Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Sziasztok,

a segitsegeteket szeretnem kerni. Nem indul az auto (Astra G Caravan 1.4). A kulcs elforditasa utan nem tortenik semmi (a szervo, vilagitas, radio minden mukodik igy gondolom nem akkumulator gond lesz). A kulcs elforditasakor nem ad ki semmilyen hangot - abszolut csend.

Idegen helyen vagyok, husvet van, eselytelen hogy szervizbe tudom juttatni. :D

Lehet esetleg valamilyen trivialis hiba, amit sajat kezuleg le tudnak ellenorizni? Van ertelme betolassal, behuzatassal probalkozni?

Koszonom

90% hogy akkumlátor. Bika vagy toljátok be, pár méter és mennie kell B)

Elküldve
utastér...

kesztyűtartó ki.. csak úgy férsz hozzá

6db torx csavar.

Majd lehúzza a világítást csatit kiemeli a kesztyűtartót.

Elötte lesz a fedél amelyet vagy 5.5-s csavarral vagy kis fém patentlemezekkel rögzítettek.

Eltávolítja ezután alul ki kell pattintani a fedlapot és lejön.

Cserénél ajánlatos kifújatni a rendszert miután kivettük a régi szűrőt.

Az új behelyezésénél ügyeljen a nyíl irányára a vezetőfelé mutasson.

Ha megszorult a szűrő próbáljon a kezével benyúlni és "besegíteni".

Visszaszerelés fordított sorrendben.

Elküldve

...és nem egyforma méretű pollenszűrő kell a Delphi rendszerű szellőzéssel szerelt autóhoz (csavaros a pollenszűrő fedlapja), illetve a Behr-hez (ennek meg patentos), szóval előbb megnézni mielőtt vásárol!

Elküldve
hy

lehet hogy az öninditod halt meg, probáld megkocogtatni a külsejét kalapácsal finoman!!!lehet hogy a szénkefék meghaltak benne!egy probát megér!meg nézd át a biztosizéktáblát+ a motortérben is

Ez lehet még gyújtáskapcsoló-betét baj is

Elküldve

Sziasztok! kérdezni szeretnék még valamit ami nekem sajna nem tiszta!

ABS néha felvillan, valamikor napi 2x is valamikor 2 napig semmi!

Próbáltam kivillogtatni de nem jelez hibát!

Elküldve
Sziasztok! kérdezni szeretnék még valamit ami nekem sajna nem tiszta!

ABS néha felvillan, valamikor napi 2x is valamikor 2 napig semmi!

Próbáltam kivillogtatni de nem jelez hibát!

Gondolom valami nem jó.

Érdemes a jeladók csatlakozóit megnézni, nem-e oxidos...

Elküldve
erre én is rájöttem! de mi okozhatja ha nem folyamatos!

Újra gyújtást adok neki és jó! hmm?

Lehet szarakodik valamelyik jeladód. Csinált nekem is ilyet. Hol világított, hol nem. Hazajöttem a Balcsiról hiba nélkül. Utána megint kezdte.

Sajna ezeket nem lehet kivillogtatni, csak műszerrel kiolvasni, de az megmondja konkrétan, hol a hiba.

Elküldve
Lehet szarakodik valamelyik jeladód. Csinált nekem is ilyet. Hol világított, hol nem. Hazajöttem a Balcsiról hiba nélkül. Utána megint kezdte.

Sajna ezeket nem lehet kivillogtatni, csak műszerrel kiolvasni, de az megmondja konkrétan, hol a hiba.

És érdemes megnézetni, mert ha pont vészfékezésnél megy el az ABS....

Elküldve
És érdemes megnézetni, mert ha pont vészfékezésnél megy el az ABS....

Igen, ráadásul ha jól tudom, a fékerőelosztás sem működik olyankor. Elég könnyű eldobni a vasat.

Elküldve
pontosítok jeladók!

Nekem a hátsóra 3 éve szervizben a GM 95e lett volna (SKF a beszállítójuk, és az 28e volt a birnerben)

Gyári, szervizben 100e körül lehet, amúgy meg 30e környékén.

Elküldve

Akkor jól saccoltam az árakat. Hátra SKF az 100% hogy ugyanaz, mint a gyári, SKF a gyári beszállító (de érdekes itt drágább B) ). Birnerben olcsóbb most is mint az opelcentrumban.

Elsőről nem tudok nyilatkozni.

Elküldve

Persze, lehet kontakt hiba is, vagy vezeték szakadás.

Nekem a télen egyszer elkezdett világítani. Egy pár napig hol jelzett, hol nem. Aztán egyszer eltűnt, és azóta nem láttam.

Elküldve
Sziasztok,

a segitsegeteket szeretnem kerni. Nem indul az auto (Astra G Caravan 1.4). A kulcs elforditasa utan nem tortenik semmi (a szervo, vilagitas, radio minden mukodik igy gondolom nem akkumulator gond lesz). A kulcs elforditasakor nem ad ki semmilyen hangot - abszolut csend.

Idegen helyen vagyok, husvet van, eselytelen hogy szervizbe tudom juttatni. B)

Lehet esetleg valamilyen trivialis hiba, amit sajat kezuleg le tudnak ellenorizni? Van ertelme betolassal, behuzatassal probalkozni?

Koszonom

Koszonom a tanacsokat, a dolog azota latszolag megoldodott, roviden osszefoglalva:

A kocsi masnap reggel beindult - gyarkolatilag magatol elso probalkozasra, javitas nelkul - elotte kicsit megmozgattam par vezeteket a motorterben amerre az oninditot sejtettem, de nemhiszem hogy ez segitett volna.

Azota gyakorlatilag gond nelkul indult minden esetben - egyszer fordult elo, hogy az inditas utan olyan hangja volt a motornak mintha le akarna fulladni, ekkor gazt adtam, es par masodperc alatt normalizalodott a motorhang.

Az akkumulator alig fel eves, nemhiszem, hogy az lenne a gond, bar kizarni nem tudom, a biztonsag kedveert tegnap ratettem a toltore.

Ma sikerult (opel marka-) szervizbe vinni, ahol kiolvastak a hibakodokat, es talaltak egy "hibas kulcs" hibat, a dolog tehat ezzel lett lezarva - valoszinu

a slusszkulccsal volt valamilyen ideiglenes gond, hasznaljam a masikat.

Amiota hazajottem viszont esz a fene, ugyanis eszembejutott,hogy amikor nem indult a kocsi, az elso otletem az volt, hogy a slusszkulcsban kicsereltem a gomb elemet (hatha emiatt nem indul - nem mukodik az immobiliser). Ugye amikor elemet cserel az ember, ossze kell "hangolni" a kulcsot az autoval, lehetseges, hogy ekkor hoztam letre azt a hibakodot amit a szervizben diagnosztizaltak?

Elküldve
Amiota hazajottem viszont esz a fene, ugyanis eszembejutott,hogy amikor nem indult a kocsi, az elso otletem az volt, hogy a slusszkulcsban kicsereltem a gomb elemet (hatha emiatt nem indul - nem mukodik az immobiliser). Ugye amikor elemet cserel az ember, ossze kell "hangolni" a kulcsot az autoval, lehetseges, hogy ekkor hoztam letre azt a hibakodot amit a szervizben diagnosztizaltak?

Az immo csak a kulcson/ban levő chipet figyeli. Az elem a központi zár távirányítóját táplálja. A kettőnek az égvilágon semmi köze egymáshoz. Az ún. szervizkulcsokon nincs is távirányító, ránézésből lehetne akár egy '70-es, '80-as években készült kulcs is.

Az inkább lehet, hogy elemcserekor valami úton-módon elmozdult a helyéről a chip.

Elküldve
Sajna 5 -éves az autó de nagyon sok gondom volt vele. z14xep

Mi volt vele a gond?

Enyimben 3.5 éves 60e km-el, kopó dolgokon kívül semmit sem cseréltem (olaj, szűrők, gyertya)...

Elküldve

Ha a világítás kapcsoló nem nagyon akarja a tompítottat kapcsolni (mintha kontakt hibás lenne) akkor azon csak a csere segít vagy van egyéb trükkje, megoldása a problémának? Hiába tekerem oda, ütögetni, kicsit mozgatni kell hogy felkapcsolja, ha egyáltalán felkapcsolja a tompítottat...

Elküldve
Ha a világítás kapcsoló nem nagyon akarja a tompítottat kapcsolni (mintha kontakt hibás lenne) akkor azon csak a csere segít vagy van egyéb trükkje, megoldása a problémának? Hiába tekerem oda, ütögetni, kicsit mozgatni kell hogy felkapcsolja, ha egyáltalán felkapcsolja a tompítottat...

ez nekem is megvan, ha óvatosan kapcsolom nekem se mindig kapcsolja fel.

Elküldve
Persze, lehet kontakt hiba is, vagy vezeték szakadás.

Nekem a télen egyszer elkezdett világítani. Egy pár napig hol jelzett, hol nem. Aztán egyszer eltűnt, és azóta nem láttam.

Az az érdekes , hogy nem menetközbe világít, hanem ha megállok és indulok járó motornál!

Multiméterrel szerintetek ki tudom mérni a jeladókat?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.