Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

ha a biztosíték rossz kulcsal sem nyílik ki az ajtó?

Nem akarok hülyeséget írni, de úgy emlékszem a kapcsolási rajzról, hogy több biztosíték van aminek köze van hozzá, így egy próbát megér átnézni őket. A zármotoroknak közösítve van a vezetékei, így ha azok megkapják az áramot akkor elvileg kulcsra működik az elektronika nélkül is. De így hogy nincs előttem se a kapcsolási rajz se az autó csak találgatok.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mostanában tapasztalom hidegindításkor a következőket (Z14XEP): tolatással állok ki a parkolóhelyemről, a kapuig elmegyek (kb. 20 méter), kapu felmegy, eddig minden OK. Majd mikor indulok tovább, a kocsi valami hihetetlen lomhán indul, mintha 10 LE lenne benne kb. Ezt csinálja amíg kettesbe nem váltok, vagy kicsit feljebb (kb. 2500) nem megy a fordulat. Ezek után minden OK.

Bár LPG-s a kocsi, de szerintem nem ez a gondja, ezen az eseten kívül hibátlanul megy mind gázzal, mind benzinnel.

Van ötletetek?

Köszi,

Zoli

Erre van valakinek ötlete?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem is volt gázos autóm, de nem Opel.

Amikor hidegen "nem megy" (kb évente) reduktorban a membránt kellett cserélni.

A tied mikor volt cserélve?

Komputeres autókban, a beállítások megváltoznak. Sokat mész gázzal, az ECU gyűjti az adatokat.

Mindent a gázhoz állít.

Próbáld meg kinullázni. Régebbi típusoknál, este leveszed az akku saruját, reggelre nullázott.

Próba cseresznye. :lol:

Hidegen benzinnel nem megy, de csak nagy ritkán. Gázon 100%-os a kocsi. Membrán sosem volt cserélve.

ECU-t hogyan nullázzam?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Rég voltam itt...:-) Meg vagyok lőve. Lassan alig tudom kinyitni a motorháztetőt, a nyitó kallantyúja lötyög, és játszanom kell vele. Lehet ezen állítani? Hol? Bowdenes? Mit kell megbontanom hogy lássam? Vagy egyáltalán hogy működik ez az egész? Előre is köszönöm mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Pont ezt írtam. Hidegen benzinnel nem megy. AZ ECU "átállt" gáz értékekre. Azért nem megy benzinnel.

Nem üzem melegen gázzal sem akar menni. A membrán felpuhult. Csere! A reduktor használatakor hőt von el a rendszertől. A cseppfolyós gáz, halmazállapot változása, hűt! (hűtő, klíma) Vagyis, ha még hideg a víz, és a membrán nyúlott, ledermed, és elzárja a gáz útját. Viszont ha meleg, akkor nem sokat lehet észrevenni.

Membrán csere!

Ha nem felejt az ECU, akkor több száz kilómétert kell megtenni, hogy az értékekhez beálljon.

2 ECU van az újabb gázosoknál. A landirenzonál az LPG ECU-t a benzines alapján lövik be, de visszafele nem hat egymásra, ha benzinnel megy akkor a benzines vezérli, és nem számolja az LPG-s értékből. Úgymond független egymástól...

Membrán meg rengeteget elmegy, azt mondták, hogy akár több mint 150e km-t is. Van kollégám, akinek már 125e van a rendszerében, s még nem nyúltak a reduktorjához.

Link to comment
Megosztás:

2 ECU van az újabb gázosoknál. A landirenzonál az LPG ECU-t a benzines alapján lövik be, de visszafele nem hat egymásra, ha benzinnel megy akkor a benzines vezérli, és nem számolja az LPG-s értékből. Úgymond független egymástól...

Membrán meg rengeteget elmegy, azt mondták, hogy akár több mint 150e km-t is. Van kollégám, akinek már 125e van a rendszerében, s még nem nyúltak a reduktorjához.

azért erről a 2 ecu össze vesz arról uhuhu tudna mesélni :lol:

Link to comment
Megosztás:

A jobb hátsó kerék a kocsin néha ,ötletszerűen leenged 1,9-ig,akkor

azt hova vigyem?Az óráshoz vagy inkább cipészhez?? :lol:

Attól függ. Ha tényleg csak 1.9-ig enged akkor óráshoz, ha jobban akkor már nagy a baj, csak a cipész tud segíteni. Én esetleg még a hentesnek is megmutatnám magam, hátha nem látott még ekkora marhát. :lol: (nem ám megsértődni, vicceltem)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.