Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok,

a segitsegeteket szeretnem kerni. Nem indul az auto (Astra G Caravan 1.4). A kulcs elforditasa utan nem tortenik semmi (a szervo, vilagitas, radio minden mukodik igy gondolom nem akkumulator gond lesz). A kulcs elforditasakor nem ad ki semmilyen hangot - abszolut csend.

Idegen helyen vagyok, husvet van, eselytelen hogy szervizbe tudom juttatni. :D

Lehet esetleg valamilyen trivialis hiba, amit sajat kezuleg le tudnak ellenorizni? Van ertelme betolassal, behuzatassal probalkozni?

Koszonom

90% hogy akkumlátor. Bika vagy toljátok be, pár méter és mennie kell B)

Link to comment
Megosztás:

utastér...

kesztyűtartó ki.. csak úgy férsz hozzá

6db torx csavar.

Majd lehúzza a világítást csatit kiemeli a kesztyűtartót.

Elötte lesz a fedél amelyet vagy 5.5-s csavarral vagy kis fém patentlemezekkel rögzítettek.

Eltávolítja ezután alul ki kell pattintani a fedlapot és lejön.

Cserénél ajánlatos kifújatni a rendszert miután kivettük a régi szűrőt.

Az új behelyezésénél ügyeljen a nyíl irányára a vezetőfelé mutasson.

Ha megszorult a szűrő próbáljon a kezével benyúlni és "besegíteni".

Visszaszerelés fordított sorrendben.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! kérdezni szeretnék még valamit ami nekem sajna nem tiszta!

ABS néha felvillan, valamikor napi 2x is valamikor 2 napig semmi!

Próbáltam kivillogtatni de nem jelez hibát!

Gondolom valami nem jó.

Érdemes a jeladók csatlakozóit megnézni, nem-e oxidos...

Link to comment
Megosztás:

erre én is rájöttem! de mi okozhatja ha nem folyamatos!

Újra gyújtást adok neki és jó! hmm?

Lehet szarakodik valamelyik jeladód. Csinált nekem is ilyet. Hol világított, hol nem. Hazajöttem a Balcsiról hiba nélkül. Utána megint kezdte.

Sajna ezeket nem lehet kivillogtatni, csak műszerrel kiolvasni, de az megmondja konkrétan, hol a hiba.

Link to comment
Megosztás:

Lehet szarakodik valamelyik jeladód. Csinált nekem is ilyet. Hol világított, hol nem. Hazajöttem a Balcsiról hiba nélkül. Utána megint kezdte.

Sajna ezeket nem lehet kivillogtatni, csak műszerrel kiolvasni, de az megmondja konkrétan, hol a hiba.

És érdemes megnézetni, mert ha pont vészfékezésnél megy el az ABS....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

a segitsegeteket szeretnem kerni. Nem indul az auto (Astra G Caravan 1.4). A kulcs elforditasa utan nem tortenik semmi (a szervo, vilagitas, radio minden mukodik igy gondolom nem akkumulator gond lesz). A kulcs elforditasakor nem ad ki semmilyen hangot - abszolut csend.

Idegen helyen vagyok, husvet van, eselytelen hogy szervizbe tudom juttatni. B)

Lehet esetleg valamilyen trivialis hiba, amit sajat kezuleg le tudnak ellenorizni? Van ertelme betolassal, behuzatassal probalkozni?

Koszonom

Koszonom a tanacsokat, a dolog azota latszolag megoldodott, roviden osszefoglalva:

A kocsi masnap reggel beindult - gyarkolatilag magatol elso probalkozasra, javitas nelkul - elotte kicsit megmozgattam par vezeteket a motorterben amerre az oninditot sejtettem, de nemhiszem hogy ez segitett volna.

Azota gyakorlatilag gond nelkul indult minden esetben - egyszer fordult elo, hogy az inditas utan olyan hangja volt a motornak mintha le akarna fulladni, ekkor gazt adtam, es par masodperc alatt normalizalodott a motorhang.

Az akkumulator alig fel eves, nemhiszem, hogy az lenne a gond, bar kizarni nem tudom, a biztonsag kedveert tegnap ratettem a toltore.

Ma sikerult (opel marka-) szervizbe vinni, ahol kiolvastak a hibakodokat, es talaltak egy "hibas kulcs" hibat, a dolog tehat ezzel lett lezarva - valoszinu

a slusszkulccsal volt valamilyen ideiglenes gond, hasznaljam a masikat.

Amiota hazajottem viszont esz a fene, ugyanis eszembejutott,hogy amikor nem indult a kocsi, az elso otletem az volt, hogy a slusszkulcsban kicsereltem a gomb elemet (hatha emiatt nem indul - nem mukodik az immobiliser). Ugye amikor elemet cserel az ember, ossze kell "hangolni" a kulcsot az autoval, lehetseges, hogy ekkor hoztam letre azt a hibakodot amit a szervizben diagnosztizaltak?

Link to comment
Megosztás:

Amiota hazajottem viszont esz a fene, ugyanis eszembejutott,hogy amikor nem indult a kocsi, az elso otletem az volt, hogy a slusszkulcsban kicsereltem a gomb elemet (hatha emiatt nem indul - nem mukodik az immobiliser). Ugye amikor elemet cserel az ember, ossze kell "hangolni" a kulcsot az autoval, lehetseges, hogy ekkor hoztam letre azt a hibakodot amit a szervizben diagnosztizaltak?

Az immo csak a kulcson/ban levő chipet figyeli. Az elem a központi zár távirányítóját táplálja. A kettőnek az égvilágon semmi köze egymáshoz. Az ún. szervizkulcsokon nincs is távirányító, ránézésből lehetne akár egy '70-es, '80-as években készült kulcs is.

Az inkább lehet, hogy elemcserekor valami úton-módon elmozdult a helyéről a chip.

Link to comment
Megosztás:

Ha a világítás kapcsoló nem nagyon akarja a tompítottat kapcsolni (mintha kontakt hibás lenne) akkor azon csak a csere segít vagy van egyéb trükkje, megoldása a problémának? Hiába tekerem oda, ütögetni, kicsit mozgatni kell hogy felkapcsolja, ha egyáltalán felkapcsolja a tompítottat...

Link to comment
Megosztás:

Ha a világítás kapcsoló nem nagyon akarja a tompítottat kapcsolni (mintha kontakt hibás lenne) akkor azon csak a csere segít vagy van egyéb trükkje, megoldása a problémának? Hiába tekerem oda, ütögetni, kicsit mozgatni kell hogy felkapcsolja, ha egyáltalán felkapcsolja a tompítottat...

ez nekem is megvan, ha óvatosan kapcsolom nekem se mindig kapcsolja fel.

Link to comment
Megosztás:

Persze, lehet kontakt hiba is, vagy vezeték szakadás.

Nekem a télen egyszer elkezdett világítani. Egy pár napig hol jelzett, hol nem. Aztán egyszer eltűnt, és azóta nem láttam.

Az az érdekes , hogy nem menetközbe világít, hanem ha megállok és indulok járó motornál!

Multiméterrel szerintetek ki tudom mérni a jeladókat?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.