Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Gondolom a fordulatszám emelkedik meg neki..akkor az kizárva.

Légtömeg mérő, fojtószelepház nem okozhat ilyet? (csak találgatok)

Elképzelhető. Soha nem hallottam még ilyenről és más autóknál sem tapasztaltam. Szerintem valami szenzorhiba lehet és így rossz adatok alapján dolgozik az elektronika benzin-levegő keverésnél/adagolásnál...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

A következő problémához kérnék segítséget: Tegnap reggel autó pöccre beindult, kiálltam a garázsból, leállítottam míg a garázst bezártam, de az újra indítás már nem sikerült. A műszerfal diagnosztika nem világít. Az aksi töltöttség jó és az önindító is működik. Esetleg van valami tippetek mihez nyúljak első körben. Jelenleg elég macerás volna elvontatnom szerelőhöz.

Előre is köszönet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

A következő problémához kérnék segítséget: Tegnap reggel autó pöccre beindult, kiálltam a garázsból, leállítottam míg a garázst bezártam, de az újra indítás már nem sikerült. A műszerfal diagnosztika nem világít. Az aksi töltöttség jó és az önindító is működik. Esetleg van valami tippetek mihez nyúljak első körben. Jelenleg elég macerás volna elvontatnom szerelőhöz.

Előre is köszönet.

nincs benne valami rablásgátlós riasztó?

Próbáld meg becsukott ajtóknál bezárni, majd kinyitni, beülni, indítani...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

A következő problémához kérnék segítséget: Tegnap reggel autó pöccre beindult, kiálltam a garázsból, leállítottam míg a garázst bezártam, de az újra indítás már nem sikerült. A műszerfal diagnosztika nem világít. Az aksi töltöttség jó és az önindító is működik. Esetleg van valami tippetek mihez nyúljak első körben. Jelenleg elég macerás volna elvontatnom szerelőhöz.

Előre is köszönet.

Gyújtáskapcsoló, vagy gyújtáskapcsoló betét meghibásodás is okozhatja

Link to comment
Megosztás:

nincs benne valami rablásgátlós riasztó?

Próbáld meg becsukott ajtóknál bezárni, majd kinyitni, beülni, indítani...

a házilag beszerelt gyújtásmegszakító rejtett kapcsolót már régen kiszereltem, ill. ma kiszedtem a riasztót is.

egyébként néhány hete valami leszívja az aksimat. este leállok, reggelre már lemerül. ezt ideiglenesen úgy oldottam meg, hogy hosszabb állásnál leveszem az egyik sarut. tehát valami tuti rossz az elektronikus rendszerben, de mint írtam jelenleg nem tudom szervizelni az autót.

kipróbáltam:bezár, kinyit, beül, de nem indul

Link to comment
Megosztás:

Ma egy hosszabb út után kaptam egy pünkösdi P0420-t: Katalizátor-átalakítási hatásfok (Bank 1) nem megfelelő (kicsi). Utoljára januárban kaptam egy ilyet, szintén egy hosszabb út után. Akkor kiütöttük, és a mai napig nem volt hiba.

Remélem, most is le tudom így zárni a kérdést, mert új katalizátorba (nálam leömlővel együtt) "nem szívesen" ruháznék... :D

Hát, a hibalámpám még mindig virít, ugyanezzel a kóddal, de szerintem még a múltkori bejegyzést hurcolom.

Ez, ha már nem áll fenn a hiba, nem törlődik bizonyos indítás után, mint pl. az AGR jelzései? Hibatárolóból tudom, hogy nem, de a sárgalámpát se altatja el?

Link to comment
Megosztás:

a házilag beszerelt gyújtásmegszakító rejtett kapcsolót már régen kiszereltem, ill. ma kiszedtem a riasztót is.

egyébként néhány hete valami leszívja az aksimat. este leállok, reggelre már lemerül. ezt ideiglenesen úgy oldottam meg, hogy hosszabb állásnál leveszem az egyik sarut. tehát valami tuti rossz az elektronikus rendszerben, de mint írtam jelenleg nem tudom szervizelni az autót.

kipróbáltam:bezár, kinyit, beül, de nem indul

Mérj rá műszerrel, hogy mennyi olyankor az áramfelvétel... Nem lehet hogy az akksid haldoklik?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretném veletek megosztani tapasztalatom,a fordulatszám emelkedésről, ingadozásról és a motorfékes rángatásról!

Na, először is köszönet Uhuhu-nak mert ő vezetett rá a probléma gyökerére, ugyanis mikor először írtam hogy a fent említett problémám van

ő mondta mit kell csinálni!

Fojtószelepház takarítás majd alapjárati léptetőmotor takarítás és kartelcsövek takarítása!Ezeket tisztességgel becsülettel csináltam(mintha újak lennének)!

Ezeket megcsinálva mintha kicserélték volna az autót,egyenletesen jár a motor, nem ,vagy csak (nagyon kicsi mértékben) ingadozik a fordulatszám alapjáraton!

De elkövettem egy kisebb hibát , én a légtömegmérőt is kiszedtem és kifújattam(nekem még ugye a gumis változat van ,nem a két bilincses megoldású) viszont amikor visszaraktam nem tömített rendesen és ott fals levegőt szívott

na ekkor dobta is a sárgalámpát amit kiolvastunk haverommal és P0170=Tüzelőanyag-korrekció (Bank 1) funkció-rendellenesség, ezután még egyszer kivettem a légtömegmérőt és vákumzsirral bekentem a gumit körös körbe majd visszaillesztettem a helyébe és láss csodát lekopogom azóta minden jó!

Szóval ajánlom mindenkinek ezeket az otthon elvégezhető műveleteket akik hasonló problémával küzdenek!

Amivel én takarítottam a fojtószelepházat és az alapjárati léptetőmotort az a Liqui Moly fojtószelepház tisztító volt nem olcsó de nagyon jó cucc!

Majd az alapjárati léptetőmotor tömítő gumigyűrűjét vákumzsirral kentem be halványan és egy csepp WD-40 et tettem a tengelyére mielőtt visszatettem a helyére !

A kartelcsöveket Brigéciol-lal mostam ki!

Ezek voltak a csodaszereim és minden jó lett a végén! :D :D :D

De a tanácsért még egyszer köszönet Uhunak! :P

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nah voltam az új szerelőnél!

Fékerő szabályzón szörnyűlködött hogy meglett tákolva, de most keresek bontóban.

Mennyi lehet bontóban szerintetek?? Ha esetleg van valakinek érdekelne!

A kormány ropogásáról meg semmi komoly.

Bal oldali stabilizátor rúd recseg benne.

Függőlegesen álló stailizátor ha jól emlékszem ezt mondta.

Kormány tekerésnél recseg, de nincs tönkre menve, nem kell cserélni.

Link to comment
Megosztás:

A kormány ropogásáról meg semmi komoly.

Bal oldali stabilizátor rúd recseg benne.

Függőlegesen álló stailizátor ha jól emlékszem ezt mondta.

Kormány tekerésnél recseg, de nincs tönkre menve, nem kell cserélni.

Ez a kutyacsont? Ha valami recseg, akkor az már nem ######a!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nah voltam az új szerelőnél!

Fékerő szabályzón szörnyűlködött hogy meglett tákolva, de most keresek bontóban.

Mennyi lehet bontóban szerintetek?? Ha esetleg van valakinek érdekelne!

A kormány ropogásáról meg semmi komoly.

Bal oldali stabilizátor rúd recseg benne.

Függőlegesen álló stailizátor ha jól emlékszem ezt mondta.

Kormány tekerésnél recseg, de nincs tönkre menve, nem kell cserélni.

nem drága az, inkább cseréld ki, mert ott valami nek kóser...! (műanyag az egész)

Link to comment
Megosztás:

Nekem garanciában cserélték a kormánymű és a kormányrúd közötti keresztcsuklót az utastérben a pedáloknál. Alig hallhatóan roppant néha a kormány tekerésénél. Előtte kicseréltek egy stabilizátor kar gömbcsuklót, majd mindkét toronycsapágyat. 20.000km-nél! Állítólag G Astránál volt egy hibás sorozat.

Mennyi lehet amúgy az a keresztcsukló csere amit neked megtettek garanciában?

A többi művelet már nekem is megvolt,és egy ponton mindíg érzek egy kottyanást(roppanást) nem vészesen de érezni ha figyel az ember!

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Múlthéten fel-le járt az üzemanyag szintjelzőm a majdnem maximum és a negyed között. Valójában negyedig volt tankolva. kb 1-2 perc alatt tette meg ezt az utat, felkúszott, le ment fél alá, majd megint fel majdnem teljesen, stb. ha megálltam, és újra ráadtam a gyújtást, helyesen mutatta a szintet, kicsivel negyed felett. Majd elindultam, és 10 perc múlva megint fel-le szaladgált.

Előtte 2 órával megmostam a motorteret, de mivel a szintjelző elektronikája a tankban van, nem gondolom, hogy ez okozta a jelenséget.

Az óta mentem vele 400 km-t, és eddig nem tapasztaltam.

Astra G classic II 1.4 Twinport (Z14XEP) és egyébként Zavoli típusú LPG gázos.

Mit gondoltok, mi okozhatta? A víznek lehet hozzá köze, vagy kezdjek gyűjtögetni egy új jeladóra?

Link to comment
Megosztás:

A benzines mutató kergült meg.

Ötletek?

Már én is mostam meg a motorteret, akkor nem volt ilyen gondom... Az elektronikákat amennyire lehetett nem verettem meg direktbe (az akksi körül).

Várj vele, amíg ki nem szárad. :D

Én mosás után elindítottam, s hagytam 4-5 percig ketyegni, majd kihűlt s mindent áttörölgettem... Azt hiszem veszek rá alsó motortérvédő burkolatot, úgy majd kevesebb koszt kap, főleg télen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Több helyen olvastam itt a fórumban a folytószelepház takarításának a hasznosságáról. Hogyan teszitek azt, s mivel? Leszerelitek, vagy ott helyben? S valamiféle zsíroldó löttyöt használtok, vagy van "modernebb" anyag rá?

Bocs ha primitív a kérdés, de...ez van. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.