Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Szia, én vagyok szaki de nekem a az utolsó műszaki előtti felmérésén kb 110 000km-nél a gumi pogácsákat cserélték ki,

úgy mondta a szervizes srác hogy ha jól alákapom akkor kopogást hallok ez annak a jele hogy a gumi már összeesett

tipikus G astra betegségnek titulálta, pár hétig valóban meg szűnt a dolog de most kb 115000-nél már újra hallom

nekem ez úgy rémlik 6 ezerbe fájt. ez tavaly nov. volt és 1,4es benzines caravannál

Ha gondolod beszélj vmi szakival hátha tényleg van benne valami és nem csak lehúztak :D :D

Köszi az ötletet, utánna járok, de nekem enyhe konymármuzdulatoknál jelentkezik, amikor a másik irányba kezdem tekerni.

Link to comment
Megosztás:

Szervófolyadék hogy áll?

Van benne elég, nem csöpög valahol?

Csak amiatt tapogatózok erre, hogy felmelegedés után csinálja.

Ha valami mechanikus kopás lenne, az hidegen is előjönne.

Én is gondoltam már e miatt a szervófolyadékra. Én még nem néztem meg, ma vagy holnap megteszem, de az első szervizes azt monda, hogy az rendben van.

Link to comment
Megosztás:

Biztosítékok lecsekkolva.

Kapcsolót kiszedtem->szétszedtem->kitakarítottam->kontaktspray-vel befújva->visszaszerelve, de a hiba továbbra is fennáll

Enyémben már a harmadik kapcsoló van. Az elsőt garanciában cserélték, a másodikat én cseréltem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudom, hogy volt már szó erről a problémáról, de újra felhoznám, ha nem baj.

Szóval, kb. két hete azt vettem észre, hogy az üzemanyag-szintmérőm "fél" töltöttségről menet közben elindul felfelé, egészen a "tele" szintig, majd - fordulattól függően - vissza és fel megint. Megállás után lecsavartam a tanksapkát és durván 5 másodpercig a tank csak úgy szívta befelé az éltető levegőt. :D

Azóta is fennáll a probléma, amit ideiglenesen azzal orvosolok, hogy a tanksapkát alig tekerem vissza és így nem keletkezik vákuum. Tanksapkacserével már próbálkoztam, eredménytelenül. Annyit vettem észre, hogy a korábban bosszantó üzemanyag szellőztető szelep "kopogás" megszűnt, gondolom, mert nem működik.

A tankot soha nem csurgatom tele, egy kattanás után nem kap több naftát.

Szerintetek hol keressem a hiba forrását? Esetleg a jobb első belső sárvédő alatt lévő szűrő csere segíthet?

Attól tartok leginkább, hogy az AC elf.ssa magát szellőzés híján.

Köszönöm előre is a válaszotokat!

Szia!

Nekem is volt ilyen hibám,ha visszakeresel a fórumon megtalálod a megoldást.Akkor egy kérdést tettem fel:

Mi köze van a benzin visszavezető szelepnek, a tank szellőztetéséhez?

Válasz még nem érkezett,ézért mivel újból felmerült a téma leírok egy lehetőséget.Mivel írod,hogy szellőztető szelep "kopogás" megszűnt,szerintem meg kell mérni,hogy van-e rajta feszültség(0V és 12-14V a kopogással szinkronba kell,hogy változzon ).Ha ez a jel megvan, akkor lehet az előbb leírt szelep, a hibás.Ha nincs,akkor lehet a benzin visszavezető szelep,mivel ennek a funkciója a AC pumpa védelme és ez a szelep nyiva marad(hibás) ezért az AC pumpa állandóan dolgozik, mert csak így tudja a nyomást tartani a rendszerben.A normális üzemben az AC is ki-be kapcsolgat az üzemanyagszükséglettel öszhangban,hogy stabil legyen a megadott nyomás érték.No ez az állandó müködésel nem tud mit kezdeni az ECU( lehet,hogy igy is programozták) és nem engedélyezi a szellőztető szelep kinyitását.Egyenlőre ennyit ,nekem ez volt a hiba ,ha leállítottam és újból midjárt ráadtam a gyujtást a vákum megszünt és csak hosszabb úton jelentkezett ismét.

Nekem gariba cseréltek 2009-be csak a szelepet, Uhuhu írta,hogy csak az AC-val rendelhető eggyütt, ezért ajánlatos pontos hibafeltárást végezni,mert más is okozhatja a hibát.

Üdv. Tibor

Link to comment
Megosztás:

Biztosítékok lecsekkolva.

Kapcsolót kiszedtem->szétszedtem->kitakarítottam->kontaktspray-vel befújva->visszaszerelve, de a hiba továbbra is fennáll

Mérjél rá a csatira mikor fel van kapcsolva hogy van e benne villany!

Ha van villany akkor izzó!

Ha nincs villany akkor lehet bizti vagy valami vezeték baj!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudom, hogy volt már szó erről a problémáról, de újra felhoznám, ha nem baj.

Szóval, kb. két hete azt vettem észre, hogy az üzemanyag-szintmérőm "fél" töltöttségről menet közben elindul felfelé, egészen a "tele" szintig, majd - fordulattól függően - vissza és fel megint. Megállás után lecsavartam a tanksapkát és durván 5 másodpercig a tank csak úgy szívta befelé az éltető levegőt. :D

Azóta is fennáll a probléma, amit ideiglenesen azzal orvosolok, hogy a tanksapkát alig tekerem vissza és így nem keletkezik vákuum. Tanksapkacserével már próbálkoztam, eredménytelenül. Annyit vettem észre, hogy a korábban bosszantó üzemanyag szellőztető szelep "kopogás" megszűnt, gondolom, mert nem működik.

A tankot soha nem csurgatom tele, egy kattanás után nem kap több naftát.

Szerintetek hol keressem a hiba forrását? Esetleg a jobb első belső sárvédő alatt lévő szűrő csere segíthet?

Attól tartok leginkább, hogy az AC elf.ssa magát szellőzés híján.

Köszönöm előre is a válaszotokat!

Szerintem ,akkor uhuhu megírta,hogy mit kell kicserélni! :D

Meg rajtam is röhögtek egy sort a szellőző tanksapkán! :D

Link to comment
Megosztás:

Kösz a válaszokat. de egyelőre nem cserélek kuplungot, megoldom nagyobb gázzal.

Nálunk is Astra a szolgálati Gk van,F-G-H-J egyaránt (G nem Classic) és ezek nem rángatnak. Csak ezzel a szerencsétlen Classic-kal van ennyi baj.

Az én autóm is csinálja hidegen, főleg télen vagy nyirkos időben.Classic a drága, de nagyobb gáz és nincs is probléma.

Link to comment
Megosztás:

Milyen céged van,hogy ilyen a járműpark?Egyenruhás?

Papíripar, német tulajdonos, lotifuti autónak kizárólag az Astrát engedélyezi.

250e-nél venni kell újat,350e eladni a régit.Igy mindig van egy párdarab, az F most kerül, eladósorba állítólag 80e Ft kérnek érte.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudom, hogy volt már szó erről a problémáról, de újra felhoznám, ha nem baj.

Szóval, kb. két hete azt vettem észre, hogy az üzemanyag-szintmérőm "fél" töltöttségről menet közben elindul felfelé, egészen a "tele" szintig, majd - fordulattól függően - vissza és fel megint. Megállás után lecsavartam a tanksapkát és durván 5 másodpercig a tank csak úgy szívta befelé az éltető levegőt. :D

Azóta is fennáll a probléma, amit ideiglenesen azzal orvosolok, hogy a tanksapkát alig tekerem vissza és így nem keletkezik vákuum. Tanksapkacserével már próbálkoztam, eredménytelenül. Annyit vettem észre, hogy a korábban bosszantó üzemanyag szellőztető szelep "kopogás" megszűnt, gondolom, mert nem működik.

A tankot soha nem csurgatom tele, egy kattanás után nem kap több naftát.

Szerintetek hol keressem a hiba forrását? Esetleg a jobb első belső sárvédő alatt lévő szűrő csere segíthet?

Attól tartok leginkább, hogy az AC elf.ssa magát szellőzés híján.

Köszönöm előre is a válaszotokat!

E ni!A tanksapkaszellőző szelleme visszatért! :D

Link to comment
Megosztás:

Akkor Tőlem is egy probléma, ami megoldásért kiált:

Menet közben kigyullad az ABS visszajelző a műszerfalon, és ugyanekkor a sebességmérő visszaáll a nulla pontra. Néhány másodperc múlva a sebességmérő már a valós értéket mutatja, viszont az ABS visszajelző lámpa égve marad. Újraindítás után szépen elalszik, ahogy kell. Ez a hiba az utóbbi időben jött elő, változó rendszerességgel.

Kérdés:

Mi okozhatja a hibát?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem is volt ilyen hibám,ha visszakeresel a fórumon megtalálod a megoldást.Akkor egy kérdést tettem fel:

Mi köze van a benzin visszavezető szelepnek, a tank szellőztetéséhez?

Válasz még nem érkezett,ézért mivel újból felmerült a téma leírok egy lehetőséget.Mivel írod,hogy szellőztető szelep "kopogás" megszűnt,szerintem meg kell mérni,hogy van-e rajta feszültség(0V és 12-14V a kopogással szinkronba kell,hogy változzon ).Ha ez a jel megvan, akkor lehet az előbb leírt szelep, a hibás.Ha nincs,akkor lehet a benzin visszavezető szelep,mivel ennek a funkciója a AC pumpa védelme és ez a szelep nyiva marad(hibás) ezért az AC pumpa állandóan dolgozik, mert csak így tudja a nyomást tartani a rendszerben.A normális üzemben az AC is ki-be kapcsolgat az üzemanyagszükséglettel öszhangban,hogy stabil legyen a megadott nyomás érték.No ez az állandó müködésel nem tud mit kezdeni az ECU( lehet,hogy igy is programozták) és nem engedélyezi a szellőztető szelep kinyitását.Egyenlőre ennyit ,nekem ez volt a hiba ,ha leállítottam és újból midjárt ráadtam a gyujtást a vákum megszünt és csak hosszabb úton jelentkezett ismét.

Nekem gariba cseréltek 2009-be csak a szelepet, Uhuhu írta,hogy csak az AC-val rendelhető eggyütt, ezért ajánlatos pontos hibafeltárást végezni,mert más is okozhatja a hibát.

Üdv. Tibor

Köszönöm a segítő hozzászólásodat, olvastam már korábban is. Megpróbálok majd ebbe az irányba elindulni. Sajnos Ákos akkori post-ját is olvastam, hogy az AC csak egyben cserélhető, remélem ezt megúszom.

Ma még annyit vettem észre, hogy miután ma bejöttem melóba, a jobb első sárvédő felől erős benzinszag terjeng. Holnap megpróbálom leszerelni a műanyag dobvédőt és megnézem, mi a helyzet. Köszi mégegyszer!

Mc-elek

Mikor jössz legközelebb? :D

Link to comment
Megosztás:

Akkor Tőlem is egy probléma, ami megoldásért kiált:

Menet közben kigyullad az ABS visszajelző a műszerfalon, és ugyanekkor a sebességmérő visszaáll a nulla pontra. Néhány másodperc múlva a sebességmérő már a valós értéket mutatja, viszont az ABS visszajelző lámpa égve marad. Újraindítás után szépen elalszik, ahogy kell. Ez a hiba az utóbbi időben jött elő, változó rendszerességgel.

Kérdés:

Mi okozhatja a hibát?

Köszi

Úgy néz ki, hogy a "fakabátoknak" ma csak problémái vannak. :D :D :D

A kerékcsapágyak környékén nézelődj, az ABS jeladó szarakodhat, esetleg vezetékszakadás. A sebességjel is onnan jön, ha nem tévedek.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.