Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

A 2000-ben kiadott G Astráknál még volt elektromos csap. Az enyémben tuti, hogy van ( Behr típusú).

Elvileg az újabb típusokban ezt a gyenge láncszemet már kihagyták...

Más téma:

A "piros" GM Genuine longlife fagyálló keverhető az új GM Dex-cool-lal????

Ez úgy van. Mindig áramlik benne a víz.

Sőt még az én 2001 év végi astrámba se fordul meg a víz a radiátorban, csak ha rátekerem a fűtést!

Önindító, kijön fölfelé?? ;) csak ha már itt vagyok!

Link to comment
Megosztás:

Ja,nekem nem ilyen bonyolult olajszűrőm van! :lol: Csak simán kitekerem utána

meg be,nincs ilyen sapkás téma!

Én azt hittem az olajbetöltőnél lévő műanyagsapira gondolt ,azt nem értettem,hogy

jön az ide!Mostmár képben vagyok,folytathatjuk! ;)

Te Nyuszi! Vigyázz azzal a sapkával...

sapkasnyusi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

;)

Link to comment
Megosztás:

Érdekes ez a dolog. Hidegben gyakran előjön ez a hűtővíz apadás, vagy eltünés. Lehet valami tömítés enged a hideg hatására. Ha az olajad tiszta és nem fogy, akkor lehet a tócsának is a vízhez van köze. Tuti olaj az? Nem lehet hogy a motorról mos alá valamit?

Nekem is csak hidegben fogy a vizem. Nyáron 7e km alatt semmi. Téli 3-4 hónap és 3-4e km alatt pedig fél litert is után kell tölteni. Ki érti ezt....

Egy Mazdás ismerősöm pont ugyan ezt mesélte....

Szia!

Érdekes,ezzel így vagyok én is,nyáron semmi,most,hogy bejöttek a hidegek egy picit lejjebb van a vízszintem a tartályban,de ez lehet betudható annak is,hogy a víz hidegben "összehúzódik".

Ezt a képet nyár elején készítettem:

K_p293_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ezt pedig most 7 végén:

K_p447_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

..a komputer annál sokkal jobban le van védve,hogy valami kontár csak úgy elcsessze...

Ebben azért ne legyél olyan biztos. ;)

Akár elszálló trafóhíd is magával ránthatja, vagy bármilyen komolyabb feszültség-ingadozás. Pl. hallottam olyanról, hogy beszoruló AGR vezérlésébe tört bele az ECU bicskája. Nem beszélve arról, hogy pont a motorra van applikálva, állandóan kitéve a komoly hőingadozásnak.

Annó, a kocsim garanciális időszakában nekem egy lassítás utáni kuplungkinyomáskor egyszerűen ledadogott a motorom és az ECU-m kilehelte a lelkét. Biztosan meg lehetett volna javítani, de szerencsére garanciális csere volt.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Érdekes,ezzel így vagyok én is,nyáron semmi,most,hogy bejöttek a hidegek egy picit lejjebb van a vízszintem a tartályban,de ez lehet betudható annak is,hogy a víz hidegben "összehúzódik".

Hidegben merevvé válnak a gumicsövek, jobban összehúzódnak, és ha nem százas valamelyik csatlakozás, könnyezhet. Tavaly nekem is volt ilyen gondom, de "magától elmúlt". Mindenesetre ilyenkor én is jobban lesegetem.

Link to comment
Megosztás:

Hidegben merevvé válnak a gumicsövek, jobban összehúzódnak, és ha nem százas valamelyik csatlakozás, könnyezhet. Tavaly nekem is volt ilyen gondom, de "magától elmúlt". Mindenesetre ilyenkor én is jobban lesegetem.

Hát nyugodtan mondja azt valaki rám,hogy bolond vagyok,meg mániákus,(akkor az vagyok,elfogadom) de én minden vasárnap megnézem a víz szintet a tartályban,és az olaj szintet(na, utóbbit nem a tartályban,hanem a motorban ;) ) is.Így legalább nyugodtan alszom. ;) Igaz mostanában nem,mert megint a féltengely szimeringel küzdök.Voltam szerelőnél,azt mondta,hogy a rugóból kell levágni egy darabot,és az hátha megoldja a dolgot,vagy a váltóban valami persely van kikopva,és azt kell cserélni,csak ahhoz meg elég rendesen meg kell bontani a váltót állítólag.

7 végén megnéztem aknából,hogy eléggé kotyog a tengely ha megmozgatom,akkor pedig lehet persely csere lesz. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hát nyugodtan mondja azt valaki rám,hogy bolond vagyok,meg mániákus,(akkor az vagyok,elfogadom) de én minden vasárnap megnézem a víz szintet a tartályban,és az olaj szintet(na, utóbbit nem a tartályban,hanem a motorban ;) ) is.Így legalább nyugodtan alszom. ;)

akkor ketten vagyunk :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ez olyan, mintha a szűrőháztól jönne. ;)

Helló!

Nálam is ugyanez a helyzet. Kati le, szűrőház le, gumitömítés csere, ha zavar. Ára kb 1200huf.

Stof

Nekem 1tank alatt ment el kb 1 ujjnyi víz (nyom sehol). Érdemes keresni a fagyálló fehér nyomát, ha már annyira folyik. Jelen esetben a váltónál volt az EGR tömítés a ludas.

Üdv

Xenof

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Nálam is ugyanez a helyzet. Kati le, szűrőház le, gumitömítés csere, ha zavar. Ára kb 1200huf.

Stof

Nekem 1tank alatt ment el kb 1 ujjnyi víz (nyom sehol). Érdemes keresni a fagyálló fehér nyomát, ha már annyira folyik. Jelen esetben a váltónál volt az EGR tömítés a ludas.

Üdv

Xenof

És le lehet úgy szedni a katalizátort, hogy mást ne kelljen megbontani? Mert nagyon úgy néz ki, hogy nincs hely.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Érdekes,ezzel így vagyok én is,nyáron semmi,most,hogy bejöttek a hidegek egy picit lejjebb van a vízszintem a tartályban,de ez lehet betudható annak is,hogy a víz hidegben "összehúzódik".

Ezt a képet nyár elején készítettem:

%7Boption%7Dhttp://kepfeltoltes.hu/thumb/111115/K_p293_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ezt pedig most 7 végén:

%7Boption%7Dhttp://kepfeltoltes.hu/thumb/111115/K_p447_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Szia! Nem egyszeri szint csökkenésről van szó, hanem folyamatos nagyon lassú apadásról. Ami melegben sem jön vissza, hanem folyamatos decikkel pótoltam előző télen is. Most megint már fél centivel lejebb van. Még várok egy picit és rátöltök újra.

Link to comment
Megosztás:

Stof

Nekem 1tank alatt ment el kb 1 ujjnyi víz (nyom sehol). Érdemes keresni a fagyálló fehér nyomát, ha már annyira folyik. Jelen esetben a váltónál volt az EGR tömítés a ludas.

Üdv

Xenof

Köszi! Igyekszem akkor keresni a jeleket, hátha kiszúrok valamit, bár eddig nem sikerült. Szakszervizben is megemlítettem, de azt mondták olyan kismértékben fogy a vizem, hogy nem érné meg vele foglalkozni....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy 2004-es Astra G 1.7 Dti autóm van és menet közben ha váltani szeretnék (gázról láb le, kuplung benyom) a motor fordulat felpörög olyan 2000 körülre egy 2-3 másodpercig majd vissza áll alapjáratra. Szerintetek mi lehet a probléma még szerelőnél nem voltam. Előre is köszi a válszokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy 2004-es Astra G 1.7 Dti autóm van és menet közben ha váltani szeretnék (gázról láb le, kuplung benyom) a motor fordulat felpörög olyan 2000 körülre egy 2-3 másodpercig majd vissza áll alapjáratra. Szerintetek mi lehet a probléma még szerelőnél nem voltam. Előre is köszi a válszokat.

Szia,

ezt hidegen és melegen is csinálja?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem!2008 as 14 astra g.Indításkor eltünt minden mintha lemerült volna az aksi,riasztó elkezdet halkan nyekeregni.Levettem az aksi sarut,megpucoltam és elsőrae indúlt,Kigyúlladt a szeviz lámpa és azóta csak alapjárat van.Nem veszi a fordulatot.A kompjúter alapjárati motor hibát jelzett de nem engedi kitörölni.Kipróbáltak egy másik folytó szelepet de azzal sem lett jó.Azt mondják kompjúter csere.Ha valakinek van ötlete vagy járt már ilyen cipőben kérem válaszoljon.Előre i s köszönöm.

Flaci

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem!2008 as 14 astra g.Indításkor eltünt minden mintha lemerült volna az aksi,riasztó elkezdet halkan nyekeregni.Levettem az aksi sarut,megpucoltam és elsőrae indúlt,Kigyúlladt a szeviz lámpa és azóta csak alapjárat van.Nem veszi a fordulatot.A kompjúter alapjárati motor hibát jelzett de nem engedi kitörölni.Kipróbáltak egy másik folytó szelepet de azzal sem lett jó.Azt mondják kompjúter csere.Ha valakinek van ötlete vagy járt már ilyen cipőben kérem válaszoljon.Előre i s köszönöm.

Flaci

Nekem gázpedált cseréltek anno garanciában! Egyébként én azt gondolnám hogy motorvezérlő elektronikád adta meg magát. Gyári tech műszerrel nézesd meg.

Link to comment
Megosztás:

Szia! Nem egyszeri szint csökkenésről van szó, hanem folyamatos nagyon lassú apadásról. Ami melegben sem jön vissza, hanem folyamatos decikkel pótoltam előző télen is. Most megint már fél centivel lejebb van. Még várok egy picit és rátöltök újra.

Szia!

Nekem anno a termosztát tömítésem adta meg magát, pont ott könnyezett ahol nehezen volt észrevehető.

Majd később a fűtőradiátor tömítések mentek szét a fagyállótól. 1-2 hónap alatt fogyott 1 ujjnyi a vízből.

Sajnos a vízköröknek sok gyenge pontja van: bilincsek, tömítések stb. A hibát néha már csak akkor lehet megtalálni ha folyik a hűtőfolyadék...

Ma lecseréltem a hűtőfolyadékot. 4 év után elég furcsa színe volt. Csináltam egy ioncserélt vizes öblítést is.

Anno zöld színű fagyállóval jött ki a verda. Ez már a 3. csere és még mindig dominált a zöld színű lerakódás a kiegyenlítőtartályban.

Gondoltam kiszedem és alaposan kitisztítom, de nem igazán akart megmozdulni így nem erőltettem a dolgot tovább.

Esetleg valaki, aki már túl van egy ilyen projekten, az megoszthatná a nagyközönséggel is.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem anno a termosztát tömítésem adta meg magát, pont ott könnyezett ahol nehezen volt észrevehető.

Majd később a fűtőradiátor tömítések mentek szét a fagyállótól. 1-2 hónap alatt fogyott 1 ujjnyi a vízből.

Sajnos a vízköröknek sok gyenge pontja van: bilincsek, tömítések stb. A hibát néha már csak akkor lehet megtalálni ha folyik a hűtőfolyadék...

Ma lecseréltem a hűtőfolyadékot. 4 év után elég furcsa színe volt. Csináltam egy ioncserélt vizes öblítést is.

Anno zöld színű fagyállóval jött ki a verda. Ez már a 3. csere és még mindig dominált a zöld színű lerakódás a kiegyenlítőtartályban.

Gondoltam kiszedem és alaposan kitisztítom, de nem igazán akart megmozdulni így nem erőltettem a dolgot tovább.

Esetleg valaki, aki már túl van egy ilyen projekten, az megoszthatná a nagyközönséggel is.

Én is töltögetek utána, és nem látom, hogy valahol folyna.

Link to comment
Megosztás:

Szia! Nem egyszeri szint csökkenésről van szó, hanem folyamatos nagyon lassú apadásról. Ami melegben sem jön vissza, hanem folyamatos decikkel pótoltam előző télen is. Most megint már fél centivel lejebb van. Még várok egy picit és rátöltök újra.

Szia!

Az úgy elég idegesítő,amikor hiába nézi át az ember tüzetesen az autót,mégsem találja meg ,hogy hol szökik el a víz.

Emlékszem amikor megvetted az autót,panaszkodtál is,hogy csökken a vízszinted,de később megállt ez a csökkenés.

Sajna sok helyre alig lehet odalátni a motortérben,és emiatt nehezen lehet észrevenni,hogy hol szivárog a víz.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Az úgy elég idegesítő,amikor hiába nézi át az ember tüzetesen az autót,mégsem találja meg ,hogy hol szökik el a víz.

Emlékszem amikor megvetted az autót,panaszkodtál is,hogy csökken a vízszinted,de később megállt ez a csökkenés.

Sajna sok helyre alig lehet odalátni a motortérben,és emiatt nehezen lehet észrevenni,hogy hol szivárog a víz.

Jéééé, de figyelmesen olvasod a fórumot....

Igen, ahogy jött a jó idő, úgy szűnt meg a vízfogyás. Most megint kezdi lassacskán. Próbálom figyelgetni.

Link to comment
Megosztás:

Ebben azért ne legyél olyan biztos. ;)

Akár elszálló trafóhíd is magával ránthatja, vagy bármilyen komolyabb feszültség-ingadozás. Pl. hallottam olyanról, hogy beszoruló AGR vezérlésébe tört bele az ECU bicskája. Nem beszélve arról, hogy pont a motorra van applikálva, állandóan kitéve a komoly hőingadozásnak.

Annó, a kocsim garanciális időszakában nekem egy lassítás utáni kuplungkinyomáskor egyszerűen ledadogott a motorom és az ECU-m kilehelte a lelkét. Biztosan meg lehetett volna javítani, de szerencsére garanciális csere volt.

Hát ezt jó tudni,mert ha innen nézzük akkor lehet,hogy az én kezem is benne van a dologban,mert az AGR szelepem kb 1 éve le volt dugózva,persze a gép minden használatkor dobta a hibakódot,lehet ez is közrejátszott,meg volt még egy-két furcsa dolog mostanában ha a feszültségingadozásra gondolok.pl:az utóbbi 1 hónapban 2szer kellett a műszerfal világítás biztositékját cserélnem,a másik meg egyik reggel kb az is 1 hónapja volt,hogy indítás után pár mp után felkapcsoltam a világítást és kb 4-5 mp után mindkét izzóm kiment(alapjáraton kapcsolom mindig),azt hittem biztosíték,mert hogy egyszerre mindkettő ilyet még nem láttam,de az izzók mentek ki,meg volt olyan is,hogy felnyitottam a csomagtartót és akkor elkezdett világítani a műszerfalam,pedig ki volt menve a biztosítékja.

Link to comment
Megosztás:

Jéééé, de figyelmesen olvasod a fórumot....

Igen, ahogy jött a jó idő, úgy szűnt meg a vízfogyás. Most megint kezdi lassacskán. Próbálom figyelgetni.

Igen, minden nap belépek ide a fórumra,és elolvasom az új hozzászólásokat,igaz keveset írok,mert sajna nem sokat értek az autókhoz,de az biztos,hogy itt nagyon sok mindent megtud az ember nemcsak a saját autójáról,hanem jelen esetben a G astrákról ;) ,hála a sok hozzáértő márkatársnak.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.