Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Nemrég töltöttem rá mert kivánta..... mint írtam valószínüleg a szimeringek odavannak és zabálja az olajat, a normálisnál többet! Hogy is van? Olajcsere periódus alatt mennyi a normális amit megesznek az astrák?

Ez nagyon változó, nekem egy decit sem eszik 15.000 km alatt, de ez Z16XEP.

az X16XEL más motor, ott normális az olajfogyás.

Úgy mondják: "laza illesztésű motor"

Ezért is kell bele a "vastagabb" olaj

szerintem 2-3 dl/1000 km az nem ritkaság ennél a motortípusnál.

Tehát 10.000km alatt bele mehet pár littyó

Mennyit eszik pontosan? mármint olajat

Elküldve
Ez nagyon változó, nekem egy decit sem eszik 15.000 km alatt, de ez Z16XEP.

az X16XEL más motor, ott normális az olajfogyás.

Úgy mondják: "laza illesztésű motor"

Ezért is kell bele a "vastagabb" olaj

szerintem 2-3 dl/1000 km az nem ritkaság ennél a motortípusnál.

Tehát 10.000km alatt bele mehet pár littyó

Mennyit eszik pontosan? mármint olajat

Hát ponosan nem tudnám megmondani de kb 1-1.5 lityit egy 10-es alatt utána kell tölteni!

Elküldve
Hát ponosan nem tudnám megmondani de kb 1-1.5 lityit egy 10-es alatt utána kell tölteni!

Az nem vészes szerintem.

Az 1-1,5 deci/ 1000 km.

A gyári max ettől több a szervizkönyv szerint.

Na summa summárum szerintem cserélj most olajat, úgysem árt, valami jó fajta 10w40-est

és akkor jássuk meg javul-e a kopogás.

Elküldve
az X16XEL más motor, ott normális az olajfogyás.

Úgy mondják: "laza illesztésű motor"

Ezért is kell bele a "vastagabb" olaj

szerintem 2-3 dl/1000 km az nem ritkaság ennél a motortípusnál.

Tehát 10.000km alatt bele mehet pár littyó

Mennyit eszik pontosan? mármint olajat

Igen ,ez így igaz a xel gyárilag olajfaló!

Pontosan ezt nem mérem,de kb 12 ezer km. alatt vagy 1,5 vagy 2 liter olajat már biztos

töltöttem utána.

Aláírás:jobboldal fenn vezérlőpult és ott a bal oszlopban :aláírás szerkesztése.

Elküldve
Igen ,ez így igaz a xel gyárilag olajfaló!

Pontosan ezt nem mérem,de kb 12 ezer km. alatt vagy 1,5 vagy 2 liter olajat már biztos

töltöttem utána.

Aláírás:jobboldal fenn vezérlőpult és ott a bal oszlopban :aláírás szerkesztése.

benzinre gondoltam! B)

Elküldve
Hát ponosan nem tudnám megmondani de kb 1-1.5 lityit egy 10-es alatt utána kell tölteni!

Az teljesen jó!Amíg nem húzol füstcsíkot nem kell bántani,ez így él tovább.. B)

Elküldve
Az teljesen jó!Amíg nem húzol füstcsíkot nem kell bántani,ez így él tovább.. B)

Na ez az hogy húzok, na jó nem annyira vészes, de füstölög rendesen! Mondjuk katalizátor helyén egy 50-es rozsdamentes cső.....! :D Meg sportdob.

Elküldve
Na ez az hogy húzok, na jó nem annyira vészes, de füstölög rendesen! Mondjuk katalizátor helyén egy 50-es rozsdamentes cső.....! B) Meg sportdob.

Milyen színű az a füst?

Mer az olajfüst az már fekete :D

Elküldve
Milyen színű az a füst?

Mer az olajfüst az már fekete B)

Hát ez olyan füst színű! XD Szürke amúgy! AZ olajfüst nem kékes?

Elküldve

Menet közben nem füstöl csak pl ha áló helyzetben odalépek akkor dob egy pamacsot meg elég büdös de az szerintem a katalizátor hiánya miatt! vagy tévedek?

Elküldve
Freezee mi a különbség a z16xep meg az enyém között?

Sok minden B)

A Z16XEP az az 1.6 twinport.

Hét első "ránézésre"a twinportos szelepvezérlés.

De ez csak felszín

kb 2 korosztállyal fejlettebb motor, egész más a vízkeringetés is benne (kevesebb vízzel hűt)

Z16XEP-ben nincs hidrotőke, hagyományos. De a szelepszár, modernebb fejlesztésű fémből van, így

mégis csak 150.000 km-nél kell szelephézagot állítani (ezt váltja ki a hidrotőke, ott nem kell állítani)

A vezérlésből kivették a vízpumpát, erőssebb a vezérműszíj, 150.000-nél cserés az is.

Más a motrorblokk stb....

Szóval rengeteg a különbség.

Érdekes azonban, hogy a te modoroddal közelebb áll rorkonságban

az enyémhez, mint at 1,4 és 1,2 twinportok, mert ez twinport mivolta ellenére szíjas,

szemben a 1.4 és 1.2 twinport változatokkal, amik láncsosak, az egy másik motorcsalád.

Tehát egy motor-családaban van a két motor, de az enyém sokkal modernebb.

kb 2003-2004-es fejlesztés, míg a tiéd 15-16 éves.

szerk: úbazz, de sok mindent gépeltem el. de már nem javítom a melléütéseim :D

Elküldve
Sok minden B)

A Z16XEP az az 1.6 twinport.

Hét első "ránézésre"a twinportos szelepvezérlés.

De ez csak felszín

kb 2 korosztállyal fejlettebb motor, egész más a vízkeringetés is benne (kevesebb vízzel hűt)

Z16XEP-ben nincs hidrotőke, hagyományos. De a szelepszár, modernebb fejlesztésű fémből van, így

mégis csak 150.000 km-nél kell szelephézagot állítani (ezt váltja ki a hidrotőke, ott nem kell állítani)

A vezérlésből kivették a vízpumpát, erőssebb a vezérműszíj, 150.000-nél cserés az is.

Más a motrorblokk stb....

Szóval rengeteg a különbség.

Érdekes azonban, hogy a te modoroddal közelebb áll rorkonságban

az enyémhez, mint at 1,4 és 1,2 twinportok, mert ez twinport mivolta ellenére szíjas,

szemben a 1.4 és 1.2 twinport változatokkal, amik láncsosak, az egy másik motorcsalád.

Tehát egy motor-családaban van a két motor, de az enyém sokkal modernebb.

kb 2003-2004-es fejlesztés, míg a tiéd 15-16 éves.

szerk: úbazz, de sok mindent gépeltem el. de már nem javítom a melléütéseim :D

Aham, szal az enyém egy régi szar! :)

Elküldve
Hát ez olyan füst színű! XD Szürke amúgy! AZ olajfüst nem kékes?

Ja de igen...

Ilyen öreg dieselek ugrottak most be vizuálisan..

De emiatt ne aggódj, az 1-2 deci / 1000 km az nem sok

amikor 8 dl/1000 km lesz , na akkor lesz füst..

Nekem volt ilyen is.

Na annak volt érdekes eredménye, de az egy külön sztori már B)

Elküldve
Nem szar az, kérdezd Korzikát B)

Jó tudom én! Jó kis gép ez! A kispók meg egy 84-es passat után egy luxusautó! :D Ha 1x lehetne egy Astra I-m! Hmmmm.....

Elküldve
Jó tudom én! Jó kis gép ez! A kispók meg egy 84-es passat után egy luxusautó! B) Ha 1x lehetne egy Astra I-m! Hmmmm.....

Na, megyek dolgozni... Miből veszek különben I asztrát :D :)

NA, cserélj olajat aztán kiderül.

üdv:freeze

Elküldve
Na, megyek dolgozni... Miből veszek különben I asztrát B) :D

NA, cserélj olajat aztán kiderül.

üdv:freeze

Oks jó munkát (olyan nincsen!) aztán majd mondom mi van! Thx mindent!

Elküldve
Freezee nem 1xű a táblázatod....B)

Van benne egy hiba valahogy valami nem olyan fontos részen, de már mindegy.

Használd, hasznos társ lesz :D

Elküldve
Nem szar az, kérdezd Korzikát B)

A régi napkeleti bölcsek is azt mondták:nem szar csak kaka! :D

Persze mindent a saját időburkában kell nézni,amikor tervezték új volt

,de azóta nagyon sok év eltelt és a technika óriásit ugrott.Erről a szegény

X16XEL ám nem tehet ,ő csak végzi a dolgát csendesen,nyugodtan,behörpint

a benzin mellé kis olajat,gyorsítóként.Bekormolja az AGR-t néha-néha és mikor

az ifjú titánok már összetört vezérműtengely lefogató csavarokkal fekszenek a

porban a halódó Twinport szelepeik mellett,kikapcsolt klímával előzgetve akkor

a jó öreg X16XEL még mindig megy és megy a szebb jövő felé,ahol majd

évszázad múlva még emlegetni fogják kitartó hűségét és szobra előtt fejet hajt

az arrajáró vándor hibrid-műanyagcsodagép!

Elküldve
A régi napkeleti bölcsek is azt mondták:nem szar csak kaka! :)

Persze mindent a saját időburkában kell nézni,amikor tervezték új volt

,de azóta nagyon sok év eltelt és a technika óriásit ugrott.Erről a szegény

X16XEL ám nem tehet ,ő csak végzi a dolgát csendesen,nyugodtan,behörpint

a benzin mellé kis olajat,gyorsítóként.Bekormolja az AGR-t néha-néha és mikor

az ifjú titánok már összetört vezérműtengely lefogató csavarokkal fekszenek a

porban a halódó Twinport szelepeik mellett,kikapcsolt klímával előzgetve akkor

a jó öreg X16XEL még mindig megy és megy a szebb jövő felé,ahol majd

évszázad múlva még emlegetni fogják kitartó hűségét és szobra előtt fejet hajt

az arrajáró vándor hibrid-műanyagcsodagép!

No azért ez egyhatostwinpóra nem jellemző B) :D

twinport szelep ügyben nem tudom mi lesz... csak bírja majd

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.