Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Ebből adódik, hogy kell egy hűtővíz szint érzékelőt is csinálnom...

De, nem ártana, a fékfolyadékot sem figyelni, és a mosónak a vizét... :lol:

gondolom tudod hogy erre léteznek gyári megoldás :D

a fékfolyadék meg ha kevéss van benne akkor jelez :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Ebből adódik, hogy kell egy hűtővíz szint érzékelőt is csinálnom...

De, nem ártana, a fékfolyadékot sem figyelni, és a mosónak a vizét... :D

Hmm, ez nem is rossz ötlet :devlish: Most nekem is bogarat ültettél a fülembe :devlish:

Egyszer nekem is még a ladával volt ilyen vízelfolyásos kalandom. Szétrepedt egy gumicső, és eltűnt a hűtővíz :lol: Még jó, hogy időben észrevettem hogy valami nem ok, így is mire megálltam már nem kellett leállítani, ahogy kinyomtam a kuplungot meg is állt a motor.

Link to comment
Megosztás:

Hmm, ez nem is rossz ötlet :D Most nekem is bogarat ültettél a fülembe :devlish:

Egyszer nekem is még a ladával volt ilyen vízelfolyásos kalandom. Szétrepedt egy gumicső, és eltűnt a hűtővíz :lol: Még jó, hogy időben észrevettem hogy valami nem ok, így is mire megálltam már nem kellett leállítani, ahogy kinyomtam a kuplungot meg is állt a motor.

Én is tök véletlen, hogy felfigyeltem a hőfokra! Helyben, kb 1 km oda, kiszáll, bemegy, visszaszáll, vissza 1 km, és már a megszokott érték felett volt a mutató!

Még jó, hogy észrevettem, és rögtön megálltam!

Link to comment
Megosztás:

Ezért jó a gázos lada!

A reduktorból tűnt el leghamarabb a víz.

Lefagyott, és egyszerűen megállt a verda!

Nekem olyan eset volt,hogy itt volt a vevő a kocsiért(Renault 11 Diesel),megvolt az

átvizsgálás,papírok átnézése a próbakör.Tettszett a kocsi nekik ,megegyeztünk az

árban is éééssss amikor beálltunk a próbakör végén az udvarra az autó kifújta az

összes hűtővizet a sűrű gőzpárába burkolózott.Én meg nem tudtam,hogy sírjak vagy nevessek!

Link to comment
Megosztás:

Holnap kiderül, hogy mi a baj. Ha a radiátor, akkor megforrasztom. (anno a Ladáét is megforrasztottam, a csőnél. Többé nem eresztett.)

Hideg van, sötét, és nincs műhely. A szakinál, meg minden van. Fény, fűtés, szerszámok... és óradíj...

Azért, így is mentem vele. 40 km, 10 l víz... :lol:

Amikor elmegy a fűtés, akkor, már kevés víz van benne, olyankor meg kell állni, és utánna tölteni.

Ebből adódik, hogy kell egy hűtővíz szint érzékelőt is csinálnom...

De, nem ártana, a fékfolyadékot sem figyelni, és a mosónak a vizét... :D

A hűtővizet díjazom, az majd engem is érdekelne. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Mienk is gázos, nem tudom végül is hogy ezért-e, de tényleg leállt.

Azért áll le. A cseppfolyós gázt, a reduktorban, légneművé alakítják. A térfogat növekedéshez, hőt von el a környezetből. Ezért kell a hűtővíz (fűteni).

Ha nincs víz, a rendszer lederesedik, lefagy. Nincs több gáz, az autó leáll.

Link to comment
Megosztás:

Régebben tárgyaltuk már itt ezt a "szervóra meg nagyobb fogyasztókra leesik a fordulat" témát, de úgy emlékszem, hogy a megoldására nem nagyon született ötlet (ha rákeresel talán megtalálod). Leginkább arra hajlott a társaság, hogy "ez ilyen". Így látatlanban én annyit tudok találgatni, hogy lehet eddig se volt túl jó a töltésed és most hogy fel lett újítva a generátor és tölt rendesen, a motort is jobban megfogja. Nekem az 1.6-os is megérzi, ha nagyobb fogyasztót kapcsolok rá. Más ötletem nincs, hátha valaki más tud valami okosabbat :lol:

Én voltam aki felvetette ezt a problémát és valóban nem született rá megoldás.

A társaság véleménye ("ez ilyen") dolgot kevered, az a "hidegben nyikorog a futómű mint a lovasszekér" dologra volt válasz. :D

Sok tippelő a szervószivattyút gyanúsította de ezt kizártam azzal hogy bármilyen más nagy fogyasztóra is ugyanígy reagál az autó (pl. hűtőventillátor bekapcsol, két elektromos ablakot határolón nyomkodom), a fordulat leszédül 500 környékére és emiatt berázza magát a motor.

A generátorom kifogástalan, töltésem jó (fogyasztókkal terhelve (világítás, rádió, stb.) járó motornál 14.1), akksim szintén szolgál szépen most a hidegekben is (bár azért 0 fok alatt már nem indít olyan virgoncan de semmi gond nincs vele).

Itt elakadtam, bárkinek van bármi ötlete szívesen fogadom.

Az hogy "megfogja a motort a generátor" sajnos nem igaz, volt egy 2004-es G Astránk (Classic II), az csak 1.4 volt mégsem volt ilyen problémája, meg nem is képzelem hogy egy autónál normális az hogy úgy rázza a kasztnit majd szétesik, ez biztos valami hiba csak kérdés hogy hol.

Link to comment
Megosztás:

Én voltam aki felvetette ezt a problémát és valóban nem született rá megoldás.

A társaság véleménye ("ez ilyen") dolgot kevered, az a "hidegben nyikorog a futómű mint a lovasszekér" dologra volt válasz. :lol:

Sok tippelő a szervószivattyút gyanúsította de ezt kizártam azzal hogy bármilyen más nagy fogyasztóra is ugyanígy reagál az autó (pl. hűtőventillátor bekapcsol, két elektromos ablakot határolón nyomkodom), a fordulat leszédül 500 környékére és emiatt berázza magát a motor.

A generátorom kifogástalan, töltésem jó (fogyasztókkal terhelve (világítás, rádió, stb.) járó motornál 14.1), akksim szintén szolgál szépen most a hidegekben is (bár azért 0 fok alatt már nem indít olyan virgoncan de semmi gond nincs vele).

Itt elakadtam, bárkinek van bármi ötlete szívesen fogadom.

Az hogy "megfogja a motort a generátor" sajnos nem igaz, volt egy 2004-es G Astránk (Classic II), az csak 1.4 volt mégsem volt ilyen problémája, meg nem is képzelem hogy egy autónál normális az hogy úgy rázza a kasztnit majd szétesik, ez biztos valami hiba csak kérdés hogy hol.

Ilyen szinten már biztos, hogy nem normális. De a tiednél nem is emeli vissza a fordulatot?

Link to comment
Megosztás:

Nálam olyan volt ,hogy hirtelen gyorsításkor fulladozott.

De okozhat pl. ingadozó alapjáratot ,rángatást is.

Nekem néha szokott olyat csinálni, hogy egy-egy hosszú út után alacsony fordulatról gyorsítva berángat. Ritkán fordul elő egyelőre, de úgysejtem hogy ez is EGR probléma lehet. Szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Nekem néha szokott olyat csinálni, hogy egy-egy hosszú út után alacsony fordulatról gyorsítva berángat. Ritkán fordul elő egyelőre, de úgysejtem hogy ez is EGR probléma lehet. Szerintetek?

Könnyen elképzelhető!

Amúgy a mi X16XEL motorunkban az a jó ,hogy kevés dolog romolhat

el rajta:AGR,alapjárati motor és folytószelep.Ráadásul mindegyik könnyen-olcsón

javítható!

Link to comment
Megosztás:

Ilyen szinten már biztos, hogy nem normális. De a tiednél nem is emeli vissza a fordulatot?

De visszaemeli. 900 az alapjárat, nagyfogyasztó be, fordulat leesik 500-ra, rázkódás, és rögtön emeli is vissza a fordulatot, szóval nem áll le a motor illetve nem marad lennt az alapjárat.

Link to comment
Megosztás:

Új téma Uraim,

Ki mit tud mondani érdemben kézi váltós autó automatára alakításáról?

Amit tudok: X16XEL motor, 99-es G Astra.

Gyárilag 4 fokozatú régi fajta hidrodinamikus "olajkeverős" nyomatékváltóval szerelték az Astrákat ha jóltudom.

Bontottan 50 körül láttam ilyen váltókat hébehóba.

Kérdés hogy mit kell még hozzá elkövetni? ECU vajon cserés? Váltócomputere ezeknek a régi GM váltóknak van egyáltalán?

Vagy csak felmegy a váltó meg a választókar az utastérbe és kész?

Előre is köszi mindenkinek akinek van infója.

Link to comment
Megosztás:

Új téma Uraim,

Ki mit tud mondani érdemben kézi váltós autó automatára alakításáról?

Amit tudok: X16XEL motor, 99-es G Astra.

Gyárilag 4 fokozatú régi fajta hidrodinamikus "olajkeverős" nyomatékváltóval szerelték az Astrákat ha jóltudom.

Bontottan 50 körül láttam ilyen váltókat hébehóba.

Kérdés hogy mit kell még hozzá elkövetni? ECU vajon cserés? Váltócomputere ezeknek a régi GM váltóknak van egyáltalán?

Vagy csak felmegy a váltó meg a választókar az utastérbe és kész?

Előre is köszi mindenkinek akinek van infója.

Mi az oka,hogy ilyet szeretnél csinálni?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.