Hegyi Elküldve December6, 2011 Megoszt Elküldve December6, 2011 Hali! A bal fényszóró magasság állító motorom megadta magát. A jobb az hibátlanul működik. Ez is lehet javítható mint a behr zsalumozgató szervó, vagy cserélendő lesz? Valaki el tudja nekem magyarázni pontosan, hogy kell beállítani a fényszórókat? Mit és hol kell tekerni ja meg merre. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pity Elküldve December6, 2011 Megoszt Elküldve December6, 2011 Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni: Astra g-m van, és egy olyan problémám lenne, hogy a kesztyűtartó kengyele, ami a ktartó világítását kapcsolja darabokra tört. A neten találtam kengyelt kb 2500 ft-ért. Két kérdésem lenne: - gyárit érdemes venni, vagy jó az utángyártott? -hogy lehet kiszedni a régit, és berakni az újat? Előre is köszönöm a segítséget! Üdv: István Link to comment Megosztás: More sharing options...
bzsoltee Elküldve December6, 2011 Megoszt Elküldve December6, 2011 Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni: Astra g-m van, és egy olyan problémám lenne, hogy a kesztyűtartó kengyele, ami a ktartó világítását kapcsolja darabokra tört. A neten találtam kengyelt kb 2500 ft-ért. Két kérdésem lenne: - gyárit érdemes venni, vagy jó az utángyártott? -hogy lehet kiszedni a régit, és berakni az újat? Előre is köszönöm a segítséget! Üdv: István Én nem találkoztam még ebből utángyártottal, csak GM-el, de szerintem ezt vedd meg. Az új az bepattanik a helyére, azzal nem lesz gondod. A régi alá viszont be kell feszítened valami lapos csavarhúzót, és erőből kifeszíteni Link to comment Megosztás: More sharing options...
bzsoltee Elküldve December6, 2011 Megoszt Elküldve December6, 2011 Hali! A bal fényszóró magasság állító motorom megadta magát. A jobb az hibátlanul működik. Ez is lehet javítható mint a behr zsalumozgató szervó, vagy cserélendő lesz? Valaki el tudja nekem magyarázni pontosan, hogy kell beállítani a fényszórókat? Mit és hol kell tekerni ja meg merre. Fényszóró beállításhoz, ha pontos akarsz lenni, akkor vidd el szakihoz, neki van hozzá megfelelő sablon/szerkezet. Amúgy a fényszóró tetején van egy fekete műanyag csavarfej, azt kell tekergetni jobbra-balra ha fel-le akarod állítani a szórásképet. Ne lepődj meg, jó sokat kell tekerni rajta, hogy lásd a változást Link to comment Megosztás: More sharing options...
pity Elküldve December7, 2011 Megoszt Elküldve December7, 2011 Én nem találkoztam még ebből utángyártottal, csak GM-el, de szerintem ezt vedd meg. Az új az bepattanik a helyére, azzal nem lesz gondod. A régi alá viszont be kell feszítened valami lapos csavarhúzót, és erőből kifeszíteni Köszönöm szépen, megpróbálkozok vele! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hegyi Elküldve December7, 2011 Megoszt Elküldve December7, 2011 Fényszóró beállításhoz, ha pontos akarsz lenni, akkor vidd el szakihoz, neki van hozzá megfelelő sablon/szerkezet. Amúgy a fényszóró tetején van egy fekete műanyag csavarfej, azt kell tekergetni jobbra-balra ha fel-le akarod állítani a szórásképet. Ne lepődj meg, jó sokat kell tekerni rajta, hogy lásd a változást Koszi az infot. Igencsak beviszem majd, mert az a csavar szet van barmolva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve December7, 2011 Megoszt Elküldve December7, 2011 T Hegyi! Motor, fényszóró magasság állító (Hella): Opel katalógus szám: 62 07 044, GM alkatrész szám: 90590665. Használt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bombero Elküldve December7, 2011 Megoszt Elküldve December7, 2011 Hali! A bal fényszóró magasság állító motorom megadta magát. A jobb az hibátlanul működik. Ez is lehet javítható mint a behr zsalumozgató szervó, vagy cserélendő lesz? Valaki el tudja nekem magyarázni pontosan, hogy kell beállítani a fényszórókat? Mit és hol kell tekerni ja meg merre. Én is most estem át a bal oldali fényszóróm magasságállítójának a javításán. Mielőtt új motort vennél drága pénzen, nézd meg, hogy nem-e a motor mozgató csapja, ill. annak gömbfeje van kiugorva abból az elemből ami a foncsorhoz kapcsolódik. Ellenőrzésképpen a motort tekerd ki a bajonett zárból és óvatosan - de nagyon óvatosan - próbáld hátrahúzni. Ha a motor könnyen minden erőteljesebb húzás nélkül kijön a helyéről akkor csak a kis gömbfej jött ki a foncsorhoz csatlakoztatott elemből. (Ilyenkor érdemes megnézni, hogy működik-e a motor. A gömbfejes tengelynek előre és hátra kell mozognia, ha mozog akkor semmi baja.) A gömbfej visszapattintása viszont nem egyszerű. Lehet, hogy beszerelt fényszórónál is meg lehet csinálni, de én inkább kivettem a fényszórót a helyéről. Így "egyszerűbb" volt. 1. A fényszóró kiszereléséhez le kell venni a lökhárítót. 2-2 csavar fogja a sárvédő peremén a sárvédő és lökhárító találkozásánál, valamint a lökhárító alsó élén a kerekeknél. Továbbá van még 5 patent is. Kettő a hűtő előtt a két fényszóró között, három pedig a motor alá beérő nyúlványon. Ezután óvatosan előre le kell húzni a lökhárítót. 2. A fényszórót három 8-as hatlapfejű csavar fogja. Két fényes fejű felül, és egy fekete fejű a fényszóró függőleges középvonalában alul. Mielőtt kiveszed, húzgáld le a csatlakozókat. 3. Ha kijött a fényszóró a helyéről, akkor vedd ki a tompított és a távolsági izzókat. Ezután pedig vedd le a két porvédő gumiharangot. Innentől kezdve a foncsor lötyög a fényszóró házban. 4. Most jön a dolog nehezebb része. Ha a motor gömbfejét és a foncsort összekötő kis elem a helyén van akkor meg kell próbálni az összekötő elem közepébe belenyomni a gömbfejet. Ez úgy lehetséges, hogy benyúlsz valamelyik lyukon és a foncsort hátrafelé nyomod, miközben a motort pedig nyomod befelé. Ha szerencséd van akkor gyorsan bepattan. Ha nincs akkor el lehet vele játszani egy ideig. 5. Ha esetleg a foncsorra bepattintott összekötő elem le van esve, (nálam ez volt a hiba) akkor azt ki kell rázni a fényszóróból, majd egy hosszú csőrös fogóval erősen megfogni és visszapattintani a helyére. Nagyon vigyázni kell mert ha a foncsorról letöröd a fület amibe ez az összekötő elem bepattan, akkor a magasságállítást örökre elfelejtheted. A könnyebb bepattintás érdekében egy pici síkosító anyagot érdemes rátenned. Egyébként az állítómotor gömbfejének kiugrása általában akkor következik be, ha a fényszóró beállítás során a foncsort nagyon véghelyzetbe feszítik. Ha ezután még magasságot is állítasz szinte biztos, a kiugrás. Bocs, hogy ilyen szájbarágósan írtam le, de ha nem jól csinálod akkor a végeredmény egy magasságállítás nélküli lámpa lesz. Egy újba beruházni pedig nem olcsó. Ha valamit nem értesz, kérdezz bátran. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hegyi Elküldve December8, 2011 Megoszt Elküldve December8, 2011 T Hegyi! Motor, fényszóró magasság állító (Hella): Opel katalógus szám: 62 07 044, GM alkatrész szám: 90590665. Használt. Köszöntem a linket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hegyi Elküldve December8, 2011 Megoszt Elküldve December8, 2011 Én is most estem át a bal oldali fényszóróm magasságállítójának a javításán. Bocs, hogy ilyen szájbarágósan írtam le, de ha nem jól csinálod akkor a végeredmény egy magasságállítás nélküli lámpa lesz. Egy újba beruházni pedig nem olcsó. Ha valamit nem értesz, kérdezz bátran. Köszönöm a részletes leírást. Tegnap este megmértem a feszültséget mind a kettő motornál. A bal oldali kábelnél mozgatáskor sokkal kisebb feszültséget mértem. Ez nekem gyanús... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bombero Elküldve December8, 2011 Megoszt Elküldve December8, 2011 Köszönöm a részletes leírást. Tegnap este megmértem a feszültséget mind a kettő motornál. A bal oldali kábelnél mozgatáskor sokkal kisebb feszültséget mértem. Ez nekem gyanús... :lol: Akkor lehet, hogy tényleg cserés lesz. Az a legrosszabb az egészben, hogy az általam leírtakat akkor is végig kell játszani. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hegyi Elküldve December8, 2011 Megoszt Elküldve December8, 2011 Akkor lehet, hogy tényleg cserés lesz. Az a legrosszabb az egészben, hogy az általam leírtakat akkor is végig kell játszani. :lol: Még van egy gondolatom, hogy a jobb oldali motornak a kábelén is kipróbálni a másik motort mert lehet az is a probléma, hogy valahol a kábel a nem jó vagy egy másik csatlakozás. A mért értékek álló motornál a jobb oldalinál emelésnél 9,08V bólintásnál 5,53V a bal oldalinál emelésnél 2,19V bólintásnál 5,07V Ez az érték úgy jött ki, hogy nem volt rádugva a motor. Elvileg mind a kettő oldalon ugyan annyinak kéne lennie. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve December8, 2011 Megoszt Elküldve December8, 2011 Még van egy gondolatom, hogy a jobb oldali motornak a kábelén is kipróbálni a másik motort mert lehet az is a probléma, hogy valahol a kábel a nem jó vagy egy másik csatlakozás. A mért értékek álló motornál a jobb oldalinál emelésnél 9,08V bólintásnál 5,53V a bal oldalinál emelésnél 2,19V bólintásnál 5,07V Ez az érték úgy jött ki, hogy nem volt rádugva a motor. Elvileg mind a kettő oldalon ugyan annyinak kéne lennie. Valószínű, hogy kábel-csatlakozó problémád van. A két, magasság állító motor, párhuzamosan van. Három érintkező a következő: 1: test (31) barna 2: vezérlés 0-12V barna/sárga 4K7 3: a bal tompítottról kap +12V-ot (56) sárga Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hegyi Elküldve December8, 2011 Megoszt Elküldve December8, 2011 Valószínű, hogy kábel-csatlakozó problémád van. A két, magasság állító motor, párhuzamosan van. Három érintkező a következő: 1: test (31) barna 2: vezérlés 0-12V barna/sárga 4K7 3: a bal tompítottról kap +12V-ot (56) sárga http://noob.hu/2011/12/08/0300-1.gif Köszönöm DarthVödör! KGR neked is köszönöm a tanácsod ha hasonló cipőben járok mint te akkor alkalmazom a technikád. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Árpiska Elküldve December8, 2011 Megoszt Elküldve December8, 2011 Alánéztem kocsinak napokban és már rozsdafoltok látszódnak a hátsó kipufogó dobon (3 éves kocsi). Minimum 15km-es távokat teszek meg, különben bele sem ülök. Megéri kifúrni 1-2mm-es fúróval? Segít ez meghosszabbítani az életét? Alvázat házilag mivel érdemes kezelni, hogy megvédjem a sótól? Létezik erre valami bevált dolog? Link to comment Megosztás: More sharing options...
vinczeattila Elküldve December8, 2011 Megoszt Elküldve December8, 2011 Szevasztok! Astrám kulcsán a nyitó gomb szarakodik.Hogyan tudok távirányítós kulcsot csináltatni?Sajnos kódkártyám nincs hozzá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
steve78 Elküldve December8, 2011 Megoszt Elküldve December8, 2011 Szevasztok! Astrám kulcsán a nyitó gomb szarakodik.Hogyan tudok távirányítós kulcsot csináltatni?Sajnos kódkártyám nincs hozzá. Lehet, hogy csak az elemtartó lábát kell átforrasztani. Én is így jártam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Korzika Elküldve December8, 2011 Megoszt Elküldve December8, 2011 Alánéztem kocsinak napokban és már rozsdafoltok látszódnak a hátsó kipufogó dobon (3 éves kocsi). Minimum 15km-es távokat teszek meg, különben bele sem ülök. Megéri kifúrni 1-2mm-es fúróval? Segít ez meghosszabbítani az életét? Alvázat házilag mivel érdemes kezelni, hogy megvédjem a sótól? Létezik erre valami bevált dolog? Csak a külső borítás szokott rozsdásodni.a belső az sokáig tart. Nekem az előző kocsin a külső teljesen szétnyilt mint a tojáshéj a rozsdától ,de a belseje makulátlan maradt. Szevasztok! Astrám kulcsán a nyitó gomb szarakodik.Hogyan tudok távirányítós kulcsot csináltatni?Sajnos kódkártyám nincs hozzá. Szerintem is nézd meg a belső részén a forrasztásokat,esetleg elemcsere és papírral kiékelés belülről! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Barna Elküldve December9, 2011 Megoszt Elküldve December9, 2011 Alánéztem kocsinak napokban és már rozsdafoltok látszódnak a hátsó kipufogó dobon (3 éves kocsi). Minimum 15km-es távokat teszek meg, különben bele sem ülök. Megéri kifúrni 1-2mm-es fúróval? Segít ez meghosszabbítani az életét? Alvázat házilag mivel érdemes kezelni, hogy megvédjem a sótól? Létezik erre valami bevált dolog? Na nem sérül a gyári réteg, igen jó alvázvédelem van, nem szükséges semmivel kezelni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
adyy Elküldve December9, 2011 Megoszt Elküldve December9, 2011 Sziasztok! Elkezdett ereszteni az egyik hátsó fékmunkahengerem, ezért rendeltem is hozzá 1 párt. Most, hogy megkaptam azt vettem észre, hogy a rendelt darabokat 2db csavarral lehet felfogatni, a kocsiban lévőt pedig csak 1db fogja, és az alakja sem egyezik teljesen. Annyira még nem szedtem szét a féket, hogy pontosan belepróbáljam a felfogatást, ezért az lenne a kérdésem, hogy bele lehet tenni szerintetek?Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December10, 2011 Megoszt Elküldve December10, 2011 Sziasztok! Elkezdett ereszteni az egyik hátsó fékmunkahengerem, ezért rendeltem is hozzá 1 párt. Most, hogy megkaptam azt vettem észre, hogy a rendelt darabokat 2db csavarral lehet felfogatni, a kocsiban lévőt pedig csak 1db fogja, és az alakja sem egyezik teljesen. Annyira még nem szedtem szét a féket, hogy pontosan belepróbáljam a felfogatást, ezért az lenne a kérdésem, hogy bele lehet tenni szerintetek?Köszi! Akkor valószínű, hogy több féle munkahenger is volt. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve December10, 2011 Megoszt Elküldve December10, 2011 Akkor valószínű, hogy több féle munkahenger is volt. ;) inkább én arra gondolnák hogy nincs jobbos meg balos munkahenger ,ezért két felfogatási pontja van.. ha jól emlékszek :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
dobogep Elküldve December10, 2011 Megoszt Elküldve December10, 2011 Hello! Egy 1.2-es benzines 3ajtós Astra G tulajdonosa vagyok, és lenne 1-2 bosszantó probléma. A legnagyobb probléma a kocsival hogy indítás után, ha felmelegszik a motor, nagyobb gázadásnál/padlógáznál kigyullad a műszerfalon a sárga Check Engine lámpa, és a motornak teljesen elmegy az ereje (a fordulatszám sem emelkedik), egészen addig amíg fel nem engedem a gázpedált 1-2 másodpercre. utána "teljes erővel" dolgozik a motor, de ha nagyobb gázt adok ismételten lámpa felvillan, erő elmegy. Így csak negyedgázon tudok menni az autóval, ami megnehezíti az előzéseket, emelkedőkön való feljutásokat. Szerelőnél volt, hibakódolvasás után azt mondta Lambdaszonda csere, de a csere után is ugyanúgy előjön a probléma. Meg lenne még egy olyan apró, inkább csak bosszantó probléma, hogy a vezetőoldali ülés (első) nyikorog, főleg a jobb oldalon, a combom környékén. Esetleg szilikon spray vagy wd40 segítene rajta, és ha igen hova kéne fújni? :lol: A válaszokat előre is köszönöm! Üdv. Zoli! Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December10, 2011 Megoszt Elküldve December10, 2011 Hello! Egy 1.2-es benzines 3ajtós Astra G tulajdonosa vagyok, és lenne 1-2 bosszantó probléma. A legnagyobb probléma a kocsival hogy indítás után, ha felmelegszik a motor, nagyobb gázadásnál/padlógáznál kigyullad a műszerfalon a sárga Check Engine lámpa, és a motornak teljesen elmegy az ereje (a fordulatszám sem emelkedik), egészen addig amíg fel nem engedem a gázpedált 1-2 másodpercre. utána "teljes erővel" dolgozik a motor, de ha nagyobb gázt adok ismételten lámpa felvillan, erő elmegy. Így csak negyedgázon tudok menni az autóval, ami megnehezíti az előzéseket, emelkedőkön való feljutásokat. Szerelőnél volt, hibakódolvasás után azt mondta Lambdaszonda csere, de a csere után is ugyanúgy előjön a probléma. Meg lenne még egy olyan apró, inkább csak bosszantó probléma, hogy a vezetőoldali ülés (első) nyikorog, főleg a jobb oldalon, a combom környékén. Esetleg szilikon spray vagy wd40 segítene rajta, és ha igen hova kéne fújni? :lol: A válaszokat előre is köszönöm! Üdv. Zoli! Szia! Villogtasd ki a hibakódot, abból többet tudunk majd mondani. (gáz+fékre rálépsz, ráadod a gyújtást, és a szervíz lámpa vilogásait feljegyzed, 10 villogás=0, 4 villogás=4, stb.... ezek 4-es tömbökben ismétlődnek) Ha úgy nem megy akkor: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Probert Elküldve December10, 2011 Megoszt Elküldve December10, 2011 Sziasztok! Egy információra lenne szükségem. Az első lámpát akarom polírozni és nem találom, hogy hol volt a leírás, pedig már találkoztam vele valamelyik topikban. A you tube-on találtam videót róla, de ott nem írták ki mivel kente be az 5., befejező fázisban. Valaki meg tudná mondani nekem mi az? Sima színtelen lakk esetleg? A választ előre köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts