Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok

Kis gond:

Tudja vki hogy lehet kiszedni az elemet az autókulcsból?

Van neki valami technikája? Nem szeretném feszengetni fölöslegesen....

A kulcsot már szétbontottam, de az elemet nem sikerült kibogarászni belőle..

Köszi

Van egy nagy pöcök, amin a '+' jel van, s vele szemben két kisebb...

Azokat kifelé kicsit megfeszíted, s kijön.

Link to comment
Megosztás:

Pontos árat tudok mondani. A gyári torony szilentek cseréje munka díjjal együtt 33e Ft-ba voltak. Szerviz 4+ban került ennyibe, gyakorlatilag a munkadíj ingyen volt.

A hátsó fék + kézifék beállítása fékpadi mérés, 1 doboz féktisztító, köszörüléssel stb. munkadíjjal együtt került 3600Ft-ba. Ez ingyen volt szerintem.

Azt hozzá kell tenni, hogy nekem 7 kattanásnál is elgurult az autó, és 4. kattanásnál kezdett csak keményedni a kézifék. Most max 5 kattanásig lehet húzni. Igaz az 5.-et két kézzel.

De így már jó. Egyébként jó kézifék esetén ha csak 2-3 kattanást húz az ember akkor simán lehet vele menni, de hát észre kellene venni. De a lényeg hogy az autó elviszi.

Én megnéztem, az enyimet 9 kattanásig be lehet húzni.

A könyv szerint 7 kattanásig lehet csak, illetve műszakin is az a követelmény. Azt hiszem nem ártana állítanom rajta egy kicsit.

Link to comment
Megosztás:

Én megnéztem, az enyimet 9 kattanásig be lehet húzni.

A könyv szerint 7 kattanásig lehet csak, illetve műszakin is az a követelmény. Azt hiszem nem ártana állítanom rajta egy kicsit.

Nekem is 9 volt. Tegnap állítottam rajta most csak 5. :D

Azért ellenőríztem, hogy gurul-e még. De gurul.

Link to comment
Megosztás:

Én megnéztem, az enyimet 9 kattanásig be lehet húzni.

A könyv szerint 7 kattanásig lehet csak, illetve műszakin is az a követelmény. Azt hiszem nem ártana állítanom rajta egy kicsit.

nem kicsit:) enyém 4et kattan és akkor már satu....

Link to comment
Megosztás:

néztem a fórumban de nem találtam megoldást.

1.6os 8szelepes G Astra (nemrég volt vezérmüszíj csere), ma jelentkezett a hiba elöször: az autó menet közben elkezd rángatni, ha üresbe teszem (vagy váltok) és lemegy a fordulat, akkor leáll. utánna indítózva kb 3-4 indítás után nehezn beindul, majd utána mintha semmi sem történt volna az autó megy tovább. ma 300km alatt kb 5ször állt le menet közben teljsen változó dolgok mellett (néha megy a klíma, néha nem, néha jobban nyomom, néha nem). ha figyelek, hogy ne essel le a rángatáskor a fordultal, gyorsan visszaváltok és ha lehet adok neki gázt, akor egy idő után magához tér. és megy tovább.

Mit érdemes nézni rajta ?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Az akkum mindkét pólusa kicsit mozog,és a pozitívnál szivárog a sav,sóréteg képződik a sarun,használtam már akkupólus védő spray-t is de nem segít rajta,valaki tudott ilyet orvosolni? válaszokat köszönöm.

Mennyi idős az az akksi?

Lehet már csereértett lesz...

Link to comment
Megosztás:

néztem a fórumban de nem találtam megoldást.

1.6os 8szelepes G Astra (nemrég volt vezérmüszíj csere), ma jelentkezett a hiba elöször: az autó menet közben elkezd rángatni, ha üresbe teszem (vagy váltok) és lemegy a fordulat, akkor leáll. utánna indítózva kb 3-4 indítás után nehezn beindul, majd utána mintha semmi sem történt volna az autó megy tovább. ma 300km alatt kb 5ször állt le menet közben teljsen változó dolgok mellett (néha megy a klíma, néha nem, néha jobban nyomom, néha nem). ha figyelek, hogy ne essel le a rángatáskor a fordultal, gyorsan visszaváltok és ha lehet adok neki gázt, akor egy idő után magához tér. és megy tovább.

Mit érdemes nézni rajta ?

Folytószelepház tisztítás, vagy injektorok tisztítása (valami adalék), vagy egy autópályás meghajtás....vagy nemtudom.

Link to comment
Megosztás:

nem kicsit:) enyém 4et kattan és akkor már satu....

Nah beállítottam, eléggé sokat kellett rajta spanolni, de így már 7-iknél teljesen fog, 8-ik kattanásig nem sikerült berántanom, jobban meg nem állítom, nehogy befogjon.

A kézifék karról a bőrt hogyan lehet leszedni??? Mert ha felpattintom, akkor a szárán a markolatnál fogja. Egy helyen a varrás elszakadt, kivenném, s megvarrnám...

Link to comment
Megosztás:

Szia nem tudom,gyári GM akksi van benne,98 Decemberi az autó,két éve vettem.

Hát ha gyári benne az akksi, akkor jól bírja, és azért olyan, nem hiszem, hogy GM akksit tettek volna bele, de kitudja.

Nagyszüleim 2004*es astrájában is gyári az akksi, igaz ők nem nagyon használják (kb 15e km van a kocsiban), de az sem tesz neki jót....

Szóval sztem az idő vasfoga miatt olyan, gyűjts egy újra, mert az előbb-utóbb megadja magát.

Link to comment
Megosztás:

néztem a fórumban de nem találtam megoldást.

1.6os 8szelepes G Astra (nemrég volt vezérmüszíj csere), ma jelentkezett a hiba elöször: az autó menet közben elkezd rángatni, ha üresbe teszem (vagy váltok) és lemegy a fordulat, akkor leáll. utánna indítózva kb 3-4 indítás után nehezn beindul, majd utána mintha semmi sem történt volna az autó megy tovább. ma 300km alatt kb 5ször állt le menet közben teljsen változó dolgok mellett (néha megy a klíma, néha nem, néha jobban nyomom, néha nem). ha figyelek, hogy ne essel le a rángatáskor a fordultal, gyorsan visszaváltok és ha lehet adok neki gázt, akor egy idő után magához tér. és megy tovább.

Mit érdemes nézni rajta ?

Folytószelepház tisztítás, vagy injektorok tisztítása (valami adalék), vagy egy autópályás meghajtás....vagy nemtudom.

Ha nem volt hibaüzenet nem dobott sárgát akkor én is ilyesmire gondolnék,mint Imy

és még esetleg alapjárati motor ha van benne természetesen az AGR és a vákumcsövek kitisztítása.

Link to comment
Megosztás:

Nah beállítottam, eléggé sokat kellett rajta spanolni, de így már 7-iknél teljesen fog, 8-ik kattanásig nem sikerült berántanom, jobban meg nem állítom, nehogy befogjon.

A kézifék karról a bőrt hogyan lehet leszedni??? Mert ha felpattintom, akkor a szárán a markolatnál fogja. Egy helyen a varrás elszakadt, kivenném, s megvarrnám...

Olvastam, hogy többen elkezdték a kéziféket állítani. A szakszervizben felhívták a figyelmemet, hogy a kézifék kar melletti csavarral tilos utána állítani!

Az kizárólag a gyári beállításra, és az esetleges bovden nyúlásra való. Ha a kézifék alapból rosszul fogott, akkor az üzemi fék is gyenge volt valószínűleg.

Le kell szedni a fékdobot, és a perem leköszörülése után az utánaállító csavarral kell beállítani a féket. Ekkor a kézifék is jó lesz.

Szóval nekem azzal kezdték, hogy megkérdezték mennyit tekertem a csavaron. Mondtam 4-et. Mondta a szervizes, oké akkor 6-ot tekerek rajta vissza.

És igazuk volt, sokkal jobb lett a fékem, fentebb fog a pedál is, és érezhetően jobb a fékerő.

Szóval a kézifékkar melletti csavarral ne állítsatok utána, csak ha a bovden nyúlt meg.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Az akkum mindkét pólusa kicsit mozog,és a pozitívnál szivárog a sav,sóréteg képződik a sarun,használtam már akkupólus védő spray-t is de nem segít rajta,valaki tudott ilyet orvosolni? válaszokat köszönöm.

azzal nem tudsz semmit csinálni,elöregedett,vagy csak natúr rossz a minőség,de ha már elvált,és jön is ki a sav,akkor csere minél előbb,nehogy elkezdje marni az akksitartót,esetleg a kasztnit,ha több kiforr belőle.....

Link to comment
Megosztás:

Olvastam, hogy többen elkezdték a kéziféket állítani. A szakszervizben felhívták a figyelmemet, hogy a kézifék kar melletti csavarral tilos utána állítani!

Az kizárólag a gyári beállításra, és az esetleges bovden nyúlásra való. Ha a kézifék alapból rosszul fogott, akkor az üzemi fék is gyenge volt valószínűleg.

Le kell szedni a fékdobot, és a perem leköszörülése után az utánaállító csavarral kell beállítani a féket. Ekkor a kézifék is jó lesz.

Szóval nekem azzal kezdték, hogy megkérdezték mennyit tekertem a csavaron. Mondtam 4-et. Mondta a szervizes, oké akkor 6-ot tekerek rajta vissza.

És igazuk volt, sokkal jobb lett a fékem, fentebb fog a pedál is, és érezhetően jobb a fékerő.

Szóval a kézifékkar melletti csavarral ne állítsatok utána, csak ha a bovden nyúlt meg.

nekem azért annyit nem kellett rátekerni,asszem talán egyet...

Link to comment
Megosztás:

Olvastam, hogy többen elkezdték a kéziféket állítani. A szakszervizben felhívták a figyelmemet, hogy a kézifék kar melletti csavarral tilos utána állítani!

Az kizárólag a gyári beállításra, és az esetleges bovden nyúlásra való. Ha a kézifék alapból rosszul fogott, akkor az üzemi fék is gyenge volt valószínűleg.

Le kell szedni a fékdobot, és a perem leköszörülése után az utánaállító csavarral kell beállítani a féket. Ekkor a kézifék is jó lesz.

Szóval nekem azzal kezdték, hogy megkérdezték mennyit tekertem a csavaron. Mondtam 4-et. Mondta a szervizes, oké akkor 6-ot tekerek rajta vissza.

És igazuk volt, sokkal jobb lett a fékem, fentebb fog a pedál is, és érezhetően jobb a fékerő.

Szóval a kézifékkar melletti csavarral ne állítsatok utána, csak ha a bovden nyúlt meg.

Itt már volt róla szó régebben. Amit te mondasz az az önbeállító csavarja. Ha valaki műhelyben csinálja akkor az ok, mert ott tudnak fékerőt mérni, de ha otthon csinálja valaki, akkor ajánlatosabb a kézifékkaron állítani, mert úgy nem lesz más a fékhatása a két oldalnak. Ha eltér, s tényleg vészfékezésre használja az ember, akkor az szívás lesz, illetve a műszakin is megvágják miatta a kocsit.

Link to comment
Megosztás:

nekem is az volt télen rajta,nyárra feldobtam 15-öt,de fogta is a kocsit a 1,2-es motorjával:)

1.2-es motorral az asrta nagyon halovány, még 1.4 klímával is nagyon gyenge...1.2 van a corsaC-nkbe, oda elég, a Z12XEP az még 5Le-vel több is minta Z12XE volt.

Legközelebb 1.6-ost vennék, abban van már nyomaték, s fogyasztásban sem rosszabb, csak a vezérműszíjas technika nem szimpatikus, a láncosban jobban megbízok, s többet is elmegy....

Link to comment
Megosztás:

1.2-es motorral az asrta nagyon halovány, még 1.4 klímával is nagyon gyenge...1.2 van a corsaC-nkbe, oda elég, a Z12XEP az még 5Le-vel több is minta Z12XE volt.

Legközelebb 1.6-ost vennék, abban van már nyomaték, s fogyasztásban sem rosszabb, csak a vezérműszíjas technika nem szimpatikus, a láncosban jobban megbízok, s többet is elmegy....

az volt enyém is x12xe. Nem véletlenül vettem a turbót,meguntam a tökölődést,meg hogy nem megy a kocsi,és klima sincsen...

Most oksa minden:)

Link to comment
Megosztás:

1.2-es motorral az asrta nagyon halovány, még 1.4 klímával is nagyon gyenge...1.2 van a corsaC-nkbe, oda elég, a Z12XEP az még 5Le-vel több is minta Z12XE volt.

Legközelebb 1.6-ost vennék, abban van már nyomaték, s fogyasztásban sem rosszabb, csak a vezérműszíjas technika nem szimpatikus, a láncosban jobban megbízok, s többet is elmegy....

Ha rendes időben van cserélve a vezérműszíj, önmagában semmivel nem rosszabb, nem megbízhatatlanabb, mint a láncos motor. :D

Link to comment
Megosztás:

Na, megjöttünk horvátból. A jó hír: 1545,4 km, 79,81 l gázolaj=5,16 l átlagfogyasztás, 125-130km/ó, végig pálya, sokszor tempomat, 2 felnőt, 2 gyerek.

A rossz hír, mióta megvan a kocsi, most először dobott sárga lámpát. Pályán, 120-nál, tempomattal. Éreztem, hogy valami nem jó, egyenletesen haladtunk, mikor elkezdett "hintázni" a kocsi (fordulatszám egész halványan fel-le ugrált), aztán dobta is a sárgát. Aztán elaludt. Párszáz km múlva újra, utána megint jó.

Kivillogtattam a hibát: P0335=Főtengelyhelyzet-jeladó funkció-rendellenesség. Kicsit utánaolvasgattam, valaki kontaktszprézést javasolt, de sokan mondják, hogy jeladócsere, kb 20E. Mit javasoltok? Várjak, hogy előjön-e még, vagy már most menjek és cseréltessek jeladót? Szeretném motorhoz értőhöz vinni, jó lenne Pesten vki. Mit javasoltok? Várjak, vagy vigyem? köszi.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.