Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Köszi! Nekem most aki csinálta Metabont 10W40-et tett bele. Mondtam neki, hogy én eddig 5W30 GM olajat tettem bele. Mondta, hogy ő nincsen meggyőződve arról, hogy ez jó minőség-e. És különben is túl vékony az az olaj, majd ezzel jobb lesz. Na most akkor mi legyen? Károsodhat most a 10W40-től?

Bár ez nem az olajos topic, de a 10w40 biztosan nem jó választás bele, főleg ha "új" a motor...

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Nekem most aki csinálta Metabont 10W40-et tett bele. Mondtam neki, hogy én eddig 5W30 GM olajat tettem bele. Mondta, hogy ő nincsen meggyőződve arról, hogy ez jó minőség-e. És különben is túl vékony az az olaj, majd ezzel jobb lesz. Na most akkor mi legyen? Károsodhat most a 10W40-től?

Véleményem szerint nem károsodok tőle,de azt hozzá kell tenni,hogy nem

pont belevaló.Majd cserekor visszaállsz 5W30-ra! <_<

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Nekem most aki csinálta Metabont 10W40-et tett bele. Mondtam neki, hogy én eddig 5W30 GM olajat tettem bele. Mondta, hogy ő nincsen meggyőződve arról, hogy ez jó minőség-e. És különben is túl vékony az az olaj, majd ezzel jobb lesz. Na most akkor mi legyen? Károsodhat most a 10W40-től?

egyszerü: eladta neked az olaját, mert csak az volt neki.

a 16V s motorba jobb az 5w30 mint a 10w40.

nem hiszem hogy baja lett tőle, de 5w-st tegyél bele.

a zafirába én is azt teszek <_<

motorjavitás után amugy is illik cserélni olajat 1000 km után, így cseréltesd le vele...

Link to comment
Megosztás:

okés köszi! Megnyugodtam... Akkor a legközelebbit magamra hagyom! :angry:

Ahogy a többiek is mondják, az 1000-es cserénél érdemes megadni neki az 5W30-at. Nyugi, csipegetni se fogja, főleg hidegen jobb az neki. Tudod, GM-LL.., vagy dexos2... <_<

Link to comment
Megosztás:

Nekem erre van egy elméletem. Nekem sincs benne ABS! Szerintem a gyárban direkt erősebb pedálerőt konfigurálnak bele a fékbe, hogy ne satuzzanak a kerekek (és ez által ne legyen egy kontrollálatlan csúszás) minden határozottabb fékezésnél. Amiben meg van ABS ott ugye mindegy. Lehet, hogy ez irtó nagy baromság... <_< De több autóban is ülök naponta és nagyjából mindegyiknél ez a helyzet fékügyileg.

Az ABS-esben pont ugyan olyan a fék, mint a nélküliben. És 4 személlyel volt már hogy én is azt hittem, hogy elromlott és nem fogunk megállni. Astra jelenség. A H-nak már jó a féke.

F, G nagyon gyenge fékérzetet produkál. De vészhelyzetben úgy is addig nyomod, míg satuzik, vagy kapcsol az ABS, csak ha figyeled, akkor tűnik úgy, hogy nem fog.

------------

Könyve szerint az enyémben végig 10W40 volt, most 121e van benne óra szerint. Szülőkében pedig 1500-as km-nél Opeléknál 10W40-et raktak bele, mondván ez való.

És 6 éve megy, eddig nem volt vele baj. Durva lenne, ha gyárilag ajánlott olajak közül az egyik tönkre vágná a motort.

Link to comment
Megosztás:

Nekem erre van egy elméletem. Nekem sincs benne ABS! Szerintem a gyárban direkt erősebb pedálerőt konfigurálnak bele a fékbe, hogy ne satuzzanak a kerekek (és ez által ne legyen egy kontrollálatlan csúszás) minden határozottabb fékezésnél. Amiben meg van ABS ott ugye mindegy. Lehet, hogy ez irtó nagy baromság... <_< De több autóban is ülök naponta és nagyjából mindegyiknél ez a helyzet fékügyileg.

Ez az elmélet szerintem érdekes... Én sem vagyok megelégedve a fékkel, nagy sebességnél erősen kell nyomni, pedig ABS, nagy tárcsa elöl, és hátul is tárcsa.

De mindez nem ér semmit, ha hullámos a felülete, vagy szar a betét. Nekem a hátsó tárcsám elég szar, műszakira cserélem, meg persze betétet, azt elöl is.

Link to comment
Megosztás:

Ez az elmélet szerintem érdekes... Én sem vagyok megelégedve a fékkel, nagy sebességnél erősen kell nyomni, pedig ABS, nagy tárcsa elöl, és hátul is tárcsa.

De mindez nem ér semmit, ha hullámos a felülete, vagy szar a betét. Nekem a hátsó tárcsám elég szar, műszakira cserélem, meg persze betétet, azt elöl is.

Csatlakozom a G-féket bírálókhoz, ráadásul a többségnek hátul dobja van.

Szóval, szerintem se passzentos valami. Végülis megjön a fékerő, de olyan nyúlósan, túl lassan... Ettől függetlenül meg lehet állni vele - ezzel így jártunk. <_<

Link to comment
Megosztás:

Csatlakozom a G-féket bírálókhoz, ráadásul a többségnek hátul dobja van.

Szóval, szerintem se passzentos valami. Végülis megjön a fékerő, de olyan nyúlósan, túl lassan... Ettől függetlenül meg lehet állni vele - ezzel így jártunk. <_<

Sztem mielőtt elhamarkodottan ítélnétek, gondoljatok bele hogy mindőtök autója x éves és használt, sanszos hogy volt már rajta féktárcsa/betét cserélve.

Márpedig betétből és tárcsából többféle verzió létezik, van amelyik kemény, tehát kevésbé kopik viszont nem is fog annyira és esetleg csikorog (általában olcsó utángyártott), meg van olyan ami puha, gyorsan kopik, de szinte helyben megállsz vele, viszont baromi drága és összefékporozza a keréktárcsát (pl. Brembo tárcsa + Ferrodo DS2000 betét). Meg vannak a két véglet között számtalan variációban is, a lehetőségek tárháza szinte végtelen.

Link to comment
Megosztás:

Sztem mielőtt elhamarkodottan ítélnétek, gondoljatok bele hogy mindőtök autója x éves és használt, sanszos hogy volt már rajta féktárcsa/betét cserélve.

Márpedig betétből és tárcsából többféle verzió létezik, van amelyik kemény, tehát kevésbé kopik viszont nem is fog annyira és esetleg csikorog (általában olcsó utángyártott), meg van olyan ami puha, gyorsan kopik, de szinte helyben megállsz vele, viszont baromi drága és összefékporozza a keréktárcsát (pl. Brembo tárcsa + Ferrodo DS2000 betét). Meg vannak a két véglet között számtalan variációban is, a lehetőségek tárháza szinte végtelen.

Nekem a kereskedő cserélte eladás előtt a betéteket, gondolom nem a legdrágábbat vette bele. Bízom benne, hogy lesz majd ennél jobb fékem csere után. <_<

Link to comment
Megosztás:

Egész véletlenül tudok egy szett 308-as féket kompletten, OPC-ről, nem kell? (tárcsa+betét+nyereg+nyeregtartó+porvédő) Annyi a baja hogy természetesen csak 5csavaros aggyal használható (de neked épp az van), és hogy onnantól 16"-os felninél kisebb nem fog felmenni az autóra. <_<

Link to comment
Megosztás:

Sztem mielőtt elhamarkodottan ítélnétek, gondoljatok bele hogy mindőtök autója x éves és használt, sanszos hogy volt már rajta féktárcsa/betét cserélve.

Márpedig betétből és tárcsából többféle verzió létezik, van amelyik kemény, tehát kevésbé kopik viszont nem is fog annyira és esetleg csikorog (általában olcsó utángyártott), meg van olyan ami puha, gyorsan kopik, de szinte helyben megállsz vele, viszont baromi drága és összefékporozza a keréktárcsát (pl. Brembo tárcsa + Ferrodo DS2000 betét). Meg vannak a két véglet között számtalan variációban is, a lehetőségek tárháza szinte végtelen.

Hmm ... lehet benne vmi. Valobban nem mai darab a jargany. Brembo tarcsaval en is szemeztem, ha esedekes lesz a csere. Igazabol nem a feken szeretnek sporolni, szoval ha van vmi optimalis megoldas vagy jobb valasztas akkor szivesen lecserelem az 5 napos beteteimet.

Link to comment
Megosztás:

Egész véletlenül tudok egy szett 308-as féket kompletten, OPC-ről, nem kell? (tárcsa+betét+nyereg+nyeregtartó+porvédő) Annyi a baja hogy természetesen csak 5csavaros aggyal használható (de neked épp az van), és hogy onnantól 16"-os felninél kisebb nem fog felmenni az autóra. <_<

Á, most műszakira gyűjtök, nemrég vettem a kerekeket, közben a tűzhelyünk is tönkrement. Ráadásul a téli kerekem 15-ös. Persze, ha anyagi lehetőségeim megengednék, jó lenne. :angry:

Link to comment
Megosztás:

Sztem mielőtt elhamarkodottan ítélnétek, gondoljatok bele hogy mindőtök autója x éves és használt, sanszos hogy volt már rajta féktárcsa/betét cserélve.

Márpedig betétből és tárcsából többféle verzió létezik, van amelyik kemény, tehát kevésbé kopik viszont nem is fog annyira és esetleg csikorog (általában olcsó utángyártott), meg van olyan ami puha, gyorsan kopik, de szinte helyben megállsz vele, viszont baromi drága és összefékporozza a keréktárcsát (pl. Brembo tárcsa + Ferrodo DS2000 betét). Meg vannak a két véglet között számtalan variációban is, a lehetőségek tárháza szinte végtelen.

Ebben is van igazság, de én új kora óta felesnek érzem kicsit a féket. Mondjuk, zavarni nem zavar, megszoktam, megállok, ahol kell, ha most nem kerül szóba, eszembe se jutott volna. <_<

Link to comment
Megosztás:

Sztem mielőtt elhamarkodottan ítélnétek, gondoljatok bele hogy mindőtök autója x éves és használt, sanszos hogy volt már rajta féktárcsa/betét cserélve.

Márpedig betétből és tárcsából többféle verzió létezik, van amelyik kemény, tehát kevésbé kopik viszont nem is fog annyira és esetleg csikorog (általában olcsó utángyártott), meg van olyan ami puha, gyorsan kopik, de szinte helyben megállsz vele, viszont baromi drága és összefékporozza a keréktárcsát (pl. Brembo tárcsa + Ferrodo DS2000 betét). Meg vannak a két véglet között számtalan variációban is, a lehetőségek tárháza szinte végtelen.

Nekem volt szerencsém 0 km-es Astrán szocializálódnom. Nagyon gyenge a fékérzet full gyári új állapotban is. (1.4, hátul dobok)

6 év, 75ekm elteltével sincs változás. Ha beülök a saját 8 éves 121ekm-esbe az is ugyan olyan.

Ha meg átülök bármi másba akkor harap a fék. Szándékosan írtam fékérzetet, mert gondolom a fékerő megvan, csak iszonyatosan kell taposni.

Lehet a fékszervó van gyárilag így méretezve az astrákban....

Link to comment
Megosztás:

Nekem volt szerencsém 0 km-es Astrán szocializálódnom. Nagyon gyenge a fékérzet full gyári új állapotban is. (1.4, hátul dobok)

6 év, 75ekm elteltével sincs változás. Ha beülök a saját 8 éves 121ekm-esbe az is ugyan olyan.

Ha meg átülök bármi másba akkor harap a fék. Szándékosan írtam fékérzetet, mert gondolom a fékerő megvan, csak iszonyatosan kell taposni.

Lehet a fékszervó van gyárilag így méretezve az astrákban....

Én hozzátenném, hogy azért nekem egyszer bejött ez a "gyengébb" fék. Amikor autópályán kellett 120-ról 0-ra lelassítanom mert, egy nagy íves kanyarban (150-200m-ig belátható) megláttam, hogy előttem áll a kocsisor. Féklámpát 1-et sem láttam mert olyan szerencsétlen szögben sütött a nap.

Ha hirtelen fogna ABS nélkül biztos megcsúszok.

Link to comment
Megosztás:

Az enyémbe tavaly nyáron kerültek QH betétek. Nem tudom milyen márkájú volt benne előtte, de az "puhább" lehetett, mert harapott és porzott. Ez tizedét sem porzik, ám úgy dolgozik, ahogy itt többen leírták. Először furcsa volt, de át lehet állni rá.

Link to comment
Megosztás:

Az enyémbe tavaly nyáron kerültek QH betétek. Nem tudom milyen márkájú volt benne előtte, de az "puhább" lehetett, mert harapott és porzott. Ez tizedét sem porzik, ám úgy dolgozik, ahogy itt többen leírták. Először furcsa volt, de át lehet állni rá.

QH...no comment.

Link to comment
Megosztás:

Nekem gyári betétek vannak. Sajna nekem is gyengusz a fékhatás. Főleg a céges puntoból átülve gyenge, pontosabban szerintem nem is gyenge hanem a rásegítés kevés. Régebben már szerelőhöz is el akartam vinni mert keménynek ítéltem meg a féket. Ugyanis az összes kocsiba amibe ültem mindbe puhább volt a fék (toyota hilux, renault clio, fiat punto, fiat ducato) ami igen érdekes hogy még egy kistehernek is puhábbnak éreztem a fékjét mint a G astrának. Régebben nagyon rá voltam készülve hogy kidobom a vacuum dobot a kocsiból és vmi olyant tetetek bele ami lényegesebben puhább lesz. A szerelő szerint a H astráét bele lehetne tenni csak maga a cucc rettentően sokba lenne + a szerelés sem állna meg 1-2 ezer FT ból.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok nekem is volt,hogy gyengén fékeztem,(pirosnál álltak előttem az autók),aztán erősebben,mert nem akart lassulni,és mikor odaértem a kocsihoz,még jobban kellett nyomni hogy megálljon,utolsó pillanatban meg visszább engedtem,hogy ne úgy álljon meg mint a szög.Mivel ez a jelenség időszakosan jön elő,lehet hogy a fékrásegítő,már nem végzi rendesen a dolgát.A Ladámon mikor ki lett cserélve a fékrásegítő,nagyon könnyen lehetett nyomni a pedált,ezáltal jobban is fogott a fék.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Öregharcosok <_<

Mint ahogy azt sajnálatos módon az utóbbi időben megszokhattátok két esetben térek be ide

1. Műszaki problémám van

2. Barátságos, rám még emlékező Cartárs levelet ír, hogy rég láttátok a pofám, nem ártana ide tolni.

Na most nem írt senki tehát....

Szóval miután is óriási üdvözletem küldöm minden cimborának, mintegy spontán rá is térek a tárgyra:

Címszavak:

Vezetőoldali, fűthető, tükörlap, elengedte, leesett, eltettem, visszakéne...

Szóval mivel kéne visszaragasztani a fűthető panelre a tükörlapomat?

Ha nem volna fűthető feltolnám FBS-el nyilván, de így nem tudom fűtéskor mi történne

1.Bírná-e

2.Átadódna-e a fűtés

Szal mivel kéne visszaragasztani?

üdv:frz

Link to comment
Megosztás:

Üdv Öregharcosok :angry:

Címszavak:

Vezetőoldali, fűthető, tükörlap, elengedte, leesett, eltettem, visszakéne...

Szóval mivel kéne visszaragasztani a fűthető panelre a tükörlapomat?

Ha nem volna fűthető feltolnám FBS-el nyilván, de így nem tudom fűtéskor mi történne

1.Bírná-e

2.Átadódna-e a fűtés

Szal mivel kéne visszaragasztani?

üdv:frz

Szia Freeze!Tényleg régen jártál erre! <_<

A multkor mintha ez a kétoldali ragasztószalag lett volna ajánlva,ha jól csal az emlékezetem!

De majd jőnek a többiek és ők is jól megszakértik a problémát!

Link to comment
Megosztás:

Szia Freeze!Tényleg régen jártál erre! <_<

A multkor mintha ez a kétoldali ragasztószalag lett volna ajánlva,ha jól csal az emlékezetem!

De majd jőnek a többiek és ők is jól megszakértik a problémát!

Szeva! :angry: :P

Köszi, akkor még várok egy-két tippet

Link to comment
Megosztás:

Ez az elmélet szerintem érdekes... Én sem vagyok megelégedve a fékkel, nagy sebességnél erősen kell nyomni, pedig ABS, nagy tárcsa elöl, és hátul is tárcsa.

De mindez nem ér semmit, ha hullámos a felülete, vagy szar a betét. Nekem a hátsó tárcsám elég szar, műszakira cserélem, meg persze betétet, azt elöl is.

Hát akkor tényleg baromság az elméletem :P

Nekem ettől függetlenül nem kell remegő lábbal nyomnom a féket, hogy satuzzon. Határozottan kell taposni ha vészhelyzet van de szerintem ezzel nincsen gond. Pontosabban tudod adagolni így... Városi forgalomban meg tök gyengén kell nyomni a pedált. Időben kell lassítani és nem kell a piros lámpánál féktávokat venni. <_<

Viszont az igaz, hogy a kézifék az csapnivaló!! Nektek? Pedig ki lett pucoltatva és semmi változás. Parkolóban kerékcserénél (kicsit döntött az út, hogy le tudjon folyni az esővíz) le is esett az emelőről pedig be volt húzva becsületesen. :angry: Hál' istennek a kerék már fent volt...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.