Mc-elek Elküldve Február4, 2012 Megoszt Elküldve Február4, 2012 A bekeretezett részen másnak kell lennie... az nem a váltó és a motor találkozása ? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Február4, 2012 Megoszt Elküldve Február4, 2012 Olajszűrőház tömítése? Az feljebb van, nem? A műanyag tető és az alu ház között, és minden olajcserénél az is cserés. Nekem is volt már rosszabb darab, ami miatt olajködös volt az a rész. A bekeretezett részen másnak kell lennie... Ami a bekeretezett rész felett van, az az olajszűrő ház! Onnan folyik az olaj, vagyis szivárog! Ami tömítést Te mondasz, az a műanyag kupak és a szűrőházhoz megy, annak ehhez semmi köze nincs! A bekeretezett rész csak azt mutatja, hogy ott olajos. :smartass: Link to comment Megosztás: More sharing options...
szopcsi13 Elküldve Február4, 2012 Megoszt Elküldve Február4, 2012 Olajszűrőház tömítése? Az feljebb van, nem? A műanyag tető és az alu ház között, és minden olajcserénél az is cserés. Nekem is volt már rosszabb darab, ami miatt olajködös volt az a rész. A bekeretezett részen másnak kell lennie... Szerintem Imy arra gondol, ami a szűrőház és a blokk között van. Amit te mondasz, az csak a szűrőház kupakja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Február4, 2012 Megoszt Elküldve Február4, 2012 az nem a váltó és a motor találkozása ? :) Igen, az az. De a szűrőháztól való az olaj, csak ott is olajos.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Február4, 2012 Megoszt Elküldve Február4, 2012 Igen, az az. De a szűrőháztól való az olaj, csak ott is olajos.... és tuti hogy nem a váltó szellőztetőtől folyt oda le? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Február4, 2012 Megoszt Elküldve Február4, 2012 és tuti hogy nem a váltó szellőztetőtől folyt oda le? Tuti nem, mivel egyértelműen látszik, hogy a szűrőház és a blokk csatlakozásától jön. A szellőzőtől oda el sem tudna jutni. :smartass: Amúgy ezt amikor észrevettem feltettem ide... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Február4, 2012 Megoszt Elküldve Február4, 2012 Tuti nem, mivel egyértelműen látszik, hogy a szűrőház és a blokk csatlakozásától jön. A szellőzőtől oda el sem tudna jutni. :smartass: Amúgy ezt amikor észrevettem feltettem ide... tudom... csak nem értettem ... mert nekem taknyos a váltó teteje... de azt tudjuk miért :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Robi_ Elküldve Február4, 2012 Megoszt Elküldve Február4, 2012 Sziasztok!Segitségeteket kérném abban hogy van egy G astrám(z16xe) ,mióta beállt a nagy hideg meleg motornál is az alapjáratom nem áll be 800-ra hanem 1000-en tartja.Ha újrainditom akkor először 800 majd szép lassan az agy beállitja 1000-re és tartja.Két éve volt ilyen akkor kijátszottam a légtömegméröt és megtakaritottam és jó lett, tegnap szintén meglett takaritva,még a pillangószelepet is mert tiszta koksz volt a sok városozástól.Összerakás majd próba és jó lett ,utána mentem is vele egy pár km a városba, de ma reggel szintén csak 1000-re állitja be melegen is.Ebben kérnék tanácsot hogy szerintetek mi lehet a baj???? Hali nekem ha visszaolvasol ugyanez volt aztán 8 órával később (még hidegebb volt) bemelegedve simán jó lett. Én nem foglalkozom vele. Miután más kartárs is irta hogy neki is néha előjön. Mivel nekem ez az első ezért betudom a hidegnek. Amúgy Z14/16XE ben nincsen légtömegmérő. Amit sokan annak hisznek a szivócsőben az szimplán egy a szívócső belsejébe nyúló PTC (azaz hőfok függő ellenállás) Ha sok a kosz rajta akkor érdemes megtakarítani. De elvileg annak az értéke nem szól bele az alapjáratba odáig amíg van értékelhető vízhőfok azaz a hőgomba jó, és nem szakadt illetve tartományon belüli dolgokat mér. Ha az tönkremegy vagy megszakad az ő köre akkor vészüzemre vált az ecu, és akkor ilyen szívócső hőmérő jeléből próbál következteni a külső illetve a motor hőmérsékletére. Ezért is van hogy vészüzemben az optimálistól jóval többet fogyaszt a kocsi. Ugyanis ilyenkor vagy következtet az értékekre más jeladókból,vagy egy átlagra áll be. Lényeg hogy ez az üzem sem a motornak sem a pénztárcánknak nem jó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Február4, 2012 Megoszt Elküldve Február4, 2012 tudom... csak nem értettem ... mert nekem taknyos a váltó teteje... de azt tudjuk miért :) A váltó teteje a szellőzőnél nekem is olajpárás, de az természetes a szellőzőnél... Ez más tészta.. Kollégámnak a tömítés alatt a blokk nem volt jól megmunkálva, érdes volt a felülete, amit egy idő után a tömítés nem tudott tömíteni. Lecsiszolták neki+ kapott egy új tömítést. Maga a munka nem lenne sok, ha nem kellene a kocsi egész elejét lebontani, főleg a klímát is meg kell bontani, azért kell a műhely... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Február4, 2012 Megoszt Elküldve Február4, 2012 A váltó teteje a szellőzőnél nekem is olajpárás, de az természetes a szellőzőnél... Ez más tészta.. Kollégámnak a tömítés alatt a blokk nem volt jól megmunkálva, érdes volt a felülete, amit egy idő után a tömítés nem tudott tömíteni. Lecsiszolták neki+ kapott egy új tömítést. Maga a munka nem lenne sok, ha nem kellene a kocsi egész elejét lebontani, főleg a klímát is meg kell bontani, azért kell a műhely... ennyire bontani kell hogy lelehessen szedni a házat??? mert hogy 3 8as csavar fogja fel.. első vagy második szériás motor van neki ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Február4, 2012 Megoszt Elküldve Február4, 2012 ennyire bontani kell hogy lelehessen szedni a házat??? mert hogy 3 8as csavar fogja fel.. első vagy második szériás motor van neki ? Nézd majd csak meg. Mivel nem férsz hozzá a csavarokhoz, csak 1-hez, ezért a katalizátort le kell venni, ahhoz meg az elejét szét kell bontani. Z14XEP van neki is (2008.03) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Február4, 2012 Megoszt Elküldve Február4, 2012 Nézd majd csak meg. Mivel nem férsz hozzá a csavarokhoz, csak 1-hez, ezért a katalizátort le kell venni, ahhoz meg az elejét szét kell bontani. Z14XEP van neki is (2008.03) igen a csonkot le kell venni.. a többit szerintem nem :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Február4, 2012 Megoszt Elküldve Február4, 2012 igen a csonkot le kell venni.. a többit szerintem nem :) Én is néztem, menj ki a kocsihoz, és nézd meg, nem tudod olyan egyszerűen leszedni. A márkaszervizben sem hobbiból bontották le az elejét a kocsinak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Február4, 2012 Megoszt Elküldve Február4, 2012 Én is néztem, menj ki a kocsihoz, és nézd meg, nem tudod olyan egyszerűen leszedni. A márkaszervizben sem hobbiból bontották le az elejét a kocsinak. ám legyen :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
battyo Elküldve Február4, 2012 Megoszt Elküldve Február4, 2012 sziasztok,kéne egy kis help hátha valaki tud segíteni: kibontottam a középkonzolt,eddig semmi gáz,tettem vissza,ráadom a gyújtást a kocsira,erre látom hogy a TID meg se nyekken...de ahogy jobban nézegettem,látom hogy nagyon halványan kivan írva rajta minden,de semmi világítása nincsen a betűknek. úgyhogy megint szétszedtem középkonzolt,szétszedtem a TID-t, és az egyik égő kivan durranva benne. namost ilyenkor mivan? lehet csak az égő miatt nem világít semmit? de ez gondolom hülyeség,mert akkor még ottvan a másik égő is benne,az ránézésre jó...lehet valami biztosíték is kiment? :S Link to comment Megosztás: More sharing options...
totipityu Elküldve Február4, 2012 Megoszt Elküldve Február4, 2012 Sziasztok!!! Nah szerelgetős napot tartottam, volt egy pár javítani való a motoron, és kicseréltem a jobb kerékcsapágyat is! Viszont a gond sajnos ezzel nem szűnt meg. Balos kanyarban, legyen az enyhe vagy nagyobb, morgás hallható a kocsi jobb eleje felől, nagyon gyengén a kormányon is mintha érezném! Egy haver szerint lehet gumi gond is! Nektek mi a véleményetek??? Esetleg valami tapasztalat??? Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
zoli0524 Elküldve Február4, 2012 Megoszt Elküldve Február4, 2012 Hali nekem ha visszaolvasol ugyanez volt aztán 8 órával később (még hidegebb volt) bemelegedve simán jó lett. Én nem foglalkozom vele. Miután más kartárs is irta hogy neki is néha előjön. Mivel nekem ez az első ezért betudom a hidegnek. Amúgy Z14/16XE ben nincsen légtömegmérő. Amit sokan annak hisznek a szivócsőben az szimplán egy a szívócső belsejébe nyúló PTC (azaz hőfok függő ellenállás) Ha sok a kosz rajta akkor érdemes megtakarítani. De elvileg annak az értéke nem szól bele az alapjáratba odáig amíg van értékelhető vízhőfok azaz a hőgomba jó, és nem szakadt illetve tartományon belüli dolgokat mér. Ha az tönkremegy vagy megszakad az ő köre akkor vészüzemre vált az ecu, és akkor ilyen szívócső hőmérő jeléből próbál következteni a külső illetve a motor hőmérsékletére. Ezért is van hogy vészüzemben az optimálistól jóval többet fogyaszt a kocsi. Ugyanis ilyenkor vagy következtet az értékekre más jeladókból,vagy egy átlagra áll be. Lényeg hogy ez az üzem sem a motornak sem a pénztárcánknak nem jó. Köszönöm a választ, de a hőgombára ránézek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pulai1000 Elküldve Február4, 2012 Megoszt Elküldve Február4, 2012 Én is néztem, menj ki a kocsihoz, és nézd meg, nem tudod olyan egyszerűen leszedni. A márkaszervizben sem hobbiból bontották le az elejét a kocsinak. köszönöm a válaszokat majd megnézetem a szerelőmel az lesz a biztos, egy kicsit jobb idő lesz addig meg figyelem. Ettől függetlenül idegesít hogy olajos az a rész. Link to comment Megosztás: More sharing options...
BéCsé Elküldve Február4, 2012 Megoszt Elküldve Február4, 2012 Sziasztok!!! Nah szerelgetős napot tartottam, volt egy pár javítani való a motoron, és kicseréltem a jobb kerékcsapágyat is! Viszont a gond sajnos ezzel nem szűnt meg. Balos kanyarban, legyen az enyhe vagy nagyobb, morgás hallható a kocsi jobb eleje felől, nagyon gyengén a kormányon is mintha érezném! Egy haver szerint lehet gumi gond is! Nektek mi a véleményetek??? Esetleg valami tapasztalat??? Köszi Szia! Nekem volt ilyen jelenség. Előző autómban garanciában kicserélték a kerékcsapágyat és nem szünt meg. Aztán felkerült a pótkerék és azonnal megszünt a morgás. Szerintem igen, lehet a gumitól. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zfarkas Elküldve Február5, 2012 Megoszt Elküldve Február5, 2012 Sziasztok! Ma reggel pár napnyi állás után nem indul a kocsi: önindító teker, de eléggé bágyadtan, motor nem indul be. Cserés akksi lesz, vagy nézzek szét másfelé esetleg? (LPG-s verda, de benzinnel indítana.) Üdv, Zoli Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Február5, 2012 Megoszt Elküldve Február5, 2012 Elég gyanús, mérd meg az akksi feszültségét:(ha 12.2 alatt van, akkor nagyon gyanús) 100% 12.7V 75% 12.4V 50% 12.2V 25% 12.0V Mélykisütött 11.9V Link to comment Megosztás: More sharing options...
zfarkas Elküldve Február5, 2012 Megoszt Elküldve Február5, 2012 Elég gyanús, mérd meg az akksi feszültségét:(ha 12.2 alatt van, akkor nagyon gyanús) Multiméterem sajnos nincs. Esetleg próbálkozzak meg http://www.mobilolajcsere.com/akkumulator.html ezzel? Ha nem az akksi volt rossz, akkor nem kerül semmibe... Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Február5, 2012 Megoszt Elküldve Február5, 2012 Multiméterem sajnos nincs. Esetleg próbálkozzak meg http://www.mobilolaj...kkumulator.html ezzel? Ha nem az akksi volt rossz, akkor nem kerül semmibe... Nem tudok rá mit mondani... Most kimentem, megmértem a -9fokos garázsban 12.04V-ot tudtam mérni az akksimon. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zfarkas Elküldve Február5, 2012 Megoszt Elküldve Február5, 2012 Most kimentem, megmértem a -9fokos garázsban 12.04V-ot tudtam mérni az akksimon. No, szereztem multimétert, mielőtt bármit csináltam volna, 12,2V, némi indítózgatás után 11,5V. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ampervadasz Elküldve Február5, 2012 Megoszt Elküldve Február5, 2012 Elég gyanús, mérd meg az akksi feszültségét:(ha 12.2 alatt van, akkor nagyon gyanús) 100% 12.7V 75% 12.4V 50% 12.2V 25% 12.0V Mélykisütött 11.9V Az a baj, hogy ez azért nem ilyen egyszerű, üresjárati feszültségből nem lehet egyértelműen következtetni egy akksi töltöttségére, pláne ha már tényleg döglődik. Ez inkább csak tájékoztató jellegű adat. Egyébként az, hogy "bágyadtabban teker" elég tág fogalom, ez a hideg mindenképpen megviseli az akksikat, úgyhogy erre így látatlanban nem nagyon lehet mit mondani, az is lehet, hogy csak megmerült, de amúgy semmi baja, de lehet hogy teljesen más a probléma. Szóval bármi lehet :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts