uhuhu Elküldve Augusztus4, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus4, 2011 áááááááááááááááááááááááááááá nem érted... Mekkelek nekem írta hogy gonosz vagyok, csak a te hozzászólásod után ami azt takarja hogy neked írta pedig nem is :D remélem érted mostmáááá :D :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gonczgabi Elküldve Augusztus4, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus4, 2011 :) bameg :D nem neki szolt :D Na akkor jólvan :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Augusztus4, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus4, 2011 mert idézni luxus :) :D f @szán szét offoltunk mindent :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gonczgabi Elküldve Augusztus4, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus4, 2011 Na akkor jólvan :) itt már leesett Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Augusztus5, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus5, 2011 Csak kíváncsiság képpen tudja valaki megközelítőleg mennyi egy generál Z14xe-re? Illetve ha blokkhoz nem kell nyúlni, csak hengerfejet javítani az kb mennyi zseton? közeledik a 200.000 km és ebből 120.000 tiszta etannollal :) szóval lehet hogy lassan el kell kezdenem spórolni :D Nálam, tavaly februárban így festett a dolog: - Hengerfúrás (Mahle dugattyúk (78,06)) - Főtengelycsapágyak, hajtókarcsapágyak, felszabályzással - Főtengely bordáskerék - Komplett HF felújítás - Injektor tisztítás - Kuplungtárcsa (Sachs) - Kuplung munkahenger (csapágy+szimering) - Vezérlés (gyári) - Vízpumpa (SKF) - Váltóolaj, fagyálló (gyári) - Szimeringek, tömítések, szűrők (levegő, olaj, benzin), gyertyák - Olaj A gépmunka részletesebben: előmosás: 1.500 fúrás, hónolás: 13.000 fűzés: 13.000 HF síkmarás: 3.000 HF fészekmarás, szelepkösz., hézagolva: 24.000 4 db Mahle dugattyú: 82.000 Szelepszár szimering: 2.320 Vez. teng. szimering: 1.428 Hajtókarcsapágy: 3.040 Főtengelycsapágy: 9.084 A full gépmunka együtt: 152.372 Ft A teljes felújítás 385.000 Ft munkadíjjal együtt. Nem olcsó, kétségtelen. Gondolkodtam én is bontott motorban, de biztos előéletűt nem találtam akkoriban, csak úgy belepattintani egy ismeretlen motort meg lutrinak tűnt - mittudomén hogy hajtották, ugyanoda lyukadhatok ki vele, mint az én régi motorommal... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gonczgabi Elküldve Augusztus5, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus5, 2011 Nálam, tavaly februárban így festett a dolog: - Hengerfúrás (Mahle dugattyúk (78,06)) - Főtengelycsapágyak, hajtókarcsapágyak, felszabályzással - Főtengely bordáskerék - Komplett HF felújítás - Injektor tisztítás - Kuplungtárcsa (Sachs) - Kuplung munkahenger (csapágy+szimering) - Vezérlés (gyári) - Vízpumpa (SKF) - Váltóolaj, fagyálló (gyári) - Szimeringek, tömítések, szűrők (levegő, olaj, benzin), gyertyák - Olaj A gépmunka részletesebben: előmosás: 1.500 fúrás, hónolás: 13.000 fűzés: 13.000 HF síkmarás: 3.000 HF fészekmarás, szelepkösz., hézagolva: 24.000 4 db Mahle dugattyú: 82.000 Szelepszár szimering: 2.320 Vez. teng. szimering: 1.428 Hajtókarcsapágy: 3.040 Főtengelycsapágy: 9.084 A full gépmunka együtt: 152.372 Ft A teljes felújítás 385.000 Ft munkadíjjal együtt. Nem olcsó, kétségtelen. Gondolkodtam én is bontott motorban, de biztos előéletűt nem találtam akkoriban, csak úgy belepattintani egy ismeretlen motort meg lutrinak tűnt - mittudomén hogy hajtották, ugyanoda lyukadhatok ki vele, mint az én régi motorommal... Köszönöm szépen a részletezést. Bizony megvan a lutri a bontott motorral, vagy bejön vagy nem :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
repa Elküldve Augusztus5, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus5, 2011 Sziasztok, Olyan problémám van, hogy néha amikor próbálom elindítani az autót, pár másodpercre beindul, de egyből le is fullad. Ezt megismétli még 1-2 alkalommal, majd utána már nem is akar elindulni. Várok vele pár percet és utána újra normálisan beindul. Úgy tűnik, mintha nem kapna benzint vagy valami ilyesmi, bár nem értem pár perc elteltével mitől javul meg újra. Az tűnt fel, hogy mintha akkor jelentkezne ez a probléma, ha a napon van az autó sokáig, legalábbis most a nyári melegben volt ilyen problémám, amikor pedig hűvösebb volt nem jött elő. Van valami ötletetek, tapasztalatotok, hogy mi lehet a probléma? Köszi, Cs. Link to comment Megosztás: More sharing options...
falabu Elküldve Augusztus5, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus5, 2011 Sziasztok, vízhőfok jeladóm ellenállása melegen 220ohm, gyári érték elvileg 350körül, ekkore eltérés belefér vagy csere? Link to comment Megosztás: More sharing options...
here Elküldve Augusztus5, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus5, 2011 Sziasztok! A váltókaron lévő (csúszó) műanyag ami a hátramenethez kell, akad, nem csúszik jól. Hiába olajozom, zsírozom semmi. Ugyan úgy szorul. mit lehet ennek ártani ? Ebben valahol kellene egy rugónak lenni ami lefelé nyomja, az felül van a gomb alatt ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ASTRA G X16XEL Elküldve Augusztus6, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus6, 2011 Sziasztok orvosolva lett az akksim :) szélvédőragasztóval be lett kenve,mindkét pólus,azóta nem szivárog a sav. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Augusztus7, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus7, 2011 Sziasztok! Volt már valakinek vákuumproblémája ?(fékrásegitő) Magasabb fordulatszámon mintha nem termelődne elegendő vákuum (ezt kizárnám), vagy vhol átengedne a rendszer... Alapjáraton, v ehhez közeli fordszámon nincs probléma. Tempósabban hajtva viszont a fékpedál keményebb (kisebb a rásegités), ill. gyorsitásnál a szivósor vezérlése néha nem vált (szűkitett keresztmetszeten marad)... Mi oka lehet ennek? Bármilyen 5letet szivesen fogadok... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Augusztus7, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus7, 2011 Sziasztok! Volt már valakinek vákuumproblémája ?(fékrásegitő) Magasabb fordulatszámon mintha nem termelődne elegendő vákuum (ezt kizárnám), vagy vhol átengedne a rendszer... Alapjáraton, v ehhez közeli fordszámon nincs probléma. Tempósabban hajtva viszont a fékpedál keményebb (kisebb a rásegités), ill. gyorsitásnál a szivósor vezérlése néha nem vált (szűkitett keresztmetszeten marad)... Mi oka lehet ennek? Bármilyen 5letet szivesen fogadok... :) A szívósor váltásra azt érted amikor 3500 környékén meglódul az autó? Vagy van valami konkrétabb jele? Nekem egyébként gyanítható vákuum csöves probléma. Ez abban nyilvánul meg, hogy néha 1-2 nap után ha újra beülök az autóba akkor felkeményedett a pedál. Pedig több mint egy hétig is simán bírnia kéne állás közben. Szakszervizben azt mondták, amíg menet közben nem rendellenes addig ne foglalkozzak vele, fékem úgy is lesz, csak kemény. A vákuum csövet pedig aranyárban mérik. Állítólag. Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Augusztus7, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus7, 2011 Sziasztok! Volt már valakinek vákuumproblémája ?(fékrásegitő) Magasabb fordulatszámon mintha nem termelődne elegendő vákuum (ezt kizárnám), vagy vhol átengedne a rendszer... Alapjáraton, v ehhez közeli fordszámon nincs probléma. Tempósabban hajtva viszont a fékpedál keményebb (kisebb a rásegités), ill. gyorsitásnál a szivósor vezérlése néha nem vált (szűkitett keresztmetszeten marad)... Mi oka lehet ennek? Bármilyen 5letet szivesen fogadok... :) a tiéden nincs szívosor vezérlés.... ( hacsak nem a corsára gondolsz :D ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Augusztus7, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus7, 2011 A szívósor váltásra azt érted amikor 3500 környékén meglódul az autó? Vagy van valami konkrétabb jele? Nekem egyébként gyanítható vákuum csöves probléma. Ez abban nyilvánul meg, hogy néha 1-2 nap után ha újra beülök az autóba akkor felkeményedett a pedál. Pedig több mint egy hétig is simán bírnia kéne állás közben. Szakszervizben azt mondták, amíg menet közben nem rendellenes addig ne foglalkozzak vele, fékem úgy is lesz, csak kemény. A vákuum csövet pedig aranyárban mérik. Állítólag. Szerintem a Twinport szelepekre gondol(P-s motorok), de az nem 4300-as rpm-nél nyit ki? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Augusztus7, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus7, 2011 a tiéden nincs szívosor vezérlés.... ( hacsak nem a corsára gondolsz :) ) Szia UHUHU! A Z14XE motornál hogy működik a szelepek nyitása? Fordulat függő, hogy mikor nyit ki az összes szívó? Vagy mindig nyit az összes? Bizonyos fordulattól jobban nyitnak? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Augusztus7, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus7, 2011 Astra típushibák Emellett a gyári twinport láncos (Z10XEP, Z12XEP, Z14XEP) vízpumpákon van egy kicsi műanyag vízcsőcsonk, ami rendszeresen eltörik. Ez nem is volna baj, csak általában későn veszik észre és besül a motor. Érdemes kicserélni fémre, amg nem késő! Ez vajon mennyire jellemző? Itt a fórumon még nem hallottam ilyet, vagy csak elkerülte a figyelmemet... Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Augusztus7, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus7, 2011 Szia UHUHU! A Z14XE motornál hogy működik a szelepek nyitása? Fordulat függő, hogy mikor nyit ki az összes szívó? Vagy mindig nyit az összes? Bizonyos fordulattól jobban nyitnak? ott mindig nyit az összes.... sőt minden opel motornál nyit az összes Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Augusztus7, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus7, 2011 Astra típushibák Emellett a gyári twinport láncos (Z10XEP, Z12XEP, Z14XEP) vízpumpákon van egy kicsi műanyag vízcsőcsonk, ami rendszeresen eltörik. Ez nem is volna baj, csak általában későn veszik észre és besül a motor. Érdemes kicserélni fémre, amg nem késő! Ez vajon mennyire jellemző? Itt a fórumon még nem hallottam ilyet, vagy csak elkerülte a figyelmemet... mekkelek egy hete cseréte ki a müanyagot fémre, mielött baj lesz. sajnos ez astrabetegség Link to comment Megosztás: More sharing options...
Ernie Elküldve Augusztus7, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus7, 2011 mekkelek egy hete cseréte ki a müanyagot fémre, mielött baj lesz. sajnos ez astrabetegség Helló! És mennyiért vesztegetik azt a fém csövet? Csak, hogy tudjam, mire számítsak. Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Augusztus7, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus7, 2011 vagy 2-3 ezer forint. DE nem minden vizpumpába van müanyag... érdemes cserélni Link to comment Megosztás: More sharing options...
Ernie Elküldve Augusztus7, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus7, 2011 vagy 2-3 ezer forint. DE nem minden vizpumpába van müanyag... érdemes cserélni Köszi a gyors választ! Úgy láttam, éreztem, hogy műanyag. Fekete színe van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szopcsi13 Elküldve Augusztus7, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus7, 2011 vagy 2-3 ezer forint. DE nem minden vizpumpába van müanyag... érdemes cserélni Már csak azt szeretném tudni, honnan lehet ilyet szerezni? Cromax, Unix, vagy szerviz... Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Augusztus7, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus7, 2011 szerintem szerviz.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Augusztus7, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus7, 2011 mekkelek egy hete cseréte ki a müanyagot fémre, mielött baj lesz. sajnos ez astrabetegség neeem ,gyárilag fém volt benne...nem értem hogyan.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Augusztus7, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus7, 2011 Már csak azt szeretném tudni, honnan lehet ilyet szerezni? Cromax, Unix, vagy szerviz... És hol található pontosan? :) Mert én csak olvastam, de nem néztem az enyimet... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts