Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

A külső hőmérséklet jelzőm tegnap 52 fokot mutatott. Este mikor jöttem haza melóból már majdnem 70-et... :D

Gondolom a lökhárítóban lévő kis érzékelőt kell cserélni ugye?

Boldog Karácsonyt Mindenkinek! :lol:

Elküldve
Sziasztok!

A külső hőmérséklet jelzőm tegnap 52 fokot mutatott. Este mikor jöttem haza melóból már majdnem 70-et... :D

Gondolom a lökhárítóban lévő kis érzékelőt kell cserélni ugye?

Boldog Karácsonyt Mindenkinek! :lol:

Valószínűleg igen.

Elküldve
Valószínűleg igen.

Köszi! Majd ünnepek után kicserélem akkor. Most már csak ezt mutatja: - -°C :lol:

Néztem neten majdnem 5 ezerbe kerül az a kis jeladó. Hőmérőnek kicsit drága :D

Elküldve
Köszi! Majd ünnepek után kicserélem akkor. Most már csak ezt mutatja: - -°C :lol:

Néztem neten majdnem 5 ezerbe kerül az a kis jeladó. Hőmérőnek kicsit drága :D

Írj a cromaxosoknak

Elküldve
Sziasztok!

Astra G 2005 Z16XEP 160.000 km

Elég nagy szarban vagyok. Ma kivillant a sárga kulcsos visszajelző lámpa. Gyorsításkor villog is. Itthon sikerült kiolvasnom a hibakódokat.

P0300 és

P0302 a tárolt hibák.

Eszerint a második hengernél ismételt gyújtáskimaradás van. Holnap reggel viszem a szervízbe a kocsit, de szeretnék előtte tőletek valami segítséget kapni, hogy mit csináljak, hogy ne húzzanak le hülyeségekkel. Trafóhíd hibás lehet? Kábelek? Olvastam itt visszább az AGR szelepet is. Lehet, egy egyszerű gyertyacsere is megoldja? Valakinek ugyanilyen motornál esetleg hasonló hiba?

Köszönöm: Dávid

Szia

Érdeklődnék, hogy sikerült e kideríteni mi volt az autód baja?

Nálam is ez a jelenség (igaz nekem Z14XEP a motorkód) :lol: Nekem az AGR szelepet mondták 99%-ra, hogy az ragad be, csak nem tudom hogy ennél a tipusnál ki lehet e tisztítani, megjáratni ha meg lenne szorúlva.

Az enyémen kinézetre, ilyen van, csak a kép miatt vágtam be a linket

http://www.kipufogowebaruhaz.hu/astra/357-egr.html

Hogy valaki ezt a fajtát ki tudta e már takarítani.

Köszi a választ

Üdv

Elküldve
haverom kocsijába beleraktam ezt a ceresit pára stop nevű páramentesitőt,hát nem hittem a szememnek.....1 nap alatt teli lett a tartály:) ugyhogy csak okosan:)

tuti ötlet :lol: :D :devlish: ki próbálom.THX

Elküldve
Az enyémben ez a típus van. Ezt is nagyon nehéz kitakarítani, de amit linkkeltél az nem lehet semmi! :lol:

Jaja, ezt leszerelni sem egyszerű sajnos :D

Elküldve
Hello

Sikerült kitisztítanod az AGR szelepet? Látom nem mostani a hozzászólás, azóta csak megoldódott már.

Nekem is ilyen motorkódú a kocsim.

kinézetre ez a fajta van rajta

http://www.zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipu...._s74_?gyakori=

Csak ezt nem nagyon tudom elképzelni, hogy lehetne kiáztatni a koromtól :lol:

Hali!

Abban a hozzászólásban hálistennek nem az én verdámról volt szó, hanem kollegám zafijáról. z16xe motoros (asszem). Abban egyszerűbbnek tűnik az AGR. Twinportból még nem szedtem ki soha, nem kellet. Elvileg ezek már jobban bírják. Még egy olyan is rémlik nekem, hogy a víz is bele van vezetve, de ezt csak halkan mondom, mert egyáltalán nem biztos....

Elküldve
Hali!

Abban a hozzászólásban hálistennek nem az én verdámról volt szó, hanem kollegám zafijáról. z16xe motoros (asszem). Abban egyszerűbbnek tűnik az AGR. Twinportból még nem szedtem ki soha, nem kellet. Elvileg ezek már jobban bírják. Még egy olyan is rémlik nekem, hogy a víz is bele van vezetve, de ezt csak halkan mondom, mert egyáltalán nem biztos....

Csatlakozom, még nem nagyon volt Z14XEP EGR probléma a fórumon, másfelé kellene keresglélni, leszedése nagyon nem eccerű és nem is tisztítható úgy, mint a nem eletromos gázosoké...

Elküldve
Hali!

Abban a hozzászólásban hálistennek nem az én verdámról volt szó, hanem kollegám zafijáról. z16xe motoros (asszem). Abban egyszerűbbnek tűnik az AGR. Twinportból még nem szedtem ki soha, nem kellet. Elvileg ezek már jobban bírják. Még egy olyan is rémlik nekem, hogy a víz is bele van vezetve, de ezt csak halkan mondom, mert egyáltalán nem biztos....

Z14XEP AGR-jébe nem megy víz.

Elküldve
Z14XEP AGR-jébe nem megy víz.

Nem vitatkozni akarok, de így néz ki a Z14XEP EGR:

new-09157671.jpg

Itt található:

EGR.jpg

...és benne van a vízkörben, mert a hűtővíz hűti ezt is.

Elküldve
Z14XEP AGR-jébe nem megy víz.

Nem tudom nekem milyen változat van, de a motorkód Z14XEP és megy bele víz cső, plusz egy fém cső is, most néztem meg, hogy ne írjak hülyeséget.

Nekem kb 1-2 hetente jelez a motor hibajelző lámpa, kiolvastattam a hibát, hozta az AGR, szelepet, meg gyújtás kimaradást is.

A jelenség az volt korábban hidegen alig indut, meg össze vissza járt, úgy hallatszott mintha ment volna vagy 3henger, leállítottam, aztán megint beindítottam ekkor még nehezebben indult, kb harmadjára tért magához. Ahogy melegedett a motor annál egyenletesebben járt. Na ekkor mentem el kiolvastatni a hibát.

Mostanában meg már nincs ez az egyenetlen idulás, inkább az a jellemző, hogy menet közben kezd el világítani a hibajelző lámpa, de az alapjárat is egyenletes, csak engem azért zavar, hogy mi okozhatja. A akku sarut le is szedem, hogy törlődjön a hiba. Igaz ez nem megoldás tudom...

Az olajat azt eszi elég rendesen(10.000km-en kb 1,5-2L simán belemegy), abból is gondoltam, hogy hátha a több korom miatt szorul meg néha az AGR szelep. Ezért is érdeklődöm először, hogy valaki ezt a fajtát ki tudta e már valamennyire tisztítani, vagy csak csere lehetséges.

Ha egyáltalán AGR lehet a ludas. GM gyári gyertyát cseréltem kb 18e km van még csak benne.

Elküldve
Nem tudom nekem milyen változat van, de a motorkód Z14XEP és megy bele víz cső, plusz egy fém cső is, most néztem meg, hogy ne írjak hülyeséget.

Nekem kb 1-2 hetente jelez a motor hibajelző lámpa, kiolvastattam a hibát, hozta az AGR, szelepet, meg gyújtás kimaradást is.

A jelenség az volt korábban hidegen alig indut, meg össze vissza járt, úgy hallatszott mintha ment volna vagy 3henger, leállítottam, aztán megint beindítottam ekkor még nehezebben indult, kb harmadjára tért magához. Ahogy melegedett a motor annál egyenletesebben járt. Na ekkor mentem el kiolvastatni a hibát.

Mostanában meg már nincs ez az egyenetlen idulás, inkább az a jellemző, hogy menet közben kezd el világítani a hibajelző lámpa, de az alapjárat is egyenletes, csak engem azért zavar, hogy mi okozhatja. A akku sarut le is szedem, hogy törlődjön a hiba. Igaz ez nem megoldás tudom...

Az olajat azt eszi elég rendesen(10.000km-en kb 1,5-2L simán belemegy), abból is gondoltam, hogy hátha a több korom miatt szorul meg néha az AGR szelep. Ezért is érdeklődöm először, hogy valaki ezt a fajtát ki tudta e már valamennyire tisztítani, vagy csak csere lehetséges.

Ha egyáltalán AGR lehet a ludas. GM gyári gyertyát cseréltem kb 18e km van még csak benne.

1,5-2L??? Ez biztos?

Elküldve
Nem vitatkozni akarok, de így néz ki a Z14XEP EGR:

new-09157671.jpg

Itt található:

EGR.jpg

...és benne van a vízkörben, mert a hűtővíz hűti ezt is.

Igen sajnos ilyen van rajta

Elküldve
1,5-2L??? Ez biztos?

igen sajna, én öntöm bele, úgyhogy tudom :lol:

Pedig nincs is hajtva, a 2. gazdája vagyok az első gazdája lehet hajtotta... 1,5L az a minimum :D

Elküldve
Nem vitatkozni akarok, de így néz ki a Z14XEP EGR:

new-09157671.jpg

Itt található:

EGR.jpg

...és benne van a vízkörben, mert a hűtővíz hűti ezt is.

Bocs, hogy értetlenkedek :lol:

De az alsó képen nincs rajta ez a hengeres szelep ház, esetleg lehetséges lenne letekerni erről az öntvény házról?

Nekem mondjuk nagyon úgy néz ki, hogy egyben van, és nem lehet széttekerni ott. De mondjuk az lenne a jobbik verzió ha szét lehetne esetleg tekerni.

Elküldve
igen sajna, én öntöm bele, úgyhogy tudom :lol:

Pedig nincs is hajtva, a 2. gazdája vagyok az első gazdája lehet hajtotta... 1,5L az a minimum :D

Akkor ott nagy gáz van... sajna ez nincs összefüggésben az EGR-el, az olajkörhöz annak nincs köze... legfeljebb, hogy túl sok az elégetlen olaj ami rárakódott a kipufogógazból és emiatt már gallyra ment. Ekkora mértékű olajfogyasztásnál már kéken kellene füstölnie, azt tapasztalod? nem inkább elfolyik valahol az az olaj? Ez inkább dugattyú gyűrű vagy szelepszár szorulás lehet, mint EGR... Mondjuk ez már a katalizátornak sem tehet jót...

Elküldve
Nem vitatkozni akarok, de így néz ki a Z14XEP EGR:

Itt található:

...és benne van a vízkörben, mert a hűtővíz hűti ezt is.

Azt hittem, csak az az elektromos része az, igen nekem is olyan van rajt.

Elküldve
Bocs, hogy értetlenkedek :lol:

De az alsó képen nincs rajta ez a hengeres szelep ház, esetleg lehetséges lenne letekerni erről az öntvény házról?

Nekem mondjuk nagyon úgy néz ki, hogy egyben van, és nem lehet széttekerni ott. De mondjuk az lenne a jobbik verzió ha szét lehetne esetleg tekerni.

Képpel NE idézz pls.

Elküldve
Akkor ott nagy gáz van... sajna ez nincs összefüggésben az EGR-el, az olajkörhöz annak nincs köze... legfeljebb, hogy túl sok az elégetlen olaj ami rárakódott a kipufogógazból és emiatt már gallyra ment. Ekkora mértékű olajfogyasztásnál már kéken kellene füstölnie, azt tapasztalod? nem inkább elfolyik valahol az az olaj? Ez inkább dugattyú gyűrű vagy szelepszár szorulás lehet, mint EGR... Mondjuk ez már a katalizátornak sem tehet jót...

kéken nem füstöl még, de elég kormos a kipufogó vége,

bezzeg tesóm astrajanak meg fémtiszta és már 10éves...

én ezzel megszívtam, úgy tünik:

Eladni nem nagyon akarom, mert tavaly szereltettem bele a gázt. Úgyhogy marad a gyakori olaj ellenörzés :lol:

5L olaj nem tart ki 10e km-re.

Elküldve
Szia

Érdeklődnék, hogy sikerült e kideríteni mi volt az autód baja?

Nálam is ez a jelenség (igaz nekem Z14XEP a motorkód) :lol: Nekem az AGR szelepet mondták 99%-ra, hogy az ragad be, csak nem tudom hogy ennél a tipusnál ki lehet e tisztítani, megjáratni ha meg lenne szorúlva.

Az enyémen kinézetre, ilyen van, csak a kép miatt vágtam be a linket

http://www.kipufogowebaruhaz.hu/astra/357-egr.html

Hogy valaki ezt a fajtát ki tudta e már takarítani.

Köszi a választ

Üdv

trafóhíd csere volt ,és úgy néz ki hogy jó lett :D

z14xep-nél nem jellemző az AGR szorulás

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.