steven88 Elküldve December25, 2011 Megoszt Elküldve December25, 2011 Boldog karácsonyt mindenkinek. Nekem is pont karácsonykor tudd elromlani az autóm. Olyan gondom lenne, hogy alig tudom berakni sebességbe, néha recseg is váltás közben, ha bemelegszik akkor könnyen lehet váltani, de ma már meleg motornál könnyen sem lehet váltani. Teljesen benyomott kuplungnál gurul az autó, és a kuplung pedál körül olajfoltot látok. A tartályba nincs olaj, puha a kuplungom. Gondolom tönkre ment a kuplung főhengerem. A javitást csak januárba lehet megoldani, de addig használnom kéne az autót. Mit csináljak? Vegyek a benzinkúton olajat, és töltsek bele? De ekkor még levegős marad a rendszer nem??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocs Elküldve December25, 2011 Megoszt Elküldve December25, 2011 nem, ez turbós 68 LE és Opel motor nem isuzu, legalábbis egy opel szerelő srác ezt mondta, persze hozzátette azt is hogy nem a legfényesebb konstrukció Szia! Én is úgy tudom,hogy a 68 le-s moci az túrbós ugyan,de nem ISUZU,hanem OPEL motoros.Az 57le-s és a 60 le-s motorok viszont túrbó nélküliek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szopcsi13 Elküldve December25, 2011 Megoszt Elküldve December25, 2011 ok bocsi Azt írtad korábban, hogy nem nagyon hajtod a gépet. Az sem jó, ha nem forgatod rendesen. Ezeket kicsit dinamikusan kell kezelni. Ha nem űzöd rendesen akkor szokott jönni a szelepszorulás, ami lehet neked is a hiba forrása, és az agr csak okozat. Különösen, ha sokat mész városban. De az a 1,5-2 literes olajfogyás rengetegnek tűnik.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December25, 2011 Megoszt Elküldve December25, 2011 Boldog karácsonyt mindenkinek. Nekem is pont karácsonykor tudd elromlani az autóm. Olyan gondom lenne, hogy alig tudom berakni sebességbe, néha recseg is váltás közben, ha bemelegszik akkor könnyen lehet váltani, de ma már meleg motornál könnyen sem lehet váltani. Teljesen benyomott kuplungnál gurul az autó, és a kuplung pedál körül olajfoltot látok. A tartályba nincs olaj, puha a kuplungom. Gondolom tönkre ment a kuplung főhengerem. A javitást csak januárba lehet megoldani, de addig használnom kéne az autót. Mit csináljak? Vegyek a benzinkúton olajat, és töltsek bele? De ekkor még levegős marad a rendszer nem??? Vegyél bele olajat, és légtelenítsd le. De van rá esély, hogy a fékköröd is levegősödik, mert ugyanazt az olajat használja... Link to comment Megosztás: More sharing options...
szopcsi13 Elküldve December25, 2011 Megoszt Elküldve December25, 2011 Vegyél bele olajat, és légtelenítsd le. De van rá esély, hogy a fékköröd is levegősödik, mert ugyanazt az olajat használja... Ezt akartam kérdezni, hogy nem-e közös tartályon van a kettő, mert akkor én nem a kuplung miatt aggódnék. Vagy direkt úgy van csinálva, hogy a fék tovább bírja? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomi Elküldve December25, 2011 Megoszt Elküldve December25, 2011 Azt írtad korábban, hogy nem nagyon hajtod a gépet. Az sem jó, ha nem forgatod rendesen. Ezeket kicsit dinamikusan kell kezelni. Ha nem űzöd rendesen akkor szokott jönni a szelepszorulás, ami lehet neked is a hiba forrása, és az agr csak okozat. Különösen, ha sokat mész városban. De az a 1,5-2 literes olajfogyás rengetegnek tűnik.... Igen főleg rövid távokon, meg városban használom Link to comment Megosztás: More sharing options...
szopcsi13 Elküldve December25, 2011 Megoszt Elküldve December25, 2011 Igen főleg rövid távokon, meg városban használom Hát az nem a legoptimálisabb neki. Néha kicsit meg kell zavarni. És amikor már meleg a motor, ne váltsd el hamar. Én például városban 2500 fölött tartom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December25, 2011 Megoszt Elküldve December25, 2011 Ezt akartam kérdezni, hogy nem-e közös tartályon van a kettő, mert akkor én nem a kuplung miatt aggódnék. Vagy direkt úgy van csinálva, hogy a fék tovább bírja? Ugyanaz a tartály. Ha levegősödik a kuplung, akkor a fék is levegősödik, mivel a főfékmunkahenger feljebb van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Barna Elküldve December25, 2011 Megoszt Elküldve December25, 2011 Bocs, hogy értetlenkedek :lol: De az alsó képen nincs rajta ez a hengeres szelep ház, esetleg lehetséges lenne letekerni erről az öntvény házról? Nekem mondjuk nagyon úgy néz ki, hogy egyben van, és nem lehet széttekerni ott. De mondjuk az lenne a jobbik verzió ha szét lehetne esetleg tekerni. Az a szolenoid rész, nem nagyon láttam még külön és a szorulás, koszolódás sem ott következik be, hanem az alsó részben, ahol éri a kipufogó gáz... attól tartok, hogy az EGR szorulásod már csak másodlagos jelenség a fogyó, elégetett olaj miatt. Mindenképp nézesd meg, valószínű valamelyik hengerben kicsi lesz a kompresszió (ahol bejut az olaj, ott kiszökik a túlnyomás). Vagy ahogy előttem is mondták, a sok rövid használat miatt a szelepek szorultak meg, nem tudnak rendesen mozogni, ezért szintén lehet magas olajfogyasztás és hibajelzés is. Mivel már régen így használod, én nem javaslom a kiégetést (magas fordulatszámon való 20-30 Km-es szakasz), hanem mechanikus átnézés és tisztítás (javítás, csere, henger felfúrás, majd kiderül szétszedéskor, mennyire súlyos a helyzet). Én nem használnám így tovább, mert sorba fognak tönkremenni a dolgaid és mondjuk egy katalizátor elég húzós pl... 2L/10e km az nagyon sok olaj fogyás, főleg egy XEP-nél... az enyém egy decit sem eszik 5W30-asból 15e Km alatt (még sosem kellett utánatölteni, pedig nemsokára átlépem a 160e km-t)... Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December25, 2011 Megoszt Elküldve December25, 2011 Az a szolenoid rész, nem nagyon láttam még külön és a szorulás, koszolódás sem ott következik be, hanem az alsó részben, ahol éri a kipufogó gáz... attól tartok, hogy az EGR szorulásod már csak másodlagos jelenség a fogyó, elégetett olaj miatt. Mindenképp nézesd meg, valószínű valamelyik hengerben kicsi lesz a kompresszió (ahol bejut az olaj, ott kiszökik a túlnyomás). Vagy ahogy előttem is mondták, a sok rövid használat miatt a szelepek szorultak meg, nem tudnak rendesen mozogni, ezért szintén lehet magas olajfogyasztás és hibajelzés is. Mivel már régen így használod, én nem javaslom a kiégetést (magas fordulatszámon való 20-30 Km-es szakasz), hanem mechanikus átnézés és tisztítás (javítás, csere, henger felfúrás, majd kiderül szétszedéskor, mennyire súlyos a helyzet). Én nem használnám így tovább, mert sorba fognak tönkremenni a dolgaid és mondjuk egy katalizátor elég húzós pl... 2L/10e km az nagyon sok olaj fogyás, főleg egy XEP-nél... az enyém egy decit sem eszik 5W30-asból 15e Km alatt (még sosem kellett utánatölteni, pedig nemsokára átlépem a 160e km-t)... Nekem sem eszik semmit sem a 0W30-ból ~20e km alatt... 0.6l olajat ehet szervizkönyv szerint, 2dl/1000km nem vészes, de valami okozza. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve December25, 2011 Megoszt Elküldve December25, 2011 Ugyanaz a tartály. Ha levegősödik a kuplung, akkor a fék is levegősödik, mivel a főfékmunkahenger feljebb van. Ez azért durva volna, ha elszáll a kuplung-főhenger akkor nem tudsz megállni! Nézd meg a a közös tartályban a fékrész alja alacsonyabban van mint a kuplungé. Éppen azért, hogy ha a kuplung elszáll akkor ne pumpáld ki az összes fékolajat. Gondolj bele az autó legsarkalatosabb pontja a fék, azt még a csókos műszakin is megnézik! Attól függetlenül szerintem a kolléga óriási butaságot kérdezett, hogy közlekedhet-e vele tovább. A saját és mások testi épségét veszélyezteti ha egy ilyen autóval kimegy a forgalomba!!!!!! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomi Elküldve December25, 2011 Megoszt Elküldve December25, 2011 Az a szolenoid rész, nem nagyon láttam még külön és a szorulás, koszolódás sem ott következik be, hanem az alsó részben, ahol éri a kipufogó gáz... attól tartok, hogy az EGR szorulásod már csak másodlagos jelenség a fogyó, elégetett olaj miatt. Mindenképp nézesd meg, valószínű valamelyik hengerben kicsi lesz a kompresszió (ahol bejut az olaj, ott kiszökik a túlnyomás). Vagy ahogy előttem is mondták, a sok rövid használat miatt a szelepek szorultak meg, nem tudnak rendesen mozogni, ezért szintén lehet magas olajfogyasztás és hibajelzés is. Mivel már régen így használod, én nem javaslom a kiégetést (magas fordulatszámon való 20-30 Km-es szakasz), hanem mechanikus átnézés és tisztítás (javítás, csere, henger felfúrás, majd kiderül szétszedéskor, mennyire súlyos a helyzet). Én nem használnám így tovább, mert sorba fognak tönkremenni a dolgaid és mondjuk egy katalizátor elég húzós pl... 2L/10e km az nagyon sok olaj fogyás, főleg egy XEP-nél... az enyém egy decit sem eszik 5W30-asból 15e Km alatt (még sosem kellett utánatölteni, pedig nemsokára átlépem a 160e km-t)... Nekem 130e van benne jelenleg. Meg fogom nézetni :lol: Köszi a hozzászólást Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December25, 2011 Megoszt Elküldve December25, 2011 Ez azért durva volna, ha elszáll a kuplung-főhenger akkor nem tudsz megállni! Nézd meg a a közös tartályban a fékrész alja alacsonyabban van mint a kuplungé. Éppen azért, hogy ha a kuplung elszáll akkor ne pumpáld ki az összes fékolajat. Gondolj bele az autó legsarkalatosabb pontja a fék, azt még a csókos műszakin is megnézik! Attól függetlenül szerintem a kolléga óriási butaságot kérdezett, hogy közlekedhet-e vele tovább. A saját és mások testi épségét veszélyezteti ha egy ilyen autóval kimegy a forgalomba!!!!!! :lol: Jah, hogy a tartályban másképp van azt nem tudtam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
steven88 Elküldve December25, 2011 Megoszt Elküldve December25, 2011 Vegyél bele olajat, és légtelenítsd le. De van rá esély, hogy a fékköröd is levegősödik, mert ugyanazt az olajat használja... Fékkör nem levegősödik, mert külön van a tartálya. Milyen olajat vegyek??? És mit cseréljek, mert sztem a szivárgás nem fog elmúlni magától :/ Ugyanaz a tartály. Ha levegősödik a kuplung, akkor a fék is levegősödik, mivel a főfékmunkahenger feljebb van. Külön, külön tartálya van a fékmunkahengernek meg a kuplungmunkahengernek Szerk.: Ez egy Honda Civic lenne 97-es, csak itt kérdezek mert előtte opeljeim voltak és mindig pontos válaszokat kaptam :lol: :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
steven88 Elküldve December25, 2011 Megoszt Elküldve December25, 2011 Ugyanaz a tartály. Ha levegősödik a kuplung, akkor a fék is levegősödik, mivel a főfékmunkahenger feljebb van. Külön, külön tartálya van a fékmunkahengernek meg a kuplungmunkahengernek Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve December25, 2011 Megoszt Elküldve December25, 2011 Külön, külön tartálya van a fékmunkahengernek meg a kuplungmunkahengernek Máskor írhatnál pontos autótípust! Egyébként akkor is az a véleményem, hogy BALESETVESZÉLYES !!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
steven88 Elküldve December25, 2011 Megoszt Elküldve December25, 2011 Máskor írhatnál pontos autótípust! Egyébként akkor is az a véleményem, hogy BALESETVESZÉLYES !!! Értem, de ha rakok bele olajat és nem légtelenitem ki akkor müködhet amíg nem kapok hozzá alkatrészt? A pedál mögött a főfékmunkahenger van a váltóba meg a munkahenger? A főfékmunkahengerhez láttam javitó szettet, azzal lehet orvosolni a hibát? Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Robi_ Elküldve December25, 2011 Megoszt Elküldve December25, 2011 Nekem sem eszik semmit sem a 0W30-ból ~20e km alatt... 0.6l olajat ehet szervizkönyv szerint, 2dl/1000km nem vészes, de valami okozza. :lol: Sajna mostanában nekem is lakomázza olajat. 5W40 es Q8 formula excel lett beletöltve. Városi használat mellet 7000km alatt 2-3 dl-t megevett. Ez normális vagy itt kezd vmi tönkremenni? A kocsiban 111600 km van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
steven88 Elküldve December25, 2011 Megoszt Elküldve December25, 2011 Sajna mostanában nekem is lakomázza olajat. 5W40 es Q8 formula excel lett beletöltve. Városi használat mellet 7000km alatt 2-3 dl-t megevett. Ez normális vagy itt kezd vmi tönkremenni? A kocsiban 111600 km van. Normális. Minimális fogyásnak (gyári adat szerint 5-6 dl/15e km) kell lennie két olajcsere intervallum között! Ha megnézzük a tied 14e km alatt 4-6dl olajfogyasztást produkál ami természetes :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve December25, 2011 Megoszt Elküldve December25, 2011 z14xep-nél 0.6L/1000km az olajfogyasztás :lol: a gyár szerint .. én rengetegnek gondolom,de ha szerintük ez jó akkor nekem is... én nem tapasztalok fogyást Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve December26, 2011 Megoszt Elküldve December26, 2011 T _Robi_! Az említett motorolaj nem rendelkezik GM (Opel) benzines jóváhagyással (GM-LL-A-025). Ezért GM (Opel) Otto (benzines) motorba nem való. A Q8 GM jóváhagyással (GM Dexos 2) rendelkező motorolaja: Q8 Formula Special G Long Life 5W-30. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve December26, 2011 Megoszt Elküldve December26, 2011 Értem, de ha rakok bele olajat és nem légtelenitem ki akkor müködhet amíg nem kapok hozzá alkatrészt? A pedál mögött a főfékmunkahenger van a váltóba meg a munkahenger? A főfékmunkahengerhez láttam javitó szettet, azzal lehet orvosolni a hibát? A henger fala oválisra kopik. A kopás mértékétől függ a javítás sikeressége, de 100%-os soha nem lesz. Javítottam már párat, igaz nem kuplung hanem fő-fékmunkahengert. Volt ami ideig-óráig jó volt, de volt olyan is ami azonnal eresztette az olajat ugyanúgy. Azt mondom, hogy meg lehet próbálni,de én ha már kiszedtem inkább kicserélném. Link to comment Megosztás: More sharing options...
littlemole Elküldve December26, 2011 Megoszt Elküldve December26, 2011 Sziasztok! Egy 2003-as Astra G 1.2-vel gurulok és tegnap felvillant a Check Engine lámpám. Valószínűleg a következő problémához van köze: Amint beindítom a motort a hűtő felbúg és le se áll amíg az autót le nem állítom, cserébe meg se mozdul a hőfokjelző és 10 km után is max langyos levegőt fúj. Pár km után megálltam és láttam hogy kevés víz van benne, ezt pótoltam, de a fenn írt probléma megmaradt. Termosztát?Hőfokjeladó? Vagy esetleg valami más? Köszönöm előre a segítséget! Üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
szopcsi13 Elküldve December26, 2011 Megoszt Elküldve December26, 2011 Fékkör nem levegősödik, mert külön van a tartálya. Milyen olajat vegyek??? És mit cseréljek, mert sztem a szivárgás nem fog elmúlni magától :/ Külön, külön tartálya van a fékmunkahengernek meg a kuplungmunkahengernek Szerk.: Ez egy Honda Civic lenne 97-es, csak itt kérdezek mert előtte opeljeim voltak és mindig pontos válaszokat kaptam :lol: :D Mondjuk ezt mondhattad volna hamarabb is, hogy még csak nem is opelről van szó! Ha külön tartálya van, akkor öntögetheted bele az olajat, DE(!) ez az állapot csak romlani fog! Egy idő után már minden sarkon fel kell önteni, tehát nem sok értelme van. Felújítást nem ajánlom, ideig óráig lesz jó, mintahogy már előttem írták. Csere a legtisztább módja! Link to comment Megosztás: More sharing options...
xenof Elküldve December26, 2011 Megoszt Elküldve December26, 2011 Szia Érdeklődnék, hogy sikerült e kideríteni mi volt az autód baja? Nálam is ez a jelenség (igaz nekem Z14XEP a motorkód) :lol: Nekem az AGR szelepet mondták 99%-ra, hogy az ragad be, csak nem tudom hogy ennél a tipusnál ki lehet e tisztítani, megjáratni ha meg lenne szorúlva. Az enyémen kinézetre, ilyen van, csak a kép miatt vágtam be a linket http://www.kipufogowebaruhaz.hu/astra/357-egr.html Hogy valaki ezt a fajtát ki tudta e már takarítani. Köszi a választ Üdv Sziasztok! A Z14XEP-nél az Agr a nagy vízkörön van. Tehát ha valaki nekiállna a takarításnak, legyen nála desztvíz v. ioncserélt víz, Fagyálló és a legfontosabb AGR szelep ház tömítés. Újra pasztázással nem lehet eredményt elérni (autómnak itt volt a vízfogyása). Csergőben lehet kapni Tisztító sprét, de hogy mennyi lesz tartós a javítás?. Az olajfogyásod miatt simán lehet, hogy rá kokszosodik az AGR tengelyére, a kipufogó gáz+olaj keveréke és megszorul. Volt a kezemben AGR, de igazán nem tűnt szétszedhetőnek, marad a bontás. Üdv Xenof Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts