Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Ez bizony generátor.Amíg nincs nagy áramfelvétel,még csak töltöget annyit,hogy elég,de komolyabb igénybevétel esetén bőven nem tölt 12 voltot.Ki kellene méretni...Ez az én véleményem.

hmhm.

valamicskét konyítok a dologhoz, hogy lehetne ezt okosan kimérni? gondolom legcélszerűbb lenne feszültséget mérni és nézni ha tekerem akkor hova esik le, de kérdés hogy mindenképp a generátornál kellene mérni? gondolom az akksinál nemjó.

generátorra hogy tudok mérésileg rácsatlakozni normálisan?

Link to comment
Megosztás:

hmhm.

valamicskét konyítok a dologhoz, hogy lehetne ezt okosan kimérni? gondolom legcélszerűbb lenne feszültséget mérni és nézni ha tekerem akkor hova esik le, de kérdés hogy mindenképp a generátornál kellene mérni? gondolom az akksinál nemjó.

generátorra hogy tudok mérésileg rácsatlakozni normálisan?

Indítás,akksi ki,ablakhúzogatás...ha csinálja a produkciót,akkor szar a generátor!Ha nem,szar az akksi.És így nem kell méregetni:)

Link to comment
Megosztás:

Indítás,akksi ki...

Amennyire tudom nem igazán tesz jót a motorvezérlőnek ha járó motorú autóból kiveszed az akkumulátort... az akku ilyen esetben egyfajta pufferként működik, ha nincs bent és esetleg pont olyankor száll el a generátorod akkor viszi magával a motorvezérlőt is, az pedig nem két fillér...

Link to comment
Megosztás:

Igen, igen!

Akksit NE vedd ki! Viszont, pont az akksin lehet, legegyszerűbb mérni! 12Volt van, vagy nincs.

Járó motornál, minimális terhelés (műszerek, ECU, ...) 14,4Voltnak kell lenni!

Fogyasztók bekapcsolásával sem eshet 12,6Volt alá!!!

A generátor, kb 90-100-120Ampert tud termelni.

Világítás nélkül, el kell bírnia, az összes eszközt. (nem extra hifi 1000W ...)

Akkor most akkor mi van :D ...sorry,ha hülyeséget írtam és kösz srácok,hogy helyesbítetek,nálam bevált :P (szerencsés véletlen lehet).

Link to comment
Megosztás:

Semmiképpen sem szabad az akkut lekötni ugyanis ebbe az esetben nem lesz semmi ami az egyenirányítás és a szabályzás okozta fesz csúcsokat kiegyenlíti. Tehát akár 30-40 V is fel tud szökni a fesz egy pillanatra ez érzékenyebb félvezetős eszközök tönkremenetelét eredményezni. Többek között ilyen az ECU kp zár vezérlő légzsák vezérlő magnó stb stb. Ez már nem lada ott még csak csak megoldható volt, de az elektronikus szabályzókkal felszerelteknél már ott sem szabadott ezt elkövetni.

Más: ha már témánál vagyunk segítsetek nekem. Nálam is generátor csak nekem némileg más. Adott az én kocsimba egy 100A es bosch generátor. Nahmármost ez a generátor nem akar nekem melegen 13,8 nál többet tölteni ha rajt van a fűtömotor 1es en meg a világítás. Hiába adok gázt akár 4000ig is a fesz 13,8 nál az istenért sem akar több lenni sőt ha növelem a terhelést egészen 13,5 ig lejön. Amit eddig elkövettem új szabályzó (gyári bosch) miután semmi nem változott új diódasor. Ennek hatására sem lett semmi. Új generátor szíj (ez már kicsit kopott volt) Most sokan tippeltek rossz testre meg rossz kábelre ami a generátortól az akkura ment. Ez sajna nem jó út mivel a generátor pajzson és a kivezetésen ugyanazt mérem mint az akkun max 0,1V al kevesebbet. Ami szerintem nem téma. Mikor leszedtem a generátort meg cseréltem a cuccokat minden csatlakozási pont tisztítva lett saru drótkefézve szabályzót felfogó csavarok féktisztítóba átmosva. Tehát rossz kontakt nem lehet. Csúszógyűrűk állapota korrekt nincsen 1 mm es bemaródás sem. Fázistekercsek ellenállása egyforma mind három épp. Tanácstalan vok segítsetek. Elektrotechnikus vok vágom az elméletét gyakorlatba is otthon vok mégsem boldogulok vele. Szerelő nem járható út mert pénzem ohne meg a fent említett két alkatrész cseréje után nem is szeretnék már költeni rá mert X Y géza megint kitalálja hogy ez az rossz. Nagyon sok pénzem áll már ebbe a projektbe és nem akarok újabb 10 ezreket bele ölni. Még annyi az akku 1 éves banner power bull 55Ah.

Link to comment
Megosztás:

Nos köszönöm szépen mindenkinek a tippeket.

Ma elvégeztem a mérést, nyugalmi helyzetű autónál az akksiban 13.1 van ami szerintem jó.

Járó motornál álló helyzetben az alap fogyasztókkal 14.4

Ha bekapcsolok eztazt, lámpák miegymás akkor ez leesik 14.3-ra ami gondolom szintén jó.

Ha elkezdtem tekergetni a szervót vagy nyomkodni az ablakemelőket akkor leesik 13.5 körülre.

A legrosszabb érték amit láttam 12.8 volt de akkor 500-on rázkódott a motor és folyamatosan erőltettem a szervót.

De átlag 13.2-13.6 körülre esett le.

Mi a véleményetek?

Szerintem ezek jó értékek aminek azért nem örülök mert akkor mostmár végképp nincs ötletem se hogy hol lehet a hiba :D

Link to comment
Megosztás:

A pumpa nyomását mérték, és annak 3,8-nak kell lennie. Úgyhogy az gyári értéken van. Holnap délután otthagyom, aztán pénteken molyolhatnak vele. Meglátjuk mi lesz a vége. Sajnos semmi nincs ami meghatározna valamit. Csinálja hidegen-melegen, nincs hibakód. EGR-t is kizárható, mert év végén volt cserélve, és le is van zárva egy pár hónapja.

Na mindegy. Meglátjuk és ha van eredmény majd megírom. Addig is ha valakinek van ötlete, szívesen fogadom.

Sziasztok!

Na megvolt a nagy átnézés. Semmilyen hibát nem találtak, minden érték folyamatosan gyári értéken van. Menet közben Tech2-vel nézték, mérték az üzemanyagnyomást, és amikor nem nem, meg fulladozott, akkor is minden rendben volt. Nézték a katalizátort is, nem-e összetört, megolvadt, de az is rendben van. Most ott tartok, hogy a kocsinak "semmi hibája", nem találtak semmit, de továbbra is szar. Azt mondjuk megfigyeltem, hogy nagyjából 3000 körül kezd el húzni, ezt a megtorpanást és fulladozást mindig alatta csinálja.

Valakinek volt-e már ilyen? Vagy ötlete?

Link to comment
Megosztás:

Nos köszönöm szépen mindenkinek a tippeket.

Ma elvégeztem a mérést, nyugalmi helyzetű autónál az akksiban 13.1 van ami szerintem jó.

Járó motornál álló helyzetben az alap fogyasztókkal 14.4

Ha bekapcsolok eztazt, lámpák miegymás akkor ez leesik 14.3-ra ami gondolom szintén jó.

Ha elkezdtem tekergetni a szervót vagy nyomkodni az ablakemelőket akkor leesik 13.5 körülre.

A legrosszabb érték amit láttam 12.8 volt de akkor 500-on rázkódott a motor és folyamatosan erőltettem a szervót.

De átlag 13.2-13.6 körülre esett le.

Mi a véleményetek?

Szerintem ezek jó értékek aminek azért nem örülök mert akkor mostmár végképp nincs ötletem se hogy hol lehet a hiba :D

Szia

Ha a fogyasztókkal nem csinál jelentősebb áramcsökkenést akkor valszeg a szervószivattyúnál keresném a hibát. Köztudott a szervó közvetlen a generátorra van kötve legjobb tudásom szerint. Szervó nem ad hangos sípoló hangot ha tekergeted?

Vagy esetleg még feszszabályzó gond?

Link to comment
Megosztás:

Nos köszönöm szépen mindenkinek a tippeket.

Ma elvégeztem a mérést, nyugalmi helyzetű autónál az akksiban 13.1 van ami szerintem jó.

Járó motornál álló helyzetben az alap fogyasztókkal 14.4

Ha bekapcsolok eztazt, lámpák miegymás akkor ez leesik 14.3-ra ami gondolom szintén jó.

Ha elkezdtem tekergetni a szervót vagy nyomkodni az ablakemelőket akkor leesik 13.5 körülre.

A legrosszabb érték amit láttam 12.8 volt de akkor 500-on rázkódott a motor és folyamatosan erőltettem a szervót.

De átlag 13.2-13.6 körülre esett le.

Mi a véleményetek?

Szerintem ezek jó értékek aminek azért nem örülök mert akkor mostmár végképp nincs ötletem se hogy hol lehet a hiba :D

Ezek teljesen jó értékek, de szerintem ez egyébként sem lehet generátor probléma. Mivel elvileg ha nincs töltés a generátor pont akkor fogja kevésbé a motort. Esetleg azt tudom elképzelni, hogy rossz szabályzónál "direktbe" gerjeszt, de akkor meg túltöltene, vagy zárlatos az akksi, de akkor meg már az indítással is gondok lennének (és még ezekben az esetekben sem hiszem, hogy ez az alapjáratot befolyásolhatná). Szerintem inkább az alapjárat szabályozásával lesz valami gond, mert nem reagálja le a terhelés változását (ezzel nem vagyok képben, de gondolom, hogy működnie kell ott valami szabályozási folyamatnak).

Link to comment
Megosztás:

Nos köszönöm szépen mindenkinek a tippeket.

Ma elvégeztem a mérést, nyugalmi helyzetű autónál az akksiban 13.1 van ami szerintem jó.

Járó motornál álló helyzetben az alap fogyasztókkal 14.4

Ha bekapcsolok eztazt, lámpák miegymás akkor ez leesik 14.3-ra ami gondolom szintén jó.

Ha elkezdtem tekergetni a szervót vagy nyomkodni az ablakemelőket akkor leesik 13.5 körülre.

A legrosszabb érték amit láttam 12.8 volt de akkor 500-on rázkódott a motor és folyamatosan erőltettem a szervót.

De átlag 13.2-13.6 körülre esett le.

Mi a véleményetek?

Szerintem ezek jó értékek aminek azért nem örülök mert akkor mostmár végképp nincs ötletem se hogy hol lehet a hiba :D

Szia!

Nem látom, a felsorolásodban az aksi ellenőrzését. Szerintem azt is meg kellene nézetni, mert az egy dolog, hogy most jó időben könnyen indul, mert gondolom minden nap használod. Majd télen, ha baja van, nehezebben indul vagy sehogy. De attól még lehet testzárlatos. És amikor magas a fordulat, akkor a generátor megadja azt a feszkót, ami a rendszernek kell. Alacsony fordulaton meg csak megnő az ellenállása az aksinak. Ez csak egy lehetőség, nekem volt egy régi skoda 120-asom :P és az ugyan ezt csinálta. Jó tudom nem egy kategória, de mégis, hátha.

Link to comment
Megosztás:

Vagy a pollenszűrő!

A keringtetéstől függetlenül klímával pár másodpercen belül le kellene szárítania a szélvédőt. Na, az F-el kínlódtam sokat.Igaz klíma nélküli volt, diesel és szintén kombi. Több személlyel esős-párás időben gyakorlatilag nem lehetett páramentesíteni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom jó helyre írom-e. Nekem 2002-es évjáratú 1.2 literes sedan G Astra-m

van és hideg motor indításnál az alapjárat bizonytalan, 500 fordulat/perc környékén mozog,

erőlködik pár másodpercet majd felpörög.Kérlek titeket ha tudtok segítsetek, mi okozhatja ezt?

Előre is köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom jó helyre írom-e. Nekem 2002-es évjáratú 1.2 literes sedan G Astra-m

van és hideg motor indításnál az alapjárat bizonytalan, 500 fordulat/perc környékén mozog,

erőlködik pár másodpercet majd felpörög.Kérlek titeket ha tudtok segítsetek, mi okozhatja ezt?

Előre is köszönöm

Hibajelet nem dob? Megy minden henger?

Először is kitakarítanám a folytószelepházat.

Link to comment
Megosztás:

Meg ami a Z-s motoroknál az alapjáratot csinázza! :D Nekem van alapjárati motorom,de

nem tudom,hogy a Z-seknél van-e?

Igen van! Majdnem ugyanúgy néz ki mint a tied csak nálunk nincsen rajta az a félkör alakú cucc amihez a gázbovden csatlakozik. Nálunk a gázt is az a szervó adja ami az alapjárati pozícióba nyitja a fojtószelepet a gyújtás rá-tétele után. Amúgy egy Z-s meg egy X-es blokk kb ennyibe különbözik, nah meg persze más a vezérlő de a többi ugyan az!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.