Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Mondtam hogy írva volt:

ITT

Ha cseréled biztos nem teszel rosszat, de elő nincs írva. (tavasszal majd én is lecserélem, mert 4 évente tényleg nem árt)

De légtelenítő csavar van valahol? Hűtő?

Ha Ákos mondta, akkor jól van úgy, napi szinten benne van, tudja mit beszél ;) Én azért 2 évente lecseréltem eddig és ezután is ezt teszem, nem abba a 3-4e Ft-ba fogok belehalni ;) Nincs csavar, automatikusan légtelenít.

Link to comment
Megosztás:

Ha Ákos mondta, akkor jól van úgy, napi szinten benne van, tudja mit beszél ;) Én azért 2 évente lecseréltem eddig és ezután is ezt teszem, nem abba a 3-4e Ft-ba fogok belehalni ;) Nincs csavar, automatikusan légtelenít.

Ennek örömére lecseréltem az asszony ezres Suzukijában a hűtőfolyadékot ma. Neki nem kell GM fagyálló, azaz megállt 2e Ft + fél óra melóból a művelet (ja, meg 3.6l az egész hűtőkör:)) :lol: Kapott friss gyertyákat is, mind a hármat :lol:

Link to comment
Megosztás:

járasd a motort 10 percig aztán nézd meg a termosztától a hűtőhöz tartó csövet ha meleg termosztátcsere

A termosztát ellenőrzése egyszerű, bár igényel némi tapasztalatot, vagy legalább egy kis realitásérzéket. A hidegen beindított motornál fogjuk meg a vízhűtő alsó és felső csövét, és figyeljük a hőmérséklet-különbséget! Normális működés esetén az üzemi hőmérséklet alatt a felső cső lényegesen melegebb, mint az alsó, ugyanis amíg a termosztát nem engedi keringeni a hűtőfolyadékot a külső körben, addig az alsó cső nem fog jelentősen melegedni.

Amikor a motor eléri az üzemi hőmérsékletet, megindul a keringés a vízhűtőben, és az alsó cső villámgyorsan "hozzámelegszik" a felsőhöz.

Ha ez így működik, akkor a termosztát rendben. Ha az alsó cső hidegen is együtt melegszik a felsővel, akkor a termosztát folyamatosan nyitva van (esetleg nincs is), ha később sem melegszik, vagy csak nagyon lassan, akkor állandóan zár. Előbbi esetben nehezebben melegszik a motor, ezt extrém kopást, túlfogyasztást eredményez. Utóbbi esetben a hűtőkörben minimális keringés van, ez alapos túlmelegedéshez, komoly motorkárosodáshoz vezethet.

Akkor most mikor is jó a termosztát? Mert itt azt mondjuk, hogy akkor rossz ha a felső cső melegszik hamarább. A teljes cikk itt van:http://autofilia.blog.hu/2008/09/17/teli_felkeszites_1_resz

Link to comment
Megosztás:

Mert ha nem gyújt be az egyik henger és elégetlenül megy át a benzin egyenesen a katalizátorba, hibajelzést fogsz kapni... főleg 4000 rpm felett...

Ezért volt a megtorpanás és a katalizátor hibajelzés is. Ilyenkor először is nem húz az autó a kimaradt henger miatt, másodszor meg a vezérlés csökkenti a benzin mennyiséget, mert a szondátol kapott jel szerint túl dús a keverék. Ez akár a katalizátort is tönkreteheti, mert megfelelően forró motor-katalizátor esetében, vagy utógyújtás előfordulásakor berobbanhat a katalizátorban az el nem égett benzin és "megfőzi" azt (használhatatlan lesz).

Gyertyák mikor voltak cserélve? Nézd meg őket, állapot szerint én ott kezdeném.

Trafóhídra utalhat az is, hogy magas fordulatszámon jön elő terhelésnél. De mielőtt cseréled, nézd meg a gyertyákat, majd ha azok jók, kérj valahonnan egy csere trafót, mielőtt kiadod rá a többtízezer forintot (miközben lehet, hogy nem az a gond). Trafóhibánál az alapjárat is meg szokott feküdni, pont a kimaradó gyújtások miatt, de lehet, a tied még "csak" kezdődő...

Mennyi km van benne? Nincs e esetleg hangja a vezérműláncnak? Az enyémen okozott alapjárati rendellenességet a megnyúlt lánc. Csere után megint olyan lett, mint a doxa... mondjuk nekem a vtengelytörés miatt nyúlt meg a lánc...

Hello!

Vezérműláncnak nincs hangja nagyon szépen ketyeg finom a hangja az autónak! Alapjárat mindig jó! Gyertya volt cserélve kb 7000 km futott, de reggel kicseréltem 4pol GM-re.mindig ilyen volt benne! Holnap megyek kiüttetni ill, kiolvassák ! Ma nagyon szépen ment az autó semmi baj nem volt! Nem lehet az, hogy kevés volt a benya benne és kihúzatásnál hiánya volt? Ilyenkor szokott fulldokolni ezt megfigyeltem.

Egyébkén az autóba 140 van mindig szervizelve volt!

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Vezérműláncnak nincs hangja nagyon szépen ketyeg finom a hangja az autónak! Alapjárat mindig jó! Gyertya volt cserélve kb 7000 km futott, de reggel kicseréltem 4pol GM-re.mindig ilyen volt benne! Holnap megyek kiüttetni ill, kiolvassák ! Ma nagyon szépen ment az autó semmi baj nem volt! Nem lehet az, hogy kevés volt a benya benne és kihúzatásnál hiánya volt? Ilyenkor szokott fulldokolni ezt megfigyeltem.

Egyébkén az autóba 140 van mindig szervizelve volt!

nem kell bele 4 polusu. tegyél bele 2 polusut....

a 4 polusut asszem a Z16SE be tették egy ideig

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Vezérműláncnak nincs hangja nagyon szépen ketyeg finom a hangja az autónak! Alapjárat mindig jó! Gyertya volt cserélve kb 7000 km futott, de reggel kicseréltem 4pol GM-re.mindig ilyen volt benne! Holnap megyek kiüttetni ill, kiolvassák ! Ma nagyon szépen ment az autó semmi baj nem volt! Nem lehet az, hogy kevés volt a benya benne és kihúzatásnál hiánya volt? Ilyenkor szokott fulldokolni ezt megfigyeltem.

Egyébkén az autóba 140 van mindig szervizelve volt!

Én az üres tank feltankolása híve vagyok (nem a tankoljunk kétezerért), azaz láttam már párszor duplán villogó benzinkút jelet a mutatóval a kettős piros vonal alatt, de sosem tapasztaltam emiatt megtorpanást. De ettől még lehet ;)

Hát akkor marad a trafóhíd gyanú, ahogy a cartárs írta, de mindenképp kérj kölcsön csere hidat mielőtt beruházol egy újba, ami meg legyen mindenképp gyári, után gyártottal sokan szívtak.

Link to comment
Megosztás:

nem kell bele 4 polusu. tegyél bele 2 polusut....

a 4 polusut asszem a Z16SE be tették egy ideig

Ez mindig jó téma volt ;) Van aki a szuper sokpólusúra esküszik, de én Ákossal értek egyet, kezdetek óta GM#93176801, Opel 12 14 031, Bosch FQR8LEU2 -t teszek bele. Ettől függetlenül, Uhuhu, szted a négypólusú okozhat ilyet?

Link to comment
Megosztás:

nem tudom. valamiért már semmibe se szerelik a 4 polusut. ( talán a 2.0 turbo vectrába, de nem biztos)

szerintem müködésbe semmi különbség nincs az 1 és a 2 polusu között, mindkettőt probáltam...

most az enyémbe 1 polusut raktam, de nem tudom megmagyarázni hogy mért ;)

Link to comment
Megosztás:

nem tudom. valamiért már semmibe se szerelik a 4 polusut. ( talán a 2.0 turbo vectrába, de nem biztos)

szerintem müködésbe semmi különbség nincs az 1 és a 2 polusu között, mindkettőt probáltam...

most az enyémbe 1 polusut raktam, de nem tudom megmagyarázni hogy mért ;)

Sajna tapasztaltam, hogy az 1 polusuval gyengébb és többet fogyaszt!! 4 polusu 5 l fogy azértaz jó.

Az 1 pol akár 7-8 l ezért maradtam a 4-pol nál

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A következő probléma lépett fel(ismét) az autómnál. A motorhiba világít, kiolvasás szerint a 2. hengerben nincs égés? +egr porobléma. Az egr le van vakolva és a levegőbe nyitogat, ha nyitogat mivel nem látom ;) . Ez az az ügy már volt a nyár folyamán, de akkor egy gyertya+pipacsere megoldotta a problémát. Szóval a hibalámpa világít és van amikor elkezd villogni akkor elfogy a kraft. Van még alapjárati probléma is Hidegen is 750 az alapjárat és feszt leáll. Míg kitolatok azt udvarról 3-4x, azt hiszik a szomszédok, hogy béna vagyok és nem tudok vezetni ;) .Ja és még hab a tortán, hogy a víz csak marha lassan melegszik és ha ráadom a fűtést akkor lemegy 80 alá. Ez a tél végén is megtörtént, akkor cseréltem termosztátot, de nem oldotta meg a problémát. De amikor az egr-t levakoltam egyből beállt 90 fokra.

A villamos szaki azt mondta, hogy vegyek új egr-t tegyük vissza, ha továbbra is 2-es henger hiba, akkor befecskendező tisztítás, cserélgetés másik hengerel.

Szóval most tökre nem tudom, hogy mi van és az egr megvételét szívesen kihagynám,mert már egyszer cserélve volt és 2 évig bírta csak.

Van valami ötletetek?

Az autó 2001-es 1.6 16v G Astra caravan, Z16xe motorkód

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A következő probléma lépett fel(ismét) az autómnál. A motorhiba világít, kiolvasás szerint a 2. hengerben nincs égés? +egr porobléma. Az egr le van vakolva és a levegőbe nyitogat, ha nyitogat mivel nem látom ;) . Ez az az ügy már volt a nyár folyamán, de akkor egy gyertya+pipacsere megoldotta a problémát. Szóval a hibalámpa világít és van amikor elkezd villogni akkor elfogy a kraft.

Az EGR lezárás után sárgalámpázik időnként,de ha jól van lezárva-tehát kitisztítás után és működőképes állapotban -

akkor semmi baj nincs.A vízhőfokra tudtommal nincs befolyással!

A 2 henger felismert égéskimaradás az lehet trafóhiba.

Ha villog a sárga ne nagyon menj vele.

A fűtés lehet mégis a termosztát hibája,megadta magát hamar.

Elég sok a baj ezzel a géppel,szerintem menj el egy szerelőhöz!

Merrefelé laksz?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Kösz a linkeket, most eléggé elrettentem... :-)

Nem tudjátok, mennyibe kerül (nagyságrendileg elég) egy gyári új egység?

Üdv!

Ma szétszedtük és valóban a motor van megmakkanva. Ráadásul nem teljesen ment tönkre, hanem hol megy, hol nem. Ha ütögetjük, megy, utána egy darabig megy magától, majd többé meg sem mozdul. Ideiglenesen le lett húzva a csati és külső levegő állásban a zsalu. Ezzel nem párásodik, de nagyon zavar, hogy nem működik.

Kerestem több webshopban is ilyen motort, de (Behr) de nem találok sehol. Nem tudjátok hol lehet szerezni és főleg mennyiért?

U.i.: A pollenszűrőt is kicseréltük. még nem volt másfél éves, de olyan dzsuva volt rajta, hogy inkább nem tettük vissza...

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

2003-as 1.6 Z16XE autókámon 2-3 hete lett a kuplung javítva (tárcsa + kinyomócsapágy-munkahengerrel csere). Nem tudom, hogy van e köze a két dolognak egymáshoz, de kicsit zavar mivel eddig nem volt ez a jelenség. Nos a lényeg. Az ABS visszajelző lámpát eddig csak akkor láttam világítani a műszerfalon amikor a gyújtást ráadtam, majd indításkor már elaludt. A előbb említett szerviz óta viszont NÉHA (amikor úgy tartja kedve) felgyullad akkor is amikor indítom a kocsit és 2-3mp-ig világít majd elalszik. Menet közben sem világít fel sem villan. ;)

Eddig akit megkérdeztem azt mondta ne foglalkozzak vele, mert csak akkor van gond, ha folyamatosan világít menet közben is, ezt és én is így gondolom remélem helyesen, de azért a biztonság kedvéért nem árt megkérdezni nálam jóval tapasztaltabb embereket is.

Üdv.

littlesteve

Link to comment
Megosztás:

P0300=Különböző hengerek felismert gyújtáskimaradás

P0301=1. henger felismert gyújtáskimaradás

P0302=2. henger felismert gyújtáskimaradás

P0303=3. henger felismert gyújtáskimaradás

P0304=4. henger felismert gyújtáskimaradás

Ajajj,lehet trafó hiba lesz ez!Főleg,ha folytatódik.

Voltam kiolvastatni ,de ezt figyeljétek az mondta a műszer , hogy nincs semmi hiba jelzés!! ez hogy lehet?

Ha én olvasom ki fék, gáz, gyújtás akkor kivillogja!! Szerviz ahol voltam Opel Marsal Veszprém!

Kérdésem az, hogy gyújtás ráadásnál minek kell kivillanni? Most ami kivillan nekem az az olaj, katalizátor, akku és a a szerviz diagnosztika ami persze egyből ki is alszik! Nincs 1 videótok , hogy minek kell gyújtás rá adásnál kivillanni? nekem eddig nem szokott a diagnosztika azt hiszem! Ráadásul behívták valami cserére az autót Vissza hívásra ,szerintem a csavar lazulások miatt közöltem velülk, hogy túl vagyok rajta de nekik kell igazolás!Nem értem

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

2003-as 1.6 Z16XE autókámon 2-3 hete lett a kuplung javítva (tárcsa + kinyomócsapágy-munkahengerrel csere). Nem tudom, hogy van e köze a két dolognak egymáshoz, de kicsit zavar mivel eddig nem volt ez a jelenség. Nos a lényeg. Az ABS visszajelző lámpát eddig csak akkor láttam világítani a műszerfalon amikor a gyújtást ráadtam, majd indításkor már elaludt. A előbb említett szerviz óta viszont NÉHA (amikor úgy tartja kedve) felgyullad akkor is amikor indítom a kocsit és 2-3mp-ig világít majd elalszik. Menet közben sem világít fel sem villan. ;)

Eddig akit megkérdeztem azt mondta ne foglalkozzak vele, mert csak akkor van gond, ha folyamatosan világít menet közben is, ezt és én is így gondolom remélem helyesen, de azért a biztonság kedvéért nem árt megkérdezni nálam jóval tapasztaltabb embereket is.

Üdv.

littlesteve

Az Abs 10V alatt nem működik. Indításnál az akkufesz. 10V alá megy valószínű nálad, ezért világít. Ugyanez volt nálam is, akku csere után megszűnt a jelenség.

Link to comment
Megosztás:

Az Abs 10V alatt nem működik. Indításnál az akkufesz. 10V alá megy valószínű nálad, ezért világít. Ugyanez volt nálam is, akku csere után megszűnt a jelenség.

Szia Gery!

Köszi a tippet/infót.

Akkor az elég gáz, ha tényleg így van, mert tavaly volt cserélve benne az akkumulátor elvileg. Igaz ezt az előző tulaj mondta amikor megvettem tőle a kocsit (én meg elhittem természetesen) így nem is foglalkoztam azzal, hogy milyen állapotban van az aksi. Azt hogy milyen van most benne nem tudom, de ha adsz vagy ad valaki tippeket, hogy melyik márka a megbízható aksik közül azt szívesen fogadom.

Thx.

Üdv.

littlesteve

Link to comment
Megosztás:

Az Abs 10V alatt nem működik. Indításnál az akkufesz. 10V alá megy valószínű nálad, ezért világít. Ugyanez volt nálam is, akku csere után megszűnt a jelenség.

Szerintem 10V-nál már be sem indul az autó mert az önindítót nem forgatja meg. Ekkor már a szervó sem működik (elektro-hidraulikus)

A kuplung cseréhez szét kell húzni a motort és a váltót. Lehet, hogy egy test vezetéket nem raktatok vissza rendesen ( nem lett meghúzva a csavar, esetleg oxidált) ezért nincs normálisan érintkezés.

Akksi saru is lehet oxidált.

Esetleg az önindító csatlakozási pontjai. Ki volt kötve az önindító amikor szét lett húzva a motor?

Ezek csak tippek, de szerintem nem az akksi alacsony feszültsége miatt van.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem 10V-nál már be sem indul az autó mert az önindítót nem forgatja meg. Ekkor már a szervó sem működik (elektro-hidraulikus)

A kuplung cseréhez szét kell húzni a motort és a váltót. Lehet, hogy egy test vezetéket nem raktatok vissza rendesen ( nem lett meghúzva a csavar, esetleg oxidált) ezért nincs normálisan érintkezés.

Akksi saru is lehet oxidált.

Esetleg az önindító csatlakozási pontjai. Ki volt kötve az önindító amikor szét lett húzva a motor?

Ezek csak tippek, de szerintem nem az akksi alacsony feszültsége miatt van.

Akkor mérj egyszer egy feszt indítás közben!

Link to comment
Megosztás:

Voltam kiolvastatni ,de ezt figyeljétek az mondta a műszer , hogy nincs semmi hiba jelzés!! ez hogy lehet?

Ha én olvasom ki fék, gáz, gyújtás akkor kivillogja!! Szerviz ahol voltam Opel Marsal Veszprém!

Kérdésem az, hogy gyújtás ráadásnál minek kell kivillanni? Most ami kivillan nekem az az olaj, katalizátor, akku és a a szerviz diagnosztika ami persze egyből ki is alszik! Nincs 1 videótok , hogy minek kell gyújtás rá adásnál kivillanni? nekem eddig nem szokott a diagnosztika azt hiszem! Ráadásul behívták valami cserére az autót Vissza hívásra ,szerintem a csavar lazulások miatt közöltem velülk, hogy túl vagyok rajta de nekik kell igazolás!Nem értem

Ha a hiba huzamosabb ideig nem áll fent, akkor törlődik.

Nekem az LPG okozott egyszer gyújtáskimaradást, és a hibakód pár nap alatt eltűnt.

Link to comment
Megosztás:

A lent látható képen a bekeretezett résznél tiszta olaj a kocsim. (Z14XEP motor)

Olajszűrő házra tippelek, hogy ott ereszt. Hogyan lehet, hogy most 70e km-es korában jött elő?? (munkatársamnak pár ezer km-esen csinálták a kocsiját ugyanilyen problémával, nála szét kellett szedni az egészet -lökhárító, hűtők le, klímakompreszor, katalizátor le - , mert rosszul volt megmunkálva a motor, forgácsos volt, és a tömítés elengedte az olajat) Próbáltam az egy hozzáférhető csavaron húzni, de nem tudtam. Más is járt így??? ;)

DSCF0639_1.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Na találtam a neten biztosíték leírást. A következőkre jutottam:

thumb-9DBE_4EBF9D94.jpg

Ebből lehet következtetni valamire, vagy csak valaki hülye volt és éppen azt rakta bele amit talált. Érthetetlen.

Az is hogy két elektromos ablakemelő van, és még DRL helyén is van biztosíték. De az G Astra korában még nem is létezett úgy tudom.

Lehet valami más szerepe?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem 10V-nál már be sem indul az autó mert az önindítót nem forgatja meg. Ekkor már a szervó sem működik (elektro-hidraulikus)

A kuplung cseréhez szét kell húzni a motort és a váltót. Lehet, hogy egy test vezetéket nem raktatok vissza rendesen ( nem lett meghúzva a csavar, esetleg oxidált) ezért nincs normálisan érintkezés.

Akksi saru is lehet oxidált.

Esetleg az önindító csatlakozási pontjai. Ki volt kötve az önindító amikor szét lett húzva a motor?

Ezek csak tippek, de szerintem nem az akksi alacsony feszültsége miatt van.

Nekem is gyenge volt az akksim és volt rá példa, hogy beindítottam az autót majd 1 napos állás után és az abs jel világított, nem is működött. Újra indítottam a motort és akkor már visszajött. (az aksi még nem volt 1 éves)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.