Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Mi a motorkód?

z14xe-nél elő szokott fordulni motorvezérlő hiba.

Szerezni kell egy kölcsön gázpedált, és azzal hajtani.(ha itt lennél a környéken meg nem utaznék el, adnék is egyet)

De rendszerint nem ez a probléma.

Motorvezérlő felújítást szoktak csinálni pár tízezer forintért.

Köszi Szopcsi13!

Már bent van a kölcsön gázpedál, ma hozom el a baritól..........

Remélem megúszom ennyivel !!!

Amennyiben még sem, akkor ki/hol tudja megcsináltatni a vezérlő elektronika felújítását?

köszi,

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problémám van, talán tud valaki segíteni! Benzin-gáz üzemű az autóm és benzin üzemnél főleg alapjáraton kihagy a gyújtás, egyenetlenül jár. Gázüzemre átkapcsolva megszűnik a probláma. Mi lehet a hiba oka? 1,4 G astra, Z14XE motorkóddal.

Köszönettel!

Gyere át LPG topicba!

Milyen a rendszer?

Gyertyacsere mikor volt?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudja valaki, hogy mivel(hogyan?) lehet metálezüst Astra G lökhárítóról szépen eltüntetni egy másik autó fekete löhátója által

a lakkrétegen hátrahagyott "súrlódási" nyomot? ( nm horpadt be, nem repedt el, csak a felületen húzott fekete csíkról van szó)

köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudja valaki, hogy mivel(hogyan?) lehet metálezüst Astra G lökhárítóról szépen eltüntetni egy másik autó fekete löhátója által

a lakkrétegen hátrahagyott "súrlódási" nyomot? ( nm horpadt be, nem repedt el, csak a felületen húzott fekete csíkról van szó)

köszi!

Lehet elsőre hülyeségnek hangzik, de radííííír :D Amíg postán voltam, egy kék autós illető megnyalta a hátsó lökhárítómat és szó nélkül elment onnan a jó ....-ba. Nekem simán lejött egy mezei radírral

Link to comment
Megosztás:

Lehet elsőre hülyeségnek hangzik, de radííííír :D Amíg postán voltam, egy kék autós illető megnyalta a hátsó lökhárítómat és szó nélkül elment onnan a jó ....-ba. Nekem simán lejött egy mezei radírral

Köszi az ötletet! Sikerült leradíroznom a fekete csíkot :icon4: Ki hinné, hogy erre is jó egy radír :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Ez nem a Svebo?

Nem sajnos! :icon4: Garanciában vittem vissza az Opelhoz. Mondták hogy a toronygumi csere esetén nincs garancia a futómű állításra, így fizetnem kellett érte. De nem lett jó.

Mondták viszont így már van garancia a futóműre, tehát beállítják újra, hogy jó legyen, csak kérjek új időpontot....

inkább elviszem a Svebo-hoz. Csak most egyelőre spórolok. Benzinre kell a pénz. :D

Link to comment
Megosztás:

Hi Cartársak!

Van egy-két problémám a kis vasammal. Nem nagyonok (gondolom én) viszont baromi zavaróak számomra.

egy:

A vízhőfok visszajelzőm nem éri el a középállást (90°) henam állandóan lejebb van 2-3 mutatónyival. Mintha ez lenne újabban az üzemi hőmérséklet. Tudom cseréljek termoszátot. De nem tudom, hogy ezért az elvileg 3-5° különbségért érdemes-e kicseréltetni, illetve mit és milyen mértékben befolyásol ez a "kis dolog".

kettő:

Az alapjáratom hidegindításnál meleg időben mindig fenntragadt 1300-1500-as fordulaton és ott is maradt míg egy erőteljesebb gázFRÖCCSÖT nem adtam. utánna szépen beáll a helyére.

Cseréltem már motorhőfokjeladót, kitisztítattam a folytószelepházat, és 2 hónapja kicseréltettem az alapjárati motort is. De a problémám ugyanúgy megvan, tehát semmi változás.

három:

Hab a tortán, hogy 2-3 hete pedig elkezdett rángatni az autó, ha gázt adok. 1-2 rángatás (intenzív gázadáskor inkább, de ez is változó) és utána megy minden rendben. De ez egyre sűrűben jön elő.

AGR szelepre gondolok első sorban, de hátha valakinek van valami trükkje, mert azt olvastam, hogy az AGR tisztítása megoldás, de csak ideig-óráig és feleslegesen nem vennék egy ilyen olcsónak éppen nem mondható alkatrészt. (az alapjárati motor is elég húzós volt és ráadásul felesleges is mint az kiderült).

Szóval ha valakinek van esetleg jó tanács azt szívesen venném.

és még egy dolog...a lambdaszonda végén van egy kis kupak szerűség. No ez nekem leesett több mint egy éve és a kipufogóban landolt, amit természetesen kivettem. Azt mondták a jótanácsok, hogy amíg nincs hibalámpa, addig ne foglalkozzak vele. Hát nekem egyszer sem villant fel. Esetleg lehet ez is a probléma???

Link to comment
Megosztás:

Hi Cartársak!

Van egy-két problémám a kis vasammal. Nem nagyonok (gondolom én) viszont baromi zavaróak számomra.

1.Nekem is 86-88 fok körül áll mindig a vízhő,nincs azzal semmi baj.

Melegben,városban feljebb megy és utána kapcsol a venti,szóval no problémo!

2.Esetleg még a vákumcsöveket kitisztítanám.

3.A rángatás valszeg az akadozó AGR-re utal(szerintem)tisztítás-csere-lezárás ,lehet választani.

Link to comment
Megosztás:

1.Nekem is 86-88 fok körül áll mindig a vízhő,nincs azzal semmi baj.

Melegben,városban feljebb megy és utána kapcsol a venti,szóval no problémo!

2.Esetleg még a vákumcsöveket kitisztítanám.

3.A rángatás valszeg az akadozó AGR-re utal(szerintem)tisztítás-csere-lezárás ,lehet választani.

Igen erről volt már szó, mindenkinek ilyen, meg lehet a műszer is csal. :D

A fennragadó fordulatszámot tech2vel nem nézetted? Hátha valami rendeleneséget mutat a műszer. (valami érték biztos nem jó!)

Link to comment
Megosztás:

Igen erről volt már szó, mindenkinek ilyen, meg lehet a műszer is csal. :D

Az a helyzet hogy ezek a műszerek már aránylag pontosak, nem csalnak úgy mint 20 évvel ezelőtt.

Egyebek közt azért sem mert ebben már egy jeladó van csak, úgyhogy az a hőmérséklet amit te látsz a vízhőfokmérőn, ugyanazt látja az ECU is.

Nekem is ilyen, rá lett dugva Tech2-re és a 87°C-ot mutató vízhőfokmérőről kiderült hogy az számítógép szerint is annyi.

A tünet egyébként jellemzően halódó termosztátot mutat, tehát a megoldása tényleg termosztátcsere, már akit zavar az ilyesmi, mert ekkora eltérésnek szvsz még nem lesznek komoly következményei.

Link to comment
Megosztás:

Hi Cartársak!

Van egy-két problémám a kis vasammal.

Szia,

A fordulatszámhoz tudnék hozzászólni. Nekem is ezt csinálja mióta megvettem (2 éve). Semmi egyéb tünetet nem produkál az autó, szoval szerintem összefüggésben a nálad jelentkezett rángatással. Régebben beszéltünk itt a fórumon erről és akkor többen mondták, hogy ez ilyen és senki sem tudott rájönni, hogy miért.

Azt hozzá kell tenni, hogy nem csak gázfröcsre esik vissza a fordulat, hanem kb 2-3 perc alatt magától is. 1500-ról hirtelen beáll 800-ra. Nekem mindezt csak nyáron, 20 fok felett csinálja a kocsi. Télen 1200-ről indul és fokozatosan megy vissza 800-ra a fordulat. Szerintem nálad is ilyen lesz.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Így van, ahogy mondod, ha nem adok gázfröccsöt, akkor magától is visszaáll, de addigra iszonyatos üzemanyag szag járja már körbe az autót. Szóval nem tudom mi tévö legyek. Próbálok nem nagyon foglalkozni vele de nem megy. Remélem azért valami megoldást csak kitalált már valaki.

Szia,

A fordulatszámhoz tudnék hozzászólni. Nekem is ezt csinálja mióta megvettem (2 éve). Semmi egyéb tünetet nem produkál az autó, szoval szerintem összefüggésben a nálad jelentkezett rángatással. Régebben beszéltünk itt a fórumon erről és akkor többen mondták, hogy ez ilyen és senki sem tudott rájönni, hogy miért.

Azt hozzá kell tenni, hogy nem csak gázfröcsre esik vissza a fordulat, hanem kb 2-3 perc alatt magától is. 1500-ról hirtelen beáll 800-ra. Nekem mindezt csak nyáron, 20 fok felett csinálja a kocsi. Télen 1200-ről indul és fokozatosan megy vissza 800-ra a fordulat. Szerintem nálad is ilyen lesz.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

De igen, azzal kezdtem egy évvel ezelőtt. De sajnos semmit nem mutat a műszer. Minden ok tech2-vel.

Igen erről volt már szó, mindenkinek ilyen, meg lehet a műszer is csal. :D

A fennragadó fordulatszámot tech2vel nem nézetted? Hátha valami rendeleneséget mutat a műszer. (valami érték biztos nem jó!)

Link to comment
Megosztás:

Köszi Szopcsi13!

Már bent van a kölcsön gázpedál, ma hozom el a baritól..........

Remélem megúszom ennyivel !!!

Amennyiben még sem, akkor ki/hol tudja megcsináltatni a vezérlő elektronika felújítását?

köszi,

Nekem itt csinálták, Debrecen mellett.

Pestiek Wessz-t ajánlják.

Győrben nem vagyok jártas.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Köszi neked is a választ.

A vákumcső tisztitással kezdem valszeg. Olyat még úgysem csináltam rajta. Bár nem tudom, hogy kell, de biztos nem egy bonyolult dolog.

Ha az AGR-t lezárom, annak milyen negatív következménye lehet? A csere most anyagilag nem igazán fér bele, ezért marada a puceráj egyenlőre. Hátha bejön.

1.Nekem is 86-88 fok körül áll mindig a vízhő,nincs azzal semmi baj.

Melegben,városban feljebb megy és utána kapcsol a venti,szóval no problémo!

2.Esetleg még a vákumcsöveket kitisztítanám.

3.A rángatás valszeg az akadozó AGR-re utal(szerintem)tisztítás-csere-lezárás ,lehet választani.

Link to comment
Megosztás:

Ez a kerékagy-hiba azért zavar, mert van, hogy két napig jó, utána pedig szarakodik szinte minden nap az ABS jelzés és a sebességmutató. Ez nem olyan alkatrész, ami vagy jó vagy nem?

Feleslegesen nem szeretnék kiadni 20-30 ezer Ft-ot, de ha biztosan ez hibás, akkor persze muszáj lesz megvenni.

Hibakód olvasás lesz a vége, akkor talán tudok biztosat.

Megoldódott, kerékagy csere lett a vége. Közben megnézettem azt is, hogy mi kopoghat a futóműben. Mindkét oldali függőleges stabilizátort ki kellett cserélni.

Most hibajelzésmentesen és csendesen "suhan". :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Ismét hozzátok kell fordulnom.

Következő a problémám, első gumi vagy kormánymű nem értem!

Haladtam az úton és észre vettem, hogy jobbra könnyebben húz az autó , elmentem a gumishoz és átfogattam a gumikat így azért jobb lett de továbra is azt érzem, hogy könnyen fordul a kerék vagy ha kanyarba megyek mintha elfolyna a gumi és az autó egyenesen menne tovább! tapasztaltatok már ehhez hasonlót? vagy kormánymű? vagy szervó is csinálhat ilyet? nem értem!!!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Ismét hozzátok kell fordulnom.

Következő a problémám, első gumi vagy kormánymű nem értem!

Haladtam az úton és észre vettem, hogy jobbra könnyebben húz az autó , elmentem a gumishoz és átfogattam a gumikat így azért jobb lett de továbra is azt érzem, hogy könnyen fordul a kerék vagy ha kanyarba megyek mintha elfolyna a gumi és az autó egyenesen menne tovább! tapasztaltatok már ehhez hasonlót? vagy kormánymű? vagy szervó is csinálhat ilyet? nem értem!!!!!

Mikor volt fútóműbeállításon a kocsi? Mert lehet kellene....

Link to comment
Megosztás:

Mikor volt fútóműbeállításon a kocsi? Mert lehet kellene....

megnézték azt is nem lóg semmi meg a gumin is látszódna.

de egyébként kaptam másik garnitúrát azzal nem éreztem, de a félsz bennem volt akkor is

tényleg olyan érzés mintha lapos lenne a gumi mászikés érdekesen fordúl

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.