Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

bölcsöt is és a váltót leszeded, kuplungot leszeded, lendkereket leszeded, alatta a szimering. csavarhuzóval kipattintod ....

Jó tanácsok 1 profitól:D Gondolom ez neked ilyen gyorsan is menne:D Köszönöm az infót,Tavaszig azért várok vele,addig hadd csöpögjön szépen:D

Elküldve

Jó tanácsok 1 profitól:D Gondolom ez neked ilyen gyorsan is menne:D Köszönöm az infót,Tavaszig azért várok vele,addig hadd csöpögjön szépen:D

Csak nehogy azt vedd észre hogy nem fog a kuplungod és füstöljön mint a hülye :) Ugyan nem opelnál de előfordult már velem :)

Elküldve

Jó tanácsok 1 profitól:D Gondolom ez neked ilyen gyorsan is menne:D Köszönöm az infót,Tavaszig azért várok vele,addig hadd csöpögjön szépen:D

:D

ezt nem lehet otthon megcsinálni. még emelőn is egy háromnegyed nap....

Elküldve

Hali mindenki!

Ma nálunk is iszonyatos hideg volt (Győr -16 C). A kocsim pöccre indult nem is volt gond, de sajna észrevettem egy anomáliát. Mikor beértem a melóhelyre és nézem milyen marha magas az alapjárat 1000rpm. Motor már majdnem full üzemmeleg volt mert kis hiján középen állt a mutató. Mivel ugyen nekem Z-s motor ezért ugye ebben már 1 hőgomba van tehát nem a másik van meghibásodva, ugyanis ebben nincsen második. Kérdésem mi okozhatja ezt nekem hogy üzemmelegen 1000 rpm az alapjárat. Ami még érdekes ha leállítom és visszaindítom akkor miután elindult lemegy 750-800 kürölire majd 5 mp elteltével vissza 1000re. Szívó szörcsögő hangot a motornál nem hallok vaccuum csöveket néztem ránézésre minden épp,. Mi lehet a balhé??? Mi okozza ezt, mi szabályoz rá? Segítsetek!!

Elküldve

Hali mindenki!

Ma nálunk is iszonyatos hideg volt (Győr -16 C). A kocsim pöccre indult nem is volt gond, de sajna észrevettem egy anomáliát. Mikor beértem a melóhelyre és nézem milyen marha magas az alapjárat 1000rpm. Motor már majdnem full üzemmeleg volt mert kis hiján középen állt a mutató. Mivel ugyen nekem Z-s motor ezért ugye ebben már 1 hőgomba van tehát nem a másik van meghibásodva, ugyanis ebben nincsen második. Kérdésem mi okozhatja ezt nekem hogy üzemmelegen 1000 rpm az alapjárat. Ami még érdekes ha leállítom és visszaindítom akkor miután elindult lemegy 750-800 kürölire majd 5 mp elteltével vissza 1000re. Szívó szörcsögő hangot a motornál nem hallok vaccuum csöveket néztem ránézésre minden épp,. Mi lehet a balhé??? Mi okozza ezt, mi szabályoz rá? Segítsetek!!

Szia!

Ugyanezt a jelenséget írtam le én is a cset topikba, ezek szerint nem egyedi esetekről van szó.

Elküldve

Szia!

Ugyanezt a jelenséget írtam le én is a cset topikba, ezek szerint nem egyedi esetekről van szó.

Néha nálam is előfordul ez nagyobb hidegekben, már újkora óta. Hibajelzés sose volt, úgyhogy én a klasszikus kategóriát húzom rá: ez ilyenkor ilyen. :)

Elküldve

Sziasztok!!!

Bocsánat hogy így ideböfögök, de nem tudná valaki megmondani, hogy a féltengely anyát, illetve a kerékcsapágy felfogó csavarjait mekkora nyomatékkal illene lehúzni??? Első kerékcsapágy cserénél valami buktató jótanács esetleg, talpast ki kell akasztani???

Köszi a választ!!!

Elküldve

Sziasztok. Én is megírom a mai esetemet. Két napi udvaron állás után ma délelőtt -11 fokban az autó szokásosan beindult, és abban a pillanatban le is állt. Akartam újra indítani, de semmi.

Az akksi gyorsan pörgette a motort. A sok próbálkozás alatt sem lassult. Néha-néha volt egy kis életjel, de semmi bíztató. Kb a 10.-ik hosszú próbára és teligázra beindult az autó.

Bizonytalan alapjárattal, motorrángással, ez kb 15-20 másodperc alatt elmúlt és helyrejött.

Ezután indulni akartam. R, kitolattam, 1 elindultam, 2-t nem veszi. Félreálltam. Se 1-es, se kettes. Csak 3-as 4-es vette be. egy perces egyhelyben állás után már vett minden sebességet.

Ezután mentem az autóval 150 km-t. Ez alatt 3-szor álltam meg, indítottam újra, de minden rendben volt. Vajon mi lehetett a probléma?

Történt egy másik érdekesség is. Múlt héten vezérszíj + vízpumpa csere volt az autón. A szervizben visszatöltöttük a fagyállót, kb 2 cm-nyi hiányzott a tartályból. Jól át lett forgatva nagy gázon, nem ment lejjebb. Ezután hazaértem (25km), megnéztem és láttam, hogy jócskán hiányzik a tartályból. Töltöttem bele 6dl-t, így pont a vonalra került a szint. A mai 150km után megnéztem a szintet újra és most 3 cm-el a vonal felett van... Mi lehet az oka?

Elküldve

Ha esetleg vki tudná... X20xev-nél a forgásirányt figyelembe véve hol helyezkedik el a feszítőgörgő? A főtengely tárcsa előtt (vezérműtengely-kerék-főtengelytárcsa) v. után (főtengelytárcsa-vízpumpa)?

Elküldve

Sziasztok. Én is megírom a mai esetemet. Két napi udvaron állás után ma délelőtt -11 fokban az autó szokásosan beindult, és abban a pillanatban le is állt. Akartam újra indítani, de semmi.

Az akksi gyorsan pörgette a motort. A sok próbálkozás alatt sem lassult. Néha-néha volt egy kis életjel, de semmi bíztató. Kb a 10.-ik hosszú próbára és teligázra beindult az autó.

Bizonytalan alapjárattal, motorrángással, ez kb 15-20 másodperc alatt elmúlt és helyrejött.

Ezután indulni akartam. R, kitolattam, 1 elindultam, 2-t nem veszi. Félreálltam. Se 1-es, se kettes. Csak 3-as 4-es vette be. egy perces egyhelyben állás után már vett minden sebességet.

Ezután mentem az autóval 150 km-t. Ez alatt 3-szor álltam meg, indítottam újra, de minden rendben volt. Vajon mi lehetett a probléma?

Történt egy másik érdekesség is. Múlt héten vezérszíj + vízpumpa csere volt az autón. A szervizben visszatöltöttük a fagyállót, kb 2 cm-nyi hiányzott a tartályból. Jól át lett forgatva nagy gázon, nem ment lejjebb. Ezután hazaértem (25km), megnéztem és láttam, hogy jócskán hiányzik a tartályból. Töltöttem bele 6dl-t, így pont a vonalra került a szint. A mai 150km után megnéztem a szintet újra és most 3 cm-el a vonal felett van... Mi lehet az oka?

hy

a fagyállo melegre tágul!!! ha visszahül jo lessz a szint" :icon1:

Elküldve

hy

a fagyállo melegre tágul!!! ha visszahül jo lessz a szint" :icon1:

Igy igaz ez kérem fizika. Ezért van ráírva a kiegyenlítő tartályra hogy COLD és egy nyíl tehát hidegen kell a nyílig lenni a folyadéknak. De kicsit ha megy lejjebb feljebb nem szabad csodálkozni. Mondjuk 6dl elég sok bár ha le lett engedve akkor lehet a légdugó volt. Bár légteleníteni úgy kell hogy nincsen fennt a kiegyenlítő tartály fedele majd mikor a termosztát nyitott és már van fűtés akkor kicsit szint fölé öntöd max 1-2 cm. Aztán figyelés ha csökken pótolni kell.

Elküldve

Sziasztok azt szeretném kérdezni hogy észre vettem hogy a olaj szürőház alatti területen olajos az a terület itt olvasva forumot féltengely szimeringre gondolok.Ha igen mennyire súlyos hiba,és hol lehet megnézni a váltóolaj szintet, és körübelűl mennyibe kerül a megcsináltátása. köszönöm.

Elküldve

Sziasztok!Segitségeteket kérném abban hogy van egy G astrám(z16xe) ,mióta beállt a nagy hideg meleg motornál is az alapjáratom nem áll be 800-ra hanem 1000-en tartja.Ha újrainditom akkor először 800 majd szép lassan az agy beállitja 1000-re és tartja.Két éve volt ilyen akkor kijátszottam a légtömegméröt és megtakaritottam és jó lett, tegnap szintén meglett takaritva,még a pillangószelepet is mert tiszta koksz volt a sok városozástól.Összerakás majd próba és jó lett ,utána mentem is vele egy pár km a városba, de ma reggel szintén csak 1000-re állitja be melegen is.Ebben kérnék tanácsot hogy szerintetek mi lehet a baj????

Elküldve

Sziasztok azt szeretném kérdezni hogy észre vettem hogy a olaj szürőház alatti területen olajos az a terület itt olvasva forumot féltengely szimeringre gondolok.Ha igen mennyire súlyos hiba,és hol lehet megnézni a váltóolaj szintet, és körübelűl mennyibe kerül a megcsináltátása. köszönöm.

Z14XEP?

DSCF0639_1.jpg

Elküldve

Igen pontosan itt folyik az olaj de z12xe 2003-as

Akkor van egy rossz hírem....

Ott az olajszűrőház tömítése adta meg magát...

Ha cseréni akarod, az egész elejét szét kell szedni(lökhárító, klíma, hűtők), egy műhelyben ez 3-4 órás művelet.

Amíg nem folyik, addig én hozzá nem nyúlok. Az ennyimről készült a kép.(amúgy ez is szériahiba, munkatársamnak garanciában adta meg magát)

Elküldve

Akkor van egy rossz hírem....

Ott az olajszűrőház tömítése adta meg magát...

Ha cseréni akarod, az egész elejét szét kell szedni(lökhárító, klíma, hűtők), egy műhelyben ez 3-4 órás művelet.

Amíg nem folyik, addig én hozzá nem nyúlok. Az ennyimről készült a kép.(amúgy ez is szériahiba, munkatársamnak garanciában adta meg magát)

Olajszűrőház tömítése? Az feljebb van, nem? A műanyag tető és az alu ház között, és minden olajcserénél az is cserés. Nekem is volt már rosszabb darab, ami miatt olajködös volt az a rész. A bekeretezett részen másnak kell lennie...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.