Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Nemrég írtam, hogy hideg motornál nyikorgást-nyekergést hallok. Ma már annyira hangosan és idegesítően sokáig csinálta, hogy meghallgattam honnan jön. A klímakompresszor a ludas. Tudok vele valamit kezdeni itthon? (azon kívül, hogy elviselem a zajt ;))

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég írtam, hogy hideg motornál nyikorgást-nyekergést hallok. Ma már annyira hangosan és idegesítően sokáig csinálta, hogy meghallgattam honnan jön. A klímakompresszor a ludas. Tudok vele valamit kezdeni itthon? (azon kívül, hogy elviselem a zajt ;))

Klímát mikor indítottad be utoljára?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a kulcsokkal az új vezérlőt szoftveresen össze lehet illeszteni. Nem hiszem,hogy egy vezérlő elektronika csak úgy gondol egyet és nem működik többé (hány éves a verda, motorkód, vezérlő a motortérben van-e).

Még mindig azt mondom, hogy ez 1 balfa.. csapat, én a helyedben elviném máshova a szekeret!

Én sem hiszem el,hogy csak úgy gondol egyet és nem működik.98-as a gép,de hogy hol van a vezérlő nemtudom.Ma beszéltem a szerelővel,hogy holnap elhozom a kocsit,viszem máshova....Hát volt meglepődés meghogy ne vigyem el mert biztos az a baja,és ők már találtak is egy szettet 70000ft-ért,még várjak pár napot stb.....,de én már beszéltem másik szakival,hogy holnap viszem és meglátjuk.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!! Segítséget kérek megint!

Z14xep

Mai napon próbáltam jól kihúzatni az autót de kb 4-ezres fordulatnál megtorpant és mint ha nem ment volna pár henger, és kigyulladt a katalizátor jelzés, aztán elaudt majd a motor jelzés! Félre álltam és ujjra inditottam az autót és nem jelez hibát, jól jár az autó! persze azt jelzi, hogy volt hiba de kialszik minden!

Mi lehet a gond? Segítsetek

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!! Segítséget kérek megint!

Z14xep

Mai napon próbáltam jól kihúzatni az autót de kb 4-ezres fordulatnál megtorpant és mint ha nem ment volna pár henger, és kigyulladt a katalizátor jelzés, aztán elaudt majd a motor jelzés! Félre álltam és ujjra inditottam az autót és nem jelez hibát, jól jár az autó! persze azt jelzi, hogy volt hiba de kialszik minden!

Mi lehet a gond? Segítsetek

Villogtasd ki a hibakódot, úgy könnyebb!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!! Segítséget kérek megint!

Z14xep

Mai napon próbáltam jól kihúzatni az autót de kb 4-ezres fordulatnál megtorpant és mint ha nem ment volna pár henger, és kigyulladt a katalizátor jelzés, aztán elaudt majd a motor jelzés! Félre álltam és ujjra inditottam az autót és nem jelez hibát, jól jár az autó! persze azt jelzi, hogy volt hiba de kialszik minden!

Mi lehet a gond? Segítsetek

Lehet az AGR pofázott be!

Olvasd ki,tudod:fék-gáz kinyom és gyújtás, villogás számolás!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!! Segítséget kérek megint!

Z14xep

Mai napon próbáltam jól kihúzatni az autót de kb 4-ezres fordulatnál megtorpant és mint ha nem ment volna pár henger, és kigyulladt a katalizátor jelzés, aztán elaudt majd a motor jelzés! Félre álltam és ujjra inditottam az autót és nem jelez hibát, jól jár az autó! persze azt jelzi, hogy volt hiba de kialszik minden!

Mi lehet a gond? Segítsetek

Nekem is ugyanezt csinálta, mondjuk már alacsonyabb fordulaton se ment úgy, mint korábban, utána viszont 4000 fölött meg már egy örökkévalóságnak tűnt a tempó, ahogy nőtt a fordulat padlózva. Annyi eltérés van, hogy nekem semmi hibalámpa, hibakód nem volt. Nálam a katalizátor tömődött el teljesen, kifúrás (majd csere) után már ismét megy, ahogy illik. Mivel ez típustól függően nem kis tétel, ezért én is javaslom, hogy ellenőrizd a hibakódot, illetve lehet, hogy megúszod egy EGR tisztítással, az még a jobbik eset.

Link to comment
Megosztás:

Kivillogtattam! 2 ütembe villog! Az első 10, 3, 10 , 10

A második szünet után 10, 3, 10, 4

P0300=Különböző hengerek felismert gyújtáskimaradás

P0301=1. henger felismert gyújtáskimaradás

P0302=2. henger felismert gyújtáskimaradás

P0303=3. henger felismert gyújtáskimaradás

P0304=4. henger felismert gyújtáskimaradás

Ajajj,lehet trafó hiba lesz ez!Főleg,ha folytatódik.

Link to comment
Megosztás:

P0300=Különböző hengerek felismert gyújtáskimaradás

P0301=1. henger felismert gyújtáskimaradás

P0302=2. henger felismert gyújtáskimaradás

P0303=3. henger felismert gyújtáskimaradás

P0304=4. henger felismert gyújtáskimaradás

Ajajj,lehet trafó hiba lesz ez!Főleg,ha folytatódik.

De akkor miért villant ki a katalizátór?

Link to comment
Megosztás:

Hiába járatom reggel a motort, hogy bemelegedjen, de semmi fűtés nincs, míg el nem indulok (10 perc után se), de akkor is egy kis ideig, aztán ismét hideget fúj kb 5 perc múlva. Lényeg, hogy álló helyzetben nem akar fűteni. Lehet, hogy csak véletlen, de a hőmérsékletet se mutatja a kijelző. Gyújtás ráadásakor mondjuk kis morgás jön a kesztyűtartó mögül (nem a kutya:) ). Lehet, hogy fűtőmotor cserés? De attól, hogy esetleg csapágyas még kellene fűtenie, nem?

Link to comment
Megosztás:

De akkor miért villant ki a katalizátór?

Mert ha nem gyújt be az egyik henger és elégetlenül megy át a benzin egyenesen a katalizátorba, hibajelzést fogsz kapni... főleg 4000 rpm felett...

Ezért volt a megtorpanás és a katalizátor hibajelzés is. Ilyenkor először is nem húz az autó a kimaradt henger miatt, másodszor meg a vezérlés csökkenti a benzin mennyiséget, mert a szondátol kapott jel szerint túl dús a keverék. Ez akár a katalizátort is tönkreteheti, mert megfelelően forró motor-katalizátor esetében, vagy utógyújtás előfordulásakor berobbanhat a katalizátorban az el nem égett benzin és "megfőzi" azt (használhatatlan lesz).

Gyertyák mikor voltak cserélve? Nézd meg őket, állapot szerint én ott kezdeném.

Trafóhídra utalhat az is, hogy magas fordulatszámon jön elő terhelésnél. De mielőtt cseréled, nézd meg a gyertyákat, majd ha azok jók, kérj valahonnan egy csere trafót, mielőtt kiadod rá a többtízezer forintot (miközben lehet, hogy nem az a gond). Trafóhibánál az alapjárat is meg szokott feküdni, pont a kimaradó gyújtások miatt, de lehet, a tied még "csak" kezdődő...

Mennyi km van benne? Nincs e esetleg hangja a vezérműláncnak? Az enyémen okozott alapjárati rendellenességet a megnyúlt lánc. Csere után megint olyan lett, mint a doxa... mondjuk nekem a vtengelytörés miatt nyúlt meg a lánc...

Link to comment
Megosztás:

Hiába járatom reggel a motort, hogy bemelegedjen, de semmi fűtés nincs, míg el nem indulok (10 perc után se), de akkor is egy kis ideig, aztán ismét hideget fúj kb 5 perc múlva. Lényeg, hogy álló helyzetben nem akar fűteni. Lehet, hogy csak véletlen, de a hőmérsékletet se mutatja a kijelző. Gyújtás ráadásakor mondjuk kis morgás jön a kesztyűtartó mögül (nem a kutya:) ). Lehet, hogy fűtőmotor cserés? De attól, hogy esetleg csapágyas még kellene fűtenie, nem?

Nézd meg, nem ment e valahol el a víz. Ha nincs elég víz, nincs fűtés sem. Ha a vízszinted nem csökken(t) a kiegyenlítő tartályban, akkor termosztát szállt el, folyamatosan nyitva van a teljes hűtőkör, emiatt nem tud felmelegedni a víz (ezt jelzi az is, hogy a hőfokmérőd sem mozdul).

Link to comment
Megosztás:

Nézd meg, nem ment e valahol el a víz. Ha nincs elég víz, nincs fűtés sem. Ha a vízszinted nem csökken(t) a kiegyenlítő tartályban, akkor termosztát szállt el, folyamatosan nyitva van a teljes hűtőkör, emiatt nem tud felmelegedni a víz (ezt jelzi az is, hogy a hőfokmérőd sem mozdul).

Hőmérő alatt a külső hőmérséklet mérőjét értettem, a vízhőfok mérő az működik. Víz biztos van elegendő, mert 2 napja cseréltem le (1:1 arányban Opel fagyálló és víz) és a hiba hetek óta fenn áll, csak a hideg reggeleken már zavaró. Az viszont tény, hogy a csere előtt a tartályban nem látszott a szint, mert annyira lent volt (6-7 deci kellett a szinthez), de a feltöltés nem oldotta meg a gondot.

Link to comment
Megosztás:

Hőmérő alatt a külső hőmérséklet mérőjét értettem, a vízhőfok mérő az működik. Víz biztos van elegendő, mert 2 napja cseréltem le (1:1 arányban Opel fagyálló és víz) és a hiba hetek óta fenn áll, csak a hideg reggeleken már zavaró. Az viszont tény, hogy a csere előtt a tartályban nem látszott a szint, mert annyira lent volt (6-7 deci kellett a szinthez), de a feltöltés nem oldotta meg a gondot.

Küső hőmérséklet mérő és a fűtés között nincs összefüggés. A külső hőmérséklet érzékelője az első lökhárító közepén van és csak a kijelzőnek ad jelet (legalábbis Z14XEP-nél). Akkor valószínű, hogy a fűtököröddel van valami. Lehet fűtőradiátor eltömődés, radiátor szivárgás (ennek jele az eltünő víz), fűtőventillátor (ha menet közben a menetszél hoz be meleget, de persze ha kapcsolod a ventit a fokozatok között, a legfelsőn már bizotsan hallanod kell, hogy megy e ;)), stb...

A morgás utalhat arra, hogy valami akadáyozza a meleg hűtővíz áramlását a fűtőkörben (eltömődés), vagy szivárog valahol a radiátor (ekkor viszont a vizednek is fogynia kell). Kevés víz miatt is lehet rossz a fűtés, de azt mondtad, a feltöltés sem oldotta meg. Gondolom rendesen légtelenítettél feltöltés után (1-2 percig 3000 rpm felett járatni üresben), mert légbuborék miatt is lehet fűtés gondod.

Link to comment
Megosztás:

jöhet a vájt fül teszt

gyújtás bekapcs és hideg állásról tekerd át a kapcsolót meleg állásba hallani lehet a kismotor zúgását ami a fűtőcsapot vezérli feltéve ha neked olyan fajta van.

nekem a csap szált el.

a radiátor nem tömődik el hacsak nem járt benne tömítő! abból is valami nagy mennyiség.

én cseréltem radiátort 11 éves kocsimba és semmi baja nem volt utólag jöttem rá hogy a csap adta meg magát

termosztát cserét ajánlom először utána a csap cserét más gond nem lehetséges

én végigszívtam ezt a fűtés gondot -20fokban élmény autózni meg a jeget vakarni belülről.

járasd a motort 10 percig aztán nézd meg a termosztától a hűtőhöz tartó csövet ha meleg termosztátcsere

a következő amit nézz meg, hogy a fűtőradiátor csövei melegek e ha igen akkor kapcsold be a ventilátort 4 esen a visszatérő hidegebb akkor tömődés ha egyforma melegek csaphiba

más probléma nem merülhet fel

Link to comment
Megosztás:

jöhet a vájt fül teszt

gyújtás bekapcs és hideg állásról tekerd át a kapcsolót meleg állásba hallani lehet a kismotor zúgását ami a fűtőcsapot vezérli feltéve ha neked olyan fajta van.

nekem a csap szált el.

a radiátor nem tömődik el hacsak nem járt benne tömítő! abból is valami nagy mennyiség.

én cseréltem radiátort 11 éves kocsimba és semmi baja nem volt utólag jöttem rá hogy a csap adta meg magát

termosztát cserét ajánlom először utána a csap cserét más gond nem lehetséges

én végigszívtam ezt a fűtés gondot -20fokban élmény autózni meg a jeget vakarni belülről.

járasd a motort 10 percig aztán nézd meg a termosztától a hűtőhöz tartó csövet ha meleg termosztátcsere

a következő amit nézz meg, hogy a fűtőradiátor csövei melegek e ha igen akkor kapcsold be a ventilátort 4 esen a visszatérő hidegebb akkor tömődés ha egyforma melegek csaphiba

más probléma nem merülhet fel

köszi, hétvégén végignézem

Link to comment
Megosztás:

A Gondolom rendesen légtelenítettél feltöltés után (1-2 percig 3000 rpm felett járatni üresben), mert légbuborék miatt is lehet fűtés gondod.

Ott a pont!!!

Bennem már majdnem megállt az ütő mikor hűtőfolyadék csere után a vízhőfok mutatató rövid alapjáraton való járatás után gyorsan elhagyta a 90 et ventik bőgtek kinnt 1000 el de a vízhőfok csak emelkedett, már majdnem leállítottam mikor mondja havar hogy nehogy mert akkor meg is forrhat a víz. Erre mondta hogy toljam a fűtést csutkóra meg a ventit is 4es re. Ekkor meglepetés ugyanis 100 körül járt már a vízmutató holott bennt meg szinte langyosat fújt. Erre beült elnyomta 3000 fölé hirtelen elkezdett forrósodni a levegő vízhőfok meg csak úgy zuhant mintha levettem volna a gyújtást. Szóval tuti hogy levegős a rendszer!!

Link to comment
Megosztás:

Ott a pont!!!

Bennem már majdnem megállt az ütő mikor hűtőfolyadék csere után a vízhőfok mutatató rövid alapjáraton való járatás után gyorsan elhagyta a 90 et ventik bőgtek kinnt 1000 el de a vízhőfok csak emelkedett, már majdnem leállítottam mikor mondja havar hogy nehogy mert akkor meg is forrhat a víz. Erre mondta hogy toljam a fűtést csutkóra meg a ventit is 4es re. Ekkor meglepetés ugyanis 100 körül járt már a vízmutató holott bennt meg szinte langyosat fújt. Erre beült elnyomta 3000 fölé hirtelen elkezdett forrósodni a levegő vízhőfok meg csak úgy zuhant mintha levettem volna a gyújtást. Szóval tuti hogy levegős a rendszer!!

Itt valaki azt írta, hogy sosem kell cserélni a hűtőfolyadékot.

Amúgy nincs neki valami légtelenítője?

Link to comment
Megosztás:

Itt valaki azt írta, hogy sosem kell cserélni a hűtőfolyadékot.

Amúgy nincs neki valami légtelenítője?

Ha ilyet írt volna, biztos rászólunk, de lehet nem figyelt senki... Hűtőfolyadékot kell cserélni az autóra megadott szervízperiódus szerint (max. 2 évente). Automatikusan légtelenít, de előfordul, hogy marad benne levegő, amit viszont 3000 feletti rövid járatással ki lehet belőle hajtani.

Link to comment
Megosztás:

Ha ilyet írt volna, biztos rászólunk, de lehet nem figyelt senki... Hűtőfolyadékot kell cserélni az autóra megadott szervízperiódus szerint (max. 2 évente). Automatikusan légtelenít, de előfordul, hogy marad benne levegő, amit viszont 3000 feletti rövid járatással ki lehet belőle hajtani.

Mondtam hogy írva volt:

ITT

Ha cseréled biztos nem teszel rosszat, de elő nincs írva. (tavasszal majd én is lecserélem, mert 4 évente tényleg nem árt)

De légtelenítő csavar van valahol? Hűtő?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.