Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Kösz! :D

Pedig ez csak a kezdet... :P

Bakker kiguvadt szemekkel olvastam a leírásodat a BEHR témásat. Kész poén hogy 2000-res évben ilyen konstrukciót engedni lehet ami ennyire saját magát tönkretevő. Ami még számomra érdekes hogy volt olyan hogy nekem szétakadt a rudazat de akkor nem ment össze vissza a motor. Pedig a kapcsolás szerint kellet volna, szétakadt rudazattal is szépen megállt ott ahol kell. Lehet később módosították a témát? Elképzelhető hogy a 2000. év második felében mikor nagy modellév váltás volt elkedzték a Z-s motorokat szerelni a G-kbe + számos javítást eszközöltek a fűtésen a klímán (ez sajna nem sikerült) akkor lehet már BEHR éknél került a motorba gyári végállás?

U.I: Viszont a leírás marha jó a CC-s is nagyon tetszik meg akarom lépni, de megvárom a valós állapotot jelző változatot(azaz tényleg akkor égjen ha az ECU is temopat módba van).

Link to comment
Megosztás:

Nagyon köszönjük mindkettőtöknek a segítséget, akkor ez irányban indulunk. Én is kérdeztem, hogy nem-e gyulladt ki neki esetleg egy chek-in, vagy más lámpa, de azt mondta, hogy nem.

Kérdés: mi köze a szervonak a töltéshez, generátorhoz? Vagy a rossz töltés miatt meghülyül a komplett elektronika és az okozza?

...és ha már generátor, akkor van-e valami megbízható mesteremberetek, aki nem lehúzza a polgárt, hanem korrekten elvégzi a feladatot. (Békáson lakik a srác, ott áll most a kocsi és már előre látom, hogy nekem kell elvontatni, úgyhogy jó lenne ha nem Záhonyban lenne a szakibácsi. De ha a generátor relatíve könnyen levehető, akkor inkább azt vállalnám be, mint a vontatást)

Ide vidd el:

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1463

Sajnos már nem békáson vannak (ott voltak a külső lámpa melletti telepen), hanem kiköltöztek szentendrére a kőzúzó utcába. (mondjuk ez is 2 éves infóm)

Én 2 autót is javíttattam már náluk generátor/villany problémával, értenek hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Régen voltam erre, de sajnos van egy kis probléma. Z14XE motoros Astra. Nem akar menni, úgy gyorsul mint egy leharcolt IFA. Elindul, aztán egyszer csak megtorpan, padló gázzal is épp csak vánszorog a fordulatszámmérő felfelé, majd egyszer csak megint elkezd húzni. Semmi különösebb hangja nincs, megy minden henger, hibajelzés nincs.

Van valakinek ötlete vagy tapasztalat esetleg?

Előre is köszi!

Sziasztok!

Erre valakinek valami ötlete? Volt-e hasonló problémája valakinek? EGR lezárva, Üzemanyagszűrő fél éve cserélve, hosszú távokon is használom és van pörgetve.

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Erre valakinek valami ötlete? Volt-e hasonló problémája valakinek? EGR lezárva, Üzemanyagszűrő fél éve cserélve, hosszú távokon is használom és van pörgetve.

Előre is köszi!

Hali! Első körben méretni kéne egy üzemanyag nyomást mert ha új a szűrő akkor az nem lehet probléma. Esetleg TECH2vel kéne élőkép a szenzorok állapotáról menet közbe. Ettől függetlenül ha jó az alapjárat nem durrog könnyen indul akkor én az üzemanyag nyomásra tippelek.

Link to comment
Megosztás:

:D

Hali! Első körben méretni kéne egy üzemanyag nyomást mert ha új a szűrő akkor az nem lehet probléma. Esetleg TECH2vel kéne élőkép a szenzorok állapotáról menet közbe. Ettől függetlenül ha jó az alapjárat nem durrog könnyen indul akkor én az üzemanyag nyomásra tippelek.

Köszi! Akkor ezt megnézetem. Alapjárat rendben, nem is durrog, könnyen indul, viszont tavaly télen volt egy hibajel üzemanyagszivattyúra, csak már nem emlékszem pontosan mi volt kód, viszont reggel ahogy indítottam érdekes, hullámzó hangja volt szerintem a szivattyúnak, mert hátulról jött. Ahogy a gyújtást ráadom és feltölti rendszert, nem egyenletes hangja van, hanem pulzál. Ez is talán a szívattyú hibát erősíti.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ötleteket kérnék tőletek a következő problémára, az én hozzáértésem limitált:

Négy éves 1.4 Astra G-ről van szó (70k km). 110-120 felett autópályán elkezd rázni a kormány (a kasztnin is érezni), 140 körül már-már ijesztő.

Az egyenesfutás jó, alacsony sebességnél nem tapasztalok semmit.

Amit eddig tettem ezügyben:

- kerék kiegyensúlyozás (2X); hátsó kerekek előre, elsők hátra; gumik/felnik jónak tűnnek; kerékösszetartás ellenőrizve; gömbfejek szintén jónak tűnnek

Köszönettel

Nekem ilyen tünetekre a kerekek centrírozása hozott eredményt... Mivel Te csináltad, esetleg még a féktárcsákat lenne érdemes megnézni, hátha az miatt rázza be a kormányt...

Link to comment
Megosztás:

Nekem ilyen tünetekre a kerekek centrírozása hozott eredményt... Mivel Te csináltad, esetleg még a féktárcsákat lenne érdemes megnézni, hátha az miatt rázza be a kormányt...

Itt a centírozás már nem igen segít,tapasztalatom szerint enyhén tojás a felnid,amit a görgőzés megoldhat,vagy ha egyszer megfékezted már a vasat,úgy rendesen,akár szálszakadás is előfordulhat a gumiban,ami nem mindig látható,de szívtam miatta sokat...

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Első körben hogy melyik hőmérsékletet látod a műszerfalon. Mivel ez már Z-s motor és 2000 kiadás ezért ott úgy épül fel az érzékelés, hogy már csak egy jeladó van ami a termonál van. Ez adja a hűtés vezérlőnek a jelet onnan meg megkapja az ECU is. Régebben az említett hűtés vezérlőnek saját érzékelője volt. Ez viszont elmaradt a Z-s motor megjelenésével. Később elhagyták a hűtés vezérlőt is dehát ez már más kérdés. További kérdésedre válasz: ha nem megy fel a gyárival 80 fok fölé ott mindenképpen rossz a temosztát, vagy pedig nem ott nyit ahol kéne tehát nem 92 foknál. Ezekben a "hidegekben" egy normálisan működő termosztát még bekapcsolt fűtés mellet is simán 80 fok fölött kell hogy legyen kb 4-5 km megtétele után. Hosszú utaknál meg kb 88 fokra kell még menő fűtésnél is beállnia. Ez a mostani hideg nulla, mi lesz akkor -10 fokba amikor a fűtés is sokkal több hőt rabol le a motorról. Ami még fontos hogy ezekből a termosztátokból 2-3 féle van. A Z-s motorokhoz meg az X-es ekhez látszatra ugyanaz a forma csak a belső kialakítás más. Ha az amit vettél nem Z-s hanem X-es motorokhoz készült akkor simán lehet nem megfelelő működés. De ezt simán tudod ellenőrizni úgy hogy hidegen elindított motornál a kilépő vízcső, ami a termosztátot köti össze a hűtővel megfogod és ha egyből elkezd melegedni akkor az a termo bizony nem zár el.

Most látom csak, hogy válaszoltál, köszi.

Link to comment
Megosztás:

Ez igen, respekt!

Egyelőre hál'istennek nem érint a probléma (ugyanazt tapasztaltam mint fentebb a Robi nevű user, azaz szétakadt rudazattal sem ment állandóan a motor), de elteszem talonba a leírásodat, jó tudni hogy van megoldás ha beütne a krach mégis.

Link to comment
Megosztás:

:D

Köszi! Akkor ezt megnézetem. Alapjárat rendben, nem is durrog, könnyen indul, viszont tavaly télen volt egy hibajel üzemanyagszivattyúra, csak már nem emlékszem pontosan mi volt kód, viszont reggel ahogy indítottam érdekes, hullámzó hangja volt szerintem a szivattyúnak, mert hátulról jött. Ahogy a gyújtást ráadom és feltölti rendszert, nem egyenletes hangja van, hanem pulzál. Ez is talán a szívattyú hibát erősíti.

Na megvolt az ellenőrzés.

Üzemanyagnyomás megfelelő, 3,8 bar. Rátettük TECH2-re, minden érték tökéletes, minden megfelel az előírásoknak.

Pénteken viszem vissza, folytatódik a hibakeresés.

Link to comment
Megosztás:

Hali! Első körben méretni kéne egy üzemanyag nyomást mert ha új a szűrő akkor az nem lehet probléma. Esetleg TECH2vel kéne élőkép a szenzorok állapotáról menet közbe. Ettől függetlenül ha jó az alapjárat nem durrog könnyen indul akkor én az üzemanyag nyomásra tippelek.

Ha üanyomás probléma, akkor miért kezdene el magasabb fordulatszámon újra húzni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nekem olyan problémám lenne, hogy a műszerfalon a "CHECK OIL LEVEL" felirat egy ideje már jelez,( kb 1.5 éve), pedig azóta már volt párszor olajcsere, meg mindig van benne elé olaj!! mégsem tűnik el sose, mint pl az ablakmosó folyadék jelzője, abba ha utántöltök, egyből eltünik, vagy mikor cserélem az izzót, stb... de ez már ott van egy ideje! miért van ez? hogy lehetne eltüntetni?? Tud valaki erre valami épkézláb megoldást?? Előre is köszönöm! Opel Astra G 2000 1.6 Benzin

Link to comment
Megosztás:

Na megvolt az ellenőrzés.

Üzemanyagnyomás megfelelő, 3,8 bar. Rátettük TECH2-re, minden érték tökéletes, minden megfelel az előírásoknak.

Pénteken viszem vissza, folytatódik a hibakeresés.

Az üzemanyagnyomásnak nem 3 barnak kell lenni? Vagy a pumpa nyomását mértétek?

Link to comment
Megosztás:

Az üzemanyagnyomásnak nem 3 barnak kell lenni? Vagy a pumpa nyomását mértétek?

A pumpa nyomását mérték, és annak 3,8-nak kell lennie. Úgyhogy az gyári értéken van. Holnap délután otthagyom, aztán pénteken molyolhatnak vele. Meglátjuk mi lesz a vége. Sajnos semmi nincs ami meghatározna valamit. Csinálja hidegen-melegen, nincs hibakód. EGR-t is kizárható, mert év végén volt cserélve, és le is van zárva egy pár hónapja.

Na mindegy. Meglátjuk és ha van eredmény majd megírom. Addig is ha valakinek van ötlete, szívesen fogadom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nekem olyan problémám lenne, hogy a műszerfalon a "CHECK OIL LEVEL" felirat egy ideje már jelez,( kb 1.5 éve), pedig azóta már volt párszor olajcsere, meg mindig van benne elé olaj!! mégsem tűnik el sose, mint pl az ablakmosó folyadék jelzője, abba ha utántöltök, egyből eltünik, vagy mikor cserélem az izzót, stb... de ez már ott van egy ideje! miért van ez? hogy lehetne eltüntetni?? Tud valaki erre valami épkézláb megoldást?? Előre is köszönöm! Opel Astra G 2000 1.6 Benzin

Egyszerű a megoldás: ha az olajszint tuti jó, akkor a szenzor a hibás ami az olajteknőben van. Csere.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.