Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Na, megjöttünk horvátból. A jó hír: 1545,4 km, 79,81 l gázolaj=5,16 l átlagfogyasztás, 125-130km/ó, végig pálya, sokszor tempomat, 2 felnőt, 2 gyerek.

A rossz hír, mióta megvan a kocsi, most először dobott sárga lámpát. Pályán, 120-nál, tempomattal. Éreztem, hogy valami nem jó, egyenletesen haladtunk, mikor elkezdett "hintázni" a kocsi (fordulatszám egész halványan fel-le ugrált), aztán dobta is a sárgát. Aztán elaludt. Párszáz km múlva újra, utána megint jó.

Kivillogtattam a hibát: P0335=Főtengelyhelyzet-jeladó funkció-rendellenesség. Kicsit utánaolvasgattam, valaki kontaktszprézést javasolt, de sokan mondják, hogy jeladócsere, kb 20E. Mit javasoltok? Várjak, hogy előjön-e még, vagy már most menjek és cseréltessek jeladót? Szeretném motorhoz értőhöz vinni, jó lenne Pesten vki. Mit javasoltok? Várjak, vagy vigyem? köszi.

Kontaktspray, puculás, aztán várás.

Én ezt csinálnám. De azért különítsd el a kívánt összeget. :D

Link to comment
Megosztás:

AGR-szelep téma:

A héten elkezdett vacakolni a félig levakított AGR szelepem (a szívósorra nem engedem a kipufogógázt). Dobta az ilyenkor szokásos 0400-t is, és melegen az alapjáratom is rendetlenkedik, le-le ugrik 500-ra és le akar fulladni, de gázfröccsel életben tartható. Valószínű megszorulóban van az AGR. A múlt héten fagyizott, de lehet, hogy mostmár jégkrém kell neki... :D

A kérdésem az, hogy mivel félig le van vakítva (remélem nem égette át az alátett rézlemezt), ez is meghülyítheti az ECU-t, mintha valóban menne a szívósorra a kipuff. gáz?

Mindenesetre szerdán lesz idő ránézni, addig is egy tartalék, használt AGR-t már beáztattam lakkbenzines fürdőbe.

Link to comment
Megosztás:

Na, megjöttünk horvátból. A jó hír: 1545,4 km, 79,81 l gázolaj=5,16 l átlagfogyasztás, 125-130km/ó, végig pálya, sokszor tempomat, 2 felnőt, 2 gyerek.

A rossz hír, mióta megvan a kocsi, most először dobott sárga lámpát. Pályán, 120-nál, tempomattal. Éreztem, hogy valami nem jó, egyenletesen haladtunk, mikor elkezdett "hintázni" a kocsi (fordulatszám egész halványan fel-le ugrált), aztán dobta is a sárgát. Aztán elaludt. Párszáz km múlva újra, utána megint jó.

Kivillogtattam a hibát: P0335=Főtengelyhelyzet-jeladó funkció-rendellenesség. Kicsit utánaolvasgattam, valaki kontaktszprézést javasolt, de sokan mondják, hogy jeladócsere, kb 20E. Mit javasoltok? Várjak, hogy előjön-e még, vagy már most menjek és cseréltessek jeladót? Szeretném motorhoz értőhöz vinni, jó lenne Pesten vki. Mit javasoltok? Várjak, vagy vigyem? köszi.

Ha vinni kell valakihez, akkor Weszi Tbálinton... Csodálom, h még nem tudod... :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Régóta küszködök az Opel G-s astrám beázásával. Már több szerelőnél voltam, de senki nem tudta megállapítani mi a baj. Tegnapi nap jöttem rá, hogy mi okozza a problémát, mikor hazafele jövet a gázpedál felett víz folyt a lábamra. Az anyósülés felöli részt teljesen elöntötte a víz a kárpit alatt. A problémát a klímahasználat okozza. Egész eddig kívülről bejut csapadékra gyanakodtam, de nem az a baj. Ha felnyúlok a pedálok feletti részre tiszta pára, nedves minden és onnan csepeg a víz folyamatosan.Szerintetek, hogy lehet orvosolni a problémát, egyáltalán mivel próbálkozzak vele?

Link to comment
Megosztás:

Ha vinni kell valakihez, akkor Weszi Tbálinton... Csodálom, h még nem tudod... :D

Hát hogyne tudnám, uhuhu-t is, csak annyi most a melóm, hogy nem fér bele egy törökbálint-zugló bumli. De lehet, h az lesz a vége, majd most először a XVI-ból kaptam egy jó fülest :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Kontaktspray, puculás, aztán várás.

Én ezt csinálnám. De azért különítsd el a kívánt összeget. :icon4:

Köszi, időközben McElekkel rádugtuk műszerre... De én úgysem állnék neki puculni, szóval puculómesterhez viszem. És akkor már az AGR-t is pucultatom, 160E van a gépben és gondolom még nem puculta neki senki :D A különítésben nem lesz gond, abban jó vagyok :icon4: Most hibakód törülve és 1 hét várás, melótúltengés miatt, én 7közben amúgyis a drótszamárnak tolom...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Régóta küszködök az Opel G-s astrám beázásával. Már több szerelőnél voltam, de senki nem tudta megállapítani mi a baj. Tegnapi nap jöttem rá, hogy mi okozza a problémát, mikor hazafele jövet a gázpedál felett víz folyt a lábamra. Az anyósülés felöli részt teljesen elöntötte a víz a kárpit alatt. A problémát a klímahasználat okozza. Egész eddig kívülről bejut csapadékra gyanakodtam, de nem az a baj. Ha felnyúlok a pedálok feletti részre tiszta pára, nedves minden és onnan csepeg a víz folyamatosan.Szerintetek, hogy lehet orvosolni a problémát, egyáltalán mivel próbálkozzak vele?

Most volt róla szó a klímás részben: a kondenzvízelvezetőd dugult el valszeg, ha nincs mákod, bontani is kell asszem a kardándoxnál, hogy bejuss, de nézz utána a klíma topikban!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Régóta küszködök az Opel G-s astrám beázásával. Már több szerelőnél voltam, de senki nem tudta megállapítani mi a baj. Tegnapi nap jöttem rá, hogy mi okozza a problémát, mikor hazafele jövet a gázpedál felett víz folyt a lábamra. Az anyósülés felöli részt teljesen elöntötte a víz a kárpit alatt. A problémát a klímahasználat okozza. Egész eddig kívülről bejut csapadékra gyanakodtam, de nem az a baj. Ha felnyúlok a pedálok feletti részre tiszta pára, nedves minden és onnan csepeg a víz folyamatosan.Szerintetek, hogy lehet orvosolni a problémát, egyáltalán mivel próbálkozzak vele?

Valszeg a kondenzvíz kivezetőd dugult el(jobb esetben)!Pollenszűrő is vedd ki nézd meg mi ott a helyzet,a kivezető meg a motortérben alulról meglátod a tűzfal közepe táján műanyagcső jön kifelé!

Rosszabbik eset,ha véletlenül a fűtőradiátor csepeg!

Link to comment
Megosztás:

Valszeg a kondenzvíz kivezetőd dugult el(jobb esetben)!Pollenszűrő is vedd ki nézd meg mi ott a helyzet,a kivezető meg a motortérben alulról meglátod a tűzfal közepe táján műanyagcső jön kifelé!

Rosszabbik eset,ha véletlenül a fűtőradiátor csepeg!

ha nem fogy a hűtővíz akkor klima,azt a legegyszerűbb a pollenszűrő felől megközeliteni,kihúzod,és meglátod hogy az elötte lévő kis elvezető árokban van e víz,vagy valami retek,ha van,akkor bontani kell a fűtésbox alját....

Link to comment
Megosztás:

Arra értem, hogy külön kell bele bajlódni, cseréltetni...

Ez is egy szempont, de 60e km (ha jól emlékszem ennyi a csereperiódus az enyémen) nálam kb. 8 év. Szóval olyan sokat azért nem kell bajlódni vele :D

Inkább cégautóknál meg hasonlók lehet ez komolyabb szempont szerintem, amik rengeteget futnak.

Link to comment
Megosztás:

Ez is egy szempont, de 60e km (ha jól emlékszem ennyi a csereperiódus az enyémen) nálam kb. 8 év. Szóval olyan sokat azért nem kell bajlódni vele :icon4:

Inkább cégautóknál meg hasonlók lehet ez komolyabb szempont szerintem, amik rengeteget futnak.

Nekem most van benne 65e km 2007/12, szóval nekem max 3.5 év :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Szombaton vettem észre, hogy az autó akkor megy egyenesen, mikor a kormány picit jobbra áll. Eddig jó volt.

Nem húz félre, és nem is kell rátartani, ha elengedem a kormányt akkor is szépen megy, sávban marad. De nem egyenesen áll.

Szerdán voltam toronycsapágy szilentek cseréjén, így azt gondolom a futómű összerakásánál elállítódott valami. Ez elképzelhető?

Vagy mindennek ugyan-úgy kellene visszamennie?

Szaladjak azonnal futóműbeállításra? Nem akarom megvárni míg a gumin nyoma lesz az esetleges hibának.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Szombaton vettem észre, hogy az autó akkor megy egyenesen, mikor a kormány picit jobbra áll. Eddig jó volt.

Nem húz félre, és nem is kell rátartani, ha elengedem a kormányt akkor is szépen megy, sávban marad. De nem egyenesen áll.

Szerdán voltam toronycsapágy szilentek cseréjén, így azt gondolom a futómű összerakásánál elállítódott valami. Ez elképzelhető?

Vagy mindennek ugyan-úgy kellene visszamennie?

Szaladjak azonnal futóműbeállításra? Nem akarom megvárni míg a gumin nyoma lesz az esetleges hibának.

Hát, lehet, hogy elmászott valami. A helyedben én elmennék egy futóműveshez, legalább mérjenek rá, aztán ha kell, állítsák újra.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Szombaton vettem észre, hogy az autó akkor megy egyenesen, mikor a kormány picit jobbra áll. Eddig jó volt.

Nem húz félre, és nem is kell rátartani, ha elengedem a kormányt akkor is szépen megy, sávban marad. De nem egyenesen áll.

Szerdán voltam toronycsapágy szilentek cseréjén, így azt gondolom a futómű összerakásánál elállítódott valami. Ez elképzelhető?

Vagy mindennek ugyan-úgy kellene visszamennie?

Szaladjak azonnal futóműbeállításra? Nem akarom megvárni míg a gumin nyoma lesz az esetleges hibának.

Futóműbeállítás, sztem kellett is volna, ha hozzányúltak...

Link to comment
Megosztás:

Futóműbeállítás, sztem kellett is volna, ha hozzányúltak...

bármily hihetetlen,toronycsapágy cserénél nem kell futkosót állitani,hacsak annyira szét nem szedte a szakcsi....de megnézetném a toronycsapágyat,hogy jól van e összerakva,nagyon kell figyelni a rugót,hogy a helyére kerüljön.. láttam már olyat,ahol rosszul rakták össze

Link to comment
Megosztás:

Nekem a vékonyabb és a vastagabb is ki van repedezve. Íme a gyári számuk:

55351522 - szellőző tömlő, hengerfej fedél a levegőszűrő könyökcsőhöz

55556031 - tömlő, szellőzés, hengerfej fedél a pillangószelep testhez

Ezek a kartercsövek, azért sztem nem jó ha falsot szív, de a kocsi nem fog leállni tőle. Valószínűnek tartom, hogy a télen repedezik ki, amikor az olajos trutyi esetleg belefagy vagy rohadt hideg lesz, aztán meg menet közben jól felmelegszik. Nem bírja a hőingadozást...

Még nem jutottam el a cseréig...

Próbáltam leszedni, de nem tudtam, az LPG injektorokat annyira rárakták :icon4: , majd ha lesz kedvem szétszedem, mert meg kell bontani a felfogatását. :D

Link to comment
Megosztás:

bármily hihetetlen,toronycsapágy cserénél nem kell futkosót állitani,hacsak annyira szét nem szedte a szakcsi....de megnézetném a toronycsapágyat,hogy jól van e összerakva,nagyon kell figyelni a rugót,hogy a helyére kerüljön.. láttam már olyat,ahol rosszul rakták össze

Akkor a szervizbe vigyem vissza, ahol a szilenteket cserélték? Futóműbeállítás nem is segíthet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 2004-es astra gcc 1.4-esem van. Motor: Z14XE A problénmám a következö: Nem egyenletes az alapjárat; lankás lejtön rángat motorfékezésnél; indításnál (föleg hidegen) felpörög 2000 fölé,és onnan áll vissza; menet közben pl. keresztezödésben megállásnál néha leáll a motor, ha kinyomom a kuplungot. bár pöccre indul mindig, de akkor is nagyon kellemetlen... Az autóban 53000 km van, most cseréltettem a vezérmüszíjat (és minden hozzávalót+vízpumpát)... és a gyanús az,hogy a csere óta egyenetlen az alapjárat... Voltam aztán másik szervizben vele, ott nem jelzett semmi hibát a computer, mentek vele, szerintük nincs gond az autóval, és a pillangószelepeket kitisztították... utána párszor megint leállt a motor... Gyanakodom az EGR szelepre,úgy hallottam többeknek van gondjuk vele.. Mit tanácsoltok?... (nem vagyok szakember)

Köszi a segítséget!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 2004-es astra gcc 1.4-esem van. Motor: Z14XE A problénmám a következö: Nem egyenletes az alapjárat; lankás lejtön rángat motorfékezésnél; indításnál (föleg hidegen) felpörög 2000 fölé,és onnan áll vissza; menet közben pl. keresztezödésben megállásnál néha leáll a motor, ha kinyomom a kuplungot. bár pöccre indul mindig, de akkor is nagyon kellemetlen... Az autóban 53000 km van, most cseréltettem a vezérmüszíjat (és minden hozzávalót+vízpumpát)... és a gyanús az,hogy a csere óta egyenetlen az alapjárat... Voltam aztán másik szervizben vele, ott nem jelzett semmi hibát a computer, mentek vele, szerintük nincs gond az autóval, és a pillangószelepeket kitisztították... utána párszor megint leállt a motor... Gyanakodom az EGR szelepre,úgy hallottam többeknek van gondjuk vele.. Mit tanácsoltok?... (nem vagyok szakember)

Köszi a segítséget!!!

Alapjárati motor tisztítása (sztem ez a legvalószínűbb), vagy esetleg AGR, ha nem jön össze akkor egy fagyizás beiktatása....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 2004-es astra gcc 1.4-esem van. Motor: Z14XE A problénmám a következö: Nem egyenletes az alapjárat; lankás lejtön rángat motorfékezésnél; indításnál (föleg hidegen) felpörög 2000 fölé,és onnan áll vissza; menet közben pl. keresztezödésben megállásnál néha leáll a motor, ha kinyomom a kuplungot. bár pöccre indul mindig, de akkor is nagyon kellemetlen... Az autóban 53000 km van, most cseréltettem a vezérmüszíjat (és minden hozzávalót+vízpumpát)... és a gyanús az,hogy a csere óta egyenetlen az alapjárat... Voltam aztán másik szervizben vele, ott nem jelzett semmi hibát a computer, mentek vele, szerintük nincs gond az autóval, és a pillangószelepeket kitisztították... utána párszor megint leállt a motor... Gyanakodom az EGR szelepre,úgy hallottam többeknek van gondjuk vele.. Mit tanácsoltok?... (nem vagyok szakember)

Köszi a segítséget!!!

Teljes motorfékezésnél ha rángat az szerintem nem AGR. Akkor lenne az, ha kis gáznál lankás úton rángatna. Illetve 1800-2500 környékén ha rángat. LEgalább is nekem így volt. Egyébként az AGR nélküli autó is nagyon gyakran rángat. A 0km-es AGR nélküli is rángat a mai napig leggyakrabban 2-es és 3-as sebességi fokozatban 2000 körüli fordulaton. Már 6 éve.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.