Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Hali!

A bal fényszóró magasság állító motorom megadta magát. A jobb az hibátlanul működik. Ez is lehet javítható mint a behr zsalumozgató szervó, vagy cserélendő lesz?

Valaki el tudja nekem magyarázni pontosan, hogy kell beállítani a fényszórókat? Mit és hol kell tekerni ja meg merre.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni: Astra g-m van, és egy olyan problémám lenne, hogy a kesztyűtartó kengyele, ami a ktartó világítását kapcsolja darabokra tört. A neten találtam kengyelt kb 2500 ft-ért.

Két kérdésem lenne: - gyárit érdemes venni, vagy jó az utángyártott?

-hogy lehet kiszedni a régit, és berakni az újat?

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv: István

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni: Astra g-m van, és egy olyan problémám lenne, hogy a kesztyűtartó kengyele, ami a ktartó világítását kapcsolja darabokra tört. A neten találtam kengyelt kb 2500 ft-ért.

Két kérdésem lenne: - gyárit érdemes venni, vagy jó az utángyártott?

-hogy lehet kiszedni a régit, és berakni az újat?

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv: István

Én nem találkoztam még ebből utángyártottal, csak GM-el, de szerintem ezt vedd meg. Az új az bepattanik a helyére, azzal nem lesz gondod. A régi alá viszont be kell feszítened valami lapos csavarhúzót, és erőből kifeszíteni

Link to comment
Megosztás:

Hali!

A bal fényszóró magasság állító motorom megadta magát. A jobb az hibátlanul működik. Ez is lehet javítható mint a behr zsalumozgató szervó, vagy cserélendő lesz?

Valaki el tudja nekem magyarázni pontosan, hogy kell beállítani a fényszórókat? Mit és hol kell tekerni ja meg merre.

Fényszóró beállításhoz, ha pontos akarsz lenni, akkor vidd el szakihoz, neki van hozzá megfelelő sablon/szerkezet. Amúgy a fényszóró tetején van egy fekete műanyag csavarfej, azt kell tekergetni jobbra-balra ha fel-le akarod állítani a szórásképet. Ne lepődj meg, jó sokat kell tekerni rajta, hogy lásd a változást

Link to comment
Megosztás:

Én nem találkoztam még ebből utángyártottal, csak GM-el, de szerintem ezt vedd meg. Az új az bepattanik a helyére, azzal nem lesz gondod. A régi alá viszont be kell feszítened valami lapos csavarhúzót, és erőből kifeszíteni

Köszönöm szépen, megpróbálkozok vele!

Link to comment
Megosztás:

Fényszóró beállításhoz, ha pontos akarsz lenni, akkor vidd el szakihoz, neki van hozzá megfelelő sablon/szerkezet. Amúgy a fényszóró tetején van egy fekete műanyag csavarfej, azt kell tekergetni jobbra-balra ha fel-le akarod állítani a szórásképet. Ne lepődj meg, jó sokat kell tekerni rajta, hogy lásd a változást

Koszi az infot. Igencsak beviszem majd, mert az a csavar szet van barmolva.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

A bal fényszóró magasság állító motorom megadta magát. A jobb az hibátlanul működik. Ez is lehet javítható mint a behr zsalumozgató szervó, vagy cserélendő lesz?

Valaki el tudja nekem magyarázni pontosan, hogy kell beállítani a fényszórókat? Mit és hol kell tekerni ja meg merre.

Én is most estem át a bal oldali fényszóróm magasságállítójának a javításán.

Mielőtt új motort vennél drága pénzen, nézd meg, hogy nem-e a motor mozgató csapja, ill. annak gömbfeje van kiugorva abból az elemből ami a foncsorhoz kapcsolódik. Ellenőrzésképpen a motort tekerd ki a bajonett zárból és óvatosan - de nagyon óvatosan - próbáld hátrahúzni. Ha a motor könnyen minden erőteljesebb húzás nélkül kijön a helyéről akkor csak a kis gömbfej jött ki a foncsorhoz csatlakoztatott elemből. (Ilyenkor érdemes megnézni, hogy működik-e a motor. A gömbfejes tengelynek előre és hátra kell mozognia, ha mozog akkor semmi baja.)

A gömbfej visszapattintása viszont nem egyszerű. Lehet, hogy beszerelt fényszórónál is meg lehet csinálni, de én inkább kivettem a fényszórót a helyéről. Így "egyszerűbb" volt.

1. A fényszóró kiszereléséhez le kell venni a lökhárítót. 2-2 csavar fogja a sárvédő peremén a sárvédő és lökhárító találkozásánál, valamint a lökhárító alsó élén a kerekeknél. Továbbá van még 5 patent is. Kettő a hűtő előtt a két fényszóró között, három pedig a motor alá beérő nyúlványon.

Ezután óvatosan előre le kell húzni a lökhárítót.

2. A fényszórót három 8-as hatlapfejű csavar fogja. Két fényes fejű felül, és egy fekete fejű a fényszóró függőleges középvonalában alul. Mielőtt kiveszed, húzgáld le a csatlakozókat.

3. Ha kijött a fényszóró a helyéről, akkor vedd ki a tompított és a távolsági izzókat. Ezután pedig vedd le a két porvédő gumiharangot. Innentől kezdve a foncsor lötyög a fényszóró házban.

4. Most jön a dolog nehezebb része. Ha a motor gömbfejét és a foncsort összekötő kis elem a helyén van akkor meg kell próbálni az összekötő elem közepébe belenyomni a gömbfejet. Ez úgy lehetséges, hogy benyúlsz valamelyik lyukon és a foncsort hátrafelé nyomod, miközben a motort pedig nyomod befelé. Ha szerencséd van akkor gyorsan bepattan. Ha nincs akkor el lehet vele játszani egy ideig.

5. Ha esetleg a foncsorra bepattintott összekötő elem le van esve, (nálam ez volt a hiba) akkor azt ki kell rázni a fényszóróból, majd egy hosszú csőrös fogóval erősen megfogni és visszapattintani a helyére. Nagyon vigyázni kell mert ha a foncsorról letöröd a fület amibe ez az összekötő elem bepattan, akkor a magasságállítást örökre elfelejtheted. A könnyebb bepattintás érdekében egy pici síkosító anyagot érdemes rátenned.

Egyébként az állítómotor gömbfejének kiugrása általában akkor következik be, ha a fényszóró beállítás során a foncsort nagyon véghelyzetbe feszítik. Ha ezután még magasságot is állítasz szinte biztos, a kiugrás.

Bocs, hogy ilyen szájbarágósan írtam le, de ha nem jól csinálod akkor a végeredmény egy magasságállítás nélküli lámpa lesz. Egy újba beruházni pedig nem olcsó. Ha valamit nem értesz, kérdezz bátran.

Link to comment
Megosztás:

Én is most estem át a bal oldali fényszóróm magasságállítójának a javításán.

Bocs, hogy ilyen szájbarágósan írtam le, de ha nem jól csinálod akkor a végeredmény egy magasságállítás nélküli lámpa lesz. Egy újba beruházni pedig nem olcsó. Ha valamit nem értesz, kérdezz bátran.

Köszönöm a részletes leírást. Tegnap este megmértem a feszültséget mind a kettő motornál. A bal oldali kábelnél mozgatáskor sokkal kisebb feszültséget mértem. Ez nekem gyanús... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a részletes leírást. Tegnap este megmértem a feszültséget mind a kettő motornál. A bal oldali kábelnél mozgatáskor sokkal kisebb feszültséget mértem. Ez nekem gyanús... :lol:

Akkor lehet, hogy tényleg cserés lesz. Az a legrosszabb az egészben, hogy az általam leírtakat akkor is végig kell játszani. ;)

Link to comment
Megosztás:

Akkor lehet, hogy tényleg cserés lesz. Az a legrosszabb az egészben, hogy az általam leírtakat akkor is végig kell játszani. :lol:

Még van egy gondolatom, hogy a jobb oldali motornak a kábelén is kipróbálni a másik motort mert lehet az is a probléma, hogy valahol a kábel a nem jó vagy egy másik csatlakozás.

A mért értékek álló motornál a jobb oldalinál emelésnél 9,08V bólintásnál 5,53V a bal oldalinál emelésnél 2,19V bólintásnál 5,07V

Ez az érték úgy jött ki, hogy nem volt rádugva a motor. Elvileg mind a kettő oldalon ugyan annyinak kéne lennie.

Link to comment
Megosztás:

Még van egy gondolatom, hogy a jobb oldali motornak a kábelén is kipróbálni a másik motort mert lehet az is a probléma, hogy valahol a kábel a nem jó vagy egy másik csatlakozás.

A mért értékek álló motornál a jobb oldalinál emelésnél 9,08V bólintásnál 5,53V a bal oldalinál emelésnél 2,19V bólintásnál 5,07V

Ez az érték úgy jött ki, hogy nem volt rádugva a motor. Elvileg mind a kettő oldalon ugyan annyinak kéne lennie.

Valószínű, hogy kábel-csatlakozó problémád van. A két, magasság állító motor, párhuzamosan van.

Három érintkező a következő:

1: test (31) barna

2: vezérlés 0-12V barna/sárga 4K7

3: a bal tompítottról kap +12V-ot (56) sárga

0300-1.gif

Link to comment
Megosztás:

Valószínű, hogy kábel-csatlakozó problémád van. A két, magasság állító motor, párhuzamosan van.

Három érintkező a következő:

1: test (31) barna

2: vezérlés 0-12V barna/sárga 4K7

3: a bal tompítottról kap +12V-ot (56) sárga

%7Boption%7Dhttp://noob.hu/2011/12/08/0300-1.gif

Köszönöm DarthVödör!

KGR neked is köszönöm a tanácsod ha hasonló cipőben járok mint te akkor alkalmazom a technikád.

Link to comment
Megosztás:

Alánéztem kocsinak napokban és már rozsdafoltok látszódnak a hátsó kipufogó dobon (3 éves kocsi).

Minimum 15km-es távokat teszek meg, különben bele sem ülök.

Megéri kifúrni 1-2mm-es fúróval? Segít ez meghosszabbítani az életét?

Alvázat házilag mivel érdemes kezelni, hogy megvédjem a sótól? Létezik erre valami bevált dolog?

Link to comment
Megosztás:

Alánéztem kocsinak napokban és már rozsdafoltok látszódnak a hátsó kipufogó dobon (3 éves kocsi).

Minimum 15km-es távokat teszek meg, különben bele sem ülök.

Megéri kifúrni 1-2mm-es fúróval? Segít ez meghosszabbítani az életét?

Alvázat házilag mivel érdemes kezelni, hogy megvédjem a sótól? Létezik erre valami bevált dolog?

Csak a külső borítás szokott rozsdásodni.a belső az sokáig tart.

Nekem az előző kocsin a külső teljesen szétnyilt mint a tojáshéj a rozsdától ,de a belseje makulátlan maradt.

Szevasztok!

Astrám kulcsán a nyitó gomb szarakodik.Hogyan tudok távirányítós kulcsot csináltatni?Sajnos kódkártyám nincs hozzá.

Szerintem is nézd meg a belső részén a forrasztásokat,esetleg elemcsere és papírral kiékelés belülről!

Link to comment
Megosztás:

Alánéztem kocsinak napokban és már rozsdafoltok látszódnak a hátsó kipufogó dobon (3 éves kocsi).

Minimum 15km-es távokat teszek meg, különben bele sem ülök.

Megéri kifúrni 1-2mm-es fúróval? Segít ez meghosszabbítani az életét?

Alvázat házilag mivel érdemes kezelni, hogy megvédjem a sótól? Létezik erre valami bevált dolog?

Na nem sérül a gyári réteg, igen jó alvázvédelem van, nem szükséges semmivel kezelni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elkezdett ereszteni az egyik hátsó fékmunkahengerem, ezért rendeltem is hozzá 1 párt. Most, hogy megkaptam azt vettem észre, hogy a rendelt darabokat 2db csavarral lehet felfogatni, a kocsiban lévőt pedig csak 1db fogja, és az alakja sem egyezik teljesen. Annyira még nem szedtem szét a féket, hogy pontosan belepróbáljam a felfogatást, ezért az lenne a kérdésem, hogy bele lehet tenni szerintetek?Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elkezdett ereszteni az egyik hátsó fékmunkahengerem, ezért rendeltem is hozzá 1 párt. Most, hogy megkaptam azt vettem észre, hogy a rendelt darabokat 2db csavarral lehet felfogatni, a kocsiban lévőt pedig csak 1db fogja, és az alakja sem egyezik teljesen. Annyira még nem szedtem szét a féket, hogy pontosan belepróbáljam a felfogatást, ezért az lenne a kérdésem, hogy bele lehet tenni szerintetek?Köszi!

Akkor valószínű, hogy több féle munkahenger is volt. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Egy 1.2-es benzines 3ajtós Astra G tulajdonosa vagyok, és lenne 1-2 bosszantó probléma. A legnagyobb probléma a kocsival hogy indítás után, ha felmelegszik a motor, nagyobb gázadásnál/padlógáznál kigyullad a műszerfalon a sárga Check Engine lámpa, és a motornak teljesen elmegy az ereje (a fordulatszám sem emelkedik), egészen addig amíg fel nem engedem a gázpedált 1-2 másodpercre. utána "teljes erővel" dolgozik a motor, de ha nagyobb gázt adok ismételten lámpa felvillan, erő elmegy. Így csak negyedgázon tudok menni az autóval, ami megnehezíti az előzéseket, emelkedőkön való feljutásokat. Szerelőnél volt, hibakódolvasás után azt mondta Lambdaszonda csere, de a csere után is ugyanúgy előjön a probléma. Meg lenne még egy olyan apró, inkább csak bosszantó probléma, hogy a vezetőoldali ülés (első) nyikorog, főleg a jobb oldalon, a combom környékén. Esetleg szilikon spray vagy wd40 segítene rajta, és ha igen hova kéne fújni? :lol:

A válaszokat előre is köszönöm!

Üdv. Zoli!

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Egy 1.2-es benzines 3ajtós Astra G tulajdonosa vagyok, és lenne 1-2 bosszantó probléma. A legnagyobb probléma a kocsival hogy indítás után, ha felmelegszik a motor, nagyobb gázadásnál/padlógáznál kigyullad a műszerfalon a sárga Check Engine lámpa, és a motornak teljesen elmegy az ereje (a fordulatszám sem emelkedik), egészen addig amíg fel nem engedem a gázpedált 1-2 másodpercre. utána "teljes erővel" dolgozik a motor, de ha nagyobb gázt adok ismételten lámpa felvillan, erő elmegy. Így csak negyedgázon tudok menni az autóval, ami megnehezíti az előzéseket, emelkedőkön való feljutásokat. Szerelőnél volt, hibakódolvasás után azt mondta Lambdaszonda csere, de a csere után is ugyanúgy előjön a probléma. Meg lenne még egy olyan apró, inkább csak bosszantó probléma, hogy a vezetőoldali ülés (első) nyikorog, főleg a jobb oldalon, a combom környékén. Esetleg szilikon spray vagy wd40 segítene rajta, és ha igen hova kéne fújni? :lol:

A válaszokat előre is köszönöm!

Üdv. Zoli!

Szia!

Villogtasd ki a hibakódot, abból többet tudunk majd mondani.

(gáz+fékre rálépsz, ráadod a gyújtást, és a szervíz lámpa vilogásait feljegyzed, 10 villogás=0, 4 villogás=4, stb.... ezek 4-es tömbökben ismétlődnek)

Ha úgy nem megy akkor:

b007.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy információra lenne szükségem. Az első lámpát akarom polírozni és nem találom, hogy hol volt a leírás, pedig már találkoztam vele valamelyik topikban. A you tube-on találtam videót róla, de ott nem írták ki mivel kente be az 5., befejező fázisban. Valaki meg tudná mondani nekem mi az? Sima színtelen lakk esetleg?

A választ előre köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.