Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

nincs ismerős? elég ha a motorkód stimmel..

fogalmam sincs... :)

lehet hogy kilehet mérni...

mit hova?

és mennyi a jó érték?

Gyújtásrendszert leginkább oszcilloszkóppal szokás mérni, egy hozzáértő számára sokminden kiderül a gyújtás lefolyásának képéből. Olyan hibája nem hiszem hogy előfordul egy ilyen trafónak amit sima multiméterrel ki lehet mérni.

Link to comment
Megosztás:

Gyújtásrendszert leginkább oszcilloszkóppal szokás mérni, egy hozzáértő számára sokminden kiderül a gyújtás lefolyásának képéből. Olyan hibája nem hiszem hogy előfordul egy ilyen trafónak amit sima multiméterrel ki lehet mérni.

biztos ...

vannak valami ellenállási értékek... ha jól emlékszek..

sose folytam bele,mert nem javítható...

csere :)

Link to comment
Megosztás:

Végülis ellenállásra meg lehet mérni a tekercseket. Tekercszárlat, szakadás kideríthető így.

Sajnos, ellenállásra méréssel, egy induktív alkatrészt, nem lehet biztonsággal kimérni, csak szakadásra!

Mivel, itt is nagyfeszültséget állít elő, a gyári trafó várható élettartama, kb 8-9 év.

Trafók mérésére, tesztelésére, kell, egy áramgenerátor, és egy kimeneti feszültség mérés.

A méréseket, csatornánként, üresen, és terheléssel megismételni. Az adatoknak, a négy csatornán meg kell egyezi!

Ha, eltérő adatokat kapunk, biztos hogy a trafó hibás. :wacko:

Link to comment
Megosztás:

nem fontos hogy G legyen ...

a motor legyen ugyan az :)

még kérdés a Te motorkódod és merre vagy az országban ?

hátha van itt valaki aki tud segíteni

Ha esetleg Szolnok megye környékén van tudok segíteni feltéve ha z14xe motorról van szó, mert nekem van 1 tartalék trafósorom.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos, ellenállásra méréssel, egy induktív alkatrészt, nem lehet biztonsággal kimérni, csak szakadásra!

Mivel, itt is nagyfeszültséget állít elő, a gyári trafó várható élettartama, kb 8-9 év.

Trafók mérésére, tesztelésére, kell, egy áramgenerátor, és egy kimeneti feszültség mérés.

A méréseket, csatornánként, üresen, és terheléssel megismételni. Az adatoknak, a négy csatornán meg kell egyezi!

Ha, eltérő adatokat kapunk, biztos hogy a trafó hibás. :wacko:

Hát igen, ezért írtam én is, hogy egy sima multiméterrel nem nagyon lehet ezt méregetni. Csak arra akartam kilyukadni, hogy ha megméri ellenállásra és szakadást, vagy nagyon eltérő ellenállásértékeket mér akkor az biztos kuka, de ettől függetlenül is lehet kuka :)

Link to comment
Megosztás:

Ha esetleg Szolnok megye környékén van tudok segíteni feltéve ha z14xe motorról van szó, mert nekem van 1 tartalék trafósorom.

Nekem is z14xe a motorkódom ha jól emlékszem ! Nem Tudunk 1 olyat csinálni, hogy utánvételes postával elküldenéd nekem próbára ??? Így én fizetek mindent VAgy esetleg ha eladó akkor meg venném ! Na mit szólsz hozzá Hogy tudsz segíteni ?? Szabolcsmegyében lakom !

Link to comment
Megosztás:

Nekem is z14xe a motorkódom ha jól emlékszem ! Nem Tudunk 1 olyat csinálni, hogy utánvételes postával elküldenéd nekem próbára ??? Így én fizetek mindent VAgy esetleg ha eladó akkor meg venném ! Na mit szólsz hozzá Hogy tudsz segíteni ?? Szabolcsmegyében lakom !

írtam pm et

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Volt már valakinek olyan problémája, hogy: a váltó oldali főtengelyszimeringnél engedi az olajat a motor, de sajna a főtengely van elkopva, elkoptatta a szimering a főtengelyt.

Nem lehet valahogy orvosolni a főtengely cseréje nélkül? Melegítéssel hüvelyt húzni rá, más szimeringet rárakni utána? Vagy elcsúsztatni a szimeringet, persze ha lehetséges??

Köszi a segítséget, király az új fórum! :)

Üdv

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Volt már valakinek olyan problémája, hogy: a váltó oldali főtengelyszimeringnél engedi az olajat a motor, de sajna a főtengely van elkopva, elkoptatta a szimering a főtengelyt.

Nem lehet valahogy orvosolni a főtengely cseréje nélkül? Melegítéssel hüvelyt húzni rá, más szimeringet rárakni utána? Vagy elcsúsztatni a szimeringet, persze ha lehetséges??

Köszi a segítséget, király az új fórum! :)

Üdv

Gábor

Új szimeringgel nem próbáltátok? Hátha a kopást korrigálja. Esetleg kisebb átmérőjűvel?

Azért az érdekes, hogy a szimering koptatja meg a főtengelyt.

Link to comment
Megosztás:

Üdv minden sorstársnak:D

Kedves kis járművőmön a darthvödör féle mágikus levegőkeringető állító motor tuning sikeresen letudva:D

Viszont drága járművem újabb problémával rukkolt elő,Brutális rángatás,torpanás. Agr teljesen lefalazva,próbáltam lehúzni mindkét Lambdát,mert a szerelőm azt mondta szerinte lambda,fojtószelep kitisztítva,a szívósor kicsit dzsuvás de amennyire beértem finoman adtam neki féktisztítóval.

Dobál hibákat is,1405,0300,0304,és most már néha 3 hengerezik is ha odalépek neki. Ha a lambdákat lehúzom nem kéne vészüzemmódba kapcsolni neki?

Ha valakinek van valami ötlete ,előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Üdv minden sorstársnak:D

Kedves kis járművőmön a darthvödör féle mágikus levegőkeringető állító motor tuning sikeresen letudva:D

Viszont drága járművem újabb problémával rukkolt elő,Brutális rángatás,torpanás. Agr teljesen lefalazva,próbáltam lehúzni mindkét Lambdát,mert a szerelőm azt mondta szerinte lambda,fojtószelep kitisztítva,a szívósor kicsit dzsuvás de amennyire beértem finoman adtam neki féktisztítóval.

Dobál hibákat is,1405,0300,0304,és most már néha 3 hengerezik is ha odalépek neki. Ha a lambdákat lehúzom nem kéne vészüzemmódba kapcsolni neki?

Ha valakinek van valami ötlete ,előre is köszi.

Gyertya csere, trafó csere, szelep szorulás esetleg... Üzemanyag szűrőt nem írtam, mert már jártam úgy, hogy betankoltam vmi trutyit, ami hazavágta a 2hónappal előtte cserélt szűrőt...kegyetlenül rángatott az autó, 10%-os lejtőn alig akart felmenni, sík terepen is max. 50km/h és nem dobott hibakódot... :D

Link to comment
Megosztás:

Gyertya csere, trafó csere, szelep szorulás esetleg...

Gyertyák kb 20 ezret mentek,de ez lesz a következő mert 1 hibát legalább kiszűrök vele.

Trafót megpróbálok haveroktól kölcsönbe 1 próbára.

A lehúzott lambdákkal nem kéne neki valamit produkálnia? Mert mentem vele pár kilómért úgy hogy le voltak húzva de semmit sem vettem észre.

Link to comment
Megosztás:

Gyertyák kb 20 ezret mentek,de ez lesz a következő mert 1 hibát legalább kiszűrök vele.

Trafót megpróbálok haveroktól kölcsönbe 1 próbára.

A lehúzott lambdákkal nem kéne neki valamit produkálnia? Mert mentem vele pár kilómért úgy hogy le voltak húzva de semmit sem vettem észre.

Így van, de ha kezdésnek csak felcseréled a gyertyákat és legközelebb nem a 4. hengerre dob hibakódot, hanem vmelyik másra, akkor egy fokkal valószínűbb, hogy gyertya-baj. Elég sok gondom volt az első pár évben az autóval, de lambda-szonda...nos, az pont nem, úgyhogy arról nincs semmilyen tapasztalatom. De egy "donor"-autó havertól/ismerőstől gyors és olcsó megoldás, hogy ne olyat cserélj, ami felesleges

Link to comment
Megosztás:

Így van, de ha kezdésnek csak felcseréled a gyertyákat és legközelebb nem a 4. hengerre dob hibakódot, hanem vmelyik másra, akkor egy fokkal valószínűbb, hogy gyertya-baj. Elég sok gondom volt az első pár évben az autóval, de lambda-szonda...nos, az pont nem, úgyhogy arról nincs semmilyen tapasztalatom. De egy "donor"-autó havertól/ismerőstől gyors és olcsó megoldás, hogy ne olyat cserélj, ami felesleges

Köszönöm a tippeket,a gáz az hogy a rángatás az idő múlásával 1re durvább,mostmár majdnem lefejelem a kormányt gyorsításkor,na és a 3 hengerezés nem túl jó neki.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a tippeket,a gáz az hogy a rángatás az idő múlásával 1re durvább,mostmár majdnem lefejelem a kormányt gyorsításkor,na és a 3 hengerezés nem túl jó neki.

A brutális rángatózást/3hengerezést az én esetemben anno az 1.hengernél egy megszorult kipufogó szelep okozta, ami a rárakódott koksz miatt nem tudott teljesen lezárni. De ehhez ugye hengerfej le stb., érdemes előtte a többi dolgot kipróbálni

Link to comment
Megosztás:

Üdv minden sorstársnak:D

Kedves kis járművőmön a darthvödör féle mágikus levegőkeringető állító motor tuning sikeresen letudva:D

Viszont drága járművem újabb problémával rukkolt elő,Brutális rángatás,torpanás. Agr teljesen lefalazva,próbáltam lehúzni mindkét Lambdát,mert a szerelőm azt mondta szerinte lambda,fojtószelep kitisztítva,a szívósor kicsit dzsuvás de amennyire beértem finoman adtam neki féktisztítóval.

Dobál hibákat is,1405,0300,0304,és most már néha 3 hengerezik is ha odalépek neki. Ha a lambdákat lehúzom nem kéne vészüzemmódba kapcsolni neki?

Ha valakinek van valami ötlete ,előre is köszi.

1405: EGR hiba (ezt kaphatod a lezárás miatt is)

300: gyújtás kimaradás különbözö hengereknél

304: gyújtás kimaradás 4. hengernél

Nekem is trafó gyanus...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.