Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Amivel én szoktam segíteni a hidegekben a motor mihamarabbi felmelegedését: indítás után ha van rá lehetőség, kb. 1-2 percig alapjáraton hagyom járni, majd indulás után 2000 körül tartom a fordulatot és nem kapcsolok ventilátort, amíg meg nem mozdul a a hőfokmérő (ablak résnyire leengedve, így nem párásodik a szélvédő se). Azt tapasztaltam, hogy így lehet a leghamarabb felmelegíteni. Érdekes, hogy a ventilátor kikapcsolása mennyit számít.

Én sem kapcsolok ventit, igaz melegre van állítva (de ha melegre, vagy ha hidegre, akkor is megy a fűtőtestbe meleg víz, nem?), az LPG miatt sem, mert amíg el nem éri a 40 fokot addig nem kapcsol át. Amíg kijárok a garázsból, az udvarból, beteszem az ajtót/kaput addig eltelik 2 perc is lazán. Utána min 2-3km míg átkapcsol LPG-re, és üzemi meleg reggel kb 5-6km alatt lesz...Csak akkor kapcsolom be a ventit, addig csak ülésfüttés melegít, és az addig elég jó. ;)

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Új vagyok, de gyors leszek.

Gépem: 2001.06. havi, 2.0 DTi (101 pacis), Caravan ótó

A probléma: 130 fölött, vagyis 2500-3000 fordulatszám között hirtelen eltűnik a turbóm.

Odáig eljutottunk a drága szerelőmmel, hogy van egy bizonyos EGR rendszer (már profi vagyok ebben a témában). Ennek a cukordarabnak van egy szelepe, ami általában okozza a problémát: ez ki lett szedve, ki lett takarítva. Hibajelenség maradt. NEm baj, van a rendszeren 2 darab (száma: 091 28 022, már ez is fejből megy). A turbó mellettit cseréltem (használtra), minden rendbe jött. Nagyjából 2000 kilométer után ismét jelentkezett a hiba. Nem baj, van ugye eBay, veszünk még egy használt mágnesszelepet. Meg is jött, be is lett szerelve, megjavult a kocsi. Aztán pár száz kilométer után ismét ugyanaz a hiba. A turbó melleti szelepet át tudtam hidalni (közveten a turbóra kötöttük a csövet, így már csak 1 szelep maradt a rendszerben, a jobb oldalt, az akksi mellett lévő. A hibajelenség azonban maradt. Nem baj, eBay, használt megvesz, berak, minden rendbe. Pár száz kilométer, ismét ugyanaz a baj.

Na most a következő a helyzet: ezeket a szarokat nem lehet leellenőrizni, hogy jók-e vagy sem, lévén el lehet kopva (bár az egyiket 72000 kilométerrel vettem, mégis elromlott). Most már úgy vagyok, hogy vegyek újat, csak legyen jó. Itt jön be a probléma, a kérdésem. Egy ilyen francia szar (nem is értem, hogy egy német kocsiba mi a gányért raknak francia alkatrészt, de ebből a szempontból meg érthető, hogy az romlik el legelőször), újonnan 45000 forint, eBay-en megveszem 100 Euroért. Mivel 2 kell belőle, az már mai árfolyamokkal számolva is 60000 forint. Viszont mivel már 3 is elromlott a kocsiban, félek kiadni 60000 forintot 2 új alkatrészre, miközben lehet, hogy nem is azzal van a baj, és ha esetleg más a probléma, akkor a 2 vadiúj alkatrészt is 1 héten belül gallyravágja az a vacak másik alkatrész. Hibafeltáráshoz hozzá kell tennem, hogy a vákuumszivattyút 2-3 éve cserélték, nagyjából 50000 kilométere, tehát azzal nem gondolnám, hogy baj lehet, az EGR szelep pedig, mivel egy szimpla mechanikus alkatrész, megint ki van csukva. Kérdés: vegyem meg a 2 darab alkatrészt újonnan, és bízzak Istenben, vagy valakinek esetleg volt hasonló problémája, és más volt a baj?

Köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Szeretnék tanácsot kérni,hogy ti mit tennétek a helyemben.Csütörtökön este elvittem az autót szerelőhöz,hogy pénteken kicseréljék rajt a kuplung kinyomócsapágyat.Pénteken este megyek az autóért és mondja a szaki,hogy nem indul az autó.Szétszedték kicserélték összerakták és azóta nem indul,este 11-ig próbálkoztak de semmi,szikra van,a benzinpumpa nem dolgozik nem kap áramot,mondta a szaki lehet,hogy a komputer zavarodott meg és ,hogy személyi kölcsönt azért vegyek fel mert nem olcsó.Most mit csináljak?Én az autót működőképesen vittem oda kuplung cserére,ha most tényleg nagyobb baja lett vagy akármi baja lett azt nekem kéne fizetni???Nem lehet,hogy az ő saruk??Nekem ez többszörösen gond mert az autó munkaeszközöm,ha nem lesz jó a hétvégén,autót kell bérelnem,az is plusz pénz.Vagy terheljem rá a szerelőre?Légyszi írjátok meg véleményeteket.Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Szeretnék tanácsot kérni,hogy ti mit tennétek a helyemben.Csütörtökön este elvittem az autót szerelőhöz,hogy pénteken kicseréljék rajt a kuplung kinyomócsapágyat.Pénteken este megyek az autóért és mondja a szaki,hogy nem indul az autó.Szétszedték kicserélték összerakták és azóta nem indul,este 11-ig próbálkoztak de semmi,szikra van,a benzinpumpa nem dolgozik nem kap áramot,mondta a szaki lehet,hogy a komputer zavarodott meg és ,hogy személyi kölcsönt azért vegyek fel mert nem olcsó.Most mit csináljak?Én az autót működőképesen vittem oda kuplung cserére,ha most tényleg nagyobb baja lett vagy akármi baja lett azt nekem kéne fizetni???Nem lehet,hogy az ő saruk??Nekem ez többszörösen gond mert az autó munkaeszközöm,ha nem lesz jó a hétvégén,autót kell bérelnem,az is plusz pénz.Vagy terheljem rá a szerelőre?Légyszi írjátok meg véleményeteket.Köszönöm.

A szerelő felelőssége, ki tudja mit csinált vele, egy kinyomócsapágy csere után nem indul, az miért lenne a Te hibád?

Amúgy az AC reléjét, biztiket nem ártana megnézni....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Szeretnék tanácsot kérni,hogy ti mit tennétek a helyemben.Csütörtökön este elvittem az autót szerelőhöz,hogy pénteken kicseréljék rajt a kuplung kinyomócsapágyat.Pénteken este megyek az autóért és mondja a szaki,hogy nem indul az autó.Szétszedték kicserélték összerakták és azóta nem indul,este 11-ig próbálkoztak de semmi,szikra van,a benzinpumpa nem dolgozik nem kap áramot,mondta a szaki lehet,hogy a komputer zavarodott meg és ,hogy személyi kölcsönt azért vegyek fel mert nem olcsó.Most mit csináljak?Én az autót működőképesen vittem oda kuplung cserére,ha most tényleg nagyobb baja lett vagy akármi baja lett azt nekem kéne fizetni???Nem lehet,hogy az ő saruk??Nekem ez többszörösen gond mert az autó munkaeszközöm,ha nem lesz jó a hétvégén,autót kell bérelnem,az is plusz pénz.Vagy terheljem rá a szerelőre?Légyszi írjátok meg véleményeteket.Köszönöm.

Ha jó volt az autó, akkor az ő hibájuk, vagyis ők rontották el. Úgy adják vissza, ahogy odavitted, vagyis működőképesen. Lehet, hogyx nagy kuplungszerelés közben nem dugtak vissza valami kábelt, csatlakozót, és azért nem indul, mert azért egy kuplungcseréhez eléggé meg kell bontani a motort. És csak a csapágyat cseréltetted, nem az egész kuplungot? Csak mert az úgy nagyon nem ajánlatos, csak egyben az egész, vagyis csapágy+szerkezet,+tárcsa, mivel az alkatrészek egymáshoz kopnak. Mindegy, ha nincsjogvédelmed (ajánlom a Generalit, havi 3000 forint, és minden ilyen bal######ságtól véd úgy, hogy megtéríti a kárt), akkor csak saját magad tudsz védekezni azzal, hogy működött a kocsi, amikor odavitted. Valami átvételi papírt nem írtatok a szervízes átvételnél, hogy átvettem a kocsit, és hogy milyen állapotban vették át szerelésre?

Link to comment
Megosztás:

Ha jó volt az autó, akkor az ő hibájuk, vagyis ők rontották el. Úgy adják vissza, ahogy odavitted, vagyis működőképesen. Lehet, hogyx nagy kuplungszerelés közben nem dugtak vissza valami kábelt, csatlakozót, és azért nem indul, mert azért egy kuplungcseréhez eléggé meg kell bontani a motort. És csak a csapágyat cseréltetted, nem az egész kuplungot? Csak mert az úgy nagyon nem ajánlatos, csak egyben az egész, vagyis csapágy+szerkezet,+tárcsa, mivel az alkatrészek egymáshoz kopnak. Mindegy, ha nincsjogvédelmed (ajánlom a Generalit, havi 3000 forint, és minden ilyen bal######ságtól véd úgy, hogy megtéríti a kárt), akkor csak saját magad tudsz védekezni azzal, hogy működött a kocsi, amikor odavitted. Valami átvételi papírt nem írtatok a szervízes átvételnél, hogy átvettem a kocsit, és hogy milyen állapotban vették át szerelésre?

Jogvédelem nélkül segíthet még a fogyasztóvédelem bevonása is. Ennek is van több fokozata, szóban megemlíteni őket, majd megírni a levelet és megmutatni nekik és ha ez sem használ, el is küldeni (én szakszervizzel jutottam el a levél bemutatásáig, az oldotta meg a dolgot). Persze nincs jó megoldás, még DAS-al sem lesz 2 napon belül működő autód (hacsak nem tényleg valami banális, fent említett hiba)... Ha a "fenyegetés" nem használ, sajna neked kell gondoskodnod az autó javításáról és utólag vasalhatod be rajtuk, legrosszabb esetben polgári perben (1-2-3 év, te állsz minden költséget, amíg be nem bizonyosodik, hogy ők hibáztak. A jogvédelem ezeket a költségeket szedi le rólad és gyorsítja a folyamatot kapcsolatokon, valamint szakjogászokon keresztül. Ezen kívül ha van jogvédelmi szerződésed, általában elég megemlíteni és megváltozik a hangnem a másik oldalon.) Ilyen a magyar jogrendszer...

Link to comment
Megosztás:

az az igazság, hogy ilyenkor jön a kérdésem:

a márkaszerviz tényleg drága?

etttől függetlenül sajnállak amiért így jártál.....

uhuhu sok helyen hülyének nézik az embert, lehúzzak ahogy lehet, olyan díjakat számolnak fel, hogy az abszurd, nem beszélve az alkatrészekre rakott horribilis haszonról.

Egy jó példa:

Vettem csavart motortérborításhoz,

opel márkakereskedés ajánlata:

"A csavar 8 x 1200 Ft."

Cromax (gyári GM alkatrész):

"A csavar 64 Ft-os áron kapható, rendelésre. Rendelési minimum egység 5db.

A feszítő lemez anya 90 Ft/db."

Persze vannak kivételek... Ha nem lennél tőlem 250km-re hozzátok vinném a kocsimat, ha szükséges.

Link to comment
Megosztás:

uhuhu sok helyen hülyének nézik az embert, lehúzzak ahogy lehet, olyan díjakat számolnak fel, hogy az abszurd, nem beszélve az alkatrészekre rakott horribilis haszonról.

Egy jó példa:

Vettem csavart motortérborításhoz,

opel márkakereskedés ajánlata:

"A csavar 8 x 1200 Ft."

Cromax (gyári GM alkatrész):

"A csavar 64 Ft-os áron kapható, rendelésre. Rendelési minimum egység 5db.

A feszítő lemez anya 90 Ft/db."

Persze vannak kivételek... Ha nem lennél tőlem 250km-re hozzátok vinném a kocsimat, ha szükséges.

bocsánat, és értem de visszakérdezek:

kuplung cserére viszed az autódat. majd utána nem indul, és vetetni akarnak veled egy motorvezérlőt.

biztos vagyok benne - bár nem írta senki, de se munkamegrendelő, se számla, se semmi.

mit csinálsz? fogyasztóvédelem? jogvédelem? mire, hisz nincs is ott az autód ( papiron ), te nem is rendeltél meg tőlük semmit....

márkaszervizben van papir, van számla, van jogorvoslatnak helye.....

és erre van egy reklámom, ami szenzációs, és idevág épp:

;)

Link to comment
Megosztás:

A szerelő felelőssége, ki tudja mit csinált vele, egy kinyomócsapágy csere után nem indul, az miért lenne a Te hibád?

Amúgy az AC reléjét, biztiket nem ártana megnézni....

Sajnos nem a relé a rossz,hanem a motorvezérlés ment el.De kérdem én ez,hogy sikerült nekik,csak kinyomócsapágy lett cserélve,mert folyatta az olajat.Én letettem az autót és elmentem haza,ők bejártak vele,szétszedték összerakták,és nem indul mert elment a motorvezérlés.Amikor kérdeztem,hogy ezt ki fogja finanszírozni,jött a hát-hát-hát.......és felvilágosítottam,hogy nem én akkor mondja,hogy hát majd hétfőn ezt akkor megbeszéljük,mert most nincs otthon stb.

Link to comment
Megosztás:

A hőmérséklet kijelzőm csak vízszintes vonalakat mutat vagy néha 69.5 fokot (mostanában pedig kicsit ennél hűvösebb van). Ez a kisebbik gond, de a motor hűtő ventilátor is néha felpörög max fordulatra, röviddel indítás után is (ilyet korábban csak kánikulában tapasztaltam hosszabb úton), belső fűtés pedig csak néha van és akkor se sok. A külső hőmérő szenzor jónak tűnik, mert a szobában 86 ohmos, kicsit kirakva a hidegbe 83. Szóval reagál a hőfok változásra. Az op-com pedig az alábbi hibát írja: "P0115 - Engine Coolant Temperature Circuit Malfunction" Merre lehet érdemes keresni a hibát?

Link to comment
Megosztás:

A hőmérséklet kijelzőm csak vízszintes vonalakat mutat vagy néha 69.5 fokot (mostanában pedig kicsit ennél hűvösebb van). Ez a kisebbik gond, de a motor hűtő ventilátor is néha felpörög max fordulatra, röviddel indítás után is (ilyet korábban csak kánikulában tapasztaltam hosszabb úton), belső fűtés pedig csak néha van és akkor se sok. A külső hőmérő szenzor jónak tűnik, mert a szobában 86 ohmos, kicsit kirakva a hidegbe 83. Szóval reagál a hőfok változásra. Az op-com pedig az alábbi hibát írja: "P0115 - Engine Coolant Temperature Circuit Malfunction" Merre lehet érdemes keresni a hibát?

A lökhárítóban a szenzor csatlakozását nézd meg. Ha jó akkor érdemes kimérni a kábelt, ha az is jó, akkor szenzor csere.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos nem a relé a rossz,hanem a motorvezérlés ment el.De kérdem én ez,hogy sikerült nekik,csak kinyomócsapágy lett cserélve,mert folyatta az olajat.Én letettem az autót és elmentem haza,ők bejártak vele,szétszedték összerakták,és nem indul mert elment a motorvezérlés.Amikor kérdeztem,hogy ezt ki fogja finanszírozni,jött a hát-hát-hát.......és felvilágosítottam,hogy nem én akkor mondja,hogy hát majd hétfőn ezt akkor megbeszéljük,mert most nincs otthon stb.

Légyszi valaki hozzáértő írj meg,hogy mitől mehetett el a motorvezérlésem egyik pillanatról a másikra?Köszi

Link to comment
Megosztás:

Ha a szaki, szerelés előtt nem veszi le az akkuról a bilincset. Nem vár utána egy pár percet.

Valamit fordítva dugnak össze. Vagy nem dugnak vissza. (esetleg nem is ment el)

Érdemes végignézni mindent, főleg a motortérben a biztiket/reléket...

Link to comment
Megosztás:

Ha a szaki, szerelés előtt nem veszi le az akkuról a bilincset. Nem vár utána egy pár percet.

Valamit fordítva dugnak össze. Vagy nem dugnak vissza. (esetleg nem is ment el)

Aha,értem,köszönöm,csak azért kérdezem nehogy amikor megyek azt mondják,hogy már szar volt meg minden csak épp pont náluk adta meg magát.Mégegyszer köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Érdemes végignézni mindent, főleg a motortérben a biztiket/reléket...

Azzal kezdtek,hogy végignézték a biztosítékokat,reléket kábeleket mindent (ekkor már ott voltam én is,mert mondták kész az autó és mentem érte),eredményre nem vezetett,akkor jött a B terv,hogy reggel hívnak autóvillamosságit és megnézi a komputert mit ír ki mi a baj.Este hívtam a szakit,hogy mikor mehetek az autómért (kis naív)és mondja,hogy nagy a baj mert elment a vezérlés.Holnap este megyek társalogni,hogy hogyan tovább.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Ismer valaki olyan szakit Fejérben vagy annak közelében, aki le tud szedni olyan kerékőr-csavart, aminek szétcsesztem az adapterét... ;) ? Vagy esetleg esztergályos-maróst, aki le tud gyártani ilyet? Szétvág az ideg. Elvittem gumishoz a verdát, hogy centírozza ki a téli felniket. Segítettem neki, amíg ő a kerékcsavarokat szedte le, addig én kerékanyakulccsal nekiestem az első kerékőrnek. Egy rántás, és le is nyalódott a kulcsról a minta. Pedig mióta felraktam őket, most lett (volna) használva másodszor. 7ezerért vettem anno a szettet, nem kínai, de a baj az, hogy a számlát nem tartottam meg, de a papírját se, amin állítólag van egy biztonsági kód, ami alapján küldenének egy újabb adapter (7ezerért, milyen kedvesek...). Előre is köszönöm mindenkinek! Ja, még egy kérdés: az mitől lehet, hogy esős időben és/vagy ~+8°C alatt nyikorog az autó hátulja minden kisebb úthibánál?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Ismer valaki olyan szakit Fejérben vagy annak közelében, aki le tud szedni olyan kerékőr-csavart, aminek szétcsesztem az adapterét... ;) ? Vagy esetleg esztergályos-maróst, aki le tud gyártani ilyet? Szétvág az ideg. Elvittem gumishoz a verdát, hogy centírozza ki a téli felniket. Segítettem neki, amíg ő a kerékcsavarokat szedte le, addig én kerékanyakulccsal nekiestem az első kerékőrnek. Egy rántás, és le is nyalódott a kulcsról a minta. Pedig mióta felraktam őket, most lett (volna) használva másodszor. 7ezerért vettem anno a szettet, nem kínai, de a baj az, hogy a számlát nem tartottam meg, de a papírját se, amin állítólag van egy biztonsági kód, ami alapján küldenének egy újabb adapter (7ezerért, milyen kedvesek...). Előre is köszönöm mindenkinek! Ja, még egy kérdés: az mitől lehet, hogy esős időben és/vagy ~+8°C alatt nyikorog az autó hátulja minden kisebb úthibánál?

Nyikorgás: hátsó felfüggesztés gumiszilentje lehet.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.