Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok ! Lenne kis porblémám tegnap este jöttem haza és azt vettem észre ha felkapcsolom a távolsági fényszórót akkor elhalványul a műszercsoport világítás és a fordulatszám mérő is visszább esik egy kicsit ! Szerintetek az műszercsoport ment tökre vagy valami más gond lehet??

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ! Lenne kis porblémám tegnap este jöttem haza és azt vettem észre ha felkapcsolom a távolsági fényszórót akkor elhalványul a műszercsoport világítás és a fordulatszám mérő is visszább esik egy kicsit ! Szerintetek az műszercsoport ment tökre vagy valami más gond lehet??

Egyéb elektromos terhelésnél is csinál ilyet? Pl ablakfűtés? (Ha ráadom az ablakfűtést, nekem kissé megemeli a fordulatszámot, amikor ráadom kissé visszaesik, de sztem az természetes, mivel nagy teljesítményű fogyasztó)

Link to comment
Megosztás:

Egyéb elektromos terhelésnél is csinál ilyet? Pl ablakfűtés? (Ha ráadom az ablakfűtést, nekem kissé megemeli a fordulatszámot, amikor ráadom kissé visszaesik, de sztem az természetes, mivel nagy teljesítményű fogyasztó)

Minden plusz fogyasztó bekapcsolása, növeli a generátor gerjesztését. (többet kell neki tölteni) A forgórészt, ilyenkor nehezebb forgatni.

Vagyis, a vezérműszíj hajtja. Természetes, hogy kicsit leesik a fordulatszám.

Sziasztok ! Lenne kis porblémám tegnap este jöttem haza és azt vettem észre ha felkapcsolom a távolsági fényszórót akkor elhalványul a műszercsoport világítás és a fordulatszám mérő is visszább esik egy kicsit ! Szerintetek az műszercsoport ment tökre vagy valami más gond lehet??

Feszültséget tudsz olyankor mérni? Szerintem, haldoklik a generátorod...

Link to comment
Megosztás:

Minden plusz fogyasztó bekapcsolása, növeli a generátor gerjesztését. (többet kell neki tölteni) A forgórészt, ilyenkor nehezebb forgatni.

Vagyis, a vezérműszíj hajtja. Természetes, hogy kicsit leesik a fordulatszám.

Feszültséget tudsz olyankor mérni? Szerintem, haldoklik a generátorod...

Pontosítok a dolgon most megnéztem jobban ha a ködlámpát ha a távolságit kapcsolom akkor nem elhalványul hanem teljesen kialszik a műszercsoport világítás és halványan világít az első ködlámpa visszajelzője és a távolsági kék fénye egyszerre, ha a köd lámpa ha a távolsági van felkapcsolva!

Link to comment
Megosztás:

Minden plusz fogyasztó bekapcsolása, növeli a generátor gerjesztését. (többet kell neki tölteni) A forgórészt, ilyenkor nehezebb forgatni.

Vagyis, a vezérműszíj hajtja. Természetes, hogy kicsit leesik a fordulatszám.

Feszültséget tudsz olyankor mérni? Szerintem, haldoklik a generátorod...

De pufferként ilyenkor az akksinak kellene működnie. Még járó motor nélkül sem szabadna elhalványodnia, ahogy írja a hibajelenséget...

Link to comment
Megosztás:

Egy hónapja ismétlődő tompa hangot hallok valamelyik keréktől. Nemrég kerültek fel a téli gumik, a hang megmaradt.

Mostanában indulás után egy másik jelenség jött elő, fékezéskor hátulról kaparó hangot hallok.

Hátulról mindkét oldal meg lett nézve, fékek rendben vannak (dobos).

Úgy néz a jobb hátsó kerékcsapágy okozza a fura hangot.

Az lenne a kérdésem, hogy ezt egyben lehet cserélni kerékaggyal vagy lehet külön csapágyat is cserélni (igen, ABS-es)?

Link to comment
Megosztás:

Minden plusz fogyasztó bekapcsolása, növeli a generátor gerjesztését. (többet kell neki tölteni) A forgórészt, ilyenkor nehezebb forgatni.

Vagyis, a vezérműszíj hajtja. Természetes, hogy kicsit leesik a fordulatszám.

Bocs hogy beleszólok, de nem a vezérszíj hanem a generátor szíj hajtja, én tudom hogy ezt akartad írni csak elírás :lol:

Kérdés mikor lesz sebesség érzékelős leírás a tempomat visszajelzőre. Nagyon várom már!!!!!

Link to comment
Megosztás:

Egy hónapja ismétlődő tompa hangot hallok valamelyik keréktől. Nemrég kerültek fel a téli gumik, a hang megmaradt.

Mostanában indulás után egy másik jelenség jött elő, fékezéskor hátulról kaparó hangot hallok.

Hátulról mindkét oldal meg lett nézve, fékek rendben vannak (dobos).

Úgy néz a jobb hátsó kerékcsapágy okozza a fura hangot.

Az lenne a kérdésem, hogy ezt egyben lehet cserélni kerékaggyal vagy lehet külön csapágyat is cserélni (igen, ABS-es)?

Nem lehet cserélni külön csak egybe! Egy egységet alkot a kerékagy a csapággyal+abs jeladó. Egybe cserélendő és elég húzós az ára, én mikor vettem kb 2,5 éve akkor kedvezménnyel a Bárdinál számla nélkül volt az SKF 27 ezer HUF :S de azóta király!!!

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet cserélni külön csak egybe! Egy egységet alkot a kerékagy a csapággyal+abs jeladó. Egybe cserélendő és elég húzós az ára, én mikor vettem kb 2,5 éve akkor kedvezménnyel a Bárdinál számla nélkül volt az SKF 27 ezer HUF :S de azóta király!!!

Az a szomorú, hogy 26500km van a kocsiban és vigyázok rá. Nem kapott nagy ütést kátyútól sosem.

Link to comment
Megosztás:

Az a szomorú, hogy 26500km van a kocsiban és vigyázok rá. Nem kapott nagy ütést kátyútól sosem.

Nekem ez gyanús... 26e km ütés nélkül (bár itt jobban számít az oldairányú - padka - ,mint az axiális - kátyú -) és ismétlődő hang... a csapágy, ha elszáll, az zúg... nagyon jól hallhatóan, bizonyos sebességeknél, majd egyre több helyen, de zúg... tudom, tapasztaltam, kettőt kellett már cserélnem... de egyik sem ütemesen zakatolt... De esetleg majd a még hozzábbértők megmondják a frankót

Ha felemeled és megforgatod az adott kereket, hallasz durva surlódó hangot? mert ha igen, csapágy, ha nem, akkor más...

Link to comment
Megosztás:

Az a szomorú, hogy 26500km van a kocsiban és vigyázok rá. Nem kapott nagy ütést kátyútól sosem.

Hát igen ez nagyon szomorú! Igaz én már így vettem hogy szólt akkor 62 ezer volt benne. Garantált km! És nekem sajna a két elsőt és a jobb hátsót is cserélnem kellet. Sőt ahogy láttam a bal hátsót már szintén cserélte az előző gazda ő is SKF re. Tehát nekem már egy sem gyári. Most vagy nagyon balfék volt az előző gazda és/vagy igen rossz utakon használta. Vagy esetleg ami még érdekes, hogy többektől hallottam hogy volt 2000-2003 között pár olyan széria amiben gyorsan tönkre mentek csapágyak. Ez azért furcsa mert a haveri körben több G van és abból csak ketten cserélgettünk, holott van olyan közöttük ami G caravan és diesel több mint 300 ezer km és még hangtalanok a csapágyak. Tehát fene sem érti.

Link to comment
Megosztás:

Nekem ez gyanús... 26e km ütés nélkül (bár itt jobban számít az oldairányú - padka - ,mint az axiális - kátyú -) és ismétlődő hang... a csapágy, ha elszáll, az zúg... nagyon jól hallhatóan, bizonyos sebességeknél, majd egyre több helyen, de zúg... tudom, tapasztaltam, kettőt kellett már cserélnem... de egyik sem ütemesen zakatolt... De esetleg majd a még hozzábbértők megmondják a frankót

Ha felemeled és megforgatod az adott kereket, hallasz durva surlódó hangot? mert ha igen, csapágy, ha nem, akkor más...

Pedig padkát szinte alig látott a kocsi! Faluban lakom/dolgozom és bár az út elég rossz óvatosan hajtok. Egyébként elírtam, bal hátsóról van szó. Hidegen, indulás után a bal hátsó kerék felől fékezéskor kaparó hang hallatszik.

Szétszedtük dobos-t és fék rendben volt, de mikor megforgatjuk kerékagyat, mintha csapágy hang hallatszódna!

Nem hangos, kezdődőnek tűnik...

Link to comment
Megosztás:

Pedig padkát szinte alig látott a kocsi! Faluban lakom/dolgozom és bár az út elég rossz óvatosan hajtok. Egyébként elírtam, bal hátsóról van szó. Hidegen, indulás után a bal hátsó kerék felől fékezéskor kaparó hang hallatszik.

Szétszedtük dobos-t és fék rendben volt, de mikor megforgatjuk kerékagyat, mintha csapágy hang hallatszódna!

Nem hangos, kezdődőnek tűnik...

Ha a kaparó hang eltűnik pár fékezés után, akkor az nem műszaki hiba, hanem természetes jelenség ilyenkor hideg, ködös, párás, esős időszakban. Csupán annyiról van szó, hogy a dobféked belső felületén (öntöttvas, azaz NEM rozsdamentes acél) korrózióréteg alakul ki, amíg ez le nem kopik (pár fékezés), addig kaparó hangot ad.

Az ütemes hang nekem inkább mechanikai ragadásra utalna... nem megy vissza rendesen a fékbetéted és minden fordulatnál beleér a dobba... esetleg peremes a dob belülről és ott ér bele... de ha szétszedtétek és minden OK, akkor lehet csapágy... csak fura és azért írtam le ezeket, hogy nehogy kiadj 20-30e Ft-ot a semmiért...

Link to comment
Megosztás:

Pedig padkát szinte alig látott a kocsi! Faluban lakom/dolgozom és bár az út elég rossz óvatosan hajtok. Egyébként elírtam, bal hátsóról van szó. Hidegen, indulás után a bal hátsó kerék felől fékezéskor kaparó hang hallatszik.

Szétszedtük dobos-t és fék rendben volt, de mikor megforgatjuk kerékagyat, mintha csapágy hang hallatszódna!

Nem hangos, kezdődőnek tűnik...

Ha csapágy lenne, akkor minél jobban emeled a sebességet, annál hangosabb. Fékezéshez nincs köze. Kézifék-köteled rendben van?

Link to comment
Megosztás:

Ha csapágy lenne, akkor minél jobban emeled a sebességet, annál hangosabb. Fékezéshez nincs köze. Kézifék-köteled rendben van?

Kézifék-kötélre gondolnék én is. Megsérülhetett a bowden végén a gumiszigetelés, teli mehetett szutyokkal és szorul, nem enged vissza teljesen. Én pont most járok ilyen cipőben, nem is merem behúzni a kézifékemet. A mostani nyirkos idők előhozták a bajt, bowden cserém lesz.

Link to comment
Megosztás:

Ha csapágy lenne, akkor minél jobban emeled a sebességet, annál hangosabb. Fékezéshez nincs köze. Kézifék-köteled rendben van?

Köszi az ötleted, le fogom ellenőrizni! Kicsit rá vagyok szokva a kézifékre (garázs lejtős).

Édesapám is néha használja kocsit és félek hogy sebességben hagyva egyszer figyelmetlenségében nekiugrassza valaminek :lol:

Link to comment
Megosztás:

Köszi az ötleted, le fogom ellenőrizni!

Valamint,ha csapágyas,akkor amikor kanyarodsz és a kopott csapágyra

terhelődik a súly akkor hangosabban búg!Tehát ha jobbra kanyaradáskor

hangosabb akkor valszeg a bal csapágy cserés és fordítva.

Ez a csapágy téma megviccelt egyszer ,mert megesküdtem volna,hogy az első csapágy felől

hallottam a búgást és közben a hátsó volt rossz!

Link to comment
Megosztás:

Valamint,ha csapágyas,akkor amikor kanyarodsz és a kopott csapágyra

terhelődik a súly akkor hangosabban búg!Tehát ha jobbra kanyaradáskor

hangosabb akkor valszeg a bal csapágy cserés és fordítva.

Ez a csapágy téma megviccelt egyszer ,mert megesküdtem volna,hogy az első csapágy felől

hallottam a búgást és közben a hátsó volt rossz!

Elég vicces volt, amikor Kaposvár táblánál beállt a csapágy. Se előre, se hátra. Gyalog szerelőt keresni. (1987) Se telefon... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az komoly lehetett... ;) Kárt nem okozott?

Dehogy! Csak elég kellemetlen volt. Csak a csapágy állt be. De úgy, hogy se előre, se hátra nem mozdult. (német autó, két hengeres, két ütemű, hátsó kerék csapágy)

Miközben szerelőért mentem, az autóklubhoz, ez kb 4-5 km séta, "jó" emberek lelopták a dísztárcsákat... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Dehogy! Csak elég kellemetlen volt. Csak a csapágy állt be. De úgy, hogy se előre, se hátra nem mozdult. (német autó, két hengeres, két ütemű, hátsó kerék csapágy)

Miközben szerelőért mentem, az autóklubhoz, ez kb 4-5 km séta, "jó" emberek lelopták a dísztárcsákat... :lol:

Örülj,hogy nem az egész Trabit! :)

Én egyszer úgy jártam vele,hogy már vészesen fogyóban volt a benzin mikor

haza indultunk éjszaka,mondtam semmi baj majd ha kifogy átállítom tartalékra.

Úgy is volt, Keresztes előtt 5 km-el kifogyott a keverék belőle,lenyúlok

a kis csaphoz hogy átállítsam tartalékra,de az már tartalékon volt előtte is..... ;)

Aztán kb. 2-3 km-t toltuk a sötétben mikor jött egy Lada és elhúzott a benzinkútig....

Link to comment
Megosztás:

Dehogy! Csak elég kellemetlen volt. Csak a csapágy állt be. De úgy, hogy se előre, se hátra nem mozdult. (német autó, két hengeres, két ütemű, hátsó kerék csapágy)

Miközben szerelőért mentem, az autóklubhoz, ez kb 4-5 km séta, "jó" emberek lelopták a dísztárcsákat... ;)

Hát nekem a tegnapi napom volt egy kész csapás. Reggel beülök az autóba és egy laza mozdulattal bekapcsolom az ablaktörlőt, hogy a reggeli párát levigye, amikor nagy megdöbbenéssel tapasztalom, hogy a jobb oldali lapát már más tulajdonát képezni :) . Először köpni nyelni nem tudtam, hogy ki a tökömnek kellhet 1 darab, de mondom sebaj pont nyitva az autós üzlet, úgyis cserélni akartam mert már nagyon öreg volt. Ok, megveszem, öröm bódogtág. Irány meló, autó leparkol (nem rossz környék), este sétál vissza amikor már messziről látom, hogy valami nem klapt. Hát nem a 4 dísztárcsát is megpattintották :P . Hát köpni nyelni nem tudtam, de végül kínomban már nevettem rajta. Tavaly vitték el az elődjét, kb. pont egy éve :lol: . Szóval lassan már minden mozdítható elemet kötözővel fogok a kasznihoz rögzíteni :).

Link to comment
Megosztás:

Ugyanerre a sorsra juttot párom Kalosának 1 azaz EGY darab dísztárcsája. Pont a legszebbet vitték el. Én tettem rá kötegelőt de sajna nem olyan anyagból volt amit ne lehetne lecsípni, ugyanis a járdán ott volt mellete a lecsípett kötegelő. Kartásaim ezen némileg egy grázs segíthet de bevásárolni meg melóba menni kell, és ott sajna ki van téve ugyanezen veszélynek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan gondom van, hogy a kuplung pedál szorul mikor kinyomom. Előfordul olyan is, hogy gyakorlatilag kinyomva marad mert annyira szorul, majd mikor nagy nehezen vissza kínlódom alaphelyzetbe akkor ismételt kinyomáskor mintha meg lenne keményedve és alig lehet kinyomni. Majd helyre jön és ismét jön az akadozós, darabos kinyomás. Ez elég gáz főleg elinduláskor, hogy ilyen darabosan mozog a pedál.

Volt cserélve tárcsa+kinyomó csapágy és ez a hiba a csere után jelentkezett.

Ötlete van valakinek, hogy mi lehet a probléma?

Munkahenger vagy a cserélt darabokkal van gond vagy más???

Thx.

littlesteve

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.