Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Először is, köszi a hozzászólásokat!

EGR cserélve volt tavaly, utána lezárva, így ezt kizárnám.

Nekem is az injector jutott eszembe, viszont ami érdekes, hogy amikor csak nem gyorsult, az olyan 3000-ig tartott, utána húzott megint, de alatta sem mindig csinálta.

De persze egy próbát megér.

A kipufogó rendszerrel nincs gond, mert azt megnézték a múltkor, hogy nem-e onnan fojtja vissza valami a motort. De rendben volt, a katalizátornál mértek nyomást, az is rendben volt. Fojtószelep házat is kitakarítottam már.

Ami a leginkább aggaszt, ez az, hogy abszolút nincs alapjárat. Kuplungot kinyomom és meg is áll, és nem reagál egyből a gázpedálra sem, és elég nagyokat beleránt.

Jó reggelt!

Nos egy újabb pár nap a szerelőnél, és az eredmény az, hogy EGR. Ami nekem csak azért érdekes, mert 1 éve volt cserélve, és le is volt zárva egy pár hónapja már. Viszont a hibák jellege tényleg ezt támasztja alá. Mondjuk ha jól tudom, a halódó EGR tud ilyen hibát produkálni akkor is, ha le van zárva, mert a rendszer a szelep helyzetet érzékeli, ha pedig megszorul és rossz adatot ad, akkor a vezértő beavatkozik és úgy korrigálja az értékeket. Mi a véleménytek erről? Hogy rossz az EGR az tuti, mert előttem vették le és meg akarták mozgatni, ami nem igazán ment, megszorult.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni tőletek,de első sorban Uhuhu-tól mert ő dolgozik opel szervízben,hogy a motorra mint fődarabra is két év a jótállás mert most múlt három éves az autó 23400km van benne és a vízpumpának olyan brummogó hangja lett egyik pillanatról a másikra. Ha a motorra lenne még garancia akkor a szervízben megnézetném,hogy mi a fene lett vele ilyen kevés kilométer alatt. Válaszotokat előre is köszönöm. rolleyes.gif

sajnos a vizpumpa nem fődarab. arra csak 2 év garancia jár.

Ha végig vezetett a szervizkönyved, akkor méltányosságban egy költségmegosztásos javítás elképzelhető.

( amugy nem szokott baj lenni a vízpumpákkal....)

Link to comment
Megosztás:

sajnos a vizpumpa nem fődarab. arra csak 2 év garancia jár.

Ha végig vezetett a szervizkönyved, akkor méltányosságban egy költségmegosztásos javítás elképzelhető.

( amugy nem szokott baj lenni a vízpumpákkal....)

Miért, bármi másra ami fődarab adnak 2 évnél több garanciát? (szerintem nem)

Nagyszüleim régi suzukijára 3 év gari volt, és majdnem 4 évesen a motorvezérlő megadta magát úgy, hogy úgy kellett a garázsból elvinni. Suzuki kivizsgálta és mindent benyeltek, nem fájt nekik semmibe.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A következő problémám adódott. A sebváltó gombja mit hátramenetbe kapcsoláskor kell felhúzni nem ugrik vissza a helyére. Úgy kell visszatolni alaphelyzetbe. Valószínűleg valami rugó adta meg magát benne. Hogyan lehet az ilyet javítani? A gombhoz kapcsolódó rudazatot próbáltam kenni szerviz spray-vel ami a szoknya alatt van, hátha az szorul de nem lett sokkal jobb. Találkozott már valaki ilyennel?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A következő problémám adódott. A sebváltó gombja mit hátramenetbe kapcsoláskor kell felhúzni nem ugrik vissza a helyére. Úgy kell visszatolni alaphelyzetbe. Valószínűleg valami rugó adta meg magát benne. Hogyan lehet az ilyet javítani? A gombhoz kapcsolódó rudazatot próbáltam kenni szerviz spray-vel ami a szoknya alatt van, hátha az szorul de nem lett sokkal jobb. Találkozott már valaki ilyennel?

Ha jól emlékszem le lehet szedni külön a váltógombot és akkor alatta meglátod a mechanikát. Bár én még nem cseréltem váltógombot de van akik szeretnek így tutningolni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Izgalmas állapotba került az autóm: eltűnik a hűtővízem, de kb 50km alatt a kiegyenlítő tartály jelzett részétől teljesen a csőcsatlakozásig. ez talán 2-3 dl. Z14XEP motor 15000km és decemberben lessz 4 éves. A dunaföldvári opel megnézte ilyen műszaki előtti átvizsgálás keretében és a válasz: vízpumpa. A vízköröm sehol nem ereszt szemmel láthatóan, de kb 200km után a garázs előtt még fél óráig ment az autó és ott sem láttam alatta vízfoltot sem gőzölgés nyomait. a vizem stabil 90 fokon van mindíg.

Merre kéne elmenni a dologgal mert nekem meg a hengerfej tömítés jutott eszembe, de az olajam nem habosodik a nívópálcánál csak a betöltőnél van ocsmány, takony szerű habképződés.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Izgalmas állapotba került az autóm: eltűnik a hűtővízem, de kb 50km alatt a kiegyenlítő tartály jelzett részétől teljesen a csőcsatlakozásig. ez talán 2-3 dl. Z14XEP motor 15000km és decemberben lessz 4 éves. A dunaföldvári opel megnézte ilyen műszaki előtti átvizsgálás keretében és a válasz: vízpumpa. A vízköröm sehol nem ereszt szemmel láthatóan, de kb 200km után a garázs előtt még fél óráig ment az autó és ott sem láttam alatta vízfoltot sem gőzölgés nyomait. a vizem stabil 90 fokon van mindíg.

Merre kéne elmenni a dologgal mert nekem meg a hengerfej tömítés jutott eszembe, de az olajam nem habosodik a nívópálcánál csak a betöltőnél van ocsmány, takony szerű habképződés.

bent a lábtér nem vizes??

de az is lehet hogy nem veszed észre ott se mert a csepptálcába megy egyből az meg kifolyik ...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Izgalmas állapotba került az autóm: eltűnik a hűtővízem, de kb 50km alatt a kiegyenlítő tartály jelzett részétől teljesen a csőcsatlakozásig. ez talán 2-3 dl. Z14XEP motor 15000km és decemberben lessz 4 éves. A dunaföldvári opel megnézte ilyen műszaki előtti átvizsgálás keretében és a válasz: vízpumpa. A vízköröm sehol nem ereszt szemmel láthatóan, de kb 200km után a garázs előtt még fél óráig ment az autó és ott sem láttam alatta vízfoltot sem gőzölgés nyomait. a vizem stabil 90 fokon van mindíg.

Merre kéne elmenni a dologgal mert nekem meg a hengerfej tömítés jutott eszembe, de az olajam nem habosodik a nívópálcánál csak a betöltőnél van ocsmány, takony szerű habképződés.

Ugyanezzel idegeskedtem én is. Uhuhu megnyugtatott, ezek a motorok nagyon ritkán hengerfejesek. Ő is a vízpumpát, s a hűtő lábait ajánlotta megnézni. S biza az volt. A vízpumpa tömbszelence szivárgott át, csak nagyon nehezen lehetett észrevenni. Csak melegen csinálta ugyanis, s akkor a szivárgó hűtővíz azonnal el is párolgott a forró blokkról.

Link to comment
Megosztás:

Ugyanezzel idegeskedtem én is. Uhuhu megnyugtatott, ezek a motorok nagyon ritkán hengerfejesek. Ő is a vízpumpát, s a hűtő lábait ajánlotta megnézni. S biza az volt. A vízpumpa tömbszelence szivárgott át, csak nagyon nehezen lehetett észrevenni. Csak melegen csinálta ugyanis, s akkor a szivárgó hűtővíz azonnal el is párolgott a forró blokkról.

Még amikor motoroztam, a motorom is ott eresztett, de az csak hidegen, amikor bemelegedett elmúlt. Nem bántottam, néha kellett 1-1dl-t utána önteni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A következő problémám adódott. A sebváltó gombja mit hátramenetbe kapcsoláskor kell felhúzni nem ugrik vissza a helyére. Úgy kell visszatolni alaphelyzetbe. Valószínűleg valami rugó adta meg magát benne. Hogyan lehet az ilyet javítani? A gombhoz kapcsolódó rudazatot próbáltam kenni szerviz spray-vel ami a szoknya alatt van, hátha az szorul de nem lett sokkal jobb. Találkozott már valaki ilyennel?

Ez nekem is megvan ;) valaki elmondaná, hogyan lehet szétszedni a gombot? esetleg építő jellegű tanács?

Nagyon megköszönném

Kozi

Link to comment
Megosztás:

Ez nekem is megvan ;) valaki elmondaná, hogyan lehet szétszedni a gombot? esetleg építő jellegű tanács?

Nagyon megköszönném

Kozi

Ha jól emlékszem, akkor erősen le kell húzni, mert valami kúpra megy rá. De aki szétszedte megmondja neked, de nekem nagyon ez rémlik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Feltűnt egy dolog az autón kb 40 km/h sebbeségnél.Valami ütemes dobogó hang jön előröl de nem a motorból.

Mintha a jobb első keréktől jönne.Ahogy gyorsítok szaporább erősebb lesz ez a hang. ;)

Az a helyzet hogy nemrég vettem az autót (kb 2hete)úgyhogy nincs viszonyítási alapom.

Azt gondoltam a rossz minőségű út zaját hallom de nem így van.Most az óra szerint 137 000 van benne.

Ahogy az eddigi előéletét ismerem nem nyúltak féltengelyhez,kerékcsapágyhoz, futóműhöz.

Lehet hogy ezek közül valamelyik lesz a hibás?Vagy esetleg gumi v. felni probléma?

Várok valami tanácsot,tippet

THX

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Feltűnt egy dolog az autón kb 40 km/h sebbeségnél.Valami ütemes dobogó hang jön előröl de nem a motorból.

Mintha a jobb első keréktől jönne.Ahogy gyorsítok szaporább erősebb lesz ez a hang. ;)

Az a helyzet hogy nemrég vettem az autót (kb 2hete)úgyhogy nincs viszonyítási alapom.

Azt gondoltam a rossz minőségű út zaját hallom de nem így van.Most az óra szerint 137 000 van benne.

Ahogy az eddigi előéletét ismerem nem nyúltak féltengelyhez,kerékcsapágyhoz, futóműhöz.

Lehet hogy ezek közül valamelyik lesz a hibás?Vagy esetleg gumi v. felni probléma?

Várok valami tanácsot,tippet

THX

hy

egy probát megér a hátsó gumit rakd elöre!

lehet hogy kagylosra van kopva az elsögumi a annak a hangját hallod!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Feltűnt egy dolog az autón kb 40 km/h sebbeségnél.Valami ütemes dobogó hang jön előröl de nem a motorból.

Mintha a jobb első keréktől jönne.Ahogy gyorsítok szaporább erősebb lesz ez a hang. ;)

Az a helyzet hogy nemrég vettem az autót (kb 2hete)úgyhogy nincs viszonyítási alapom.

Azt gondoltam a rossz minőségű út zaját hallom de nem így van.Most az óra szerint 137 000 van benne.

Ahogy az eddigi előéletét ismerem nem nyúltak féltengelyhez,kerékcsapágyhoz, futóműhöz.

Lehet hogy ezek közül valamelyik lesz a hibás?Vagy esetleg gumi v. felni probléma?

Várok valami tanácsot,tippet

THX

Kerékcsavarok meg vannak húzva?Vagy kavics a gumiban?

Link to comment
Megosztás:

hy

egy probát megér a hátsó gumit rakd elöre!

lehet hogy kagylosra van kopva az elsögumi a annak a hangját hallod!

Állítólag nemrég lettek a gumik cserélve (Pirelli P6).Bár egy évig állt az autó.Meg hát mondani mindent lehet.

De szemlátomást jónak látszanak a gumik.De persze nem vagyok gumis ;)

Azért Thx a tippet

Link to comment
Megosztás:

Szeretném megkérdezni, hogy az első kerekekhez kellene cserélnem a fékpofákat, ugyanis ritkán, de elkezdett csikorogni fékezésnél. Milyet vegyek ami jó és kb. mennyibe fog az kerülni?

45.000-nél kophat el úgy, hogy azért vigyáztam rá (motorfék..., igaz én csak 12.000 tettem bele, az előző tulajt nem tudom....) ?

Köszi előre is. ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.