Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Ismerős Astrájában eltörött a belső levegő keringtetés csappantyúja. Kellene cikkszám, hogy rendeljünk másikat, mert a unixos kollega nem találta meg. Delphi típusú a fűtés.

Köszönet!

Balageaxe

Elküldve

Sziasztok.

Egy olyan problémám lenne, hogy a benzinszűrőt szeretném kicserélni de nem tudom hogy milyen irányba kell tenni, mert érdekes módon a régin a nyíl az autó hatsó része fele mutat, de tudtommal a nyíl a motor fele kellene mutasson.

Most vajon nekem forditva tették a régit?

Mi történhet ha fordítva van a szűrő?

Az autóm opel astra g, X16SZR motorral.

Esetleg ha valaki tudna képet feltenni azt megköszönném.

Elküldve
Szerintem is töltés, és vagy akksi hiba!

mr.bb is erre tippel.

Nem világít egy piros "lámpa" középen? (töltés)

Mennyi idős az akksi? 4 év felett, ajándék minden nap! (akksi)

Nekem 2x volt töltés gondom.

1x generátor csapágy. Csúnya hangja is volt! Aztán széttört 1-2 csapágygolyó.

A forgórész össze-vissza mozgott, nem érintkezett a szénkefe.

Nem volt gerjesztés, nem volt töltés.

2x rá 2 hónapra, a diódasor...

Ez a tipikus. Ez szokott elromlani.

Nagyon köszönjük mindkettőtöknek a segítséget, akkor ez irányban indulunk. Én is kérdeztem, hogy nem-e gyulladt ki neki esetleg egy chek-in, vagy más lámpa, de azt mondta, hogy nem.

Kérdés: mi köze a szervonak a töltéshez, generátorhoz? Vagy a rossz töltés miatt meghülyül a komplett elektronika és az okozza?

...és ha már generátor, akkor van-e valami megbízható mesteremberetek, aki nem lehúzza a polgárt, hanem korrekten elvégzi a feladatot. (Békáson lakik a srác, ott áll most a kocsi és már előre látom, hogy nekem kell elvontatni, úgyhogy jó lenne ha nem Záhonyban lenne a szakibácsi. De ha a generátor relatíve könnyen levehető, akkor inkább azt vállalnám be, mint a vontatást)

Elküldve
delphi klíma eltört külső belső levegő állító lapát csere javítás

http://www.opelforum.hu/index.php?s=&s...st&p=523738

by lecso

Sziasztok!

Ismerős Astrájában eltörött a belső levegő keringtetés csappantyúja. Kellene cikkszám, hogy rendeljünk másikat, mert a unixos kollega nem találta meg. Delphi típusú a fűtés.

Köszönet!

Balageaxe

Nézd csak!

Így is meg lehet csinálni,mert nem tudom,hogy árulják-e magában a lapátot!

Elküldve
A válasz sokkal egyszerübb. A kormány szervo elektromos.

Ha nincs tötlés, nincs áram, nincs szervo.

Értem. Kössz mégegyszer. Ha elakadunk, megint jövök kérdezni. :D

Elküldve

Igen, próbáltuk megragasztani, de nem sokáig bírta. Ezért szeretnénk most cserélni.

Nézd csak!

Így is meg lehet csinálni,mert nem tudom,hogy árulják-e magában a lapátot!

Elküldve

Sziasztok.

Nekem egy 2005/11. havi Opel Astra G-m (2006os modell) van, 1.6 Ecotech Twinport 76kw, 103 LE motorral.

Igazából, 3 hete vettem, így elég zöldfülű vagyok ezzel a géppel kapcsolatban.

Első dolog amit szeretnék kérdezni, hogy mai napon menet közben kigyulladt a kis sárga motorhiba visszajelző, s nem alszik el, folyamatosan világít ... ezt egyenlőre én a ruszki benzinnek teszem be, bár minden tankolásnál veszek hozzá spuri adalékanyagot, és nem veszek észre semmi teljesítmény csökkenést.

Második, hogy gyorsításnál egy olyan 2-2.500 as fordulatig van egy érdekes sípoló hang, egy ismerős szerint ez a modell már 2 csövön "szedi" a levegőt, alacsonyabb fordulaton egy vékonyabb, magasabb fordulaton egy vastagabb csövön. Nem tudom ez mennyire korrekt válasz ezzel kapcsolatban, ezért is írok ide is.

Végezetül, 1-be elindulásnál néha van (attól függ mekkora gázt adok) egy érdekes szinte huhogó hang, mintha valami nagyon finom dízel lenne. Nagyon szépen köszönöm előre is a válaszokat.

Üdv.

Elküldve
Szerintem mindegy, hogy Delfi, vagy Behr. A zsalu ua.

Dehogy mindegy.

Még csak nem is hasonlítanak. A Delphi rendszerű fűtésnek egy lapos csappantyúszerű valamije van, ennek szokott a tengelyvége (asszem) letörni, a Behr rendszerű fűtésnél meg a külső-belső levegő elosztásáért egy félgömbcikk-szerű elem szolgál, ennél ez az elgyengülésből adódó típushiba ismeretlen, ott max. a mozgató rudazat szokott szétakadni.

Elküldve

EGR kaland az én esetemben (z16xe 2000ből):

alapjárat nem volt (megállt helyette), és ha se gyorsítás, se lassítás módban próbáltam sebességet pontosan tartva menni, rángatott, mint a disznó.

EGR és folytószelepház tisztítása után megjavult.

Elküldve
Sziasztok.

Nekem egy 2005/11. havi Opel Astra G-m (2006os modell) van, 1.6 Ecotech Twinport 76kw, 103 LE motorral.

Igazából, 3 hete vettem, így elég zöldfülű vagyok ezzel a géppel kapcsolatban.

Első dolog amit szeretnék kérdezni, hogy mai napon menet közben kigyulladt a kis sárga motorhiba visszajelző, s nem alszik el, folyamatosan világít ... ezt egyenlőre én a ruszki benzinnek teszem be, bár minden tankolásnál veszek hozzá spuri adalékanyagot, és nem veszek észre semmi teljesítmény csökkenést.

Második, hogy gyorsításnál egy olyan 2-2.500 as fordulatig van egy érdekes sípoló hang, egy ismerős szerint ez a modell már 2 csövön "szedi" a levegőt, alacsonyabb fordulaton egy vékonyabb, magasabb fordulaton egy vastagabb csövön. Nem tudom ez mennyire korrekt válasz ezzel kapcsolatban, ezért is írok ide is.

Végezetül, 1-be elindulásnál néha van (attól függ mekkora gázt adok) egy érdekes szinte huhogó hang, mintha valami nagyon finom dízel lenne. Nagyon szépen köszönöm előre is a válaszokat.

Üdv.

Hibakódot villogtattál?

Elküldve
Nem még, bár megmondom őszintén, nem is tudom, hogyan kell csinálni... :$

Benyomod a féket és a gázt és gyújtást ráadod majd számolod a sárga lámpa villogásait. :D

Elküldve
Benyomod a féket és a gázt és gyújtást ráadod majd számolod a sárga lámpa villogásait. :D

És az eredmény, hogy hány villanás mit takar, levan valamerre irva mi mit takar ?

Elküldve

Sziasztok!

Ötleteket kérnék tőletek a következő problémára, az én hozzáértésem limitált:

Négy éves 1.4 Astra G-ről van szó (70k km). 110-120 felett autópályán elkezd rázni a kormány (a kasztnin is érezni), 140 körül már-már ijesztő.

Az egyenesfutás jó, alacsony sebességnél nem tapasztalok semmit.

Amit eddig tettem ezügyben:

- kerék kiegyensúlyozás (2X); hátsó kerekek előre, elsők hátra; gumik/felnik jónak tűnnek; kerékösszetartás ellenőrizve; gömbfejek szintén jónak tűnnek

Köszönettel

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.