Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Leírom egyben újra.

Az első kereked azért blokkol, mert nincs benne ABS. Ez természetes, így van rendben.

Általában csúszós úton előfordul nagy fékezésnél, hogy a hátsó is beblokkol az első után. Jó gumikkal, száraz úton nem.

Ha a hátsó kerék előbb blokkol mint az első akkor rossz a fékerő elosztód. Ugyanis ennek pont ez a szerepe, hogy a terhelés függvényében

akkora fékerőt adjon a hátsó keréknek, hogy később blokkoljon mint az első, vagy pedig egyáltalán ne.

Esetleg ha mosás után sokat állt az autó, és elsőnek fékeztél nagyot amíg a tárcsák rozsdásak voltak, akkor előfordulhat indokolatlan gyors blokkolás,

de ez az első kerekeknél.

Szavaidból egyértelmű akkor a fékerőt vissza kell rakni!

90%ban úgy érzem a hátsó blokkol, akkor ez így is van!

Szerintetek a jelenlegi fékerőszabályzón lehet javítani?

Bontottan kellene venni vagy újat?

És a kormány kopogásra?

Link to comment
Megosztás:

Szavaidból egyértelmű akkor a fékerőt vissza kell rakni!

90%ban úgy érzem a hátsó blokkol, akkor ez így is van!

Szerintetek a jelenlegi fékerőszabályzón lehet javítani?

Bontottan kellene venni vagy újat?

És a kormány kopogásra?

A szereléséhez nem értek, de másik szerelőhöz menjél az tuti! Mert aki ezt kiveszi az annyit ért az autóhoz mint anyám.

Van itt a fórumon több hozzáértő, várd meg míg válaszolnak!

Link to comment
Megosztás:

A szereléséhez nem értek, de másik szerelőhöz menjél az tuti! Mert aki ezt kiveszi az annyit ért az autóhoz mint anyám.

Van itt a fórumon több hozzáértő, várd meg míg válaszolnak!

Rendben és köszönöm!

Amúgy idehordjuk 4 éve, eddig nem volt vele gondom. Mondta is, hogy ideiglenes megoldás lenne hogy kivette, mert nem volt pénzünk újra, a kocsi meg kellett.

De már nekem is gyanús hogy kivette. Ismerős amúgy a ######i, maszekba csinálja már vagy 25éve.

Link to comment
Megosztás:

Ezt a blokkolást vagy 3 hónapja vettem észre egy nagyobb fékezéskor véletlenül.

Nem vagyunk tákolósak, nem a szanaszét bombázás a cél, hanem az üzembiztos fék. Akkor visszarakatom

Szerintem a fékerő szabályzó visszarakása és egy egyszerű fékhatás mérés lenne az első lépés.Az egyértelműen jelzi hogy melyik fék milyen mértékben fog.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a fékerő szabályzó visszarakása és egy egyszerű fékhatás mérés lenne az első lépés.Az egyértelműen jelzi hogy melyik fék milyen mértékben fog.

A szerelő szerint fékpadon volt és jó volt, amikor műszakira vitte.

De már nem hiszem el neki.

Máshoz fokom vinni

Link to comment
Megosztás:

A szerelő szerint fékpadon volt és jó volt, amikor műszakira vitte.

De már nem hiszem el neki.

Máshoz fokom vinni

Minden fékpados vizsgálat után adnak egy eredményt papíron amit a gép kinyomtat.Erről egyértelműen leolvashatóak az értékek.Ha elvitte,neki is kapnia kellett szerintem.Nekem még mindig odaadták eddig,kérni sem kellett.

Link to comment
Megosztás:

Egyik ismerősömnek is ugyan ez a gépe van, csak az 98as évjárat.

Megkért, hogy kérdezzem meg:

Neki a kormány kupog amikor tekered jobbra balra.

Ha nem megy a szervó (áll a motor) szintén kupog.

Féltengelycsuklóra gondoltunk de nem az.

Ha a kormányműben van valami hiba az nagy gond mert nagyon drága.

Mik lehetnek a kormányműbe a hibák?

Kutyacsont?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

És az okozhatja a korábban írt hibát? Búgó hang 90 környékén, főleg balra kanyarodásnál?

Mint már megdumáltuk én is a jobb csapágyat gondoltam,búgó hangra

más(autóval kapcsolatos :D egyéb lenne)tippem nincs,csak a csapágy!

Vagy még amit akkor is írtam,hogy cseréld ki a másikat is és ha nem jön be add

el a felesleget.Tudom ez sok pénz és csak végső esetben gondoltam!(mielőtt nekem rontanak :D )

Link to comment
Megosztás:

Ha szépen fékezek vele, félig nyomom monjuk nagy sebességről is, akkor nincs is vele semmi baj.

De ha erőteljesen belefékezek akkor már egyből sír a gumi és főleg a hátsó.

Mindenképp jövőhéten elviszem máshoz aki független szervízben dolgozik

Testvérem,

Te egy barom állat vagy, a szerelődnek meg el kellene törni mindkét kezét, hogy az egy autójavitás, hogy kivesz egy fékalkatrészt az autóból....

és megoldotta a bajt.

Link to comment
Megosztás:

Egyik ismerősömnek is ugyan ez a gépe van, csak az 98as évjárat.

Megkért, hogy kérdezzem meg:

Neki a kormány kupog amikor tekered jobbra balra.

Ha nem megy a szervó (áll a motor) szintén kupog.

Féltengelycsuklóra gondoltunk de nem az.

Ha a kormányműben van valami hiba az nagy gond mert nagyon drága.

Mik lehetnek a kormányműbe a hibák?

Csá!

Nekem is van ilyen gondom, már nézettem mindenhol!

Márkaszervízben a toronycsapágyakat cserélték de a hiba nem múlt el!

Így ha juttok valamire kérlek akár pm -ben is írd meg!

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Minden fékpados vizsgálat után adnak egy eredményt papíron amit a gép kinyomtat.Erről egyértelműen leolvashatóak az értékek.Ha elvitte,neki is kapnia kellett szerintem.Nekem még mindig odaadták eddig,kérni sem kellett.

Ja. Főleg ha okosba ment a vizsga. Így az első tengely fékjére háromszor is rámérhet a zsonglőr. A papír tökéletes lesz, a fék... .

Link to comment
Megosztás:

A szerelő szerint fékpadon volt és jó volt, amikor műszakira vitte.

De már nem hiszem el neki.

Máshoz fokom vinni

Itt van az eb elhantolva. Én is ismerek olyan helyet, ahol mindenféle felkészítés nélkül leműszakizik az autó, csak egy kicsit többet kell tolni a lóvéból. Persze a többlet nem jelenik meg a kézhez kapott számlán. Szerintem pedig egy autónál -ami nyugodtan nevezhető veszélyes üzemnek- a fékkel és a kormánnyal nem szabad játszani.

Link to comment
Megosztás:

Műszakira ismerős szerelő vitte a aki csinálni szokta.

Azt mondta volt fékpadon és ott átment.

Nem is a féhatással van a baj, hanem hogy blokkol nagyobb sebességről

Műszakin nincs teljes fékerő mérés? Még kocsit sosem vittem, de mintha lenne...

Link to comment
Megosztás:

Torony csapágy jó benne :D

Akkor elvisszük szerelőhöz, normálishoz :D

Nekem garanciában cserélték a kormánymű és a kormányrúd közötti keresztcsuklót az utastérben a pedáloknál. Alig hallhatóan roppant néha a kormány tekerésénél. Előtte kicseréltek egy stabilizátor kar gömbcsuklót, majd mindkét toronycsapágyat. 20.000km-nél! Állítólag G Astránál volt egy hibás sorozat.

Link to comment
Megosztás:

Nekem garanciában cserélték a kormánymű és a kormányrúd közötti keresztcsuklót az utastérben a pedáloknál. Alig hallhatóan roppant néha a kormány tekerésénél. Előtte kicseréltek egy stabilizátor kar gömbcsuklót, majd mindkét toronycsapágyat. 20.000km-nél! Állítólag G Astránál volt egy hibás sorozat.

Mennyi lehet bele kormánymű és a kormányrúd közötti keresztcsukló?

Ez mondjuk nem éppen új, most előjött minden baja az elmúlt 2 évben. Rengeteget kellett költeni rá.

Napi használatban van, dolgozni járunk vele, napi 70km megy az autó.

Nincs gyilkolva, rendeltetésszerűen van használva, de embertelen nagy pénznyelő lett ez az autó.

2évig semmi baja nem volt, de az utóbbi két év pff

Link to comment
Megosztás:

Mennyi lehet bele kormánymű és a kormányrúd közötti keresztcsukló?

Ez mondjuk nem éppen új, most előjött minden baja az elmúlt 2 évben. Rengeteget kellett költeni rá.

Napi használatban van, dolgozni járunk vele, napi 70km megy az autó.

Nincs gyilkolva, rendeltetésszerűen van használva, de embertelen nagy pénznyelő lett ez az autó.

2évig semmi baja nem volt, de az utóbbi két év pff

Ha a kopó, fogyó alkatrészeket nem számolod, akkor is ilyen rossz a véleményed róla?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem. Természetesen Astra G :-)

Az elmúlt hetekben egy eddig még nem tapasztalt jelenséget vettem észre. Az autó induláskor /1-esben/ simán elindul de utána egy másodperc vagy kettő és hirtelen megindul az autó anélkül, hogy jobban nyomnám a gázt. Szinte megugrik annyira intenzív ez a hatás. Ha nagyon finoman indulok ez akkor is jelen van, de nem lehet általánosítani, tehát nem csinálja ezt minden induláskor. Terepviszonytól is független. Nagyobb sebességnél /30-40 -től/ már nem csinálja.

Először azt hittem, hogy valami dugulás lehet, de nem zárnám ki a motorelektronika hibáját sem...

Valami ötlet? Tapasztaltatok már ilyet?

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem. Természetesen Astra G :-)

Az elmúlt hetekben egy eddig még nem tapasztalt jelenséget vettem észre. Az autó induláskor /1-esben/ simán elindul de utána egy másodperc vagy kettő és hirtelen megindul az autó anélkül, hogy jobban nyomnám a gázt. Szinte megugrik annyira intenzív ez a hatás. Ha nagyon finoman indulok ez akkor is jelen van, de nem lehet általánosítani, tehát nem csinálja ezt minden induláskor. Terepviszonytól is független. Nagyobb sebességnél /30-40 -től/ már nem csinálja.

Először azt hittem, hogy valami dugulás lehet, de nem zárnám ki a motorelektronika hibáját sem...

Valami ötlet? Tapasztaltatok már ilyet?

Előre is köszönöm!

Lehet hülyeséget mondok, de kuplung-gond nem lehet?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.