió és minden egyéb lenullázodott vagyis 1997 01. 01. -el van ki írva és még a rádiót bekapcsolom azt írja ki hogy SAFE mit lehet ilyenkor tenni hogy jó legyen egyébként kérem aki tud segítsen?Egyébként még az ideiglenes km számláló is nullázódott !Kérem aki tudd HELP most már zenét sem tudok hallgatni egyébként a gyári rádió van benne. :o :hiya:

Igen, ez ilyen, ha leveszed a sarukat, minden nullázódik (sőt, aktív hibakódot is tudsz így törölni)...ergo újra kell tanítani a távirányítót, be kell állítani újra az órát, és be kell írni a rádió biztonsági kódját

Link to comment
Megosztás:

Igen, ez ilyen, ha leveszed a sarukat, minden nullázódik (sőt, aktív hibakódot is tudsz így törölni)...ergo újra kell tanítani a távirányítót, be kell állítani újra az órát, és be kell írni a rádió biztonsági kódját

Távirányítót NEM kell betanítani.

Link to comment
Megosztás:

A G astra még istenes áramtalanítás után. Havernál már járt olyan japán csoda (persze ócska CANnel felvértezve)amit miután áramtalanítottak nem lehetett beindítani. El kellet trélerezni szervízbe ahol laptoppal indították újra potom 10 rugóért. Tehát akkor ehez képest nulla ami nálunk történik. Nálam már csak az az óra ami "gond". Ugyanis a rádió már saját nem gyári. Így az el ablakokat kell visszatanítani automatára ill az órát kell visszaállítani minden más jó.

Link to comment
Megosztás:

A G astra még istenes áramtalanítás után. Havernál már járt olyan japán csoda (persze ócska CANnel felvértezve)amit miután áramtalanítottak nem lehetett beindítani. El kellet trélerezni szervízbe ahol laptoppal indították újra potom 10 rugóért. Tehát akkor ehez képest nulla ami nálunk történik. Nálam már csak az az óra ami "gond". Ugyanis a rádió már saját nem gyári. Így az el ablakokat kell visszatanítani automatára ill az órát kell visszaállítani minden más jó.

Na az mennyire gáz, ha egy akksi kivétel miatt az egész letolja a gatyáját...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.