Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Csütörtök este 10kor 600km megtétele és egész napos melo után nem kockáztattam mennyit bir az akksi még mentem vele minden működött de mivel volt 1 kút kiálltam oda és nem kockáztattam tovább....reggel 7ig várakozás aztán szerviz. Generátor ki csapágyak cseréje szabályozás szénkefék szabályozó csere...

Link to comment
Megosztás:

a fejleményeket oszd meg :lol:

Nekem is van elképzelésem a javításról :D

ügyes jószág a a vízivágó :devlish: :devlish:

Először úgy volt, hogy összebuherálja a szaki, de aztán okosok lebeszéltek róla, mivel azért tört el a rudazat, mert alatta a szelep szorulhatott.

És visszafelé hatva a szorulva járó szelep miatt törik el a rudazat. Ebből következve nem érdemes úgy javítani, hogy csak a műanyag rudazatot javítjuk, mert a szelep ettől még szorul és inkább örüljek, hogy nem tört a szelep, mert az bekerülve a motorba, csúnya dolgokat művelhet.

A hiba leírása a következő volt.

Kanyar után kigyorsításkor a motor befulladt, alig akart gyorsulni, majd sárga lámpa.

Kinyomott kuplunggal lelassítottam, majd lámpa elaludt.

Utána kb 80-al tudtam tovább menni, de e fölé nem igazán gyorsult, igaz nem is erőltettem. Illetve 90 körül már rángatott:-)

Lassítás után alig akart gyorsulni.

Gondolom fordulatszám függő ez a szelep nyítás zárás ezért volt az, hogy terhelésnél fulladt, de 3000/perc alatt viszonylag szépen ment. Valahol akörül nyit a szelep, onnan húz jobban a motor.

Link to comment
Megosztás:

Először úgy volt, hogy összebuherálja a szaki, de aztán okosok lebeszéltek róla, mivel azért tört el a rudazat, mert alatta a szelep szorulhatott.

És visszafelé hatva a szorulva járó szelep miatt törik el a rudazat. Ebből következve nem érdemes úgy javítani, hogy csak a műanyag rudazatot javítjuk, mert a szelep ettől még szorul és inkább örüljek, hogy nem tört a szelep, mert az bekerülve a motorba, csúnya dolgokat művelhet.

A hiba leírása a következő volt.

Kanyar után kigyorsításkor a motor befulladt, alig akart gyorsulni, majd sárga lámpa.

Kinyomott kuplunggal lelassítottam, majd lámpa elaludt.

Utána kb 80-al tudtam tovább menni, de e fölé nem igazán gyorsult, igaz nem is erőltettem. Illetve 90 körül már rángatott:-)

Lassítás után alig akart gyorsulni.

Gondolom fordulatszám függő ez a szelep nyítás zárás ezért volt az, hogy terhelésnél fulladt, de 3000/perc alatt viszonylag szépen ment. Valahol akörül nyit a szelep, onnan húz jobban a motor.

aha...

gondolom a korom ahogy rakodik le .... attól beszorúl..

ez elég nagy baj lett volna ha beszalad a motorba...asszem valami keremia lap az..

talán az lehet a megoldás hogy ki kell nyitni..

Link to comment
Megosztás:

aha...

gondolom a korom ahogy rakodik le .... attól beszorúl..

ez elég nagy baj lett volna ha beszalad a motorba...asszem valami keremia lap az..

talán az lehet a megoldás hogy ki kell nyitni..

Bontott kerül bele, holnap megy érte a szerelőm, aztán majd meglátjuk a folytatást :lol:

Link to comment
Megosztás:

Csütörtök este 10kor 600km megtétele és egész napos melo után nem kockáztattam mennyit bir az akksi még mentem vele minden működött de mivel volt 1 kút kiálltam oda és nem kockáztattam tovább....reggel 7ig várakozás aztán szerviz. Generátor ki csapágyak cseréje szabályozás szénkefék szabályozó csere...

Régebben tárgyaltuk már itt ezt a "szervóra meg nagyobb fogyasztókra leesik a fordulat" témát, de úgy emlékszem, hogy a megoldására nem nagyon született ötlet (ha rákeresel talán megtalálod). Leginkább arra hajlott a társaság, hogy "ez ilyen". Így látatlanban én annyit tudok találgatni, hogy lehet eddig se volt túl jó a töltésed és most hogy fel lett újítva a generátor és tölt rendesen, a motort is jobban megfogja. Nekem az 1.6-os is megérzi, ha nagyobb fogyasztót kapcsolok rá. Más ötletem nincs, hátha valaki más tud valami okosabbat :lol:

Link to comment
Megosztás:

30.000ért lesz egy.

De többet sajna nem tudok holnap szól ha beszereli. Addig imádkozok, hogy jó legyen.

Az új ára elég horror: 150.000-től fölfelé :D

az egy jó szám

az új ár is jó szám... amit én találtam,ahoz képest :lol:

elötte azért legyen kafán átmosva :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Lehet csak a cső van megrepedve, de a rosszabb ha a hűtő, de azt is meglehet próbálni megragasztani, vagy valahogy meghackelni...

Holnap kiderül, hogy mi a baj. Ha a radiátor, akkor megforrasztom. (anno a Ladáét is megforrasztottam, a csőnél. Többé nem eresztett.)

Hideg van, sötét, és nincs műhely. A szakinál, meg minden van. Fény, fűtés, szerszámok... és óradíj...

Azért, így is mentem vele. 40 km, 10 l víz... :lol:

Amikor elmegy a fűtés, akkor, már kevés víz van benne, olyankor meg kell állni, és utánna tölteni.

Ebből adódik, hogy kell egy hűtővíz szint érzékelőt is csinálnom...

De, nem ártana, a fékfolyadékot sem figyelni, és a mosónak a vizét... :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.