Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Hali mindenki!

Sajnos a hideg idők beköszöntével újra előjött a nyikorgás az első futóműből. Tavaly vizsgán mondták hogy elég gyengék a lengőkar szilentjei de még most elmegy a kötkezőre tutti cserélni kell. Igy mivel valaki írta hogy azoknak a cseréjével megoldódik a nyikorgás, ezért ki is cseréltettem mind a 4et de sajna a nyikorgás maradt. Kérdésem hogy még mi nyikoroghat mikor az összes lengőkar szilent új, továbbá a stabilzátorkar szilenteket is kicseréltem még 1,5 éve. Egyszerűen nem hiszem el hogy minden szilent új és mégis nyekereg egy fekvőrendőrön áthaladva a futómű. Szerintetek mi lehet még az oka ennek a hangnak?

Nekem hidegen az első lengéscsillapítók is nyikorogtak pár év után. Most, hogy fel lettek újítva (6. évesen), nem nyikorog semmi.

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenki!

Sajnos a hideg idők beköszöntével újra előjött a nyikorgás az első futóműből. Tavaly vizsgán mondták hogy elég gyengék a lengőkar szilentjei de még most elmegy a kötkezőre tutti cserélni kell. Igy mivel valaki írta hogy azoknak a cseréjével megoldódik a nyikorgás, ezért ki is cseréltettem mind a 4et de sajna a nyikorgás maradt. Kérdésem hogy még mi nyikoroghat mikor az összes lengőkar szilent új, továbbá a stabilzátorkar szilenteket is kicseréltem még 1,5 éve. Egyszerűen nem hiszem el hogy minden szilent új és mégis nyekereg egy fekvőrendőrön áthaladva a futómű. Szerintetek mi lehet még az oka ennek a hangnak?

Szia! Nekem is dettó. Tavaly télen mondták a szervizben hogy első szilentek miatt van. Nyárra megspóroltam, kicseréltettem, és most nyikorog ugyan úgy! ;)

Ez igen....

Én is várom a megoldást. Lengéscsillapítót ezért nem cserélek ha nem muszáj.

Link to comment
Megosztás:

Igen félreérthető volt, mert nem értettem a forgatást, de így már világos neked is, hogy hogyan kell nézni. :lol: A képek után okosabbak leszünk.

Eddig is világos volt hogyan kell nézni,csak balpöcs voltam,mert arra nem gondoltam hogy ha azonnal visszateszem a nívópálcát letörölve,de 180 fokot fordítva rajta,akkor az előzőleg a pácával felszedett olaj rá fog folyni és magasabb szintet fog mutatni! ;) A hiba az én készülékemben van,ne tessék haragudni ;) A problémát úgy néz ki ideiglenesen orvosoltam!Vettem egy másik szűrőt és a tömítő gumit kicseréltem,de mivel azzal is folyt,visszatettem a régit,amivel most jelenleg nem folyik!Nem értem,de így legalább holnap el tudok menni WeSzi-ékhez hogy kiderüljön mi is a baj!

A szűrőbetét száma: 90 530 260 Az olajnak a minősítése:ACEA A3/B3/B4 API SL/CF Ez nem jó hozzá vagy a 10W-40??

Egy képet azért csináltam---> JD600022_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Link to comment
Megosztás:

Eddig is világos volt hogyan kell nézni,csak balpöcs voltam,mert arra nem gondoltam hogy ha azonnal visszateszem a nívópálcát letörölve,de 180 fokot fordítva rajta,akkor az előzőleg a pácával felszedett olaj rá fog folyni és magasabb szintet fog mutatni! ;) A hiba az én készülékemben van,ne tessék haragudni ;) A problémát úgy néz ki ideiglenesen orvosoltam!Vettem egy másik szűrőt és a tömítő gumit kicseréltem,de mivel azzal is folyt,visszatettem a régit,amivel most jelenleg nem folyik!Nem értem,de így legalább holnap el tudok menni WeSzi-ékhez hogy kiderüljön mi is a baj!

A szűrőbetét száma: 90 530 260 Az olajnak a minősítése:ACEA A3/B3/B4 API SL/CF Ez nem jó hozzá vagy a 10W-40??

Egy képet azért csináltam---> JD600022_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Amit tanácsolni tudok:

-Nézd meg a sapkát, nincs-e valahol megrepedve

-Ahol illeszkedik a gumigyűrű, ott jó a felület, nem sérült?

Neked fura, hogy a gumigyűrű látszik, biztos jó az úgy, nekem az a leggyanúsabb.... Nézd meg ezt a képet, elvileg nem nyomodhatna ki..

z14xep-mj-08-combo.jpg

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenki!

Sajnos a hideg idők beköszöntével újra előjött a nyikorgás az első futóműből. Tavaly vizsgán mondták hogy elég gyengék a lengőkar szilentjei de még most elmegy a kötkezőre tutti cserélni kell. Igy mivel valaki írta hogy azoknak a cseréjével megoldódik a nyikorgás, ezért ki is cseréltettem mind a 4et de sajna a nyikorgás maradt. Kérdésem hogy még mi nyikoroghat mikor az összes lengőkar szilent új, továbbá a stabilzátorkar szilenteket is kicseréltem még 1,5 éve. Egyszerűen nem hiszem el hogy minden szilent új és mégis nyekereg egy fekvőrendőrön áthaladva a futómű. Szerintetek mi lehet még az oka ennek a hangnak?

Az enyémnél is kicsit szénásszekeresre vált a hidegekben a futómű. Sokáig bosszantott (még most is azért...), de elfogadom, hogy ahogy korosodik az autó, a szalonállapottól egyre messzebb kerül. Ki lehet (sok)mindent cserélni, de ha egyébként műszakilag rendben van az adott alkatrész, akkor a rádió volume gombját fentebb tekerve "gyógyítható" a dolog. ;)

Különben csatlakozom Barnához, a lengéscsillapító esélyes lehet. Nézess rá, egy állapotfelmérés rámutathat, hogy csereérett és akkor esetleg megoldódhat a nyekergés is. Különben így évszakváltáskor a márkaszervizek szoktak akciózni ingyenes futómű átvizsgálással is, érdemes érdeklődni.

Link to comment
Megosztás:

Az olajnak a minősítése:ACEA A3/B3/B4 API SL/CF Ez nem jó hozzá vagy a 10W-40??

Egyik sem jó. A Te motorodhoz legalább GM-LL-A-025 minősítésű olaj kéne (vagy az újabb, dexos2-nek megfelelő), amikből többféle viszkozitású is van, de nem ez a lényeges jellemző, hanem a minősítés - már ha az igazán belevalót akarod használni. Kiemelt olajos topikot nézd át.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Tudnátok segíteni nekem? Egy olcsó és szépen dolgozó műanyag-javítót keresnék Budapesten, vagy Maglód környékén. Az első lökhárítóm összes rögzítéspontját kellene javítani.

Valaki egy áruház parkolójában szépen leszakította a lökhárítómat amíg vásároltam. Mindezt úgy, hogy még pofásan visszaakasztotta, hogy ne vegyem észre. Beültem, megindultam 10 cm-t hátramenetben és leesett a földre. Utána láttam meg rajta a sérülést. Szerencsére karcon kívül csak a tartópontok szakadtak át és egy tartófül le is tört.

Persze nem hagyott cetlit. Már harmadjára törik meg / húzzák meg az autómat miközben egy helyben áll...

KGR tuti fel volt az rögzítve rendesen? azért szerintem ha minden pont fogott volna rajta, akkor inkább szétszakad...nem egy karcolás lesz rajta...

Link to comment
Megosztás:

Az enyémnél is kicsit szénásszekeresre vált a hidegekben a futómű. Sokáig bosszantott (még most is azért...), de elfogadom, hogy ahogy korosodik az autó, a szalonállapottól egyre messzebb kerül. Ki lehet (sok)mindent cserélni, de ha egyébként műszakilag rendben van az adott alkatrész, akkor a rádió volume gombját fentebb tekerve "gyógyítható" a dolog. ;)

Különben csatlakozom Barnához, a lengéscsillapító esélyes lehet. Nézess rá, egy állapotfelmérés rámutathat, hogy csereérett és akkor esetleg megoldódhat a nyekergés is. Különben így évszakváltáskor a márkaszervizek szoktak akciózni ingyenes futómű átvizsgálással is, érdemes érdeklődni.

Nem ér az egész lótúrót sem, ez valami G Astra átok ;)

Nekünk volt egy 2005-ös Classic II amit 4 éves korában elloptak (hogy a hollók vájják ki a szemüket) de az is nyikorgott 2 éves korától kezdve amikor megjött a hideg pedig minden tökéletes volt benne, szakszervíz szerint is.

Most van egy 1999-esünk, az is nyikorog amint megjön a hideg pedig most volt műszakin, futómű, szilentek, lengéscsillapítók hibátlanok.

Szóval én elfogadtam hogy ilyen, tipikus ufóhiba, az összes szerelő csak annyit mond talán ezt meg azt kellene cserélni, de habókra nem fogok semmit csereberélni ami nincs elromolva, nem vagyok milliomos sajna.

Szóval ezzel együtt kell élni és örülni hogy a szénásszekér érzés mellé nincs lószarszag :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szia! Nekem is dettó. Tavaly télen mondták a szervizben hogy első szilentek miatt van. Nyárra megspóroltam, kicseréltettem, és most nyikorog ugyan úgy! ;)

Ez igen....

Én is várom a megoldást. Lengéscsillapítót ezért nem cserélek ha nem muszáj.

Én sem a nyikorgás miatt újíttattam fel :lol: De azt is megoldotta ;)

Link to comment
Megosztás:

Amit tanácsolni tudok:

-Nézd meg a sapkát, nincs-e valahol megrepedve (Ellenőriztem,ép a sapka)

-Ahol illeszkedik a gumigyűrű, ott jó a felület, nem sérült? (Semmi hibát nem láttam itt sem)

Neked fura, hogy a gumigyűrű látszik, biztos jó az úgy, nekem az a leggyanúsabb.... Nézd meg ezt a képet, elvileg nem nyomodhatna ki..

Neked is és mantec-nek is látszik,hogy rendesen van tömítve a szűrőnél! ;)

Amikor jobban ráhúztam,teljesen kinyomódott a gumi,mint ha nagy lenne rá!El nem tűnt teljesen mint nálatok!Holnapig már nem akarom piszkálni,majd a szerelő megnézi...

T Fort!

Rosszul van összecsavarva.

Az olajkövetelmény GM-LL-A-025, vagy GM Dexos 2.

Ezt teljesítő motorolajok listáját a "Hasznos információk a motorolajokról" kiemelt témában találod.

Köszönöm mindenkinek a segítségét!Találtam az autómhoz megfelelő minősítésű olajat! (Castrol Magnatec 5W-40 C3) Remélem ez jó lesz!

Annyi kérdésem lenne még,hogy ezt a minősítést honnan tudom meg,hogy melyik kell bizonyos Opel motorokhoz!

Az Astra kézikönyvében csak ezt az ACEA A3-98/B3-98-at találtam!Azt hogy még ezen kívül más minősítésnek is meg kell felelnie az olajnak,nem!

Lehet átfutottam felette?

Link to comment
Megosztás:

KGR tuti fel volt az rögzítve rendesen? azért szerintem ha minden pont fogott volna rajta, akkor inkább szétszakad...nem egy karcolás lesz rajta...

Igen tuti fel volt rögzítve rendesen (én rögzítettem, amikor fényszórót cseréltem). Alapvetően 4 csavar tartja a lökhárítót. 2 elöl a motorháztető alatt, 2 pedig az első kerekek előtt. Az első rögzítőpontoknál nagyon kevés anyag van a csavar lyuka után, tehát nem nehéz átszakadnia (főleg, ha már egyszer-kétszer le és felszerelték már és talán túl is húzták már a csavart ---> elvékonyodik az anyag...nálam ez volt, mivel előző tulaj már törte a lököst). A kerekeknél lévő rögzítési pontok sem sokkal biztosabbak. Én arra gondoltam, hogy alapvetően nem hátulról irányuló terhelés tűrésére tervezték a lökhárítót, hanem az a feladata, hogy szemből tompítsa az ütközést. Ezért tudott ilyen könnyen leszakadni. Az enyémnek bal első ajtó felől közeledve horzsolták meg. Valószínűleg túl korán szedték alá a kormányt...

Link to comment
Megosztás:

Alapvetően 4 csavar tartja a lökhárítót. 2 elöl a motorháztető alatt, 2 pedig az első kerekek előtt...

Nem egészen, csavarból csak kettő van (a géptető alatti részen azok gyárilag patentok), viszont van még 3db patent a lökhárító alján is ami az alsó kereszttartóhoz fogja a lököst.

Link to comment
Megosztás:

Nem egészen, csavarból csak kettő van (a géptető alatti részen azok gyárilag patentok), viszont van még 3db patent a lökhárító alján is ami az alsó kereszttartóhoz fogja a lököst.

már majdnem, mert nem a kereszttartóhoz, hanem a bölcsőhöz megy a 3 patent :lol: , ott pedig van anyag is rendesen, ha az szakad akkor a lökös törik... ;)

de így jártál "jobban" :lol: KGR... a helyzethez képest ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most vagyok túl egy hütő cserén, eddig egy utángyártott volt benne csak szarul rakták be az elöző tulajnál és egy kis helyen belül eltört ezért néha csepeget csak sajnos nem lehet javítani!A szerelömnek volt egy használt gyári hűtöje beraktuk, csak azt vettem észre hogy valamennyire hamarabb melegszik mint eddig ugyan azon a távon ugyan olyan tempónál!Ez szerintetek lehet attól hogy az utángyártott lapradiátor volt és nagyobb volt a víztere, a gyári ami most belekerült pedig csöves radiátor ezért más a víztere!??A hütő át lett mosva nem volt benne kosz!A víz nem forr fel mert 92-93foknál a ventilátor bekapcsol és vissza hűti bár ez városban van.Hétvégén kiprobálom városon kivül is hogy ott hány fokra áll be.

Link to comment
Megosztás:

már majdnem, mert nem a kereszttartóhoz, hanem a bölcsőhöz megy a 3 patent :lol: , ott pedig van anyag is rendesen, ha az szakad akkor a lökös törik... ;)

de így jártál "jobban" :lol: KGR... a helyzethez képest ;)

Nem biztos. Tavaly eltiportam egy kutyát, elég jó lendülettel.

A lökös nem tört sehol, de az a 3 patent elnyíródott. Gyenge kis műanyag vacak.

Link to comment
Megosztás:

Én sem a nyikorgás miatt újíttattam fel ;) De azt is megoldotta ;)

Bakker nekem az összes szerelő akinél jártam mind a lengőkar szilenteket mondogatta, és az állításukat az csak megerősítette, hogy párom kocsijába is teljesen ilyen hang volt bukkanóknál. Illetve a céges kocsiknál szintén. Az összes kocsinál megoldotta a lengőkar szilentek cseréje. Teljesen hangmentes lett. Ami még érdekes full olyan a nyikorgás mint mikor két gumi összesúrlódik, tehát olyan tipikus szilent zaj.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gyors kérdésem lenne, Opel Astra G 2000.-es évjárat, 1.2.es motor, merre találom az OBD2 csatlakozót, ha egyáltalán az van benne? Bizti táblánál nincs.

Esetleg még, milyen gyertyát raknátok bele, ha cserélnétek?

Kösz Üdv

Kézifékkar alatt, azaz a váltó és kézifékkar közti műanyag lapot kell kipattintani...

Link to comment
Megosztás:

Eddig is világos volt hogyan kell nézni,csak balpöcs voltam,mert arra nem gondoltam hogy ha azonnal visszateszem a nívópálcát letörölve,de 180 fokot fordítva rajta,akkor az előzőleg a pácával felszedett olaj rá fog folyni és magasabb szintet fog mutatni! ;) A hiba az én készülékemben van,ne tessék haragudni ;) A problémát úgy néz ki ideiglenesen orvosoltam!Vettem egy másik szűrőt és a tömítő gumit kicseréltem,de mivel azzal is folyt,visszatettem a régit,amivel most jelenleg nem folyik!Nem értem,de így legalább holnap el tudok menni WeSzi-ékhez hogy kiderüljön mi is a baj!

A szűrőbetét száma: 90 530 260 Az olajnak a minősítése:ACEA A3/B3/B4 API SL/CF Ez nem jó hozzá vagy a 10W-40??

Egy képet azért csináltam---> JD600022_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Nem jó helyen van a gumigyűrű. Nem a műanyag sapek pereme alatt kell tömítenie, hanem a szűrőház belső fala, s a múanyag sapka pereme alatt lévő nút között. A nút lejjebb van a peremtől. Abba illeszd a gumit (lehet, h a te esetedben már annyira megnyúlt, h új kell), s ha hűzod rá, magától becsűszik a házba.

Link to comment
Megosztás:

nyikorgás témában nekem is lenne egy kérdésem,bár régebben már feltettem de nem volt rá válasz.

nekem a két hátsó lengéscsillapító/rugó csere után kezdett el nyikorogni a kocsi hátulja,de nem kell hozzá fekvőrendőr se,folyamatosan nyiszorog minden kisebb úthibán,ráadásul elég hangosan ami rohadtul idegesítő.

ez egyébként már kb 2 hónapja így van(mióta cserélve lettek a fentiek),beszéltem azóta a szerelővel aki csinálta a cseréket,azt mondta hogy a hátsó lengőkar nyikorog (nem esküszök meg rá hogy lengőkart mondott,de most hirtelen erre emlékszek) és hogy idővel elmúlik. mivel a régi rugó/lengéscsillapító kombó már olyan rossz volt hogy láthatóan lejjebb volt a kocsi segge mint kellett volna,mióta újak vannak benne meg normál állapotba állt vissza,lehet hogy tényleg megfog szűnni? vagy nézessem át normálisan?

Link to comment
Megosztás:

Nem jó helyen van a gumigyűrű.

Igazad volt,nem jó helyen volt!Pontosabban volt ott még egy fekete műanyag tömítő gyűrű,ami miatt nem tudott a helyére illeszkedni!Én nem láttam!Probléma orvosolva WeSzi-ék által!Még egyszer köszönöm a válaszaitokat!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni tőletek,de első sorban Uhuhu-tól mert ő dolgozik opel szervízben,hogy a motorra mint fődarabra is két év a jótállás mert most múlt három éves az autó 23400km van benne és a vízpumpának olyan brummogó hangja lett egyik pillanatról a másikra. Ha a motorra lenne még garancia akkor a szervízben megnézetném,hogy mi a fene lett vele ilyen kevés kilométer alatt. Válaszotokat előre is köszönöm. rolleyes.gif

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.