Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok...

egy olyan problémám van, vagyis a családi vectrának, hogy nem megy egy henger... ki lett cserélve a trafósor. Egyébként Z18XE-ről van szó.

Azt hittük, hogy a trafóval minden oké lesz, de nem. Még mindig cseszekedik, nem indul be egy henger.

Az új sor az jó, kipróbáltuk másik X18XE-ben. Kimértük a főtengely és a vez.tengely jeladót is, jók. Innentől már csak egy dolog van, a vezérlő.

Már kutatják, de sajna nem jártak sikerrel. Nem tud esetleg valaki itt a fórumon olyan helyet, ahol találnánk?

A kocsi eléggé fontos lenne, hogy jó legyen. De 300ezret nem kéne kiadni egy új sz@rért....

Vagy esetleg találkoztatok már ilyen problémával és esetleg nem a vezérlő lett volna a hibás?

Az 1-es henger nem kap üzemanyagot, nincs injektor vezérlés...

Szóval gáz. Ha valaki tud segíteni, megköszönném!

Üdv

Gábor

Keresd Weszit Törökbálinton!

Link to comment
Megosztás:

Igen, pont pár napja volt, hogy be kellett ülnöm egy "H"-ba 1 napig, az első mozzanatban ezt kerestem, de sehol sem találtam.

Sőt, minek a műszerfal :lol:

Kabaré.

Z16XER MŰSZERFAL

Céges Ford Focus 1.6-ban a vízhőfok jelző kb. 2 perc alatt beáll alapjáraton 90 fokra, ha -10 van akkor is.

Ez is érdekes, de tuti nincs 90 fokos ennyi idő alatt.

Nálunk a céges kocsinál (WV polo) is hamar beáll 90 fokra a mutató kb 2 km alatt. És tuti nem annyira meleg, mert kb 5 perc után visszahül.

Link to comment
Megosztás:

Nálunk a céges kocsinál (WV polo) is hamar beáll 90 fokra a mutató kb 2 km alatt. És tuti nem annyira meleg, mert kb 5 perc után visszahül.

Jah, az szinte képtelenség, én ilyen hidegekben reggel (-5fok) amig kiállok a garázsból és az udbarból, majd 3-4km múlva lesz 40 fokos avíz, kb 6-7 km-nél éri el a 90fokot...

Link to comment
Megosztás:

Igen, pont pár napja volt, hogy be kellett ülnöm egy "H"-ba 1 napig, az első mozzanatban ezt kerestem, de sehol sem találtam.

Sőt, minek a műszerfal :lol:

Kabaré.

Z16XER MŰSZERFAL

Céges Ford Focus 1.6-ban a vízhőfok jelző kb. 2 perc alatt beáll alapjáraton 90 fokra, ha -10 van akkor is.

Ez is érdekes, de tuti nincs 90 fokos ennyi idő alatt.

Test módban meg lehet nézni a vízhőfokot,mert ott kiírja.

Link to comment
Megosztás:

Igen,nálam is hallatszik néha ez a hang(általában ilyenkor télen,nyáron nem jellemző),más is

írt már itt erről a turbinaszerű hangról,de nem jöttünk rá ,hogy mi okozza.

De milyen hang? nekem mint ha kifújna valami!! De a mai napon semmi!!

Nem lehet, hogy gyengusz az akkumlátorom? most 6 éves és e miatt csinálja?

Link to comment
Megosztás:

Üdv a klubban! :lol: Ha nyugodtan akarsz aludni, néz(es)d meg a vezérmű tengely lefogató csavarokat! Z14XEP "típushiba"...

Köszönöm az infót. Már ki is nyomtattam a levelet és a kocsival együtt ez is megy a szerelőhöz. Nem szeretnék én is egy százezres számlát.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Keresek egy nagy alkatrészes szakit, aki meg tudja mondani, hogy a képen szerepló OBD csatlakozó fedélből melyik szín az N'JOY változaté? Sajnos egy gyártási számon fut mind a három, így ebből kideríteni nem tudtam. Hivatalosan a RPO/POC listában a középkonzolom szine fémes szén (VU3 = KÖZPONTI MŰSZERFAL, CHARCOAL METALLIC (FÉMES SZÉN) , de ilyet nem találtam a felsoroltak között. Szertnék venni egy ilyen borítást, de nem tudja senki sem megmondani (szalon) melyik a passzoló szín. Az autó 2003-as Astra G Caravan 1.7 DTI N'JOY felszereltségű. Köszönöm előre is a segítséget! 17176_1321516602.jpg

Sziasztok!

Esetleg alvázszám alapján tudna valaki segíteni?

Link to comment
Megosztás:

Emiatt ne bontsd le a kárpitot. Az enyém is ilyen volt.

Letekered az ablakot, és egyszerűen kihúzod a gédert, Majd a megfelelő magasságban visszanyomod.

Az a baj, hogy ezek a géderek nem mennek sehová. Kézzel egyáltalán nem lehet megmozdítani, fogóval meg tuti elszakítanám a gumit. Ezért gondoltam arra, hogy lebontom a kárpitot és úgy hátha könnyebben visszamegy.

Link to comment
Megosztás:

Na látod idáig már nem jutottam el, mert nem tudtam akkor ilyenekkel foglalkozni sajnos. :lol:

Én is nagyon hiányoltam belőle a vízhőmérő órát,de amikor megtudtam,hogy a középkonzol kijelzőjén meg lehet nézni,szinte minden beindítás után az volt az első,hogy beállítottam.

De akkor is azt "mondom"hogy nagy felelőtlenség volt kihagyni belőle.

Link to comment
Megosztás:

a bal felső sarokba üsd be az alvázszámot, és elméletileg leszüri....
Szia! Be van ütve, csak kitöröltem mielőtt közszemlére tettem. A képen szereplő 3 lehetőség közül kellene választani. A környékemen lévő szalonok egyike sem vállalta a találomra való rendelést. Létezik "ultra vin szűrő" az EPC-ben, de sajnos nálam nem működik.
Link to comment
Megosztás:

Szia! Be van ütve, csak kitöröltem mielőtt közszemlére tettem. A képen szereplő 3 lehetőség közül kellene választani. A környékemen lévő szalonok egyike sem vállalta a találomra való rendelést. Létezik "ultra vin szűrő" az EPC-ben, de sajnos nálam nem működik.

Ami benne van, annak a száma nem utal a színre is? (nem tudom, csak találgatok :lol: )

Bontóban személyesen? És akkor össze tudod nézni...

Más nem jut eszembe.

Link to comment
Megosztás:

Ami benne van, annak a száma nem utal a színre is? (nem tudom, csak találgatok :lol: )

Bontóban személyesen? És akkor össze tudod nézni...

Más nem jut eszembe.

Egy alkatrész száma van az összesnek, bontóban találni, olyan mint a fehér holló (N'Joy). Az enyém meg van, csak lehámlott róla a gyári festés.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!! Z14XEP

Ismét érdekes dologra lettem figyelmes a G astrámnál!

Első indítózásnál reggel érdekes hang jelentkezik, olyan mint ha tulpörgetnép az önindító, persze csak 1 pillanatra van ez az érdekes hang!

Ha leállítom és újra indítózok akkor már semmi!!! Vajon ez mi lehet?

Mint ha valami a nyomás miatt kifújna!

Szerintetek?

Ilyen sziszegős hangot ad ki egy pillanatra? Ha igen azt az enyém is csinállja. Nem rég beszéltem egy szakival aki azt mondta h meg kellene tisztítani az önindítót, mert lehet beragad a kis fogaskerék......:lol: Persze nem biztos h nálad is ez a problem...

Link to comment
Megosztás:

Volna egy laikus kérdésem hozzátok.Miért van az hogy a hátsó kerekek befelé dőlnek egy kicsit?A többi autótípuson nem nagyon látok ilyet, csak az astrákon.Nem kopik emiatt a gumi belső oldala jobban?Bocs ha hülyeséget kérdeztem.

Nem kérdeztél hülyeséget én szerintem. Ez a dolog már nálam is felmerült mivel cserések lesznek tavasszal a hátsó nyári gumik. A belső oldalt valóban jobban lekoptatta. Nézegettem, de nemigen lehet rajta állítani.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Még mindig az utastérbe szivárgó hűtővízzel küzdök. A fűtőradiátor csatlakozásánál szivárog azt már kiderítettem,a kérdés csak annyi hogy lebombáztam már mindent a radiátor kiszereléséhez,de az anyósülés felöli oldalon a műanyagtálca ami a a radiátor alatt van valamiért nem akar engedni így nem tudom kiszedni a radiátort sem:D Nincs véletlenül valakinek tapasztalata radiátor kiszerelésben? Vagy esetleg leírás róla?

A kérdés második része a kiegyenlítő tartály kupakja,normális az hogy amikor letekerem melegen,dolgozó lány nagy nyomás van benne? Nem kellene kiengednie némi nyomást a kupaknak?

Végül a jól ismert rángatás amit most kezdett nemrégen:D Egr em ledugozva,Fojtószelepem tiszta,kipróbáltam lehúzott lambdákkal is,a rángatás szinte minden sebességben 1500-2000 es ford között jön elő,mintha kenguru lenne:D Esetleg további ötletek? Még annyi ,hogy a fogyasztásom is megugrott majdnem 1,5 literrel.

Astra G kombi Z16xe 2001 es klimás.

Előre is köszi:D

Link to comment
Megosztás:

Nem kérdeztél hülyeséget én szerintem. Ez a dolog már nálam is felmerült mivel cserések lesznek tavasszal a hátsó nyári gumik. A belső oldalt valóban jobban lekoptatta. Nézegettem, de nemigen lehet rajta állítani.

így stabilabb kanyarban. ha a felső része dőlne ki akkor egyenesben stabilabb lenne stb.

Amúgy nézzetek meg pl egy ford c-maxot. kb 3x jobban beval dőlve. meg nekem is jobban dől és nem mutatható ki "kopásmérővel" hogy jobban kopna.

nem kell azt elállítani.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Még mindig az utastérbe szivárgó hűtővízzel küzdök. A fűtőradiátor csatlakozásánál szivárog azt már kiderítettem,a kérdés csak annyi hogy lebombáztam már mindent a radiátor kiszereléséhez,de az anyósülés felöli oldalon a műanyagtálca ami a a radiátor alatt van valamiért nem akar engedni így nem tudom kiszedni a radiátort sem:D Nincs véletlenül valakinek tapasztalata radiátor kiszerelésben? Vagy esetleg leírás róla?

A kérdés második része a kiegyenlítő tartály kupakja,normális az hogy amikor letekerem melegen,dolgozó lány nagy nyomás van benne? Nem kellene kiengednie némi nyomást a kupaknak?

Végül a jól ismert rángatás amit most kezdett nemrégen:D Egr em ledugozva,Fojtószelepem tiszta,kipróbáltam lehúzott lambdákkal is,a rángatás szinte minden sebességben 1500-2000 es ford között jön elő,mintha kenguru lenne:D Esetleg további ötletek? Még annyi ,hogy a fogyasztásom is megugrott majdnem 1,5 literrel.

Astra G kombi Z16xe 2001 es klimás.

Előre is köszi:D

hy

az anyosoldalon, aknábol a tüzfalon a motortérben.alul van egy hosszu csavar az ha nem veszed ki nem tudodod kivenni a tálcát :lol: t torx csavar ,jo szar kicsavarni!!a kondenzvizelvezetésnél!!

a nyomás meg normális ,asszem 1,4bár felett enged a kupak

Link to comment
Megosztás:

hy

az anyosoldalon, aknábol a tüzfalon a motortérben.alul van egy hosszu csavar az ha nem veszed ki nem tudodod kivenni a tálcát :lol: t torx csavar ,jo szar kicsavarni!!a kondenzvizelvezetésnél!!

Köszönöm szépen. Erre nem gondoltam volna,olvasgattam most 1 csomót utána, elvileg valami O gyűrük lehetnek oda és azért csöpöghet a radiátor csatlakozásnál ahol a biztosító szegek is vannak?

Link to comment
Megosztás:

Az iment hazafele felgyulladt az osszes belso vilagita a kocsiban (visszapillanto folott, hatso ajtok kapaszkodoinal) es egve is van mar 40 perce. A belso vilagitas kapcsolot (lampa gomb kihuz) mar megnyomkodtam. Motort leallitottam, kulcsot kihuztam, kp zarat bezartam. Ajtokat, vsonagtartot kinyitottam, ajzokat becsapkodtam, erzekelo tudkeket az ajtoknsl megnyomkodtam, de sehogy sem alszik el a vilagitas. Tuneti kezelesnek elol kiszedtem az izzot, hatul kapcsoloval lekapcsoltam a lampakat, igy mar nem eg ki a szemem hazaig...

Van vmi otletetek?

Koszi!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.