Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

(tisztitsd meg az alapjárati motort, és a fojtószelepházat. illetve ellenörizd a kartergáz gumicsöveinek a fojtószelephába a becsatlakozási furATAIT, mert az el szokott tömődni....)

Uhuhu!

Köszi szépen a jótanácsot, bevált!

Ma megtörtént a fojtószelepház és az alapjárati motor tisztítása ,jah és a kertercsővet is kimostam,és nagyon jól működik,mint új korában!

Így ajánlom ezt a takarítási folyamatot mindenkinek aki hasonló problémával küzd!

Köszi mégegyszer!

Majd nekiugrok én is! :D

Link to comment
Megosztás:

(tisztitsd meg az alapjárati motort, és a fojtószelepházat. illetve ellenörizd a kartergáz gumicsöveinek a fojtószelephába a becsatlakozási furATAIT, mert az el szokott tömődni....)

Uhuhu!

Köszi szépen a jótanácsot, bevált!

Ma megtörtént a fojtószelepház és az alapjárati motor tisztítása ,jah és a kertercsővet is kimostam,és nagyon jól működik,mint új korában!

Így ajánlom ezt a takarítási folyamatot mindenkinek aki hasonló problémával küzd!

Köszi mégegyszer!

:D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Nem működik a klíma, és most ráadásul a harsona sem a G astrámon (ZX14). Tudna valaki kapcsolási rajzot feltenni róluk? Köszönöm

Gáz?

Link to comment
Megosztás:

Biztosíték nem ment ki, végigmértem őket. Nem hinném, hogy a gáz ment el, inkább valami elektromos baj lehet, mert be sem kapcsol a kompresszor. Már reléket is cserélgettem, de rajz nélkül csak csapkodok a levegőbe. Van javítási kézikönyvem, de a rajzok sajna nincsenek benne.

Link to comment
Megosztás:

Biztosíték nem ment ki, végigmértem őket. Nem hinném, hogy a gáz ment el, inkább valami elektromos baj lehet, mert be sem kapcsol a kompresszor. Már reléket is cserélgettem, de rajz nélkül csak csapkodok a levegőbe. Van javítási kézikönyvem, de a rajzok sajna nincsenek benne.

Ha nincs benne gáz, nem indul el a kompri. A klímahűtő oldalán van egy műanyag kupak,az alatt van egy tűszelep vagy egy golyós szelep. Ha megnyomod, le tudod ellenőrizni, hogy van-e gáz benne.

Link to comment
Megosztás:

Szasztok!

Az alábbi problémám áll fenn astra g 1.4-nél.

A motortérben gyújtás ráadása után kb 20 mp-ig halk sípoló hang hallatszik.Beindítás után újra hallani,

Azt mondták,hogy lehet a folytószelep állító motorjának a hangja ,vagy a generátor diódának!

Nagyon fontos lenne ,hogy valaki segítsen.

Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A "mesterem" nemrég kicserélte (bár én már semmiben nem vagyok biztos) a kuplungtárcsát, mert már a végét járta.

Azóta a következők történtek;

7-800 km után ha betettem hátramenetbe és felengedtem a kuplungot, nem ment a kocsi sehova, csak valami súrrogó hang volt.

Ez volt 4 napja időnként. Tegnap az autó elkezdett rángatni gázadásra, minden fordulaton és fokozatban rángat, esik szét az egész kocsi.

Üresben alapjáraton és gázadáskor sem remeg a motor. Motorféknél sem rángat.

Feltételezem, hogy a "mester" úr valamit (megint) elbarmolt, csak mielőtt elmegyek hozzá és a körmére nézek, szeretnék infót, hogy mi a probléma. Gondolom a kuplung és váltó környékén valami nem sikerült nekik.

Link to comment
Megosztás:

Szasztok!

Az alábbi problémám áll fenn astra g 1.4-nél.

A motortérben gyújtás ráadása után kb 20 mp-ig halk sípoló hang hallatszik.Beindítás után újra hallani,

Azt mondták,hogy lehet a folytószelep állító motorjának a hangja ,vagy a generátor diódának!

Nagyon fontos lenne ,hogy valaki segítsen.

Előre is köszi.

Az első amit írtál az az igaz. A generátor diódáknak nincsen hangjuk. Max csak akkor mikor zárlat miatt égnek :D de az már régen rossz. Mikor gyújtásra teszed az ECU kicsit kivezérli a folytószelet állító motort alapjárati pozicióra, majd várakozik hogy indíts. De mivel nincsen 20mp után fordulatjel ezért úgy értelmezi hogy Te nem akarsz indítani igy minek túráztassa a motort. De amúgy tök érdekes mert ha letelik a 20mp és hozzáérsz a gázhoz (holott indítás semmi) akkor is újra "feéled". Ha gyújtáson nyomkodod a gázpedált akkor a hangak az intenzitása és milyensége is változni fog. Próbáld meg egy csendes helyen.

Link to comment
Megosztás:

Szasztok!

Az alábbi problémám áll fenn astra g 1.4-nél.

A motortérben gyújtás ráadása után kb 20 mp-ig halk sípoló hang hallatszik.Beindítás után újra hallani,

Azt mondták,hogy lehet a folytószelep állító motorjának a hangja ,vagy a generátor diódának!

Nagyon fontos lenne ,hogy valaki segítsen.

Előre is köszi.

Az első amit írtál az az igaz. A generátor diódáknak nincsen hangjuk. Max csak akkor mikor zárlat miatt égnek :D de az már régen rossz. Mikor gyújtásra teszed az ECU kicsit kivezérli a folytószelet állító motort alapjárati pozicióra, majd várakozik hogy indíts. De mivel nincsen 20mp után fordulatjel ezért úgy értelmezi hogy Te nem akarsz indítani igy minek túráztassa a motort. De amúgy tök érdekes mert ha letelik a 20mp és hozzáérsz a gázhoz (holott indítás semmi) akkor is újra "feéled". Ha gyújtáson nyomkodod a gázpedált akkor a hangak az intenzitása és milyensége is változni fog. Próbáld meg egy csendes helyen.

Link to comment
Megosztás:

Az első amit írtál az az igaz. A generátor diódáknak nincsen hangjuk. Max csak akkor mikor zárlat miatt égnek :D de az már régen rossz. Mikor gyújtásra teszed az ECU kicsit kivezérli a folytószelet állító motort alapjárati pozicióra, majd várakozik hogy indíts. De mivel nincsen 20mp után fordulatjel ezért úgy értelmezi hogy Te nem akarsz indítani igy minek túráztassa a motort. De amúgy tök érdekes mert ha letelik a 20mp és hozzáérsz a gázhoz (holott indítás semmi) akkor is újra "feéled". Ha gyújtáson nyomkodod a gázpedált akkor a hangak az intenzitása és milyensége is változni fog. Próbáld meg egy csendes helyen.

Már azt is próbáltam de nem változik a hangja.Viszont ma megint nem tudtam beindítani.

A sztori röviden:

Kb 1 hónapja menet közben leállt,és amíg vissza nem hűlt addig nem indult be.Ekkor kicserélték a fordlaszám jeladót,mondván ez a rossz.

kb 1 hét múlva ugyanígy leállt de nem tudtam csak kb 30 indítózás után beindítani.Ekkor az ac vezérlő relénél forrasztani kellett az egyik lábat.

Eztán kb 300 -400 km -t mentem panaszmentesen.

A múlt héten szintén nem tudtam beindítan.Ekkor már kihívtam az Atóklubbot.Megállapították,hogy az ac bedöglött.

Tegnap kiserélték az ac-ét,de ma reggel kb 2 km megtétele után ismét nem lehetett újra beindítani.

Az érdekessége a dolognak,hogy meleg motornál kreálja ezt a jelenséget. Eddig kb 85 000 -ben van a dolog és a hiba fennáll.

Szerintetek mi okozhatja,hozzáteszem,hogy a motortérben lévő sípolás max egy hete van.(legalábbis akkor vettem észre).

Nagyon várom a hozzászólásokat!

Link to comment
Megosztás:

Már azt is próbáltam de nem változik a hangja.Viszont ma megint nem tudtam beindítani.

A sztori röviden:

Kb 1 hónapja menet közben leállt,és amíg vissza nem hűlt addig nem indult be.Ekkor kicserélték a fordlaszám jeladót,mondván ez a rossz.

kb 1 hét múlva ugyanígy leállt de nem tudtam csak kb 30 indítózás után beindítani.Ekkor az ac vezérlő relénél forrasztani kellett az egyik lábat.

Eztán kb 300 -400 km -t mentem panaszmentesen.

A múlt héten szintén nem tudtam beindítan.Ekkor már kihívtam az Atóklubbot.Megállapították,hogy az ac bedöglött.

Tegnap kiserélték az ac-ét,de ma reggel kb 2 km megtétele után ismét nem lehetett újra beindítani.

Az érdekessége a dolognak,hogy meleg motornál kreálja ezt a jelenséget. Eddig kb 85 000 -ben van a dolog és a hiba fennáll.

Szerintetek mi okozhatja,hozzáteszem,hogy a motortérben lévő sípolás max egy hete van.(legalábbis akkor vettem észre).

Nagyon várom a hozzászólásokat!

Valami hibakódot nem ír?

Link to comment
Megosztás:

Hát én elég laikus vagyok, de megnézném a folytószelepháznál a pillangószelepet, hogy mozog e rendesen (meleg motornál), nincs e ott besülve, vagy szétesve valami. Esetleg egy donorral kipróbálni. A csak meleg motor miatt tapogatnék erre.

Remélem holnapra kiderül,met a szerelő megigérte,hogy csak hibamentesen adja vissza.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, egymás után 3 szor jelzett kipufogórendszer hibát a kocsi,(2006-os g astra 1.4 twinport) és mind3szor a légtömegmérőt irt a számítógép, a szervízben azt mondták érdemes lenne cserélni két kérdésem lenne: :D

1. a gyári ára agybeteg drága, mi a tapasztalatotok / véleményetek az utángyártottal, ugyanolyan jól működne mit a gyárival?

2. a rossz a légtömegmérő az lehet e önmagában oka a tökéletlen égésnek ( 2 es gyertya kormolodik)

fentiektől függetlenül

3.Opel szervízben az ún. teljes diagnosztika, az mit takar ?

A tökéletlen égés miatt, nekem, már korábbi hozzászólásaitokkal okosodva, az a véleményem hogy a motor vagy nem kap elég levegőt vagy benzint, nincs rendes égés, és ezért rángat és váltakozik az ereje egyenletes sebességnél és gyorsulásnál is. Vajon igy ennek( a levegő részének) lehet e a légtömegmérő az oka? Most cseréletm benzinszűrőt is...

Ezért gondoltam hogy majd beviszem egy opel márkaszervízbe mert ott majd okosabbak lesznek:) Mert őszintén szólva már nem nagyon akarok semmit kicserélni a kocsin ha nem biztos hogy az a baj..

Tatabányán illetve győrbe melyik márkaszervízt javasoljátok? (ha valakinek van tapasztalata) vagy a 2 város környékén nincs valami opel csodadoktor akit tud győgyírt problémákra?

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, egymás után 3 szor jelzett kipufogórendszer hibát a kocsi,(2006-os g astra 1.4 twinport) és mind3szor a légtömegmérőt irt a számítógép, a szervízben azt mondták érdemes lenne cserélni két kérdésem lenne: :D

1. a gyári ára agybeteg drága, mi a tapasztalatotok / véleményetek az utángyártottal, ugyanolyan jól működne mit a gyárival?

csak erre tudok így válaszolni..

felesleges a gyári..

de!!!

utángyártottat ne vegyél.

csak BOSCH-t !!!

az se kevés de közel fele annyi mint a gyári ami szintén bosch

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy ideje 1000-3000 fordulat között rángat az autóm (99-es X16XEL). Azt hittük (mivel ezt írta hibakódnak), hogy AGR szelep hiba. Kitakarítottam/levakítottam/kicseréltem egy kölcsönkapott új szeleppel, de ugyanúgy rángat...

Gyújtótrafó? Gyertyák? Ötlet valakinek esetleg?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.