Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok, van egy olyan gondom a öcsém szekerével, hogy 2000 fordulat felett berángat a kocsi és van olyan mintha el erőtlenedne a motor és elkezd villogni a motor lámpa, próbáltam kivillogtatni a hibát, de jelenleg nem tudom értelmezni. Csináltam egy videót hátha tudjátok, hogy mi lehet a kehéje a gépnek.

http://www.freevlog.hu/play?v=u4dc3849f78562

Előre is köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, van egy olyan gondom a öcsém szekerével, hogy 2000 fordulat felett berángat a kocsi és van olyan mintha el erőtlenedne a motor és elkezd villogni a motor lámpa, próbáltam kivillogtatni a hibát, de jelenleg nem tudom értelmezni. Csináltam egy videót hátha tudjátok, hogy mi lehet a kehéje a gépnek.

http://www.freevlog.hu/play?v=u4dc3849f78562

Előre is köszi a segítséget!

Csemegézz! :D

Agr szelep környékén nézelődjetek!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget hétvégén meg lesz a kipucolás és meg meglátjuk, egyébként 2 éve lett cserélve eredetire, olyan mint a házasság majd elválik :D

Aztán pedig utána kell járni annak, hogy miért koszolódik el 2 év alatt annyira. Másnak is akad gondja az EGR szeleppel, de gyári új (tehát a lehető legtisztább) beépítése után ez túlságosan rövid idő.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem is tudtam, hogy létezik ilyen oldal a mai napig, de remélem rendszeres olvasója leszek! :D

Az alábbi helyzet állt elő:

_Bérelt_ Opel Astra G CC 1.4 Twinport (2008. 01. havi forgalomba helyezés) autóval közlekedtem ma Bp-ről vidékre és út közben, sötétedés után vettem észre, hogy a hátsó féklámpáim _folyamatosan_ világítanak. A kölcsönző ügyeletét hívva annyit mondtak, hogy ma cserélték az egyik féklámpa-izzót. Mielőtt indultam a jobb első fényszóróm "fő" égője nem világított, ezért ezt ki akartam cserélni, a féklámpák ekkor még _elméletileg_ megfelelően működtek. Azonban az izzó kivétel után (magát az izzót nem, hanem a burába csatlakozó L alakú foglalatot égővel együtt csavartam ki) hibátlannak bizonyult, a burán kívül felkapcsolt világítás esetén világított. Így a helyére visszatéve (először ismét kialudt, de némi igazítás után: ) jelenleg is hibátlanul teszi a dolgát. Mivel elég kellemetlen és veszélyes folyamatosan világító féklámpával közlekednem, szeretnék érdeklődni, hogy házilag merre lenne érdemes elindulni a hiba felderítésében és javításában? Tekintve, hogy vidéken vagyok, autóvillamossági szerelőt találnom elég nehéz lesz hétvégén és holnap (vasárnap) mindenképp vissza kell vinnem a kocsit Bp-re. Miután 2x megálltam egy-egy pihenőhelyen, majd itt vidékien is kipróbáltam, az alábbiak biztosak:

Gyújtás BE - Világítás KI - Fék BE: féklámpák égnek, a fékpedálról lelépés után kialszanak

Gyújtás BE - Helyzetjelző BE - Fék KI/BE: féklámpák folyamatosan égnek, a fékpedálra lépéskor enyhén erősebb féklámpa-fényerő

Gyújtás BE - Tompított BE - Fék KI/BE: féklámpák folyamatosan égnek, a fékpedálra lépéskor enyhén erősebb féklámpa-fényerő

Link to comment
Megosztás:

Én elsőre féklámpakapcsolóra gondolnék (ami a fékpedálnál van), de ez nem egyeztethető össze azzal hogy csak bekapcsolt világításnál (helyzetjelző vagy tompított) rendetlenkedik, világítás nélkül nem. Vagy nincs is összefüggés és csak véletlen hogy épp olyankor nem jó, vagy pedig nem a féklámpakapcsoló a hibás, hanem valahol rövidzárlat van.

Link to comment
Megosztás:

Na sziasztok!!!

Jó rég jelentkeztem már be, akkor is mindig csak kérdeztem. Most viszont infót hoztam!

Emlékeztek, volt olyan gondom hogy önnálló életre kelt a belsőtér világításom, és a multitimerem sipolója, nemsokkal azután, hogy beraktam a ködlámpát, meg beforrasztottam a kapcsolóját a világításkapcsolóba. Nos nem a ködlámpa volt az ok, a minap jöttem rá, amikor is újra jelentkezett a gond.

A vezetőoldalon az ajtó első alsó sarkánál a géptető nyitókarja alatt van egy műanyag burkolóelem. Az alatt van egy nagy csati, ami ha jól láttam a műszer(kapcsoló)falat köti össze a kocsival! Zöld fedele van, azt kell lehajtani, úgy jön szét. Gondolom esők után, télen, a cipőről lefolyó vízet a szőnyeg bevezeti a burkolat alá, és párás közeget hozhat létre.

Nekem 5-6 szál volt eloxidálva benne. Tisztítás után kapott egy kis WD-40-et, összeraktam és egyből meggyógyult...

Talán a kolléga féklámpa gondját is okozhatja ez, érdemes utánanézni, nem nagy bontás...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem is tudtam, hogy létezik ilyen oldal a mai napig, de remélem rendszeres olvasója leszek! :D

Az alábbi helyzet állt elő:

_Bérelt_ Opel Astra G CC 1.4 Twinport (2008. 01. havi forgalomba helyezés) autóval közlekedtem ma Bp-ről vidékre és út közben, sötétedés után vettem észre, hogy a hátsó féklámpáim _folyamatosan_ világítanak. A kölcsönző ügyeletét hívva annyit mondtak, hogy ma cserélték az egyik féklámpa-izzót. Mielőtt indultam a jobb első fényszóróm "fő" égője nem világított, ezért ezt ki akartam cserélni, a féklámpák ekkor még _elméletileg_ megfelelően működtek. Azonban az izzó kivétel után (magát az izzót nem, hanem a burába csatlakozó L alakú foglalatot égővel együtt csavartam ki) hibátlannak bizonyult, a burán kívül felkapcsolt világítás esetén világított. Így a helyére visszatéve (először ismét kialudt, de némi igazítás után: ) jelenleg is hibátlanul teszi a dolgát. Mivel elég kellemetlen és veszélyes folyamatosan világító féklámpával közlekednem, szeretnék érdeklődni, hogy házilag merre lenne érdemes elindulni a hiba felderítésében és javításában? Tekintve, hogy vidéken vagyok, autóvillamossági szerelőt találnom elég nehéz lesz hétvégén és holnap (vasárnap) mindenképp vissza kell vinnem a kocsit Bp-re. Miután 2x megálltam egy-egy pihenőhelyen, majd itt vidékien is kipróbáltam, az alábbiak biztosak:

Gyújtás BE - Világítás KI - Fék BE: féklámpák égnek, a fékpedálról lelépés után kialszanak

Gyújtás BE - Helyzetjelző BE - Fék KI/BE: féklámpák folyamatosan égnek, a fékpedálra lépéskor enyhén erősebb féklámpa-fényerő

Gyújtás BE - Tompított BE - Fék KI/BE: féklámpák folyamatosan égnek, a fékpedálra lépéskor enyhén erősebb féklámpa-fényerő

Szia,

A pótféklámpád is világít?

Nálam volt már ilyen. Fordítva volt berakva a féklámpa izzója.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok, lenne 1 kis problemam batyam Audi A4 esevel 1.8 ADR 1995-os... tudom,hogy nem opel, de hatha tud valaki segiteni... elso kerdesem az lenne, hogy az elogyujtasa erteke -7 es -18 kozott valtakozik..., es turazva pedig -38 ig felugrik... nem tudja esetleg valaki,hogy mi lenne a megfelelo ertek... v esetleg valami otlet h mi lehet a baja, hogy berreg a motor alapjaraton... mintha kihagyna a gyujtas... kicsereltuk, butykostengelynel a jel adot, es a fotengelyen is ...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem is tudtam, hogy létezik ilyen oldal a mai napig, de remélem rendszeres olvasója leszek! :D

Az alábbi helyzet állt elő:

_Bérelt_ Opel Astra G CC 1.4 Twinport (2008. 01. havi forgalomba helyezés) autóval közlekedtem ma Bp-ről vidékre és út közben, sötétedés után vettem észre, hogy a hátsó féklámpáim _folyamatosan_ világítanak. A kölcsönző ügyeletét hívva annyit mondtak, hogy ma cserélték az egyik féklámpa-izzót. Mielőtt indultam a jobb első fényszóróm "fő" égője nem világított, ezért ezt ki akartam cserélni, a féklámpák ekkor még _elméletileg_ megfelelően működtek. Azonban az izzó kivétel után (magát az izzót nem, hanem a burába csatlakozó L alakú foglalatot égővel együtt csavartam ki) hibátlannak bizonyult, a burán kívül felkapcsolt világítás esetén világított. Így a helyére visszatéve (először ismét kialudt, de némi igazítás után: ) jelenleg is hibátlanul teszi a dolgát. Mivel elég kellemetlen és veszélyes folyamatosan világító féklámpával közlekednem, szeretnék érdeklődni, hogy házilag merre lenne érdemes elindulni a hiba felderítésében és javításában? Tekintve, hogy vidéken vagyok, autóvillamossági szerelőt találnom elég nehéz lesz hétvégén és holnap (vasárnap) mindenképp vissza kell vinnem a kocsit Bp-re. Miután 2x megálltam egy-egy pihenőhelyen, majd itt vidékien is kipróbáltam, az alábbiak biztosak:

Gyújtás BE - Világítás KI - Fék BE: féklámpák égnek, a fékpedálról lelépés után kialszanak

Gyújtás BE - Helyzetjelző BE - Fék KI/BE: féklámpák folyamatosan égnek, a fékpedálra lépéskor enyhén erősebb féklámpa-fényerő

Gyújtás BE - Tompított BE - Fék KI/BE: féklámpák folyamatosan égnek, a fékpedálra lépéskor enyhén erősebb féklámpa-fényerő

forditva van berakva valamelyik féklámpa izzó....

Link to comment
Megosztás:

Naigen, azt nagyon durván erőltetni kellett, nem véletlenül van eltérő magasságban az a két pöcök az oldalán, pont azért hogy bolondbiztos legyen...

Igen. Amikor észrevettem én is kiakadtam egy kicsit (így vettem az autót).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem is tudtam, hogy létezik ilyen oldal a mai napig, de remélem rendszeres olvasója leszek! :D

Az alábbi helyzet állt elő:

_Bérelt_ Opel Astra G CC 1.4 Twinport (2008. 01. havi forgalomba helyezés) autóval közlekedtem ma Bp-ről vidékre és út közben, sötétedés után vettem észre, hogy a hátsó féklámpáim _folyamatosan_ világítanak. A kölcsönző ügyeletét hívva annyit mondtak, hogy ma cserélték az egyik féklámpa-izzót. Mielőtt indultam a jobb első fényszóróm "fő" égője nem világított, ezért ezt ki akartam cserélni, a féklámpák ekkor még _elméletileg_ megfelelően működtek. Azonban az izzó kivétel után (magát az izzót nem, hanem a burába csatlakozó L alakú foglalatot égővel együtt csavartam ki) hibátlannak bizonyult, a burán kívül felkapcsolt világítás esetén világított. Így a helyére visszatéve (először ismét kialudt, de némi igazítás után: ) jelenleg is hibátlanul teszi a dolgát. Mivel elég kellemetlen és veszélyes folyamatosan világító féklámpával közlekednem, szeretnék érdeklődni, hogy házilag merre lenne érdemes elindulni a hiba felderítésében és javításában? Tekintve, hogy vidéken vagyok, autóvillamossági szerelőt találnom elég nehéz lesz hétvégén és holnap (vasárnap) mindenképp vissza kell vinnem a kocsit Bp-re. Miután 2x megálltam egy-egy pihenőhelyen, majd itt vidékien is kipróbáltam, az alábbiak biztosak:

Gyújtás BE - Világítás KI - Fék BE: féklámpák égnek, a fékpedálról lelépés után kialszanak

Gyújtás BE - Helyzetjelző BE - Fék KI/BE: féklámpák folyamatosan égnek, a fékpedálra lépéskor enyhén erősebb féklámpa-fényerő

Gyújtás BE - Tompított BE - Fék KI/BE: féklámpák folyamatosan égnek, a fékpedálra lépéskor enyhén erősebb féklámpa-fényerő

Üdv.

Hasonló gondom már nekem is volt.

Nálam annyi volt a gond, hogy a kiégett izzónak 2 érintkezője volt, amit meg betettem helyette annak meg 1 érintkezője az alján.

Szal én csak vettem 1 olyan izzót a Praktikerben aminek 2 érintkezője volt és persze megfelelő is.

Probléma megoldódott nálam.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Hasonló gondom már nekem is volt.

Nálam annyi volt a gond, hogy a kiégett izzónak 2 érintkezője volt, amit meg betettem helyette annak meg 1 érintkezője az alján.

Szal én csak vettem 1 olyan izzót a Praktikerben aminek 2 érintkezője volt és persze megfelelő is.

Probléma megoldódott nálam.

erre mondom mindig, hogy elefántot az elefánt boltból, izzót, az autós boltból... :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Én még új vagyok itt. Van egy 1.2-es 2004-es G Astrát. Valószínű hogy nem működik a hűtőventilátor, de ma rákötöttem direktre az aksira és akkor a közvetlenül megmozgattam a ventilátor kábelét és nagy nehezen beindult de szerintem nem elég gyors...

A vízhőfokom folyamatosan ingadozik menet közben van mikor felmegy 80-90 fok közé van mikor 90 fok, de olyan is van gondol egyet és lemegy 80-ra. Közben a komputer pedig jelzi nekem hogy valami nem stimmel a motorral kiírja a motorhiba logóját. Ha a menetszél nem hűti akkor mennie kell a fűtőmotornak hogy ne forrjon fel a víz.

Szerintetek mi lehet a gond?

Arra lennék még kíváncsi, ha sikerül orvosolni a problémát, akkor a komputer magától érzékelni fogja és nem mutatja hogy gond van a motorral? vagy azt akkor is mutatni fogja és ki kell üttetni, vagy esetleg ennél a típusnál megoldás lehet, hogy ha leveszem az akku sarut elfelejti a hibát ha minden rendben?

Előre is köszi a választ.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Én még új vagyok itt. Van egy 1.2-es 2004-es G Astrát. Valószínű hogy nem működik a hűtőventilátor, de ma rákötöttem direktre az aksira és akkor a közvetlenül megmozgattam a ventilátor kábelét és nagy nehezen beindult de szerintem nem elég gyors...

A vízhőfokom folyamatosan ingadozik menet közben van mikor felmegy 80-90 fok közé van mikor 90 fok, de olyan is van gondol egyet és lemegy 80-ra. Közben a komputer pedig jelzi nekem hogy valami nem stimmel a motorral kiírja a motorhiba logóját. Ha a menetszél nem hűti akkor mennie kell a fűtőmotornak hogy ne forrjon fel a víz.

Szerintetek mi lehet a gond?

Arra lennék még kíváncsi, ha sikerül orvosolni a problémát, akkor a komputer magától érzékelni fogja és nem mutatja hogy gond van a motorral? vagy azt akkor is mutatni fogja és ki kell üttetni, vagy esetleg ennél a típusnál megoldás lehet, hogy ha leveszem az akku sarut elfelejti a hibát ha minden rendben?

Előre is köszi a választ.

Ha kábelmozgatásra indult csak el a motor, akkor az meg van törve a vezetéked :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.