imy Elküldve December10, 2011 Elküldve December10, 2011 Probert írta: Sziasztok! Egy információra lenne szükségem. Az első lámpát akarom polírozni és nem találom, hogy hol volt a leírás, pedig már találkoztam vele valamelyik topikban. A you tube-on találtam videót róla, de ott nem írták ki mivel kente be az 5., befejező fázisban. Valaki meg tudná mondani nekem mi az? Sima színtelen lakk esetleg? A választ előre köszönöm! UV álló lakk kell rá, mert különben a nap UV tartalma miatt egy idő után besárgul... Menj el olyan helyre ahol gépkocsi festékeket forgalmaznak, ott biztos tudnak adni valami jót.
Probert Elküldve December10, 2011 Elküldve December10, 2011 imy írta: UV álló lakk kell rá, mert különben a nap UV tartalma miatt egy idő után besárgul... Menj el olyan helyre ahol gépkocsi festékeket forgalmaznak, ott biztos tudnak adni valami jót. Hú ez gyors volt! Köszönöm! :lol:
imy Elküldve December10, 2011 Elküldve December10, 2011 Probert írta: Hú ez gyors volt! Köszönöm! :lol: Nincs mit. ;) 2 villamosságtan példa között felnézek ide is. :)
Korzika Elküldve December10, 2011 Elküldve December10, 2011 dobogep írta: Hello! Egy 1.2-es benzines 3ajtós Astra G tulajdonosa vagyok, és lenne 1-2 bosszantó probléma. A legnagyobb probléma a kocsival hogy indítás után, ha felmelegszik a motor, nagyobb gázadásnál/padlógáznál kigyullad a műszerfalon a sárga Check Engine lámpa, és a motornak teljesen elmegy az ereje (a fordulatszám sem emelkedik), egészen addig amíg fel nem engedem a gázpedált 1-2 másodpercre. utána "teljes erővel" dolgozik a motor, de ha nagyobb gázt adok ismételten lámpa felvillan, erő elmegy. Így csak negyedgázon tudok menni az autóval, ami megnehezíti az előzéseket, emelkedőkön való feljutásokat. Szerelőnél volt, hibakódolvasás után azt mondta Lambdaszonda csere, de a csere után is ugyanúgy előjön a probléma. Meg lenne még egy olyan apró, inkább csak bosszantó probléma, hogy a vezetőoldali ülés (első) nyikorog, főleg a jobb oldalon, a combom környékén. Esetleg szilikon spray vagy wd40 segítene rajta, és ha igen hova kéne fújni? :lol: A válaszokat előre is köszönöm! Üdv. Zoli! EGR
bzsoltee Elküldve December12, 2011 Elküldve December12, 2011 Sziasztok! Tudom, hogy ez nem az olajos fórum, de mégis itt kérdezek. Olyan gondom van, hogy eddig 2féle olajat próbáltam az autóban (2001-es Z14XE, 130e km), Valvoline MaxLife 10W-40-et, ill. GM 10W-40-et. Eddig mindegyiknél az volt a gond, hogy 7-8ezer km-ig egy centet nem evett le a szintből a kocsi, de utána 1000km alatt ~5-8decit. Ennek mi lehet az oka? Tegyek bele sűrűbbet/hígabbat? Vagy más márka? Castrol Magnatec, Q8 Formula? Előre is köszönöm a válaszokat!
Guest Endy Elküldve December12, 2011 Elküldve December12, 2011 bzsoltee írta: Sziasztok! Tudom, hogy ez nem az olajos fórum, de mégis itt kérdezek. Olyan gondom van, hogy eddig 2féle olajat próbáltam az autóban (2001-es Z14XE, 130e km), Valvoline MaxLife 10W-40-et, ill. GM 10W-40-et. Eddig mindegyiknél az volt a gond, hogy 7-8ezer km-ig egy centet nem evett le a szintből a kocsi, de utána 1000km alatt ~5-8decit. Ennek mi lehet az oka? Tegyek bele sűrűbbet/hígabbat? Vagy más márka? Castrol Magnatec, Q8 Formula? Előre is köszönöm a válaszokat! Szia! Javaslom, hogy olvass bele az "olajos fórum"-ba. Minden kérdésedre választ kapsz, arra is, hogy az eddig használt olajaid miért nem valók a kocsidba. :lol:
imy Elküldve December12, 2011 Elküldve December12, 2011 Endy írta: Szia! Javaslom, hogy olvass bele az "olajos fórum"-ba. Minden kérdésedre választ kapsz, arra is, hogy az eddig használt olajaid miért nem valók a kocsidba. ;) Én nem értem, hogy miért a 10W-40-et teszik sokan a kocsiba, amikor nincs neki előírva. :lol: Pl hallotam olyat, ismerősnek beletették Opel márkaszervizbe a 10W-40-et szerviz4+ -ban... Oké, hogy olcsóbb, de hosszú távon nem lesz az.
bzsoltee Elküldve December12, 2011 Elküldve December12, 2011 imy írta: Én nem értem, hogy miért a 10W-40-et teszik sokan a kocsiba, amikor nincs neki előírva. :lol: Pl hallotam olyat, ismerősnek beletették Opel márkaszervizbe a 10W-40-et szerviz4+ -ban... Oké, hogy olcsóbb, de hosszú távon nem lesz az. Én nem hordom szervizbe, de azért tettem bele 10W-40-est mióta nálam van az autó (eddig 3alkalommal), mert több ismerősömnek, akiknek szintén ilyen verdája van, ilyet raknak bele a szervizben... ;) De igen, ahogy így olvasgatom, érdemesebb lenne átállnom 5w-sre
mantec Elküldve December12, 2011 Elküldve December12, 2011 T bzsoltee! " ... több ismerősnek ... " Akkor sem jó.
KGR Elküldve December12, 2011 Elküldve December12, 2011 mantec írta: T bzsoltee! " ... több ismerősnek ... " Akkor sem jó. Nekem mondhatja bárki, hogy így nem jó a 10w40 meg úgy nem jó. Megvettem a kocsit. 5w30 volt benne. Zabálta... kb 1.000 km alatt 8-9 decit. Váltottam 10w40-re (castrol magnatec)... azóta nem eszi az olajat. A legutolsó olajcsere óta már 8.000km-t mentem vele. Pont a hétvégén ellenőriztem a szintet. Egy csepp sem fogyott. 3 éve használom az autót. Ha jól emlékszek most volt a 3-ik olajcserém.
KGR Elküldve December12, 2011 Elküldve December12, 2011 mantec írta: T bzsoltee! " ... több ismerősnek ... " Akkor sem jó. Nekem mondhatja bárki, hogy így nem jó a 10w40 meg úgy nem jó. Megvettem a kocsit. 5w30 volt benne. Zabálta... kb 1.000 km alatt 8-9 decit. Váltottam 10w40-re (castrol magnatec)... azóta nem eszi az olajat. A legutolsó olajcsere óta már 8.000km-t mentem vele. Pont a hétvégén ellenőriztem a szintet. Egy csepp sem fogyott. 3 éve használom az autót. Ha jól emlékszek most volt a 3-ik olajcserém.
bzsoltee Elküldve December12, 2011 Elküldve December12, 2011 mantec írta: T bzsoltee! " ... több ismerősnek ... " Akkor sem jó. Ahogy utánaolvastam, a műszaki leírás állítólag 3féle olajat említ: 5W-set, 10W-set, 15W-set. Egyik "ismerősömnek" az említettek közül ~250e km van a vasban, 10W-40-et használt mindig, és semmi baja. Tényleg nem kötözködésből, csak tényleg alaposan utána akarok járni, hogy az autóval vagy az olajjal van-e baj. Csak mert először arra gondoltam, hogy ha a 10-essel 8ezer km-ig nincs gond, akkor megpróbálom márkásabb 5-össel. Ha az se jó, akkor GM helyett jobb 10W-40-essel.
bzsoltee Elküldve December12, 2011 Elküldve December12, 2011 KGR írta: Nekem mondhatja bárki, hogy így nem jó a 10w40 meg úgy nem jó. Megvettem a kocsit. 5w30 volt benne. Zabálta... kb 1.000 km alatt 8-9 decit. Váltottam 10w40-re (castrol magnatec)... azóta nem eszi az olajat. A legutolsó olajcsere óta már 8.000km-t mentem vele. Pont a hétvégén ellenőriztem a szintet. Egy csepp sem fogyott. 3 éve használom az autót. Ha jól emlékszek most volt a 3-ik olajcserém. Szerintem ha már az autónk színe egyezik, nekem is jó lesz a 10w40 :lol:
mantec Elküldve December12, 2011 Elküldve December12, 2011 T bzsoltee! Ez valami teljesítmény? Hogy valaki az "adott lehetőségek" közötti legrosszabb olajat használtatja az autójával és még büszke is rá?
bzsoltee Elküldve December12, 2011 Elküldve December12, 2011 mantec írta: T bzsoltee! Ez valami teljesítmény? Hogy valaki az "adott lehetőségek" közötti legrosszabb olajat használtatja az autójával és még büszke is rá? Nem büszke vagyok rá, sőt, mint olvashattad, gondom is van vele, ezért próbáltam tanácsot kérni, illetve tapasztalatokra vagyok kíváncsi...Ahogy olvasok vissza itt is, és az "olajosban" is, mindenki másra esküszik
_Robi_ Elküldve December12, 2011 Elküldve December12, 2011 Az enyém szervíz könyvében az utolsó 3 10W40 es olaj volt. Én 5W40 tettem bele mikor megvettem majd utána 10W40-t. Nálam egyiket sem ette. Viszont a 10w vel télen -3 alatt pár másodpercig csettegtek a tőkék. Emiatt visszatértem az 5W re viszont így meg nyáron a tűzforró motornál kicsig kopognak a tőkék. Szal fene tudja mi lenne a jó. Mindenesetre 5W van előírva akkor ez marad. Bár ez az előírás nem egyértelmű mert a szerviz füzet hoz többet. Nekem a szerelő azt mondta hogy németországba jobb az 5W30 még a magyarországi kontinentális éghajlat miatt jobb a 10W. Én meg azt mondom hogy használat függő.
Mc-elek Elküldve December13, 2011 Elküldve December13, 2011 ne olajozzatok itt léci ;) van erre megfelelő hely :lol:
mantec Elküldve December13, 2011 Elküldve December13, 2011 T _Robi_! A olajkövetelmény - kb 10 éve - nem viszkozitás érték, hanem a gyártóművi előírás megléte.
KGR Elküldve December13, 2011 Elküldve December13, 2011 bzsoltee írta: Szerintem ha már az autónk színe egyezik, nekem is jó lesz a 10w40 :) Nem csak a színe.. :lol: Az avatarban látható pozíciója is. ;)
bzsoltee Elküldve December13, 2011 Elküldve December13, 2011 KGR írta: Nem csak a színe.. :lol: Az avatarban látható pozíciója is. ;) Na ugye, pláne! De neked jobb háttered van! A Royce-ot is használod? Milyen olajjal? :) :) :P
KGR Elküldve December13, 2011 Elküldve December13, 2011 bzsoltee írta: Na ugye, pláne! De neked jobb háttered van! A Royce-ot is használod? Milyen olajjal? :lol: ;) :) Abba olaj se kell..... :)
Gboy Elküldve December13, 2011 Elküldve December13, 2011 Hátsó futóműnél mi okozhatja a nyikorgást már kisebb útegyenetlenségnél is?
bzsoltee Elküldve December13, 2011 Elküldve December13, 2011 Gboy írta: Hátsó futóműnél mi okozhatja a nyikorgást már kisebb útegyenetlenségnél is? Ez elég becsapós, nálam is belülről tökre úgy hallatszott, hogy hátulról jön a zaj, de kiderült, hogy elöl nyekereg a kereszt-stabilizátor szilenteknél (a lengőkaroknál megtalálod őket). Befújkálás rövid ideig megoldja a problémát, de én inkább cseréltettem, max. pár ezer ft-os tétel
Pippo Elküldve December15, 2011 Elküldve December15, 2011 bzsoltee írta: Ez elég becsapós, nálam is belülről tökre úgy hallatszott, hogy hátulról jön a zaj, de kiderült, hogy elöl nyekereg a kereszt-stabilizátor szilenteknél (a lengőkaroknál megtalálod őket). Befújkálás rövid ideig megoldja a problémát, de én inkább cseréltettem, max. pár ezer ft-os tétel És neked megszünt a nyikorgás??? Csak mert ugyanez a problémám, de sokan azt mondják ha cseréled sem segít.
bzsoltee Elküldve December17, 2011 Elküldve December17, 2011 Pippo írta: És neked megszünt a nyikorgás??? Csak mert ugyanez a problémám, de sokan azt mondják ha cseréled sem segít. Mióta nálam van, 3éve, hidegebb időben folyton nyikorgott. Pár hónapja cseréltettem, azóta meg se nyikkant :lol:
Recommended Posts