Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Ez nem gyári, de már kíváncsian várom, hogy lesz-e változás. :lol:

Amint megcsináltam, megírom, hogy mit sikerült kihozni belőle.

Keresd meg azt a bizonyos piros-fehér szálat, és a rádió csatijában dugd be vele szembe a remote szálat.

Asszem egy kék, vagy talán egy kék-fehér. Így jónak kell lennie.

Link to comment
Megosztás:

Keresd meg azt a bizonyos piros-fehér szálat, és a rádió csatijában dugd be vele szembe a remote szálat.

Asszem egy kék, vagy talán egy kék-fehér. Így jónak kell lennie.

Mc-elek, szopcsi13: mindkettőtöknek köszönöm a segítséget, nagyjából jó lett. Piros-fehér kábelt nem láttam az iso csatlakozónál sem, de nem volt rá szükség. Amikor bekötöttük, a remote-hoz tartozó kábel nem lett összedugva (az a kék), és azon megy az antennához a feszültség. Arról volt egy elágazás egy csupasz vezetékkel, amin rajta volt a Remote felirat, ez zavart meg, gondoltam úgy sincs rá szükség. :lol:

Most már sokkal jobb lett a vétel (bár szüleim yarisában sokkal erősebb, de az gondolom modernebb konstrukció), a célnak megfelel. Amúgy a kijelzőn továbbra sincs semmi változás, az valószínűleg csak a gyári egységgel működik.

Link to comment
Megosztás:

Ez érdekes, mert a yarisban legendásan pocsék a gyári fej! Érzékenységre egy nagy 0. Hangminőség sem vmi nagy durranás. Az opeles gyári blau 1000 szer jobb. Egy utólagos twin tuneres toronto 410 bt haver G astrájában úgy leszólja a yarist mind vételi érzékenységben mindpedig minőségben.

Link to comment
Megosztás:

Nem a hang minőségre gondolok, hanem a rádió vétel erősségére (mondjuk ez függ a fejegységtől is, de úgy hallottam, hogy a Pioneer nem rossz, és sajnos fontos szempont volt az ár is a beszerzéskor...). Elég sokat használtam a yarist (1. és 2. generációst is), és bár az első szériás valóban nem volt nagy durranás (főleg kazettás egységgel), de a 2. generáció szerintem odaveri azt, ami jelenleg a kocsimban van. Ez mondjuk az én problémám. De nem is értek hozzá, nem is annyira izgat ez a hifi téma, az én botfülemnek jó ez is. :lol:

Egyszerűen csak jó néha egy kis rádió hallgatás, egy kis élő műsor, ezért volt bosszantó a nagyon gyenge rádió vétel.

Link to comment
Megosztás:

Nem a hang minőségre gondolok, hanem a rádió vétel erősségére (mondjuk ez függ a fejegységtől is, de úgy hallottam, hogy a Pioneer nem rossz, és sajnos fontos szempont volt az ár is a beszerzéskor...). Elég sokat használtam a yarist (1. és 2. generációst is), és bár az első szériás valóban nem volt nagy durranás (főleg kazettás egységgel), de a 2. generáció szerintem odaveri azt, ami jelenleg a kocsimban van. Ez mondjuk az én problémám. De nem is értek hozzá, nem is annyira izgat ez a hifi téma, az én botfülemnek jó ez is. :lol:

Egyszerűen csak jó néha egy kis rádió hallgatás, egy kis élő műsor, ezért volt bosszantó a nagyon gyenge rádió vétel.

A fentebb említett toronto 410 bt az egy elég felső katergóriás fejegység, de azért az én KD G632 es JVC is kifogástalan számomra. Én az első generációs yarisra gondoltam. 2. generációsban még nem ültem. Én mikor vettem a JVC-t akkor még F es astrám volt abba is nagyon jó volt most átkerült ebbe. Nekem ilyen cuccokba mindíg az ár másodlagos volt, inkább gyűjtöttem rá minthogy megvegyek vmi olcsót, aminek utána nem tok örülni mert utána csak a szívás van vele.

U.I: De szerintem a kedélyek felborzolása előtt ha további hasonló téma van akkor a HIFI-s be témázzuk mert még vmi ránk nyomja az off topikot :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

tanacsot szeretnek kerni (bar nem tudom,jo helyre irok-e).

Opel Astra G, 2006.

A jobboldali index bekapcsolasakor a 22-es biztositek kieg (fedelzeti szamitogep, belso vilagitas,) index relek rendben, lampak rendben,

valahol a jobboldali index aramkoreben van zarlat.

Es, ez eppen most derult ki: jobb hatso index nem eg, amikor zarjuk az ajtokat , akkor felvillannak az indexek, de a jobb hatso indexlampa nem villan fel.

Mit erdemes szetkapni es megnezni a multimeterrel?

A radiot mar kiszereltuk, nem okoz gondot, belso es muszerfal vilagitasok nem okoznak gondot, ugyan ezek is azon a biztositekvonalon vannak.

Ha valakinek otlete, tanacsa van, megkoszonnem!

kata

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

tanacsot szeretnek kerni (bar nem tudom,jo helyre irok-e).

Opel Astra G, 2006.

A jobboldali index bekapcsolasakor a 22-es biztositek kieg (fedelzeti szamitogep, belso vilagitas,) index relek rendben, lampak rendben,

valahol a jobboldali index aramkoreben van zarlat.

Es, ez eppen most derult ki: jobb hatso index nem eg, amikor zarjuk az ajtokat , akkor felvillannak az indexek, de a jobb hatso indexlampa nem villan fel.

Mit erdemes szetkapni es megnezni a multimeterrel?

A radiot mar kiszereltuk, nem okoz gondot, belso es muszerfal vilagitasok nem okoznak gondot, ugyan ezek is azon a biztositekvonalon vannak.

Ha valakinek otlete, tanacsa van, megkoszonnem!

kata

Hátsó lámpát nézted(+izzó)?

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok, van egy kis nagy problémám. A szokásos fordulatszám ingadozás 1000-3000 rpm között, és már kipróbáltam mindenfélét: AGR ledugózása, csillapodott az inga de megmarad, kartertisztítás, jókis trutymó jött ki, inga megmarad, alapjárati léptető, inga marad, na most valakinek a lambda szonda volt az error, hát akkor kiszedés hátha kokszos, eltömődtek azok a kis nyilások. Igen be volt gyógyulva a helyére le kellett vennem az egész kipufogó csonkot a blokkról mert amúgy nem lehet szerszámmal nyomatékot kifejteni annyi hely sincs. Le is jött nemkis operálással, lambda szonda kivesz, megtörölget, nem volt eltömődve. Visszaraktam az egész hóbelebancot, motor beindít, 1 percet járt és fehér füst, égett szag a lambda szonda környékéről. Na itt befostam hogy rottyra vágtam valamit, szóval lehetséges hogy besült a szonda, vagy csak nem eléggé húztam rá vagy esetleg talán a WD40 égett le a csonkról mert azért megkínáltam rendesen hogy megadja magát a menet. Most nem merem beindítani mert nem akarok nagyobb bajt a motornak. Szerintetek mi volt a fehér füstölés. A motor hibakód jelenleg 10 4 10 10. Ezt villogtatja. Az AGR ledugózva továbbra is.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok, van egy kis nagy problémám. A szokásos fordulatszám ingadozás 1000-3000 rpm között, és már kipróbáltam mindenfélét: AGR ledugózása, csillapodott az inga de megmarad, kartertisztítás, jókis trutymó jött ki, inga megmarad, alapjárati léptető, inga marad, na most valakinek a lambda szonda volt az error, hát akkor kiszedés hátha kokszos, eltömődtek azok a kis nyilások. Igen be volt gyógyulva a helyére le kellett vennem az egész kipufogó csonkot a blokkról mert amúgy nem lehet szerszámmal nyomatékot kifejteni annyi hely sincs. Le is jött nemkis operálással, lambda szonda kivesz, megtörölget, nem volt eltömődve. Visszaraktam az egész hóbelebancot, motor beindít, 1 percet járt és fehér füst, égett szag a lambda szonda környékéről. Na itt befostam hogy rottyra vágtam valamit, szóval lehetséges hogy besült a szonda, vagy csak nem eléggé húztam rá vagy esetleg talán a WD40 égett le a csonkról mert azért megkínáltam rendesen hogy megadja magát a menet. Most nem merem beindítani mert nem akarok nagyobb bajt a motornak. Szerintetek mi volt a fehér füstölés. A motor hibakód jelenleg 10 4 10 10. Ezt villogtatja. Az AGR ledugózva továbbra is.

Szia P0400=Kipufogógáz-visszavezetés funkció-rendellenesség ,azért adja ezt a hibát mert lezártad az AGR-t

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismét problémám akadt. :D

Valószínűleg a belső levegő csappantyúja törhetett el, mert gyújtáson állandó zúgó hangot hallok a kesztyűtartó alól. Mivel én ezt a csudát sosem használtam, egyenlőre nem szeretnék beruházni rá.

Nem tudom, hogy hogyan férek hozzá. De szerintetek megjárja egy olyan megoldás, hogy a kis villanymotorról lehúzom valahogy a vezetéket?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismét problémám akadt. :D

Valószínűleg a belső levegő csappantyúja törhetett el, mert gyújtáson állandó zúgó hangot hallok a kesztyűtartó alól. Mivel én ezt a csudát sosem használtam, egyenlőre nem szeretnék beruházni rá.

Nem tudom, hogy hogyan férek hozzá. De szerintetek megjárja egy olyan megoldás, hogy a kis villanymotorról lehúzom valahogy a vezetéket?

Én is így "használtam" egy ideig.

Link to comment
Megosztás:

:D :P :P

Tisztelt Fórum,

szopok a vízhőmérséklettel.

Szeretett autóm eredeti termosztátjával nem érte el a 80 fokot, néha a 70-et sem.

Tettem bele egy utángyártott termosztátot: az nem nyitott ki, forralta a vizet, visszavittem.

Tettem bele egy másik utángyártottat: azzal a vízhőfok jó volt (96 fok környékén), viszont kurvakemény volt vele a termosztátházra rámenő vastag vízcső, a beöntősapkánál ki is tolt némi vizet.

Gondoltam belepróbálok egy gyári bontottat: az meleg időben szépen felment 90 fokig, ott tartotta. Majd most, hűvösebb napokon nem éri el a 80-at...

Vettem bele egy új gyárit (mellesleg 2004-es gyártás van beleütve), és AZZAL SEM MEGY 70 fok fölé sem.... :D Tehát a bontottal jobb volt, mint az új gyárival.

Nem tudom, hogy a termosztátom szar-e, vagy a vízhőfok jeladóm.

Valakinek tapasztalata?

Tudja valaki, hogy a műszerfalon megjelenő vízhőfok melyik hőmérőnek az eredménye? Annak, amelyik a termosztát alatt van? (Van egyáltalán másik...?)

Köszönöm

Astra G, 2000, Z16XE

Link to comment
Megosztás:

:D :P :P

Tisztelt Fórum,

szopok a vízhőmérséklettel.

Szeretett autóm eredeti termosztátjával nem érte el a 80 fokot, néha a 70-et sem.....

Hali!

Első körben hogy melyik hőmérsékletet látod a műszerfalon. Mivel ez már Z-s motor és 2000 kiadás ezért ott úgy épül fel az érzékelés, hogy már csak egy jeladó van ami a termonál van. Ez adja a hűtés vezérlőnek a jelet onnan meg megkapja az ECU is. Régebben az említett hűtés vezérlőnek saját érzékelője volt. Ez viszont elmaradt a Z-s motor megjelenésével. Később elhagyták a hűtés vezérlőt is dehát ez már más kérdés. További kérdésedre válasz: ha nem megy fel a gyárival 80 fok fölé ott mindenképpen rossz a temosztát, vagy pedig nem ott nyit ahol kéne tehát nem 92 foknál. Ezekben a "hidegekben" egy normálisan működő termosztát még bekapcsolt fűtés mellet is simán 80 fok fölött kell hogy legyen kb 4-5 km megtétele után. Hosszú utaknál meg kb 88 fokra kell még menő fűtésnél is beállnia. Ez a mostani hideg nulla, mi lesz akkor -10 fokba amikor a fűtés is sokkal több hőt rabol le a motorról. Ami még fontos hogy ezekből a termosztátokból 2-3 féle van. A Z-s motorokhoz meg az X-es ekhez látszatra ugyanaz a forma csak a belső kialakítás más. Ha az amit vettél nem Z-s hanem X-es motorokhoz készült akkor simán lehet nem megfelelő működés. De ezt simán tudod ellenőrizni úgy hogy hidegen elindított motornál a kilépő vízcső, ami a termosztátot köti össze a hűtővel megfogod és ha egyből elkezd melegedni akkor az a termo bizony nem zár el.

Link to comment
Megosztás:

Gondolkoztam melyik topikba írjak, de hátha itt jó helyen lesz. A problémám, hogy a fényszórók műanyag része nagyon matt. Házilag orvosolható-e ez a probléma, ha igen hogyan? Nézegettem a neten és kb. 5.000,- ft-ért vállalnák a fényszórók polírozását /db. Nem tudom, hogy megéri-e, mert egy kicsivel megpótolva már új fényszórót is lehet venni. Tehát a kérdésem, hogy javítható-e ez házilag?

Válaszotokat köszi!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.