imy Elküldve Október31, 2011 Megoszt Elküldve Október31, 2011 Ők messze vannak Nekem, a kocsi pedig mihamarabb kellene. El tudják küldeni, illetve másik cromaxba szállítani... Minden GM alkatrészt lehet kapni a cromaxnál, ezért érdekes, hogy nem tudnak hozzá szerezni, szerintem a boltos volt ott a hunyó. Nekem spéci csavarokat is beszerezte 3 nap alatt, csak azért volt annyi, mert Mo-on nem volt készleten... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Barna Elküldve Október31, 2011 Megoszt Elküldve Október31, 2011 köszönöm ezt a képet el tudnád nagyban is küldeni? üdv Amikor válaszolsz, légyszi szedd ki a képet ( közötti rész). Küldtem neked privát üzenetet a nagyobb képpel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zozeei Elküldve Október31, 2011 Megoszt Elküldve Október31, 2011 Sziasztok! Én még új vagyok itt, remélem jó helyen kérdezek ;) Van egy olyan problémám, hogy hidegen ugyebár magasabb az alapjárat, felpörög a kocsi (ez bizonyos körülmények közt normális is) csakhogy az adott autó hidegen nagyon sokáig fél perc-percig vagy tovább is felpörög, de utána, közben is minden oké, melegen már nem csinálja ezt. Sajnos az autó még nincs előttem, de én távsegítségben nem sok hasznos dologgal tudtam szolgálni, ezért írtam ide inkább. Holnap hozza át nővérem, egyenlőre nem nagyon tudom hol kezdjek keresgélni. Valaki mondta régebben, hogy folytószelep tisztítást kellene csinálni, de úgy gondolom, hogy akkor melegen is ingadozna az alapjárat nem? Válaszotokat előre is nagyon köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Korzika Elküldve November1, 2011 Megoszt Elküldve November1, 2011 Sziasztok! Én még új vagyok itt, remélem jó helyen kérdezek ;) Van egy olyan problémám, hogy hidegen ugyebár magasabb az alapjárat, felpörög a kocsi ... Valaki mondta régebben, hogy folytószelep tisztítást kellene csinálni, de úgy gondolom, hogy akkor melegen is ingadozna az alapjárat nem? Válaszotokat előre is nagyon köszönöm! Szia! Nem írtad,hogy milyen a motor és milyen évjáratú a kocsi az azért jó lenne. Ha X-el kezdődik a motorszám(tehát az autó 1998-2001-es kb.),akkor szerintem is folytószelep+alapjárati motor takarítás és ha sokat jár városban alacsony fordulaton akkor érdemes lenne meghajtani hogy tisztuljon a tüdeje. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
misi Elküldve November1, 2011 Megoszt Elküldve November1, 2011 Üdv. Segitsetek már, mitöl tud a tankban vákum lenni? Ha levesszük a tanksapkát nagyt szusszan, menet közben pedig hallani amint "dobog". Most meg van lazitva a sapka,de hol,és mi tud igy eldugulni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ampervadasz Elküldve November1, 2011 Megoszt Elküldve November1, 2011 Üdv. Segitsetek már, mitöl tud a tankban vákum lenni? Ha levesszük a tanksapkát nagyt szusszan, menet közben pedig hallani amint "dobog". Most meg van lazitva a sapka,de hol,és mi tud igy eldugulni? Van neki egy szellőztető szelepe ami be tud dögleni. Hogy pontosan hol, meg hogy néz ki azt nem tudom, valaki majd hátha leírja. Olvastam már másoktól olyat is, hogy ki szokták fúrni apró fúróval a tanksapkát és kész (ez nekem annyira nem szimpatikus megoldás, de nyilván működik). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Korzika Elküldve November1, 2011 Megoszt Elküldve November1, 2011 Üdv. Segitsetek már, mitöl tud a tankban vákum lenni? Ha levesszük a tanksapkát nagyt szusszan, menet közben pedig hallani amint "dobog". Most meg van lazitva a sapka,de hol,és mi tud igy eldugulni? Tankszellőztetőszelep,motortér bal oldal légszűrőház fölött,kis kattogós szelep,ha nem hallod kattogni az a baj! Idézet Opelanertől:Magát a szelepet a motortérben találod, a levegőszűrőházra van ráhúzva a lengéscsillapító toronynál, piros csatlakozója van. Van neki egy szellőztető szelepe ami be tud dögleni. Hogy pontosan hol, meg hogy néz ki azt nem tudom, valaki majd hátha leírja. Olvastam már másoktól olyat is, hogy ki szokták fúrni apró fúróval a tanksapkát és kész (ez nekem annyira nem szimpatikus megoldás, de nyilván működik). Ejnye ugyan már ilyet hallani,hogy lyukat fúrni rá! ;) ;) :lol: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomi 1.6 Elküldve November1, 2011 Megoszt Elküldve November1, 2011 "Ejnye ugyan már ilyet hallani,hogy lyukat fúrni rá!" Ja a tünetet megszüntetik, de az okot nem! ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zozeei Elküldve November1, 2011 Megoszt Elküldve November1, 2011 Szia! Nem írtad,hogy milyen a motor és milyen évjáratú a kocsi az azért jó lenne. Ha X-el kezdődik a motorszám(tehát az autó 1998-2001-es kb.),akkor szerintem is folytószelep+alapjárati motor takarítás és ha sokat jár városban alacsony fordulaton akkor érdemes lenne meghajtani hogy tisztuljon a tüdeje. ;) Évjáratot ha átjön megnézem, annyit tudok, hogy 1,2-es benzines motor van benne. Ezek szerint a folytószelep és az alapjárati motor koszolódás okozhat ilyet, hogy csak hidegen csinálja ezt? Azt hittem akkor melegen is rossz lenne. Alapjárati motort mennyire bonyolult kitisztítani? VW-n tisztítottam már folytószelepet azt nem volt nehéz leszedni, de opelen még nem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Korzika Elküldve November1, 2011 Megoszt Elküldve November1, 2011 Évjáratot ha átjön megnézem, annyit tudok, hogy 1,2-es benzines motor van benne. Ezek szerint a folytószelep és az alapjárati motor koszolódás okozhat ilyet, hogy csak hidegen csinálja ezt? Azt hittem akkor melegen is rossz lenne. Alapjárati motort mennyire bonyolult kitisztítani? VW-n tisztítottam már folytószelepet azt nem volt nehéz leszedni, de opelen még nem. Akkor az Z12XE motor lesz,abban nincs már alapjárati asszem! ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
józsibá Elküldve November1, 2011 Megoszt Elküldve November1, 2011 Üdv! Kösz a linkeket, most eléggé elrettentem... :-) Nem tudjátok, mennyibe kerül (nagyságrendileg elég) egy gyári új egység? Gyári kb.30ezer, bontottat nekem 25-ért akartak adni (és nem is lett volna jó, mert más évjárat volt), kissé megmosolyogtam a bontós urat és kb. egyezer magyar forintból pár órás munkával darthvödör cartárs útmutatása alapján átalakítottam a DELPHI rendszerű szellőztető egységet. üdv.: Józsibá Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve November1, 2011 Megoszt Elküldve November1, 2011 (edited) józsibá írta: Módosítva Április15, 2016 : DarthVödör Link to comment Megosztás: More sharing options...
nundee Elküldve November2, 2011 Megoszt Elküldve November2, 2011 Üdv. Segitsetek már, mitöl tud a tankban vákum lenni? Ha levesszük a tanksapkát nagyt szusszan, menet közben pedig hallani amint "dobog". Most meg van lazitva a sapka,de hol,és mi tud igy eldugulni? Üdv! Mi a motorkódja a gépednek? Azért kérdem, mert az enyémen (Z14XEP) a tankszellőztető szelep a fojtószelep-ház hátsó részén van. A problémád nálam is megvan, de a hideg idő beálltával úgy néz ki, hogy vákuum megszűnt. Tesztelve lett korábban maga a szelep szoftveresen (örök hála Eleknek ;) ), de nem mutatott hibát. Ha kicsit keresgélsz a fórumon, látni fogod, hogy nem egyedi a hiba, de Isten igazából még nem nagyon derült ki, hogy mi okozza a jelenséget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
palicska Elküldve November2, 2011 Megoszt Elküldve November2, 2011 Sziasztok. A vízhőfokom motorféknél visszahül (80fok vagy az alá). Ez függ a motorfékkel megtett távolságtól. Mekkora az esélye, hogy a termosztát miatt csinálja? Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve November2, 2011 Megoszt Elküldve November2, 2011 Sziasztok. A vízhőfokom motorféknél visszahül (80fok vagy az alá). Ez függ a motorfékkel megtett távolságtól. Mekkora az esélye, hogy a termosztát miatt csinálja? Eléggé nagy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ASTRA G X16XEL Elküldve November2, 2011 Megoszt Elküldve November2, 2011 Sziasztok. A vízhőfokom motorféknél visszahül (80fok vagy az alá). Ez függ a motorfékkel megtett távolságtól. Mekkora az esélye, hogy a termosztát miatt csinálja? Szia Próbáld ki:hidegen indítsd be,10 perc elteltével fogd meg a termosztáttól a hűtőre menő csövet,ha érezhetően meleg,akkor nem zár jól a termosztát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve November2, 2011 Megoszt Elküldve November2, 2011 Eléggé nagy. Csak akkor igaz, ha nem melegszik be könnyen, elindítás után melegszik a hüttő, ha olyan helyen megyek hidegben akkor az enyim is visszahűl... Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve November2, 2011 Megoszt Elküldve November2, 2011 Csak akkor igaz, ha nem melegszik be könnyen, elindítás után melegszik a hüttő, ha olyan helyen megyek hidegben akkor az enyim is visszahűl... Nem tudom, nálam csak akkor hűl vissza egy kicsit, amikor kinyit a termosztát, de akkor is csak alig észrevehetően. 80 fok vagy az alá visszahűléskor eléggé esélyes, hogy a motor állandóan a teljes vízkört melegíti, tehát nem zár (jól) a termosztát. Mindenesetre palicska nézd meg, amit ASTRA G X16XEL cartárs ír, azzal jobban be lehet határolni a gondot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
palicska Elküldve November2, 2011 Megoszt Elküldve November2, 2011 Nem tudom, nálam csak akkor hűl vissza egy kicsit, amikor kinyit a termosztát, de akkor is csak alig észrevehetően. 80 fok vagy az alá visszahűléskor eléggé esélyes, hogy a motor állandóan a teljes vízkört melegíti, tehát nem zár (jól) a termosztát. Mindenesetre palicska nézd meg, amit ASTRA G X16XEL cartárs ír, azzal jobban be lehet határolni a gondot. Na majd holnap reggel indulás előtt megnézem mi a helyzet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
adyy Elküldve November2, 2011 Megoszt Elküldve November2, 2011 Sziasztok! Egyre gyakrabban hallok hidegindításkor (főleg reggeli első indítás után) nyikorgó hangot a generátor oldal felől. A motor szépen jár és közben ezt hallani: nyik-nyik-nyik-nyik-nyik-nyik. Generátor csapágya lenne az? Vízpumpa adhat ki ilyen hangot? +1 kérdés: A hétvégén meghúzták elég csúnyán jobb oldalt az első lökhárítómat. Ki szeretném javítani. Nem tudjátok esetleg, hogy hány féle fehér színnel jöttek ki 2000. év környékén az Astrák? Színkód? Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve November2, 2011 Megoszt Elküldve November2, 2011 Sziasztok! Egyre gyakrabban hallok hidegindításkor (főleg reggeli első indítás után) nyikorgó hangot a generátor oldal felől. A motor szépen jár és közben ezt hallani: nyik-nyik-nyik-nyik-nyik-nyik. Generátor csapágya lenne az? Vízpumpa adhat ki ilyen hangot? +1 kérdés: A hétvégén meghúzták elég csúnyán jobb oldalt az első lökhárítómat. Ki szeretném javítani. Nem tudjátok esetleg, hogy hány féle fehér színnel jöttek ki 2000. év környékén az Astrák? Színkód? Köszönöm! nekem már 1-2 éve csinálja ősi időben, amikor nedvesebb a levegő (én kb 1 hete hallom a nyikorgást megint), pár perc után elhallgat a nyikorgás, ahogy a nedvesség a szíjról, és a tárcsákról távozik. Szerelő nézte, azt mondta semminek semmi baja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve November2, 2011 Megoszt Elküldve November2, 2011 Sziasztok! Egyre gyakrabban hallok hidegindításkor (főleg reggeli első indítás után) nyikorgó hangot a generátor oldal felől. A motor szépen jár és közben ezt hallani: nyik-nyik-nyik-nyik-nyik-nyik. Generátor csapágya lenne az? Vízpumpa adhat ki ilyen hangot? +1 kérdés: A hétvégén meghúzták elég csúnyán jobb oldalt az első lökhárítómat. Ki szeretném javítani. Nem tudjátok esetleg, hogy hány féle fehér színnel jöttek ki 2000. év környékén az Astrák? Színkód? Köszönöm! Szia! A színkódot a jobb első ajtó kinyitása után találod meg a B oszlop aljánál. A tábla alsó részén van a kód. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocs Elküldve November2, 2011 Megoszt Elküldve November2, 2011 nekem már 1-2 éve csinálja ősi időben, amikor nedvesebb a levegő (én kb 1 hete hallom a nyikorgást megint), pár perc után elhallgat a nyikorgás, ahogy a nedvesség a szíjról, és a tárcsákról távozik. Szerelő nézte, azt mondta semminek semmi baja. Ezt én is aláírom,nekem ugyan F astránál volt ez a jelenség,aztán később annyira "eldurvult" hogy üzem meleg mocinál is lehetett hallani egy kicsit.Ékszíjat kicseréltettem,és megszűnt a jelenség.Aztán pár év múlva megint előjött a dolog,járó motornál egy nagyon pici WD 40-et fújtam az ékszíjtárcsára(most biztos sokan megköveztek,hogy a WD 40 nem oda való,nekem bejött),és már is elhallgatott. Gondolom elöregedett az ékszíj,megkeményedett,és attól csinálta ezt a církuszt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
adyy Elküldve November2, 2011 Megoszt Elküldve November2, 2011 Köszönöm mindenkinek a segítséget, a színkódot majd megnézem holnap. Egyébként fél éve lett cserélve a vezérlés+vízpumpa+ékszíj+ékszíjfeszítő. Azután nem sokkal tűnt fel ez a nyikorgás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve November2, 2011 Megoszt Elküldve November2, 2011 Ezt én is aláírom,nekem ugyan F astránál volt ez a jelenség,aztán később annyira "eldurvult" hogy üzem meleg mocinál is lehetett hallani egy kicsit.Ékszíjat kicseréltettem,és megszűnt a jelenség.Aztán pár év múlva megint előjött a dolog,járó motornál egy nagyon pici WD 40-et fújtam az ékszíjtárcsára(most biztos sokan megköveztek,hogy a WD 40 nem oda való,nekem bejött),és már is elhallgatott. Gondolom elöregedett az ékszíj,megkeményedett,és attól csinálta ezt a církuszt. Az enyim még nem lehet elöregedve, decemberben lesz 4 éves a kocsi, van benne 70e km. Ha jól emlékszek (de nem biztos) 120e km-nél, vagy 8 évesen kell cserélni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts