Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Van egy égető problémám. A napokban kiment a belsőtér világítás. Nyáron nincs annyira szükségem rá, így nem cseréltem rögtön biztosítékot. Tegnap a gyerek mutatott a tetőkárpiton (jobb hátsó lámpától 10 cm-re) egy barnás foltot. (persze egyből leszidtam, hogy minek piszkálja koszos kézzel:)) Biztosíték csere után folyamatosan világít a lámpa, és kiderült, hogy az a kis folt igazából egy égési nyom. Kérdésem, hogy mi a fene van ott, ami zárlatot tud okozni. Na meg hogyan, mikor ott semmi nem mozog.

De a fontosabb, hogy a fenébe lehet megjavítani? Néztem, hogy nem hagyományos vezeték megy oda, hanem szalagra "integrált" fémszálak. Bal oldalt 1, jobb oldalt 2 ilyen van. Jobbról megy át balra a másik lámpához a vezeték?

Annyit még infonak, hogy a jobboldali szalagok elég érdekesen néznek ki. Mintha zárlatra hajlamosak lennének, de amennyit látok, az nem ér be a kárpit alá. Lehet, hogy az egész elkorrodált (de mitől?)

A válaszaitokat előre is köszönöm:

Balek

Elküldve
Pillangószelep tengely esetleg megkopott, amiatt csinálhatja.

Vagy akadozhat a benzinszállítás, benzinszűrő csere?

Az ECU vezérli az AC pumpát, esetleg ott valami kontakt dolog?

Köszönöm de sajnos egyik sem :)

Van esetleg valakinek rajza, hogy a fojtószelepház csatlakozókon milyen értékeket kéne mérnem ha elkezdem multiméterrel vizsgálni?

Illetve hasznát tudnám venni bármely olyan anyagnak ami a mortor működéséhez szükséges elemek referencia "értékét, feszültségét, ellenállását, hőmérsékletét, szögét , bármi tulajdonságát stb" tartalmazza.

Ha esetleg valakinem van ilyen doksi amit megosztana velem, annak nagyon hálás volnék.

Elküldve

Sziasztok,

Segítségeteket szeretném kérni a következő problémához: Slusszkulcs nem működteti a központizárat és a riasztót sem kapcsolja le. Délelőtt sokadik nyomogatásra még nyitott és zárt, estére már nem tudtam vele semmit sem kezdeni. Pótkulccsal ugyanaz a helyzet. Elemeket nemrég cseréltem a kulcsokban.

Hogyan tudnám kiiktatni a riasztót, hogy ne szirénázva kelljen vele közlekednem? :)

Érdekességképpen említeném meg az alábbi két dolgot :

3 napja a autórádió fejegységében elment a tuner, nem tudom befogni a rádióadókat.

2 hónapja a motorvezérlő elektronika ment tönkre.

Esetleg lehet összefüggés az említett dolgok között?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv.:

Cs.

Elküldve
Sziasztok,

Segítségeteket szeretném kérni a következő problémához: Slusszkulcs nem működteti a központizárat és a riasztót sem kapcsolja le. Délelőtt sokadik nyomogatásra még nyitott és zárt, estére már nem tudtam vele semmit sem kezdeni. Pótkulccsal ugyanaz a helyzet. Elemeket nemrég cseréltem a kulcsokban.

Hogyan tudnám kiiktatni a riasztót, hogy ne szirénázva kelljen vele közlekednem? :)

Érdekességképpen említeném meg az alábbi két dolgot :

3 napja a autórádió fejegységében elment a tuner, nem tudom befogni a rádióadókat.

2 hónapja a motorvezérlő elektronika ment tönkre.

Esetleg lehet összefüggés az említett dolgok között?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv.:

Cs.

hy

probáld meg, kulcs az inditoba ,gyujtáson, és nyomd meg a kulcson a nyitás vagy a zárás gombot, és akkor a központizár csinál egy zárás-nyitást és ,a kulcsot ujratanitja

Elküldve
A tartalékkulcs tudtommal nem távirányítós.

Vagy ez is csak classic-os spórolás?

Nekem 2003-as Njoy Diamond felszereltség, és csak az egyik távirányítós. Tehát nem a Classic-on múlik.

Elküldve
Nekem 2003-as Njoy Diamond felszereltség, és csak az egyik távirányítós. Tehát nem a Classic-on múlik.

Nekem mind a két kulcs távirányítós.

Elküldve

Nekem meg 3 van és mind távirányítós. :)

Bár ezek közül az egyik sztem után lett rendelve (viszont érdekes mód nincs rajta egyiken sem az a pötty amit Uhuhu említett hogy rajta van az utánrendelt kulcsokon), mert én úgy tudtam hogy eredetileg 3 gyári kulcs volt hozzá, ebből 2 távirányítós, egy pedig nem.

Elküldve
hy

probáld meg, kulcs az inditoba ,gyujtáson, és nyomd meg a kukcson a nyitás vagy a zárés gombot, és akkor a központizár csinál egy zárás-nyitást és ,a kucsot ujratanitja

Köszönöm szépen, ez volt a megoldás! :)

Elküldve
Úgy néz ki,hogy ez lesz a hiba, opel szervizben kiderítették,hogy valószínűleg 1 foggal el van rakva a vezérlés...pénteken viszem vissza a szakihoz, aki cserélte. És közben megtudtam,hogy EGR szelep nincs is az autómban...

Tudnál esetleg segíteni,hogy mire kell figyelni a vezérlés beszerelésénél?

Hát újrarakták a vezérlést,semmi sem változott,az alapjárat nem az igazi... A rajz alapján és a szaki szerint is a vezérműkerekeken egymás felé kell mutatnia a két jelnek...Biztos jól van az úgy?... :)

Z14XE

2004-es 1.4. astra

Elküldve
Hát újrarakták a vezérlést,semmi sem változott,az alapjárat nem az igazi... A rajz alapján és a szaki szerint is a vezérműkerekeken egymás felé kell mutatnia a két jelnek...Biztos jól van az úgy?... :)

Z14XE

2004-es 1.4. astra

Most azt mondják, az üzemanyag befecskendezéssel lehet a gond...

Elküldve
Köszönöm szépen, ez volt a megoldás! :)

Még annyival egészíteném ki killermedvét, hogy az autó 3 m-es sugarú körében szabad nyomkodni a kúlcsot, mert különben biztonsági okokból megint elfelejti. Ez azért van így megoldva, hogyha elhagyod a kúlcsot, vagy ellopják, akkor a parkolóban menve nyomkodják, ne jöjjenek rá melyik kocsihoz tartozik, mert 3 nyomás után elfelejti a kódot, és megint csak a kocsi tudja újrakódólni. Plusz, ha van riasztó is a kocsiban, akkor egy nyomásra, csak a központi zár be, a 10mp-en belüli második nyomásra pedig reteszeli teljesen a kocsit és aktiválja a riasztót is.

Elküldve
Még annyival egészíteném ki killermedvét, hogy az autó 3 m-es sugarú körében szabad nyomkodni a kúlcsot, mert különben biztonsági okokból megint elfelejti. Ez azért van így megoldva, hogyha elhagyod a kúlcsot, vagy ellopják, akkor a parkolóban menve nyomkodják, ne jöjjenek rá melyik kocsihoz tartozik, mert 3 nyomás után elfelejti a kódot, és megint csak a kocsi tudja újrakódólni. Plusz, ha van riasztó is a kocsiban, akkor egy nyomásra, csak a központi zár be, a 10mp-en belüli második nyomásra pedig reteszeli teljesen a kocsit és aktiválja a riasztót is.

Ezt mindjárt kipróbálom, de én úgy emlékszem nekem nem felejt el semmit, akárhányszor nyomkodom akárhol.

Elküldve
Még annyival egészíteném ki killermedvét, hogy az autó 3 m-es sugarú körében szabad nyomkodni a kúlcsot, mert különben biztonsági okokból megint elfelejti. Ez azért van így megoldva, hogyha elhagyod a kúlcsot, vagy ellopják, akkor a parkolóban menve nyomkodják, ne jöjjenek rá melyik kocsihoz tartozik, mert 3 nyomás után elfelejti a kódot, és megint csak a kocsi tudja újrakódólni. Plusz, ha van riasztó is a kocsiban, akkor egy nyomásra, csak a központi zár be, a 10mp-en belüli második nyomásra pedig reteszeli teljesen a kocsit és aktiválja a riasztót is.

Köszönöm a hasznos infókat!

Elküldve
Hát újrarakták a vezérlést,semmi sem változott,az alapjárat nem az igazi... A rajz alapján és a szaki szerint is a vezérműkerekeken egymás felé kell mutatnia a két jelnek...Biztos jól van az úgy?... :)

Z14XE

2004-es 1.4. astra

Nem ismerem a Z14XE-t, de nekem Z18XE-nem így kell... Így volt rakva ahogy te mondod, és ugyanazok a tünetek voltak amiről írtál. Nekem a két vezérműkerék között a hengerfej oldalán is volt egy jel, és a vezérműkerekeken levő jeleknek nem egymás felé kellett mutatniuk, hanem efelé a jel felé. Hevenyészett ábra, de talán látszik rajta hogy mire gondoltam:

292844-20110729-zNiEET.jpg

Elküldve
Még annyival egészíteném ki killermedvét, hogy az autó 3 m-es sugarú körében szabad nyomkodni a kúlcsot, mert különben biztonsági okokból megint elfelejti. Ez azért van így megoldva, hogyha elhagyod a kúlcsot, vagy ellopják, akkor a parkolóban menve nyomkodják, ne jöjjenek rá melyik kocsihoz tartozik, mert 3 nyomás után elfelejti a kódot, és megint csak a kocsi tudja újrakódólni. Plusz, ha van riasztó is a kocsiban, akkor egy nyomásra, csak a központi zár be, a 10mp-en belüli második nyomásra pedig reteszeli teljesen a kocsit és aktiválja a riasztót is.

Na én kipróbáltam ezt a 3 méteres dolgot.

El kellett menni vagy 6-7 méterre, hogy meg tudjam nyomni 3-szor nyitás nélkül,

de utánna ugyanúgy működik.

Elküldve
Na én kipróbáltam ezt a 3 méteres dolgot.

El kellett menni vagy 6-7 méterre, hogy meg tudjam nyomni 3-szor nyitás nélkül,

de utánna ugyanúgy működik.

Hát ez van! Akkor a hasznutasítás mondott hülyeséget sajnálom, nekem úgy működik ahogy kell. A pontos leírást a hasznutasítás 54-55. oldala tartalmazza.

Elküldve
Nem ismerem a Z14XE-t, de nekem Z18XE-nem így kell... Így volt rakva ahogy te mondod, és ugyanazok a tünetek voltak amiről írtál. Nekem a két vezérműkerék között a hengerfej oldalán is volt egy jel, és a vezérműkerekeken levő jeleknek nem egymás felé kellett mutatniuk, hanem efelé a jel felé. Hevenyészett ábra, de talán látszik rajta hogy mire gondoltam:

292844-20110729-zNiEET.jpg

Köszi szépen a segítségedet,meg fogom érdeklődni az opel szervizben,hogy ennél a motornál hogyan kell!

Elküldve
...mert 3 nyomás után elfelejti a kódot, és megint csak a kocsi tudja újrakódólni...

Ezt a 3 nyomást honnan vetted?

Mert olyan tényleg van hogy ha túl sokszor nyomkodod hatótávon kívül akkor újra kell tanítani a kulcsot, de azért ez nem 3 nyomás... annyiszor véletlenül is megnyomódhat a zsebedben mondjuk amíg bevásárolni vagy, aztán visszaérve a kocsihoz meg meglepetés érne hogy nem nyitja a távirányító a központi zárat.

Elküldve

Sziasztok Cartársak!

Lenne egy kérdésem,mégpedig az,hogy állandóan világít a biztonsági öv visszajelző lámpám.Mitől lehet és mi a "gyógymód"?

Előre is köszönöm a segítőkész válaszokat!

Üdv!

Feri

Elküldve
Sziasztok Cartársak!

Lenne egy kérdésem,mégpedig az,hogy állandóan világít a biztonsági öv visszajelző lámpám.Mitől lehet és mi a "gyógymód"?

Előre is köszönöm a segítőkész válaszokat!

Üdv!

Feri

Nekem is szokta néha csinálni! Próbáld ki azt, hogy erőteljesen meghúzogatod az összes biztonsági övet, lehet csak meg van szorulva! Nekem utána nem világít!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.