Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Hali. Olyan kerdesem lenne h miert van az h a kocsim ha bemelegszik a motor ill. kicsit gyorsabban megyek vele pl. 90 km/h felett :lol: az alapärat hangosabb, kicsit mintha csorogne...Gondoltam a lancos vezerlesre h esetleg megnyult a lanc, de csak akkor csinalla ha bemelgszik, ill leallitaskor mintha a lanc beleerne valamibe ugy all le...... 1.2 es 2001 es G ASTRA 150.000 km-el.

kb. 3 honapja csinallja, de mas rendellenesseget nem tapasztaltam....

szerintetek.......

Hirtelen gázra csörög?Tehát mondjuk negyedikben vagy ötödikben 70-nél rálépsz a

gázra akkor jobban csörög,mert az szelepcsörgés szokott lenni!Olaj milyen van benne és mikor cserélted?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy 2005ös 1.4es twinport astra tulaja vagyok eddig hiba nélkül:) Csak olajat cseréltem rajta meg fékpofákat. Annyi gondom lenne hogy reggelente mikor indulok vele ránt a kuplung ezt olyan 3-4x eljátsza aztán már nem csinálja. Olvastam a fórumon hogy ez vmi gyári hiba lehet. Kérdezném érdemes kicseréltetni a kuplung szettet emiatt? Ha igen mit érdemes cserélni hogy ne legyen ez a jelenség? Köszönöm szépen a válaszaitokat:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy 2005ös 1.4es twinport astra tulaja vagyok eddig hiba nélkül:) Csak olajat cseréltem rajta meg fékpofákat. Annyi gondom lenne hogy reggelente mikor indulok vele ránt a kuplung ezt olyan 3-4x eljátsza aztán már nem csinálja. Olvastam a fórumon hogy ez vmi gyári hiba lehet. Kérdezném érdemes kicseréltetni a kuplung szettet emiatt? Ha igen mit érdemes cserélni hogy ne legyen ez a jelenség? Köszönöm szépen a válaszaitokat:)

Ha nagyon zavar ki lehet cserélni a kuplungszerkezetet,de ha már nem garanciás akkor

nem lesz túl olcsó!

Látom 2005-ös a kocsid és Twinport.Vezérműtengely lefogató csavar ellenőrzésen

voltál már vele?

Link to comment
Megosztás:

Ha nagyon zavar ki lehet cserélni a kuplungszerkezetet,de ha már nem garanciás akkor

nem lesz túl olcsó!

Látom 2005-ös a kocsid és Twinport.Vezérműtengely lefogató csavar ellenőrzésen

voltál már vele?

Igen voltam, hála a fórumnak!:lol: Rendszeres olvasója vagyok és amikor láttam hogy a lefogató csavarral akár bajok is lehetnek rögtön elvittem ellenőriztetni.

Kb. mennyibe fájhat ez a kuplungszerkezet csere? csak hozzávetőlegesen mire számítsak.

Link to comment
Megosztás:

Igen voltam, hála a fórumnak!:lol: Rendszeres olvasója vagyok és amikor láttam hogy a lefogató csavarral akár bajok is lehetnek rögtön elvittem ellenőriztetni.

Kb. mennyibe fájhat ez a kuplungszerkezet csere? csak hozzávetőlegesen mire számítsak.

Azt hiszem a kuplungszett-kinyomócsapággyal 100 ezer ft.környékén van,plussz

a szerelés.Legalábbis most ahogy visszakerestem így írták,de lehet van

valaki aki pontosan tudja!

Link to comment
Megosztás:

Azt hiszem a kuplungszett-kinyomócsapággyal 100 ezer ft.környékén van,plussz

a szerelés.Legalábbis most ahogy visszakerestem így írták,de lehet van

valaki aki pontosan tudja!

1hete javíttattam az autót, sok minden lett javítva/cserélve, ezért pontos összeget nem tudok, de ha jól emlékszem a Sachs kuplung szett 60ezer körül lehet. Amúgy 130ezer van az enyémben, de a szerelő szerint elég lett volna csak a tárcsát cserélni (1rugó el volt hajolva, 1pedig eltörve a régiben), a többi jó állapotban volt

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy 2005ös 1.4es twinport astra tulaja vagyok eddig hiba nélkül:) Csak olajat cseréltem rajta meg fékpofákat. Annyi gondom lenne hogy reggelente mikor indulok vele ránt a kuplung ezt olyan 3-4x eljátsza aztán már nem csinálja. Olvastam a fórumon hogy ez vmi gyári hiba lehet. Kérdezném érdemes kicseréltetni a kuplung szettet emiatt? Ha igen mit érdemes cserélni hogy ne legyen ez a jelenség? Köszönöm szépen a válaszaitokat:)

Az enyém is ilyen új kora óta, de ez nem olyan, hogy nem lehetne elviselni...

Link to comment
Megosztás:

Ha nagyon zavar ki lehet cserélni a kuplungszerkezetet,de ha már nem garanciás akkor

nem lesz túl olcsó!

Látom 2005-ös a kocsid és Twinport.Vezérműtengely lefogató csavar ellenőrzésen

voltál már vele?

:lol:

Szia! Kata vagyok! Van még egy Pepsid? A tengelycsavart meghúztad már? ;)

Link to comment
Megosztás:

Hirtelen gázra csörög?Tehát mondjuk negyedikben vagy ötödikben 70-nél rálépsz a

gázra akkor jobban csörög,mert az szelepcsörgés szokott lenni!Olaj milyen van benne és mikor cserélted?

Ne vedd kötekedésnek, nem annak szánom... Ez nem lehet inkább detonációs égés miatti "csörgés"? Mert, ha terhelésre jelentkezik, fordulatszámtól függetlenül, és gázelvételre elhallgat, akkor inkább gyanakodnék erre, még a trabis, wartburgos korszakból sokan emlékezhetünk rá... Okozhatja sz@r minőségű üzemanyag, valamiért túl nagy előgyújtás, vagy a kopogásszenzor lelazulása, meghibásodása... Esetleg...

Link to comment
Megosztás:

Ne vedd kötekedésnek, nem annak szánom... Ez nem lehet inkább detonációs égés miatti "csörgés"? Mert, ha terhelésre jelentkezik, fordulatszámtól függetlenül, és gázelvételre elhallgat, akkor inkább gyanakodnék erre, még a trabis, wartburgos korszakból sokan emlékezhetünk rá... Okozhatja sz@r minőségű üzemanyag, valamiért túl nagy előgyújtás, vagy a kopogásszenzor lelazulása, meghibásodása... Esetleg...

Kopogásos égés ,asszem így hívják pontosan és sokan (köztük én is) szelepcsörgésnek

tituláljuk.A Ladába ilyenkor régen 98-ast öntöttünk és "erősebb" lett tőle. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én már cseréltem fényszórót. Az a két csavar fogja csak, viszont jól látod. A lökhárítót is le kell venni hozzá. A Lököst összesen 4 (vagy 6? :lol: ) csavar fogja. Közvetlen a motorháztető zár melletti részen 2 db. valamint az első kerékíveknél 2 vagy 4db.. Itt nem vagyok biztos. Már rég volt.

A fényszórót ne szedd szét, ha van rá mód, mivel be fog párásodni később. Próbáld meg valahogy kipiszkálni belőle forgatás közben.

Nekem a két felső fülön felül még alul is fogja 1 ...

Link to comment
Megosztás:

Kopogásos égés ,asszem így hívják pontosan és sokan (köztük én is) szelepcsörgésnek

tituláljuk.A Ladába ilyenkor régen 98-ast öntöttünk és "erősebb" lett tőle. ;)

Ja, így már értem, akkor egyről beszélünk... :lol: Ez viszont nem tesz túl jót a motornak...

Link to comment
Megosztás:

Kopogásos égés ,asszem így hívják pontosan és sokan (köztük én is) szelepcsörgésnek

tituláljuk.A Ladába ilyenkor régen 98-ast öntöttünk és "erősebb" lett tőle. :lol:

Ez a kopogás akkor szokott bekövetkezni ha nem volt meg a benzin oktánszáma és öngyulladással robbant be még a felső holtpont előtt, viszavágva a dugattyút,vagy túl nagy volt az előgyujtás

A "csörgés" nem a szelepektől volt hanem azért mert a még felfelé menő dugattyú kap egy hirtelen ütést amit átadva a dcsapszegnek jött a csilingelő hang

Link to comment
Megosztás:

Hirtelen gázra csörög?Tehát mondjuk negyedikben vagy ötödikben 70-nél rálépsz a

gázra akkor jobban csörög,mert az szelepcsörgés szokott lenni!Olaj milyen van benne és mikor cserélted?

Igazából az alapjáratnak van ilyen csörgős zajos hangja, ami lényegesen hangosabb melegen, mint hidegen....castrol 10w 40 van benne 2 hónapja lett cserélve

Link to comment
Megosztás:

Alapjáraton inkább a láncot hallhatod...

Elvittem egy szakihoz, aki kapásból rávágta h meglazult a lánc, mivel a leállításnál is lehetett hallani egy fura hangot a lánc felől mintha a laza lánc bele érne (ilyen szalasztós hang) valamibe úgy állt le....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsra van szükségem, most, hogy már kellemetlenül hideg van felfigyeltem arra, hogy a szivargyújtó környékéről befúj a menetszél, nem állandóan de annyit igen, hogy tök hideg a kézifék kar és a váltó ill. a kézifék alatti doboz.

Honnan jöhet a levegő és hogyan kell szétszedni azt a részt hozzá?

Link to comment
Megosztás:

Elvittem egy szakihoz, aki kapásból rávágta h meglazult a lánc, mivel a leállításnál is lehetett hallani egy fura hangot a lánc felől mintha a laza lánc bele érne (ilyen szalasztós hang) valamibe úgy állt le....

Nem tudom, abban az 1.2-esben hogy van feszítve a lánc, de ha úgy mint az 1.4 twp-ban, akkor olajnyomás spanol.

Ebben az esetben a rosszul megválasztott olajtól csöröghet. Indításkor nekem is csinált ilyet régebben.

Tegyél bele valami normális minőségű 5w30-at.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsra van szükségem, most, hogy már kellemetlenül hideg van felfigyeltem arra, hogy a szivargyújtó környékéről befúj a menetszél, nem állandóan de annyit igen, hogy tök hideg a kézifék kar és a váltó ill. a kézifék alatti doboz.

Honnan jöhet a levegő és hogyan kell szétszedni azt a részt hozzá?

A szivargyújtónál szerintem nem jöhet,én inkább a sebváltónál nézelődnék.Vedd fel a szoknyát a karról és ott

nézelődjél ! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.