Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Az mit jelent hogy nem indul be? Áram van, önindító teker? Üzemanyag szivattyú kap villanyt? Relé rendesen vissza lett téve? Nem csúszhatott le a kábelsaru a szivattyúról? Sokfelé el lehet indulni de ez amit leírtál kevés. Amúgy X es kódnál rövidzárat levett gyújtásnál kell betenni majd utána gyújtás, nem kell semmit nyomni meg indítani sem. Miután a lámpateszt lefutott már villogja is kódokat ha van, bár én nem hinném hogy lenne. Szerintem vmi szerelési probléma lesz. Egy vissza nem tett vezeték egy szétcsúszott saru. Velem is már volt ilyen, mikor gyújtó TR hibám volt akkor a TR csoportkábelét nem tettem vissza ott is egyértelmű hogy nem indult, de ott gyorsan rájöttem hol van a probléma :lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenkit!

Egy kis segítséget kérnék!

Van egy 99-es X14 xe motorkódú astrám, most van benne közel 260e km. A napokban olyat csinált, hogy indulás után pár méteren belül megállt. Akkor kivettem az üa szivattyút mert nem hallottam, hogy ment volna. ( relé rövidre zárva)

Kivéve elindult.

Összeraktam, ment az autó a mai napig!

Ma kicseréltem a szivattyút! Megint ment az autó.

Ha már szerelgetek megtakarítottam az akku sarukat, az EGR-t. Visszatéve a sarukat nem indult be!. És azóta sem.

Lenne egy konkrétkérdésem a hibakód olvasással, bár tudom, hogy ez minden napos téma. Tehát az enyémen nem elég a féket-gázt nyomni a gyujtással. Ugye össze kell zárnom a diag csatlakozó 5-6 szegmensét?

És ekkor nyomni kell a féket gázt, vagy magától villogja ki a hibakódokat ha van?

Nem, az X-es motoroknál nem kell nyomni semmit, ha összezárod a megfelelő lábakat már villog. Alapvetően azért, mert az X-es motoroknál még bovdenes a gázpedál, hiába nyomod be, az az elektronikának "nem mond semmit". A Z-seknél már elektromos gáz van, ezeknél vezették be a fék-gáz-gyújtás módszert (és azt hiszem ezeknek meg már a diag csatlakozóban nincsenek is benne azok az érintkezők).

Link to comment
Megosztás:

Nem, az X-es motoroknál nem kell nyomni semmit, ha összezárod a megfelelő lábakat már villog. Alapvetően azért, mert az X-es motoroknál még bovdenes a gázpedál, hiába nyomod be, az az elektronikának "nem mond semmit". A Z-seknél már elektromos gáz van, ezeknél vezették be a fék-gáz-gyújtás módszert (és azt hiszem ezeknek meg már a diag csatlakozóban nincsenek is benne azok az érintkezők).

Elvileg mondthatna nem? Hisz ott is van folytószelep állás érzékelő poti nem?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nem konkrétan G astra, hanem F, de azért megkérdem, hátha... Ismerősöm vitt az OFF gépével, és előről "szürcsögő" hangot hallottunk. Nem tudom jobban leírni, vmi vizes téma lehet. Ma délután tudunk belenézni. Van esetleg látatlanban valakinek ötlete?

köszike

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most megnéztem a hibakódokat.

0650-zavrjelzőlámpa vezérlő áramkör

0105 szivócső nyomás

0230 üa szivattyú fesz ellátás

A 0650 mi lehet azt nem értem?

A villogás elején volt olyan, hogy 9 2 3 10, és 1 2 3 1 ezek mit jelentenek, vagy ez a teszt?

Megyek tovább javítani.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most megnéztem a hibakódokat.

0650-zavrjelzőlámpa vezérlő áramkör

0105 szivócső nyomás

0230 üa szivattyú fesz ellátás

A 0650 mi lehet azt nem értem?

A villogás elején volt olyan, hogy 9 2 3 10, és 1 2 3 1 ezek mit jelentenek, vagy ez a teszt?

Megyek tovább javítani.

Itt valami nem stimmel... biztos jól olvastad ki ezeket a hibakódokat?

Bár nem tudok ilyenről G Astránál, de az X14XE-nek tudtommal Multec vezérlője van, aminek meg kétjegyű hibakódjai lennének, nem négyjegyűek. erre enged következtetni az is amit az utolsó sorban írtál, ugyanis az a 1231 az valójában két hibakód, egy 12 és egy 31, viszont akkor meg a többi nem stimmel amit felette írtál. Milyen autó is ez pontosan? Egy '99-es X14XE G Astra?

Link to comment
Megosztás:

Igen X14 XE a motorkód és 99 03 havi az autó.

Szerintem jól olvasam ki, mert a szünetek 4 szám kivillogása után jöttek.

De azóta beindult és jár a motor.

Az üa szivattyú csatlakozója szívatott, ha megmozdítottam megállt a szivattyú utána megint ment. Megigazítottam az érintkezőket és úgy néz ki hogy jó.

Azért jó lenne tudni, hogy mik ezek a számok!?

Egy újabb kérdés

A légsűrőházon van egy kis mágnesszelep két csővel. Az a tank szellőztetője? Ha igen akkor az mikor és hogy működik? Mert nálam a mágnesszelep külső 12 v-ról működik, de visszatéve nem hiszem.

Egy kis okosítást kérnék ezzel kapcsolatban.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Egy újabb kérdés

A légsűrőházon van egy kis mágnesszelep két csővel. Az a tank szellőztetője? Ha igen akkor az mikor és hogy működik? Mert nálam a mágnesszelep külső 12 v-ról működik, de visszatéve nem hiszem.

Egy kis okosítást kérnék ezzel kapcsolatban.

Köszi

Igen az, Hogy érted a külső 12v ról müködik? Azt is ha jól tom vezérlik, mert próba képp lehúztam mikor a hibaolvasást teszteltem kábellel és generált az is hibát

Link to comment
Megosztás:

Úgy értem, hogy kivettem a szelepet, lehúztam a csatlakozót és egy vezetékkel adtam neki tápfeszt. Ekkor a hállható volt a mágnesszelep "csattanása". Ezt visszaszerelve nem hallottam se álló (gyújtás rajtaí) se járó motornál.

Link to comment
Megosztás:

Szép estét mindenkinek! Volt egy kis repair az autón. Két kormányösszekötő szélső + talpas csere a bal oldalon. A szerelőm mondta, hogy hamarosan fékbetét csere is kell. És a kérdésem az első tárcsákhoz kapcsolódna. Tudja valaki, hogy menni lehet minimum a tárcsa vastagságának mérete? Most 21-et mért. csak hogy hogyan készüljek.

Link to comment
Megosztás:

Szép estét mindenkinek! Volt egy kis repair az autón. Két kormányösszekötő szélső + talpas csere a bal oldalon. A szerelőm mondta, hogy hamarosan fékbetét csere is kell. És a kérdésem az első tárcsákhoz kapcsolódna. Tudja valaki, hogy menni lehet minimum a tárcsa vastagságának mérete? Most 21-et mért. csak hogy hogyan készüljek.

1.8as motorig 21.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Noha Zafirával kapcsolatos a kérdés, de felteszem itt is, mert sürgős lenne a válasz:

Apukám egy 2002-es, 1.8-as Zafirát hajt, első tulaj, 180e km van benne.

A napokban elkezdett felpuhulni a kuplung, csak feljebb fog, valamint nagyobb gázadásra meg is csúszik.

Valószínűleg a kuplungtárcsa lesz cserés.

Kérdésem az, hogy szükséges-e ilyenkor a kinyomócsapágyat is cserélni?

Köszi,

szabop27

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Noha Zafirával kapcsolatos a kérdés, de felteszem itt is, mert sürgős lenne a válasz:

Apukám egy 2002-es, 1.8-as Zafirát hajt, első tulaj, 180e km van benne.

A napokban elkezdett felpuhulni a kuplung, csak feljebb fog, valamint nagyobb gázadásra meg is csúszik.

Valószínűleg a kuplungtárcsa lesz cserés.

Kérdésem az, hogy szükséges-e ilyenkor a kinyomócsapágyat is cserélni?

Köszi,

szabop27

Célszerű. Én a helyében már azt is cserélném ha már úgy is bontva van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Noha Zafirával kapcsolatos a kérdés, de felteszem itt is, mert sürgős lenne a válasz:

Apukám egy 2002-es, 1.8-as Zafirát hajt, első tulaj, 180e km van benne.

A napokban elkezdett felpuhulni a kuplung, csak feljebb fog, valamint nagyobb gázadásra meg is csúszik.

Valószínűleg a kuplungtárcsa lesz cserés.

Kérdésem az, hogy szükséges-e ilyenkor a kinyomócsapágyat is cserélni?

Köszi,

szabop27

Cseréljétek ki a szerkezetet is meg a tárcsát is csapággyal együtt. Én is bele estem abba a hibába, hogy csak a tárcsa lett cserélve. Utána 5 - 6 hónappal a kinyomócsapágyam elkezdett kerregni, néha reszel is elinduláskor ...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Érdekes jelenségre lettem figyelmes. Az önindítómnak indítáaskor ilyen sziszegős hangja van beinduláskor elhallgat. Előszőr gondoltam biztosan meg kell tisztítani az önindítót aztán minden rendben lesz. Egyik nap amikor ellenőrizgettem az olaj ás folyadékszinteket töltöttem a motorolaj után mivel kevés volt benne, és láss csodát nem sziszegett indításkor egészen ugy kb. 2 hétig. Aztán eltelt pár hónap, sziszegett szinte minden indításnál, majd jött egy ujabb motorolaj utántöltés és ismét elhallgatott az indításközbeni sziszegés.

Érdekelne hogy tudja valaki mi lehet a gond vagy a megoldás erre a problémára???Rossz lenne aZ OLAJ amit rakok bele, vagy az önindítót kell cserélni??? Egyébként indul rendesen sziszegve meg semmi baja nincs végülis, de azért ennek nem ilyennek kell lennie..:lol: előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Kicsit megijedtem a napokban, a véleményetekre lennék kíváncsi :lol:

2007.05. Egynégyes, twinport g astra, 50.000km-el. Mobil1 0w40 motorolajjal (10hónap-8e km az olajban) , sok városi rövidtávval ....hengerfejes lenne?

A hűtővíz nem olajos, viszont csökkent a mennyisége, ~2deci fagyállót után kellett töltenem, eddig egyszer.

Az olajbeöntő-nyílásnál ezt kellett látnom, csináltam pár képet.

Más gond nincs, egyenletes jár a motor, nem eszi az olajat, nem nőtt a fogyasztásom.

Bár az F astrám is hasonlóan nézett ki sokszor, de nem volt hengerfejes.

Remélem ez sem az.

Most figyelem a hűtővizet és letakarítottam a nyílást+sapkát és nézem mennyi idő múlva lesz olyan.

Ezen kívül mit tudok még tenni?

[im]http://kephost.hu/thumb-8629_4F03AADB.jpg

[ig]http://kephost.hu/thumb-090B_4F03AADB.jpg

[mg]http://kephost.hu/thumb-6225_4F03AADB.jpg

[mg]http://kephost.hu/thumb-7783_4F03AADB.jpg

hali

Szia,sikerült megoldanod a problémádat ?,mivel nálam is ugyanez a jelenség került elő,annyiban külömbözik,hogy 2001-es 1.6 , 8 v ,tipusú az autóm.

elöre is kösszike a választ

Link to comment
Megosztás:

hali

Szia,sikerult megoldanod a probelmadat ?,mivel nalam is ugyan ez a jelenseg kerult elo,annyiban kulmbozik,hogy2001-es 1.6 , 8 v ,tipusu az autom.

elore is kosszike a valaszt

A hideg és rövid utak miatt ilyen.

Hosszabb távon kell használni, Nekem olyankor eltűnik.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.