Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

lehet hogy nem tudod villogtatni ...

elvileg lehet ,valamelyiket lehet is valamelyiket nem ,hiába mindkettő obd2 csatis :)

Akkor lehet rábízom az elektromos szerelőre. Vagy hagyom úgy, ahogy van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy 5 éves Astra G Combim z14xep 120e km-rel, amit 4 hónapja vettem (kereskedőtől) "sérülésmentesen" . Ezzel még túl sok baj nem lenne,de egy tank alatt (1 hónap) elfogyasztott 2-3 dl hűtővizet. Csöpögés, folyás, fagyálló maradék nem látszik se hidegen, se melegen, se járó motornál. Olajban nincs fehér trutymák (pici koksz lerakódás), a tartály nem bugyog emelt fordulaton sem. Szerintem nem a kilométerhez lesz köze, mert 700 km alatt kb 0,5 dl fogyott.

Néhány gumicsőnél látszik, hogy kezd megkopni (súrlódás), de bírja még. Illetve a hűtőborda tartó jobb pöcke le van törve (dróttal rögzítették).

Kérdésem az lenne, hogy szerintetek mit vagy hol kéne jobban megnéznem, mi lehet az oka a hűtővíz fogyásnak?

Hátha találkoztatok, vagy valaki már szívott ezzel a hibával.

Tanácsotokat előre is köszönöm.

Xenof

Esetleg az első üléseknél a padlókárpit nem vizes a műszerfal alatt? :)

Link to comment
Megosztás:

Na túlestem az orvosláson!! Vezérműtengely tökéletes 1 csavar sem volt laza..... huh

Kormányzás rendben!! Főként a gumiabroncsok szarok sajna, de azért állítgatni kellett a futóműveket minden határon volt tehát elvileg nem volt baj a kormányzással de belelógott a pirosba az eleje is és a hátulja is. Most úgy érzem minden oks!!

Hali mindenkinek!!

Szerintetek az lehetséges, hogy megint elmászott a futóművem? most balra húz! amíg nem nyúltak hozzá nem kellett ennyire jobra tartanom a kormányt!

Véleménytek?

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenkinek!!

Szerintetek az lehetséges, hogy megint elmászott a futóművem? most balra húz! amíg nem nyúltak hozzá nem kellett ennyire jobra tartanom a kormányt!

Véleménytek?

Sajnos a gumi is tud ilyen érzetet előidézni, ha azt mondod, hogy tudod is, hogy szarok akkor próbáld cserélni, vagy megforgatni őket, úgyértem elsőket hátra.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy 5 éves Astra G Combim z14xep 120e km-rel, amit 4 hónapja vettem (kereskedőtől) "sérülésmentesen" . Ezzel még túl sok baj nem lenne,de egy tank alatt (1 hónap) elfogyasztott 2-3 dl hűtővizet...

Xenof

Nekem az a cső volt eltörve, amelyik a homlokfalon becsatlakozik a fűtőtestre. Egy girbe-gurba cső, ami pont a kipufogó csonk vonalában van. Azért nem vettem észre én sem mert, hidegen nincs akkora nyomás alatt, viszont melegen igen és pont a kipufogócsőre cseppent, és ezért nem láttam a kocsi alatta foltot.

Link to comment
Megosztás:

Szia,fúú ez jó hosszú volt! :)

Én legelőször megpróbálnék az akksival kezdeni valamit,próbáld meg egy újjal vagy kölcsönakksival!

Utána talán az önindító és az immo!

Milyen a motor X16 vagy Z16??

Szia.

Néztük, hétfőn lesz talám másik aksi. Kipróbáljuk, de a jelenlegivel is nagyon szépen világít a műszerfal, erős fénnyel. Köszi az ötleteket.

A motor Z16

Link to comment
Megosztás:

Motorhibajelző nem szokott világítani, vagy villogni?

Hibajel volt?

És ahogy Elek kérdezte:

forgat, de nem indul, vagy nem is forgat, csak kattan, vagy nem is kattan?

Indításkor a teljes panel kijelez (összes, megszokott műszerjelzés). Amire emlékszem (sajnos nem itthon állt meg az autó, így oda kell látogatnom pontosan megnézni, mi marad égve (kézifék+airbag fenn marad tuti).

Amit megnéztem ma reggel: elfordítom a kulcsot, és általában nem kattan (10-ből 2x hallottam nagyon halk kattanást), inkább alig hallható (tompa) puffanás (tudom, hogy béne, de nagyjából ilyen: "pahh" v. "pöhh" hang), amit lehet hallani. Érzésre olyan, mintha a motortér felől jönne.

Kiolvasást a srác elvileg csinált, legalábbis azt mondta, hogy fog. Ami gond volt, hjogy neki reprodukálható hiba kellett, azaz leállás után nem lett volna szabad elindulnia, szerinte akkor lehet rendesen kiíratni a számítógépből.

Annyira nonszensz, hogy leállítés után egyszer csak nem indul el. Idáig legalább némi "pihenés" vagy relémozgatás/tolás után beindult, de valószínűleg ezek voltak azok a dolgok, ami nem a valódi hibához kötött.

Köszönöm az eddígi kommenteket, ha valakinek lesz még jó ötlete mit nézhetünk meg, pls. írjon.

Üdv:

Csaba

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenkinek!!

Szerintetek az lehetséges, hogy megint elmászott a futóművem? most balra húz! amíg nem nyúltak hozzá nem kellett ennyire jobra tartanom a kormányt!

Véleménytek?

Hát ha fogtál valami kátyút akkor lehetséges...

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenkinek!!

Szerintetek az lehetséges, hogy megint elmászott a futóművem? most balra húz! amíg nem nyúltak hozzá nem kellett ennyire jobra tartanom a kormányt!

Véleménytek?

Sztem tuti, hogy a gumik csinálják a gebaszt! Jártam így már én is, hol jó, hol nem, állítattam a fűtóművet is, akkor mintha jobb lett volna, de mégsem... abronccsere után lepődtem meg mennyire f***a is tud lenni a futómű! :)

Link to comment
Megosztás:

Indításkor a teljes panel kijelez (összes, megszokott műszerjelzés). Amire emlékszem (sajnos nem itthon állt meg az autó, így oda kell látogatnom pontosan megnézni, mi marad égve (kézifék+airbag fenn marad tuti).

Az "airbag" az nem normális, ha égve marad! :D Nekem is kiégette már a retinámat :D , egyszer tudnám megszüntetni ezt a hibát, én lennék a legboldogabb ember a földön! :)

Link to comment
Megosztás:

Jó estét kívánok!

Lenne egy jelenség, aminek a megoldásában tanácsot szeretnék kérni.

Z14XE 2002-es gép 190.000km

Probléma: alapjárat dadog, 750 ről 2-3 mp-enként le le esik 650-re 700ra és közben rángat elég erősen.

hideg és meleg motornál egyaránt előfordul, az utóbbi időben állandósult a jelenség.

Fordulaton minden rendben van.

Gyertyákat és trafósort kiszedve "megszikráztattuk" kb 2cm-es szikrákat húz minden trafó (brisk "kúszó szikrás izés gyertyák kb 20.000km van benük, színük ok")

elektromos gázpedállal van szerelve, folytószelepházat leszedtem, csilli-villire pucoltam, EGR szelep lezárva, vak tömítéssel, lég és vákumcsöveknél nincs repedés, törés stb. lambda jele rendben van, MIL nem világít, tárolt hiba nincsen az ECU ban.

Teszteltük továbbá ECU és még sok csatit menet közben rángatva, ECU hűtőbordájára féktisztítót nyomtunk hogy hátha túlmelegszik, illetve a légcsövek és egyéb tömítések mentén spricceltünk féktisztítót, de nem változott semmi, féktiszító fújkálásra nem pörgött föl.

Kompreszió II. hengerben 14 a többiben 14.5 ez elméletileg ennek az eltérésnek még bele kéne férnie.

Van valami ötlet? Tanácstalan vagyok mint egy kisközség :)

Előre is köszönöm a válaszokat.

Semmi változás, sőtt... most már csinálja menet közben is, 3000 alatt nem jár rendesen, és semmi ereje egyik ford szám tartományban sem

P0300 gyertyák, trafó és kompresszió rendben..

Egyébként ilyen tünet elő szokott jönni... 4 éve már, hogy hol van hol nincs-et játszik...egyszer a katalizátor is összeszakadt, most nincsen benne kata..

Mérget mernék venni rá, hogy elektromos lesz, mechanika ilyet nem is tud csinálni nemigaz?

Van programom amivel tudom nézni menet közben jópár kütymürütty értékeit, de jó lenne tudni, hogy a kijelzett adatok a jó tartományban vannak-e.

Van valami táblázat, hogy milyen kütyü milyen értéket mutat, ha rendesen megy???

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Semmi változás, sőtt... most már csinálja menet közben is, 3000 alatt nem jár rendesen, és semmi ereje egyik ford szám tartományban sem

P0300 gyertyák, trafó és kompresszió rendben..

Egyébként ilyen tünet elő szokott jönni... 4 éve már, hogy hol van hol nincs-et játszik...egyszer a katalizátor is összeszakadt, most nincsen benne kata..

Mérget mernék venni rá, hogy elektromos lesz, mechanika ilyet nem is tud csinálni nemigaz?

Van programom amivel tudom nézni menet közben jópár kütymürütty értékeit, de jó lenne tudni, hogy a kijelzett adatok a jó tartományban vannak-e.

Van valami táblázat, hogy milyen kütyü milyen értéket mutat, ha rendesen megy???

Köszönöm

EGR szelep hogyan lett kivéve?

Vastaggal jelölt hibakód áll fent?

Link to comment
Megosztás:

EGR szelep hogyan lett kivéve?

Vastaggal jelölt hibakód áll fent?

EGR a helyén van, csak klingeritből csináltam lezáró tömítést a lemez lezáró tömítés mintájára.

Géppel még nem néztem meg azóta, a vastag gondolom a jelnlévő hiba a sima meg eltárolt. (ez tuti vastag lesz, mert a mil villogott és előzőleg minden kódot töröltem)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy gyors kérdésem lenne.

Nemrég vettem egy 1.4-es astrat.

Szeretném megtudni, hogy mennyi a jó üzem meleg alapjárati fordulatszáma?

Sürgős lenne!

köszi

z

750 a minimum, amire be lehet állítani. 850 is teljesen jó, de, ha zavar, diaggal lejjebb tudják venni...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.