Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Jónapot. A problémám víz van a pedáloknál a középkonzol felől,jön.

Most volt hűtőcsere meg fagyálló feltöltés ami nem tescos hanem maróanyagmentes,és erre meg jön a viz a lábtérnél,esetleg valami ötlet?

Astra G kombi 2001.2 havi z16xe .

A szokásos fűtéscsap ereszt.

Link to comment
Megosztás:

Jónapot. A problémám víz van a pedáloknál a középkonzol felől,jön.

Most volt hűtőcsere meg fagyálló feltöltés ami nem tescos hanem maróanyagmentes,és erre meg jön a viz a lábtérnél,esetleg valami ötlet?

Astra G kombi 2001.2 havi z16xe .

hy

fütöradiátornál elment a tömitésed,vagy kilyukadt a fütöradiátorod!!!a tömités a jobbik eset!

a középkonzol alatt van, ha behajulsz a kormány alá a gázpedál felöl látni fogod a tüzfalbol bejövö csövet,ott csatlakozok a fütöradiátorral!

Link to comment
Megosztás:

hy

fütöradiátornál elment a tömitésed,vagy kilyukadt a fütöradiátorod!!!a tömités a jobbik eset!

a középkonzol alatt van, ha behajulsz a kormány alá a gázpedál felöl látni fogod a tüzfalbol bejövö csövet,ott csatlakozok a fütöradiátorral!

Köszönöm szépen,holnap nekiesek és kiderítem a hiba okát:D

Link to comment
Megosztás:

Az EGR-em ki van iktatva.

Pillangószelep takarítás.

A pillangó szeleped nem zár le rendesen a peremére rakódott koksz miatt. Ezért többlet levegőt kap és nehezen indul melegen.

Le kell szedned a levegő beömlő csövet a folytószelep-házról.

Mivel a gázpedálod elektromos ezért a gyújtás ráadása után a gázpedált támaszd ki egy téglával de úgy, hogy nehogy leessen róla.

Így a pillangószelep be fog fordulni függőlegesbe.

Takarítsd meg a peremét féktisztító folyadékkal vagy WD-40-nel.

Utána a szívótorok peremét is ahová a pillangószelep beül.

Nekem kb.3-4 havonta előjön. Megcsinálom és el is múlik.

Link to comment
Megosztás:

Tanácsra lenne szükségem. Van egy 1999. 1.6 benzines astra kombim. Eddig semmi baja nem volt a fűtésnek tökéletesen működött. De egyik napról a másikra nincs fűtésem az autóban csak a hideg levegőt fújja! Mi lehet a probléma, miért nem fúj meleg levegőt?

Link to comment
Megosztás:

Tanácsra lenne szükségem. Van egy 1999. 1.6 benzines astra kombim. Eddig semmi baja nem volt a fűtésnek tökéletesen működött. De egyik napról a másikra nincs fűtésem az autóban csak a hideg levegőt fújja! Mi lehet a probléma, miért nem fúj meleg levegőt?

Ha emlékeim nem csalnak ebben az évjáratban még elektromos fűtéscsap volt beépítve.

De a tapasztaltabbak majd megerősítik ill. cáfolják.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Segítséget kérnék!!!

Astra g 5 ajtós gk.

Féklámpáim nem égnek, de a ledes pótféklámpa igen.

Sőt az a gyújtás ráadása után félfénnyel dereng. Ha fékezek akkor teljes fénnyel ég.

Mi lehet a baj?

Nekem is egyszerre ment ki mind a kettő égő a lámpákban,azokat nézd meg először!

Link to comment
Megosztás:

Tanácsra lenne szükségem. Van egy 1999. 1.6 benzines astra kombim. Eddig semmi baja nem volt a fűtésnek tökéletesen működött. De egyik napról a másikra nincs fűtésem az autóban csak a hideg levegőt fújja! Mi lehet a probléma, miért nem fúj meleg levegőt?

Ha még nem tetted, nézz víz szintet. Ha nincs víz, nincs fűtés sem.

Link to comment
Megosztás:

Pillangószelep takarítás.

A pillangó szeleped nem zár le rendesen a peremére rakódott koksz miatt. Ezért többlet levegőt kap és nehezen indul melegen.

Le kell szedned a levegő beömlő csövet a folytószelep-házról.

Mivel a gázpedálod elektromos ezért a gyújtás ráadása után a gázpedált támaszd ki egy téglával de úgy, hogy nehogy leessen róla.

Így a pillangószelep be fog fordulni függőlegesbe.

Takarítsd meg a peremét féktisztító folyadékkal vagy WD-40-nel.

Utána a szívótorok peremét is ahová a pillangószelep beül.

Nekem kb.3-4 havonta előjön. Megcsinálom és el is múlik.

Én leszedem és úgy takarítom. 4 csavar fogja, és leszedve egyszerűbb. Kézzel, óvatosan nyitom a szelepet és féktisztítóval szépen kipucolom. Eddig nekem is bejött mindíg, bár nem indulási, hanem alapjárati problémák miatt tisztítottam. Apró megjegyzés: mióta 60/40 etanollal járok, nem kokszolódik a szelep... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én leszedem és úgy takarítom. 4 csavar fogja, és leszedve egyszerűbb. Kézzel, óvatosan nyitom a szelepet és féktisztítóval szépen kipucolom. Eddig nekem is bejött mindíg, bár nem indulási, hanem alapjárati problémák miatt tisztítottam. Apró megjegyzés: mióta 60/40 etanollal járok, nem kokszolódik a szelep... :lol:

Apropó etanol!

Endy,használtad már,mik a tapasztalataid?

Link to comment
Megosztás:

Apropó etanol!

Endy,használtad már,mik a tapasztalataid?

Igen, használtam felesbe, csak nem ebben az autóban, hanem egy 1.4-es off. Escortba. Egyszer tankoltam bele. Nem akart beindulni, utána nem akart menni. Városban rángatott a motor és nem gyorsult. Még félig volt a tank, amikor egy szombaton felmérgelt és mondtam a feleségnek, hogy másnap ne főzzön, mert Egerbe megyünk ebédelni. Drága ebéd volt, de legalább a nafta elfogyott. Azóta nem próbálkoztam.

Link to comment
Megosztás:

Igen, használtam felesbe, csak nem ebben az autóban, hanem egy 1.4-es off. Escortba. Egyszer tankoltam bele. Nem akart beindulni, utána nem akart menni. Városban rángatott a motor és nem gyorsult. Még félig volt a tank, amikor egy szombaton felmérgelt és mondtam a feleségnek, hogy másnap ne főzzön, mert Egerbe megyünk ebédelni. Drága ebéd volt, de legalább a nafta elfogyott. Azóta nem próbálkoztam.

Én most már több, mint fél éve használom felesben, inkább 60/40-ben, és semmi gond nincs az autóval. Érzékeny jószág, ha véletlen átlépem az arányt, dobja a 0701-et azonnal, de ha rátankolok pár lityó 95-öst, el is tűnik a sárga gonosz. Nekem bejött, már az asszony Suzukija is alkoholista. Pénztárcánknak jó, környezetnek jó, autónak jó, akkor miért ne... Okosan kell átállni és akkor nincs gond

Link to comment
Megosztás:

Igen, használtam felesbe, csak nem ebben az autóban, hanem egy 1.4-es off. Escortba. Egyszer tankoltam bele. Nem akart beindulni, utána nem akart menni. Városban rángatott a motor és nem gyorsult. Még félig volt a tank, amikor egy szombaton felmérgelt és mondtam a feleségnek, hogy másnap ne főzzön, mert Egerbe megyünk ebédelni. Drága ebéd volt, de legalább a nafta elfogyott. Azóta nem próbálkoztam.

Én is használtam már amúgy az előző gépembe(Tip 1.4ie)ment is vele nem volt gond,míg nem egyszer eldugult az üza.szűrő és megállt a hazától 50km-re...

Azért kérdeztem Tőled mivel Neked is 8V van,de sztem most télen nem fogom erőltetni,majd tavasszal kipróbálom de szigorúan csak egy üza.szűrő csere után

Link to comment
Megosztás:

Én is használtam már amúgy az előző gépembe(Tip 1.4ie)ment is vele nem volt gond,míg nem egyszer eldugult az üza.szűrő és megállt a hazától 50km-re...

Azért kérdeztem Tőled mivel Neked is 8V van,de sztem most télen nem fogom erőltetni,majd tavasszal kipróbálom de szigorúan csak egy üza.szűrő csere után

Én úgy tudom,hogy kb.1000 km. etanolos hajtás után kell cserélni szűrőt mikor már

kioldotta a trutyit!

Link to comment
Megosztás:

Pillangószelep takarítás.

A pillangó szeleped nem zár le rendesen a peremére rakódott koksz miatt. Ezért többlet levegőt kap és nehezen indul melegen.

Le kell szedned a levegő beömlő csövet a folytószelep-házról.

Mivel a gázpedálod elektromos ezért a gyújtás ráadása után a gázpedált támaszd ki egy téglával de úgy, hogy nehogy leessen róla.

Így a pillangószelep be fog fordulni függőlegesbe.

Takarítsd meg a peremét féktisztító folyadékkal vagy WD-40-nel.

Utána a szívótorok peremét is ahová a pillangószelep beül.

Nekem kb.3-4 havonta előjön. Megcsinálom és el is múlik.

Köszönöm szépen, biztos ez lesz a probláma. A 4 hó az kicsit gyakorinak tűnik, de ez van.

Link to comment
Megosztás:

G astra Kozépkonzolon a kijelző fölötti műanyag burkolat felől (alatta) kisebb rázós utakon zörög valami. Van valakinek ötlete h mi lehet az? Gondolom valami kilazult, de szerintetek ott lesz a baj? Ismerős a szitu valakinek?

Általában a szellőzőrács zörög,kis szivacsdarabkával(vagy hasonlóval) ki lehet támasztani.

Link to comment
Megosztás:

Az EGR lezárás után sárgalámpázik időnként,de ha jól van lezárva-tehát kitisztítás után és működőképes állapotban -

akkor semmi baj nincs.A vízhőfokra tudtommal nincs befolyással!

A 2 henger felismert égéskimaradás az lehet trafóhiba.

Ha villog a sárga ne nagyon menj vele.

A fűtés lehet mégis a termosztát hibája,megadta magát hamar.

Elég sok a baj ezzel a géppel,szerintem menj el egy szerelőhöz!

Merrefelé laksz?

Gondoltam, megosztom az ügy megoldását:

Megnéztem az Egr levakolását, megigazítottam, hogy nem fújjon ki.Amennyire lehetett megtakarítottam a szelepet. Ekkor vettem észre, hogy a stekkerből ki van szakadva 2 vezeték.

A 2 vezetéket visszakucigolva először nem volt jó, mert alapjáraton az egr szelep nyitva volt, le is állt a kocsi.

A vezetékekt felcserélve minden oké lett, sárgalámpa eltűnt a gép nem állt le. Mentem vele egy kört, hogy bemelegedjen és a hűtővíz beállt szépen 90 fokra, és csuma fűtésnél se ment vissza. Tehát csak van valami köze az egr-nek a vízhőfokhoz.

Azért kösz a segítséget

Link to comment
Megosztás:

Tanácsra lenne szükségem. Van egy 1999. 1.6 benzines astra kombim. Eddig semmi baja nem volt a fűtésnek tökéletesen működött. De egyik napról a másikra nincs fűtésem az autóban csak a hideg levegőt fújja! Mi lehet a probléma, miért nem fúj meleg levegőt?

hy

beszart az elektromos fütéscsapod,igy néz ki:

http://kepfeltoltes.hu/view/101021/2010102...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/101021/2010102...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/101021/2010102...ltoltes.hu_.jpg

megoldás, kiveszed a fütéscsapot nyitott állásba állitani!!!, összerak uj tömitésekkel, és az elektromos csatlakozot nem kell rádugni a fütéscsapra, a behr tipusu füttéscsapot nem lehet kapni a 99 modelban valoszinüleg az van!!az opelban mondták,csak egy sima csö van helyette 10000ftért,ez a legegyszerübb megoldás,!!én is igy jártam mint te és némi anyázás ,és görcsölés után kiszereltem a füttéscsapot nyittot állássba állitani és uj tömitéssekell összerekni, ez fontos ha nem akarod hogy kacsausztato legyen a lábtér!az opelék rájöttek hogy szar ez az elektromos füttéscsap és a késsöbbi modelleknél már kihagyták, és csak a fűttéstekerő már csak a terelölapot állitja!

Link to comment
Megosztás:

Urak,

Kicsit nekiláttam rendbeszedni a kis családi autónkat (1999 1.6 16V G Astra, csapott fenekű).

A következő kérdések merültek fel ezzel kapcsolatban amikhez segítséget szeretnék kérni:

- a vízhőfokmérő nem áll középre most a hidegek megérkeztével, attól függően hogy város/országút/hanyason van a fűtés, 80 és 90 fok között ingadozik a mutató szerint (ebből hálistennek nem tér ki, tehát 80 alá sem ment még vissza soha és 90 fölé sem).

autószerelői tanács alapján a termosztátot elvileg tegnap reggel leellenőriztem, jó 10 percet járt az autó alapjáraton és a hűtő felső vízcsöve már kellemes meleg volt de az alsó jéghideg maradt. autószerelő ismerős szerint ezalapján a termosztát jó, ha hibás lenne akkor egyszerre melegednének a csövek.

A kérdés az hogy akkor ne keressem tovább a hibát mert nincs is és ez a 80-90 fok közötti ingadozás normális?

- a tükörfűtés automata vagy valamivel/valahogy be kell kapcsolni? jelen pillanatban automatikusan nem funkcionál ezért gyanakszom valami bekapcsolásra

- pollenszűrőt kell cserélnem, már megnéztem hogy a behr típusom van (klímás az autó) ami a sok kis patenttal fogja a házat. A netről letöltött szervízdoksi azt írja hogy ennél a típusnál valami tömítőpasztával kell visszarakni a pollenszűrő ház fedelét máskülönben csepegni fog belőle a kondenzvíz. Ilyen pasztát honnan kell szerezni? Filtercenternél fogom a szűrőt megvenni, esetleg nekik van vajon?

Köszi előre is mindenkinek.

Link to comment
Megosztás:

Urak,

Kicsit nekiláttam rendbeszedni a kis családi autónkat (1999 1.6 16V G Astra, csapott fenekű).

A következő kérdések merültek fel ezzel kapcsolatban amikhez segítséget szeretnék kérni:

- a vízhőfokmérő nem áll középre most a hidegek megérkeztével, attól függően hogy város/országút/hanyason van a fűtés, 80 és 90 fok között ingadozik a mutató szerint (ebből hálistennek nem tér ki, tehát 80 alá sem ment még vissza soha és 90 fölé sem).

autószerelői tanács alapján a termosztátot elvileg tegnap reggel leellenőriztem, jó 10 percet járt az autó alapjáraton és a hűtő felső vízcsöve már kellemes meleg volt de az alsó jéghideg maradt. autószerelő ismerős szerint ezalapján a termosztát jó, ha hibás lenne akkor egyszerre melegednének a csövek.

A kérdés az hogy akkor ne keressem tovább a hibát mert nincs is és ez a 80-90 fok közötti ingadozás normális?

- a tükörfűtés automata vagy valamivel/valahogy be kell kapcsolni? jelen pillanatban automatikusan nem funkcionál ezért gyanakszom valami bekapcsolásra

- pollenszűrőt kell cserélnem, már megnéztem hogy a behr típusom van (klímás az autó) ami a sok kis patenttal fogja a házat. A netről letöltött szervízdoksi azt írja hogy ennél a típusnál valami tömítőpasztával kell visszarakni a pollenszűrő ház fedelét máskülönben csepegni fog belőle a kondenzvíz. Ilyen pasztát honnan kell szerezni? Filtercenternél fogom a szűrőt megvenni, esetleg nekik van vajon?

Köszi előre is mindenkinek.

Szia,

- Tükör fűtést a hátsó abalkfűtéssel együtt kapcsolod ki/be (ha van benne tükörfűtés)

- Nekem is Behr típusú van benne, nem használok pasztát, évente cserélem a polenszűrőt, még sosem lett kondenzvizes semmi

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.