Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Hali skacok!

Régen írtam már ide, de most megint elrontottam a kocsit, ezért kérdeznék.

Tegnap akkumerülés miatt kitoltam a kocsit a beállóból, hogy bebikázzam. Csak elfelejtettem, hogy a nyitott ajtó nem fog kiférni a beálló fa oszlopai között, így hát felakadt. Az ajtót most kicsit jobban be kell csapni, hogy becsukódjon, és nyitásnál az alja leér a műanyag küszöbdíszlécre, tehát mintha lejjebb kerül volna. Lehet ezt valahogy állítani, vagy majd a lakatos levágja és felhegeszti a helyére? :D

Remélem azért valami egyszerű és olcsó megoldással orvosolható.

Ja, és ha az akku pozitív saruja olyan szutykos kezd lenni akkor érett már a csere?

Köszi előre is a válaszokat.

szerintem az ajtó alját megtolta előre felé,amiket eddig láttam,vagy az ajtó rogyott meg,vagy a zsanér felfogatása a sárvédőnél,a zsanér ritkábban,mert elég erős anyag.....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Meleg motortérnél már lassan elviselhetetlenül nyikorog valami a bal első futóműnél. Minden egyes alkalommal amikor megmozdul a kasztni (úthibák, kanyarodás stb) Stabilizátor szilentre gondoltam. Ráálltunk egy aknára és nyomogattam, miközben valaki alulról fújta szilikonnal. Egyértelműen elkezdett tompulni a nyikorgás, de sajnos 1-2 kör után megint jelentkezett. Ez stabilizátor rúd cserét jelent, vagy lehet benne külön szilentet is cserélni?

Miközben alul voltunk, észrevettük, hogy a gömbcsuklók gumivédője szétment. A srác azt mondta, hogy ilyenkor a gömbcsuklót szokták cserélni. Futóműbeálltással kompletten 24-et mondott rá. Ez mennyire reális?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Meleg motortérnél már lassan elviselhetetlenül nyikorog valami a bal első futóműnél. Minden egyes alkalommal amikor megmozdul a kasztni (úthibák, kanyarodás stb) Stabilizátor szilentre gondoltam. Ráálltunk egy aknára és nyomogattam, miközben valaki alulról fújta szilikonnal. Egyértelműen elkezdett tompulni a nyikorgás, de sajnos 1-2 kör után megint jelentkezett. Ez stabilizátor rúd cserét jelent, vagy lehet benne külön szilentet is cserélni?

Miközben alul voltunk, észrevettük, hogy a gömbcsuklók gumivédője szétment. A srác azt mondta, hogy ilyenkor a gömbcsuklót szokták cserélni. Futóműbeálltással kompletten 24-et mondott rá. Ez mennyire reális?

Szia A két kormánygömbfej kb:10.000.-,a munkadíj,mondjuk 6.000.- és marad 8.000.- a futóműbeállításra.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A jobb oldali kormánygömbfej gumi védőburkolata szinte már teljesen körbeszakadt az autónkon!Érdeklődnék hogy mennyire bonyolult ennek a cseréje?Párban kell e cserélni?(bal oldalinak látszólag semmi baja)Utána szükséges e a futómű beállítása?Köszönöm...

Szerk:Ha már így belejöttem,lenne még pár "hiba" ami nem tudom hogy mitől lehet!

1. Egyre nehezebben indul az autó a napi első indításkor!Itt egy videó róla!

Semmi gázt nem nyomok és amikor beáll 1100-ra fordulat,rá 20-30 másodpercre szépen vissza is áll az alapjárat!

2. Olajcsere után,az olajszűrő gumi tömítése szétszakadt,amit 1-2 nappal rá vettem észre!Kicseréltem egy másikra,majd egy harmadikra

de mind így néz ki 2-3 nap után!

Vékonyan olajjal be szoktam kenni és nem tépem rá annyira,hogy így nézzen ki!

Link to comment
Megosztás:

Első tulaj vagy?A km. miatt kérdezem.

Tényleg én is az alapjáratival kezdeném,az AGR is gyanús bár ilyen kevés km.-nél még nem szokott halódni.

Sokat mész városban?Akkor lehet,hogy csak lerakódott és egy kis meghajtással(50-100 km. 4ezres fordulat körül) és magasabb

oktánszámú benzinnel még orvosolható a dolog!

Második tulaj vagyok, de ismerős idősebb úrtól vettem, tényleg ennyit ment vele.

Link to comment
Megosztás:

Második tulaj vagyok, de ismerős idősebb úrtól vettem, tényleg ennyit ment vele.

A meghajtást próbáltam, mentem az utóbbi hetekben kb. 1500 km-t pályán...pro-tec adalék is megvolt, 100as benzin is...mindenesetre megnézetem az AGR-t, az alapjáratit, meg mégegyszer a vezérműszíjat, nem-e rakták el... Köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Nem akarlak elkeseríteni, de nekem akkor voltak ilyen tünetek amikor 2 foggal elrakták a vezérlést... általában véve gyengébb is az autó? Nem szerencsés ilyenkor pörgetni, de nekem pl. nem forgott 3000 fölé.... Végül Wessz oldottta meg a problémát kifogástalanul.

Íme az elrakott vezérlés:

[ig]http://pics.coldline.hu/pics/280870-20110712-0LHYRG.jpg

A kép csalóka, mert a vezérműkerekeken valóban egymás felé áll a két jel, csakhogy nem úgy kéne neki... :D

Köszi szépen az infót, meg fogom nézetni!

Módosítva : uhuhu
naaaaa.........
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A jobb oldali kormánygömbfej gumi védőburkolata szinte már teljesen körbeszakadt az autónkon!Érdeklődnék hogy mennyire bonyolult ennek a cseréje?Párban kell e cserélni?(bal oldalinak látszólag semmi baja)Utána szükséges e a futómű beállítása?Köszönöm...

Szerk:Ha már így belejöttem,lenne még pár "hiba" ami nem tudom hogy mitől lehet!

1. Egyre nehezebben indul az autó a napi első indításkor!Itt egy videó róla!

Semmi gázt nem nyomok és amikor beáll 1100-ra fordulat,rá 20-30 másodpercre szépen vissza is áll az alapjárat!

2. Olajcsere után,az olajszűrő gumi tömítése szétszakadt,amit 1-2 nappal rá vettem észre!Kicseréltem egy másikra,majd egy harmadikra

de mind így néz ki 2-3 nap után!

Vékonyan olajjal be szoktam kenni és nem tépem rá annyira,hogy így nézzen ki!

az első kérdésra igen,illik párban cserélni,kötelező a futómű állítás is.Második: ez elég érdekes dolog,megnézném a gyergyákat,hátha valamelyik haldoklik,akkor tud ilyen érdekesen járni,a hangjából én úgy hallom,mintha 3 henger menne csak... ha tudsz próbára rá lehetne dugni egy trafósort is,hátha... Harmadik:milyen gumit tettél fel utána?Megnézném nincs e valami kiálló akármi vagy a kupakon,vagy az olajszűrőházon,esetleg vastagabb lehetett a gumi,és nem fért el a helyén....

Link to comment
Megosztás:

Ez a kerékagy-hiba azért zavar, mert van, hogy két napig jó, utána pedig szarakodik szinte minden nap az ABS jelzés és a sebességmutató. Ez nem olyan alkatrész, ami vagy jó vagy nem?

Feleslegesen nem szeretnék kiadni 20-30 ezer Ft-ot, de ha biztosan ez hibás, akkor persze muszáj lesz megvenni.

Hibakód olvasás lesz a vége, akkor talán tudok biztosat.

Megtörtént a kiolvasás, az eredmény

Fordulatszám jeladó BE nincs jel/hibás jel

A kerékagynál lévő vezetékek megmozgatásakor újra beírta a hibakódot, így valószínűleg kerékagy csere lesz a vége. :D

Link to comment
Megosztás:

az első kérdésra igen,illik párban cserélni,kötelező a futómű állítás is.Második: ez elég érdekes dolog,megnézném a gyergyákat,hátha valamelyik haldoklik,akkor tud ilyen érdekesen járni,a hangjából én úgy hallom,mintha 3 henger menne csak... ha tudsz próbára rá lehetne dugni egy trafósort is,hátha... Harmadik:milyen gumit tettél fel utána?Megnézném nincs e valami kiálló akármi vagy a kupakon,vagy az olajszűrőházon,esetleg vastagabb lehetett a gumi,és nem fért el a helyén....

Köszönöm,megnézem majd a gyertyákat,de trafósort biztosan nem tudok szerezni!

Csak a napi első indításkor csinálja ezt és ha elkapta a fordulatot,akkor semmi baja,beáll szépen az alapjárat is és menet közben sincs semmi probléma vele!

Másodjára is a szűrőhöz tartozó gumit,ami elég furán nézett ki!Nagyobbnak és rugalmatlannak tűnt mint az is,amit előtte kaptam!(lehet valahol sokat álltak?)

Harmadik cserére már a garázsban amit találtam megfelelő méretet és negyedjére is!Most töltögetem utána olajjal,amit kinyom mellette,de ez sem megoldás,tudom! :D Lehet veszek egy minőségi szűrőt másik helyen és kipróbálom azzal!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne nekem egy 98-as X12XE G Astra, klíma nélküli. Hibája annyi hogy nem kapcsol a motorhűtő ventillátor (relé, szenzor, termosztát, műszerfal órák jók). Ma reggel elvittem egy Opel szervízbe, kiderült hogy egy '99-es Corsa B ECU-ja van benne (Bosch Motronic 1.5.5). Szoftvert akartak rajta cserélni, de sajnos a Car pass hiánya miatt nem tudták megcsinálni. Meg tudná valaki mondani hogy a két rendszer vezetékelésébe mi a különbség? Az a fura hogy élőadatként a motor a hőfokot helyesen kijelzi, a műszeregységen a vizhőfokmérőt ki lehet vezérelni, tehát működik, mégse jelez vissza menet közben semmit. Szabolcsi szerelők, jelentkezzetek! :D

Légyszí valaki!!!!! :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Opel szervízbe, kiderült hogy egy '99-es Corsa B ECU-ja van benne (Bosch Motronic 1.5.5)

aztaqrva..

mintha az én esetemet olvasnám csak a corsával..

nekem se jó ecu volt benne.. a motorkód stimmelt mint nálad ,csak az autó nem..

nálam csere lett a megoldás. :D

Link to comment
Megosztás:

aztaqrva..

mintha az én esetemet olvasnám csak a corsával..

nekem se jó ecu volt benne.. a motorkód stimmelt mint nálad ,csak az autó nem..

nálam csere lett a megoldás. :icon4:

Szia!

Az gondolom elég költésges! Találtam ECU-kit-et 20k körül, de az szintén Corsa B-é :S... Jó lenne tudni hogy a B corsa a ventilátort miként kapcsolgatja :D Valakinek szakirodalom? Autodata-ba a két modell esetén ugyanazokat a dolgokat hozza...

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Az gondolom elég költésges! Találtam ECU-kit-et 20k körül, de az szintén Corsa B-é :S... Jó lenne tudni hogy a B corsa a ventilátort miként kapcsolgatja :D Valakinek szakirodalom? Autodata-ba a két modell esetén ugyanazokat a dolgokat hozza...

én 20e vettem bontottat..

és jó a kapcsoló?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Az gondolom elég költésges! Találtam ECU-kit-et 20k körül, de az szintén Corsa B-é :S... Jó lenne tudni hogy a B corsa a ventilátort miként kapcsolgatja :D Valakinek szakirodalom? Autodata-ba a két modell esetén ugyanazokat a dolgokat hozza...

nagyon egyszerü: a Corsa B a hütőben lévő hőmérséklet kapcsolaja a ventit, azaz nem a computer.

Az astra G ben meg van egy hütőmodul. ott az kapcsol.

Link to comment
Megosztás:

nagyon egyszerü: a Corsa B a hütőben lévő hőmérséklet kapcsolaja a ventit, azaz nem a computer.

Az astra G ben meg van egy hütőmodul. ott az kapcsol.

na pont erre gondoltam én is... valahogy nem sikerült fejben összerakni a két rendszert :D

azaz sose fog neki menni a ventije corsa ecuval

Link to comment
Megosztás:

na pont erre gondoltam én is... valahogy nem sikerült fejben összerakni a két rendszert :D

azaz sose fog neki menni a ventije corsa ecuval

És akkor mit hova kössek? Ennyiért ECU-t cserélni? Valami kapcsolási rajz? Hűtőmodul csak a klímás Astrákban van! Az enyémben az ECU kapcsolná... De mikor kivezéreljük hogy kapcsolja a relét, annyit ír hogy nem érti a kérést...

Az órát az ECU vezérli a corsában, igaz? Azzal mit lehet csinálni? Egy kis házibarkácstól nem ijedek meg :icon4:

Link to comment
Megosztás:

hacsaknem egy astraF - Corsa B hütőt bele nem kókányol, úgy hogy a hőgomba kapcsolja a ventit. biztos meg lehet oldani, de csak nagy-nagy kókányolással....

pl az is hogy a ventit megtáplálni 12val +kapcsoló..

de akkor a venti mindig max fordulaton fog menni

így meg úgyis kókány ..

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.