Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Lehet, h kezdi elengedni a forrasztás az elemtartó keretet, ami a NYÁK-ra van rögzitve, nekem is mindkét kulccsal ez a helyzet... Egy ügyes kezű műszerész öt perc alatt megoldhatja, ha van hegyes végű Wellere.

Látom, megválaszolva... :)

Elküldve
Köszönöm az infót!

Kipróbáltam mind a 2 dolgot amit írtál.

1. ha jól értelmezem, akkor gyújtáson mind a két póluson +12,5V-nak kellene lenni, és beindítás után az egyik pólus negatívvá válik, ekkor nyitna a szelep. Nálam gyújtás ráadás után az egyik pólus +12V, a másik 0V. és beindítás után is így marad, és fel sem cserélődik.

2. Levettem, akkuról adtam áramot neki, s lőn csoda kattan, és még a levegőt is átengedi.

Tegnap még kipróbáltam valamit. Mivel a két pólus között mérhető 12V, de a szelep nem működik, rákötöttem egy műszerfalizzót. És nem hajlandó világítani, a feszültség 0V-ra esik terhelés alatt. Én kontakt hibára gondolok. Ha jól néztem ez közvetlenül az ECU-ra megy? Mert akkor csak annak a csatlakozójánál lehet, vagy magában az ECU-ban?

Elküldve

IDÉZET(xenof @ 2011-07-30 - 20:51)

Sziasztok!

Lenne egy 5 éves Astra G Combim z14xep 120e km-rel, amit 4 hónapja vettem (kereskedőtől) "sérülésmentesen" . Ezzel még túl sok baj nem lenne,de egy tank alatt (1 hónap) elfogyasztott 2-3 dl hűtővizet. Csöpögés, folyás, fagyálló maradék nem látszik se hidegen, se melegen, se járó motornál. Olajban nincs fehér trutymák (pici koksz lerakódás), a tartály nem bugyog emelt fordulaton sem. Szerintem nem a kilométerhez lesz köze, mert 700 km alatt kb 0,5 dl fogyott.

Néhány gumicsőnél látszik, hogy kezd megkopni (súrlódás), de bírja még. Illetve a hűtőborda tartó jobb pöcke le van törve (dróttal rögzítették).

Kérdésem az lenne, hogy szerintetek mit vagy hol kéne jobban megnéznem, mi lehet az oka a hűtővíz fogyásnak?

Hátha találkoztatok, vagy valaki már szívott ezzel a hibával.

Esetleg az első üléseknél a padlókárpit nem vizes a műszerfal alatt?

Sziasztok!

Végre az autóra is lett egy kis idő. Vezérmű csavarok ellenőrizve (4db lazább csavar). Köszönet az unszolásért.

Se kárpit se a csöveknél semmi nyom a vízfogyásnak. DE a karter gáz csőben ott a fehér trutyi sajna.

Esetleg valami ötlet a további gyors ellenőrzésre?

Köszönettel: Xenof

Elküldve
Esetleg valami ötlet a további gyors ellenőrzésre?

Köszönettel: Xenof

Ha több nem fogy,nem változik a víz szintje ,akkor lehet nincs is semmi probléma.Nálam sem

mindig pont ott áll,függően attól milyen a hőfoka.

Esetleg még olyan lehet,hogy ott csepeg ahol egyből utána ráfolyik a kipuffra és

rögtön el is párolog!

Idézni úgy tudsz,hogy rákattintasz az "idézet"-re(akár többre is) és utána pedig a "hozzászólásra

az adott témában és akkor az összes bejelölt idézetet felhozza! :)

Elküldve
Ha több nem fogy,nem változik a víz szintje ,akkor lehet nincs is semmi probléma.Nálam sem

mindig pont ott áll,függően attól milyen a hőfoka.

Esetleg még olyan lehet,hogy ott csepeg ahol egyből utána ráfolyik a kipuffra és

rögtön el is párolog!

Idézni úgy tudsz,hogy rákattintasz az "idézet"-re(akár többre is) és utána pedig a "hozzászólásra

az adott témában és akkor az összes bejelölt idézetet felhozza! :)

Köszi.

Elküldve
Köszi.

Nem tudom olvastad e a folyásodra adott írásomat, ezért leírom megint:

"Nekem az a cső volt eltörve, amelyik a homlokfalon becsatlakozik a fűtőtestre. Egy girbe-gurba cső, ami pont a kipufogó csonk vonalában van. Azért nem vettem észre én sem mert, hidegen nincs akkora nyomás alatt, viszont melegen igen és pont a kipufogócsőre cseppent, és ezért nem láttam a kocsi alatt foltot.".

Az ára olyan 8-10 000 Huf+beszerelés, ha jól emlékszem. A becsatlakozó vége, ami a fűtőtestre megy, rápattintós, tehát nem bilincses.

Elküldve
amit lecseréltél az a központi zár vezérlő, ha nem ez a ludas, akkor valamelyik zár zárlatos lehet más nem szól bele ebbe a körbe

én a sofőroldalival kezdenék csere egy próba erejéig és így tovább

Köszi, holnap megnézem. Amikor a tanksapkáét és a 2 hátsó ajtóét kötöttem ki, akkor is rossz volt, szóval már csak 3 lehet a hibás (sofőr, anyós, csomagtartó). Köszi a tippet! Érdemes ezekből bontottat venni, vagy inkább újat?

Elküldve
Nem tudom olvastad e a folyásodra adott írásomat, ezért leírom megint:

"Nekem az a cső volt eltörve, amelyik a homlokfalon becsatlakozik a fűtőtestre. Egy girbe-gurba cső, ami pont a kipufogó csonk vonalában van. Azért nem vettem észre én sem mert, hidegen nincs akkora nyomás alatt, viszont melegen igen és pont a kipufogócsőre cseppent, és ezért nem láttam a kocsi alatt foltot.".

Az ára olyan 8-10 000 Huf+beszerelés, ha jól emlékszem. A becsatlakozó vége, ami a fűtőtestre megy, rápattintós, tehát nem bilincses.

Köszönöm, hogy újra leírtad, de sajna hibátlannak tűnik.

Addig is odafigyelek a fogyásra. Ha több fogyna visszatérek a problémához.

Mindenkinek köszönöm az ötleteket.

Üdvözlettel:

Xenof

Elküldve

Vezérműtengely csavarokat megint megnéztem, hogy nem-e lazultak fel, de egyiken sem tudtam húzni (8Nm), szóval ha egyszer valaki ránéz, valószínű felesleges még1x. :)

A két kartelgázcső elégé rossz állapotban van, a vékony ki van repedezve, de nem ereszt még, a vastag meg ahogy elhajtottam onnét 1-2 helyen olaj buggyant ki, nem látszik, de van rajt pár hajszálrepedés. 3.5 évesen elöregszik, ez kész nevetséges...

Elküldve

Hali!

A jobb első ajtó központi zárján van egy 10 tűs csatlakozó, amiből csak 8 tű él (2 süllyesztett). Annak valaki tudja a lábkiosztását, hogy melyik láb hova megy?

Elküldve

Sziasztok.

A haver lambda szondát cserélt, remélve, hogy csökken a fogyasztása a kocsinak. Kérdésem az lenne, mivel a katalizátor ki lett szerelve az autójából, befolyásolja-e az a lambda szonda működését, s ha igen, mivel?

Elküldve
Sziasztok.

A haver lambda szondát cserélt, remélve, hogy csökken a fogyasztása a kocsinak. Kérdésem az lenne, mivel a katalizátor ki lett szerelve az autójából, befolyásolja-e az a lambda szonda működését, s ha igen, mivel?

Nekem is ki van szedve a katalizátor, és a hátsó szonda (nem biztos, hogy pont azóta) nem áll 0.75V-on, hanem ugrál le föl, mint az első (az első jól működik mielőtt azt mondanátok, hogy azért ugrál mert rossz az első szonda)

Nem tudom, hogy ez egy hiba-e vagy a katalizátor miatt-e, csak a tapasztalat megosztás volt a célom mivel nem vagyok szakember.

(az első szonda mérési eredményeit ezáltal a keverék képzést nálam nem befolyásolta, így is megeszi a 11-et :) )

Elküldve
Nekem is ki van szedve a katalizátor, és a hátsó szonda (nem biztos, hogy pont azóta) nem áll 0.75V-on, hanem ugrál le föl, mint az első (az első jól működik mielőtt azt mondanátok, hogy azért ugrál mert rossz az első szonda)

Nem tudom, hogy ez egy hiba-e vagy a katalizátor miatt-e, csak a tapasztalat megosztás volt a célom mivel nem vagyok szakember.

(az első szonda mérési eredményeit ezáltal a keverék képzést nálam nem befolyásolta, így is megeszi a 11-et :) )

És katalizátor nélkül milyen az élet? (Fogyasztásod legalábbis nem valami baráti.)

Simán betoldottatok egy csövet, vagy csak kiheréltétek a katalizátorból a kerámiát? Rángatás, sárgalámpa, ilyesmi?

Csak azért firtatom, mert valószínű az én katalizátorom is haldoklik, folyamatos a 0420-as hibakód, és időnként hektikus az alapjáratom, leállításkor az alapjárati léptetőmotor hosszasan kerreg, keresi a helyét, pedig nincs elkoszolódva (bár valószínű, ez nem függ direkt össze a katalizátorral, csak ez is kezdi megunni az életét).

Ha végképp elszakad a katalizátornál a cérna, novemberig nem nagyon lesz "kedvem" csereberélni, és addig is kéne járni valahogy.

Elküldve
Sziasztok!

Szeretném kicserélni a kormánylégzsákomat dudagomb szakadás miatt! A Vauxhall Astra légzsák belemegy? Ez: Légzsák

Ha bele megy akkor az opel jelet át lehet rakni? Ilyen kormányra való Opel jelet lehet külön is kapni?

Valahol láttam csak magát a kormánylégzsák "fedő" kárpitot légzsák nélkül, azt lehet külön cserélni??

Köszi

Tudok jobbat! Van egy cég, (az enyém) ahol találtak egy jó megoldást. Csak a dudarészt javítjuk, egy általunk kitalált és legyártott betéttel. Az nem puposodik, nem szakad! 20perc alatt kész, megvárható, nem is drága. varrga.hu :)

Elküldve
Nekem is ki van szedve a katalizátor, és a hátsó szonda (nem biztos, hogy pont azóta) nem áll 0.75V-on, hanem ugrál le föl, mint az első (az első jól működik mielőtt azt mondanátok, hogy azért ugrál mert rossz az első szonda)

Nem tudom, hogy ez egy hiba-e vagy a katalizátor miatt-e, csak a tapasztalat megosztás volt a célom mivel nem vagyok szakember.

(az első szonda mérési eredményeit ezáltal a keverék képzést nálam nem befolyásolta, így is megeszi a 11-et :D )

Hangban mennyit dob, ha dob az ha nincs katalizátor, illetve középdob, illetve hangon kivül mi változik a működésben? jelenleg csak egy végem van, de szeretném kicsit hangosítani a kipufogó hangot, hagy keljen fel az egész utca ha hazaérek este. :)

Elküldve
Tudok jobbat! Van egy cég, (az enyém) ahol találtak egy jó megoldást. Csak a dudarészt javítjuk, egy általunk kitalált és legyártott betéttel. Az nem puposodik, nem szakad! 20perc alatt kész, megvárható, nem is drága. varrga.hu :)

Nekem is te csináltad meg, azóta is patent!

Elküldve

Sziasztok!

Tudja valaki, hogy kell leszedni G Astránál a küszöbvédő műanyag burkolatot. Úgy szeretném levenni hogy utána rendesen vissza is lehessen

tenni. Kell hozzá valami patent, ilyesmi ami egyszer használatos és a levételkor "kötelezően" megsérül és venni kell hozzá mielőtt nekilátok?

Köszi minden infót!

Elküldve

Üdv Mindenkinek!

Több kérdésem is lenne. Az első csöpög a motor váltófelöli oldalán az olaj, minden reggel kb 30-40mm átmérőjű folt van alatta. A nívó pálcán nem veszem észre, hogy fogyna az olaj. kb 3 hónapja van ez a jelenség, szerelő azt mondta, hogy addig ne foglalkozzam vele míg nem folyik jobban, mert nagy meló a főtengely szimeringet cserélni, mert ahogy nézte szerinte az a ludas. A kérdésem az lenne, mennyire reszkessek egy hosszabb út alatt 100-150km, hogy a szimeringem megadja magát és az autópályán vagy egy távoli városban elfolyik az olajam, már ha ez lehetséges?

A második...Mikor leállítom a motort, olyan mintha vissza felé fordulna még egy negyed fordulatot, ezt még más Astrán még nem tapasztlatam(Z14XE), azóta van mióta klímát raktak bele és szoftvert frissítettek rajta Ez előfordult másnál is?.(gyári bontott) Ami ezzel kapcsolatban felmerült, míg nem volt benne klíma két elektromos ventilátor volt a hűtőn, egy előtte egy utána, most csak a motor felöli van benne, és nagy melegben(mostanában)mikor parkolok vele vagy állok a dugóba felmegy a hőfok egész 95-98 fokra. Nem lehet, hogy szükség lenne még arra kisebb ventire is?

Elküldve
Sziasztok!

Tudja valaki, hogy kell leszedni G Astránál a küszöbvédő műanyag burkolatot. Úgy szeretném levenni hogy utána rendesen vissza is lehessen

tenni. Kell hozzá valami patent, ilyesmi ami egyszer használatos és a levételkor "kötelezően" megsérül és venni kell hozzá mielőtt nekilátok?

Köszi minden infót!

Sajnos nem tudom hogyan kell levenni, de patent ügyben (ha szükség lesz rá) tudok segíteni!

Elküldve

Üdv mindenkinek!

A következő a problémám, a hátsó féklámpa folyamatosan ég míg sem fékezéskor,sem máskor nem reagál(csak világít és kész)megnéztem a bizosítékokat, semmi eltérőt nem láttam.....van valakinek valami ötlete?az első lámpákkal minden rendben (még érdekesség h eddig a bal oldali helyzetjelzőm nem égett, mióta fennáll ez a probléma azóta a másik oldali nem ég de jó benne az izzó)!! köszi előre is

Elküldve
Üdv mindenkinek!

A következő a problémám, a hátsó féklámpa folyamatosan ég míg sem fékezéskor,sem máskor nem reagál(csak világít és kész)megnéztem a bizosítékokat, semmi eltérőt nem láttam.....van valakinek valami ötlete?az első lámpákkal minden rendben (még érdekesség h eddig a bal oldali helyzetjelzőm nem égett, mióta fennáll ez a probléma azóta a másik oldali nem ég de jó benne az izzó)!! köszi előre is

Nem kell beírni ennyi helyre! :) :D

Elküldve
Üdv mindenkinek!

A következő a problémám, a hátsó féklámpa folyamatosan ég míg sem fékezéskor,sem máskor nem reagál(csak világít és kész)megnéztem a bizosítékokat, semmi eltérőt nem láttam.....van valakinek valami ötlete?az első lámpákkal minden rendben (még érdekesség h eddig a bal oldali helyzetjelzőm nem égett, mióta fennáll ez a probléma azóta a másik oldali nem ég de jó benne az izzó)!! köszi előre is

Szerintem valahol "letestel", azért világít folyamatosan.

Elküldve
Tudok jobbat! Van egy cég, (az enyém) ahol találtak egy jó megoldást. Csak a dudarészt javítjuk, egy általunk kitalált és legyártott betéttel. Az nem puposodik, nem szakad! 20perc alatt kész, megvárható, nem is drága. varrga.hu :D

"nem is drága" :) Hát ez nézőpont kérdése.

Elküldve
Üdv mindenkinek!

A következő a problémám, a hátsó féklámpa folyamatosan ég míg sem fékezéskor,sem máskor nem reagál(csak világít és kész)megnéztem a bizosítékokat, semmi eltérőt nem láttam.....van valakinek valami ötlete?az első lámpákkal minden rendben (még érdekesség h eddig a bal oldali helyzetjelzőm nem égett, mióta fennáll ez a probléma azóta a másik oldali nem ég de jó benne az izzó)!! köszi előre is

Nem volt volt mostanában leszedve a fékpedálod? Lehet csak a kapcsoló van beragadva. Először nézd meg azt. Vagy valami zárlat.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.