Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Üdv!

Olyan problémám van, hogy egyik este arra lettem figyelmes, hogy az autóban világít a belső világítás folyamatosan. Nem is aludt el. Aztán néha el kezd világítani néha elalszik... volt hogy menet közben kapcsolt be... Az ajtó kapcsolókkal nincs gond mert azokat megnéztem. Volt olyan hogy menet közben világítani kezdett, majd leállítottam a motort és rögtön el kezdett sípolni a zümmögő is, az ajtó zárt állapotában.

Van valakinek bármilyen ötlete hogy hol lehet a probléma??

Link to comment
Megosztás:

Ma elkezdett rakoncátlankodni a kocsim. Reggel fesz szabályzót cseréltem a generátoron mert keveset töltött. Azt sikerült is megoldani. Utána mentem volna a dolgomra. De mivel már kevés volt az üzemanyag ezért elmentem tankolni a kútig semmi probléma nem volt. Pedig akkor már az új szabályzó volt raja. Majd tankoltam az addigra már jó üres tankomba 8 ezerért. Egy kisebb oil nevű ( nem LUKOIL!!!!) kúton. A tankolás után kb 45-50 km megtételvél. Elkezdett rángatni a kocsi meg üresbe gázt adva dadogva vette fel a fordulatot. Az alapjárat viszonylag egyenletes néha hallani hogy kihagy 1 henger. Néha gond nélkül felveszi a fordulatot néha meg ledadog de csak 3000 ig afelett tökéletesen jó. A sárga világít P0302 a hiba ami a 2es henger felismert égés kimaradás. Kérdezem én ez most akkor gyújtó TR vagy üzemanyag. Ami az érdekes hogy alapjáraton nem három hengerezik csak néha vmelyik egy pillanatra kihagy. Üzemanyag szűrő még nálam nem volt cserélve. De a szervízkönyv szerint 65 nél volt most 102800 van benne. A motor Z14XE. Még egy kérdés van olyan hogy a tr nem hal meg teljesen csak kiki hagyogat???

Link to comment
Megosztás:

Ma elkezdett rakoncátlankodni a kocsim. Reggel fesz szabályzót cseréltem a generátoron mert keveset töltött. Azt sikerült is megoldani. Utána mentem volna a dolgomra. De mivel már kevés volt az üzemanyag ezért elmentem tankolni a kútig semmi probléma nem volt. Pedig akkor már az új szabályzó volt raja. Majd tankoltam az addigra már jó üres tankomba 8 ezerért. Egy kisebb oil nevű ( nem LUKOIL!!!!) kúton. A tankolás után kb 45-50 km megtételvél. Elkezdett rángatni a kocsi meg üresbe gázt adva dadogva vette fel a fordulatot. Az alapjárat viszonylag egyenletes néha hallani hogy kihagy 1 henger. Néha gond nélkül felveszi a fordulatot néha meg ledadog de csak 3000 ig afelett tökéletesen jó. A sárga világít P0302 a hiba ami a 2es henger felismert égés kimaradás. Kérdezem én ez most akkor gyújtó TR vagy üzemanyag. Ami az érdekes hogy alapjáraton nem három hengerezik csak néha vmelyik egy pillanatra kihagy. Üzemanyag szűrő még nálam nem volt cserélve. De a szervízkönyv szerint 65 nél volt most 102800 van benne. A motor Z14XE. Még egy kérdés van olyan hogy a tr nem hal meg teljesen csak kiki hagyogat???

Nem értek a lovakhoz, de ha tankolás után jött elő, az már gyanús. Habár, miért csak a 2. henger?

Annyit megér, hogy rátankolj valami jóféle benzint, és megzavard. Ha 8e-ért tettél bele, akkor van még hely.

Link to comment
Megosztás:

Ma elkezdett rakoncátlankodni a kocsim. Reggel fesz szabályzót cseréltem a generátoron mert keveset töltött. Azt sikerült is megoldani. Utána mentem volna a dolgomra. De mivel már kevés volt az üzemanyag ezért elmentem tankolni a kútig semmi probléma nem volt. Pedig akkor már az új szabályzó volt raja. Majd tankoltam az addigra már jó üres tankomba 8 ezerért. Egy kisebb oil nevű ( nem LUKOIL!!!!) kúton. A tankolás után kb 45-50 km megtételvél. Elkezdett rángatni a kocsi meg üresbe gázt adva dadogva vette fel a fordulatot. Az alapjárat viszonylag egyenletes néha hallani hogy kihagy 1 henger. Néha gond nélkül felveszi a fordulatot néha meg ledadog de csak 3000 ig afelett tökéletesen jó. A sárga világít P0302 a hiba ami a 2es henger felismert égés kimaradás. Kérdezem én ez most akkor gyújtó TR vagy üzemanyag. Ami az érdekes hogy alapjáraton nem három hengerezik csak néha vmelyik egy pillanatra kihagy. Üzemanyag szűrő még nálam nem volt cserélve. De a szervízkönyv szerint 65 nél volt most 102800 van benne. A motor Z14XE. Még egy kérdés van olyan hogy a tr nem hal meg teljesen csak kiki hagyogat???

Én sem értek a lovakhoz, de én évente cserélek gázolajszűrőt, az olajcserével egybekötve. Pár ezer ft, és sztem a dízel érzékeny a tiszta üzemanyagra. A Te esetedben jóval több km van a szűrőben, mint ami nekem elfogadható, de ettől függetlenül lehet, hogy semmi köze a problémához. Én tuti cserélném azonnal, persze lehet, hogy a hozzáértők majd mondják, hogy én kicsit túllihegem...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problémával küzdök mostanában. Az autót szinte csak városban használom, elég sok az indít-megáll. Régebben is csinált olyat, hogy indításnál magasabb volt az alapjárat (2000-2500), de egy nagyobb gázfröccs után visszaállt szépen 800-900-ra.

Egy pár hete viszont már váltásnál is fent marad 1500-on, és sokszor a nagyobb gázfröccsre sem megy vissza az alapjárat. Valamint még azt is észrevettem, hogy olyan 1500-1700-as fordulatnál (mondjuk 3. sebesség fokozatban, reggeli első indítás után) az autó rángat. Ekkor ha kiteszem üresbe, akkor az alapjárat megint 1500, vagy felette van.

Mitől lehet ez? Esetleg az alapjárati motor dobta be a törölközőt?

Köszi a válaszokat előre is!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problémával küzdök mostanában. Az autót szinte csak városban használom, elég sok az indít-megáll. Régebben is csinált olyat, hogy indításnál magasabb volt az alapjárat (2000-2500), de egy nagyobb gázfröccs után visszaállt szépen 800-900-ra.

Egy pár hete viszont már váltásnál is fent marad 1500-on, és sokszor a nagyobb gázfröccsre sem megy vissza az alapjárat. Valamint még azt is észrevettem, hogy olyan 1500-1700-as fordulatnál (mondjuk 3. sebesség fokozatban, reggeli első indítás után) az autó rángat. Ekkor ha kiteszem üresbe, akkor az alapjárat megint 1500, vagy felette van.

Mitől lehet ez? Esetleg az alapjárati motor dobta be a törölközőt?

Köszi a válaszokat előre is!!

Szia Elkoszolódnak a dolgok,a sok városi használat miatt,fojtószelepház-alapjárati motor-AGR szelep,nekem is ezek bolondították meg a motort.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Olyan problémám van, hogy egyik este arra lettem figyelmes, hogy az autóban világít a belső világítás folyamatosan. Nem is aludt el. Aztán néha el kezd világítani néha elalszik... volt hogy menet közben kapcsolt be... Az ajtó kapcsolókkal nincs gond mert azokat megnéztem. Volt olyan hogy menet közben világítani kezdett, majd leállítottam a motort és rögtön el kezdett sípolni a zümmögő is, az ajtó zárt állapotában.

Van valakinek bármilyen ötlete hogy hol lehet a probléma??

Amennyire tudom a belső világításnál az ajtókapcsoló testet kapcsol, a pozitívot a lámpatest folyamatosan megkapja, következésképpen neked ki van dörzsölődve valahol a kapcsolóra menő vezetéked ami miatt mindig letestel, ezért ég állandóan a belső világításod.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget kérnék abban,hogy ha valaki meg tudná mondani hogy az én autómban van-e EGR szelep illetve alapjárati motor és ezeket hol találom?

A másik dolog: az üzemanyagszűrőt szeretném lecserélni.A kérdés az lenne hogy kell-e hozzá valami célszerszám?-(Ezt olvastam valahol)-vagy annak hiányában is bátran nekiállhatok a műveletnek? 2007 Astra classic II Z14 XEP

Előre is köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget kérnék abban,hogy ha valaki meg tudná mondani hogy az én autómban van-e EGR szelep illetve alapjárati motor és ezeket hol találom?

A másik dolog: az üzemanyagszűrőt szeretném lecserélni.A kérdés az lenne hogy kell-e hozzá valami célszerszám?-(Ezt olvastam valahol)-vagy annak hiányában is bátran nekiállhatok a műveletnek? 2007 Astra classic II Z14 XEP

Előre is köszönöm a segítséget!

Elvileg gyorscsatis a szűrő. Ha belevalót veszel akkor nem necces, de mindenképpen emelő kell hozzá vagy akna.

Más: A Z14XE kódú motornál ha az EGR-t le akarom venni akkor le kell engedjem a hűtővizet. Mert ahogy néztem a vízkörbe van,de lehet hogy elnéztem. Fontos lenne mert jó eséllyel az miatt rángat meg 3 hengerezik. Ma fagyizott egy kisebbet utána fényévekkel jobb lett. Meg gyertyát is cseréltem az is javított sokat, igaz hogy használtat.

Link to comment
Megosztás:

Elvileg gyorscsatis a szűrő. Ha belevalót veszel akkor nem necces, de mindenképpen emelő kell hozzá vagy akna.

Más: A Z14XE kódú motornál ha az EGR-t le akarom venni akkor le kell engedjem a hűtővizet. Mert ahogy néztem a vízkörbe van,de lehet hogy elnéztem. Fontos lenne mert jó eséllyel az miatt rángat meg 3 hengerezik. Ma fagyizott egy kisebbet utána fényévekkel jobb lett. Meg gyertyát is cseréltem az is javított sokat, igaz hogy használtat.

Az EGR-ről csak a csatit kell lehúzni, utána 2 csavar fogja, és nincs bekötve a vízkörbe. Gyertyából inkább újat vegyél, nem egy nagy tétel.

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Mindenféleképpen gyári szűröt veszek,csak azt nem tudtam hogy azok a műanyag csatlakozók könnyen leszedhetők-e illetve könnyen törnek-e?

ha nem jól szeded le akkor törnek, és komplett benzincsövet kell cserélned...

ugyhogy vigyázzá.....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget kérnék abban,hogy ha valaki meg tudná mondani hogy az én autómban van-e EGR szelep illetve alapjárati motor és ezeket hol találom?

A másik dolog: az üzemanyagszűrőt szeretném lecserélni.A kérdés az lenne hogy kell-e hozzá valami célszerszám?-(Ezt olvastam valahol)-vagy annak hiányában is bátran nekiállhatok a műveletnek? 2007 Astra classic II Z14 XEP

Előre is köszönöm a segítséget!

Szia,

Z14XEP-ben van EGR, amint már írta Ákos, benne a vízkörben, egyébként is a fél autót le kell bontani, hogy ki tudd szedni. Ha szemben állsz a kocsival, akkor a motor jobb oldalán van az olajszűrő ház mögött.

Ebben a motorban viszont nincs klasszikus alapjárati motor, mert elektromos gázpedálos. Alapjárat a fojtószelepház és a beömlő tisztításával állítható vissza egyenletesre (már ha csak koszolódás baja van).

Link to comment
Megosztás:

Szia,

Z14XEP-ben van EGR, amint már írta Ákos, benne a vízkörben, egyébként is a fél autót le kell bontani, hogy ki tudd szedni. Ha szemben állsz a kocsival, akkor a motor jobb oldalán van az olajszűrő ház mögött.

Ebben a motorban viszont nincs klasszikus alapjárati motor, mert elektromos gázpedálos. Alapjárat a fojtószelepház és a beömlő tisztításával állítható vissza egyenletesre (már ha csak koszolódás baja van).

Köszönöm a segítséget!

Megint okosabb lettem.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

ha nem jól szeded le akkor törnek, és komplett benzincsövet kell cserélned...

ugyhogy vigyázzá.....

Én jártam így, hogy a rosseb egye meg.

Apám C Corsáján akartam benzinszűrőt cserélni, és hát eltört ez a kis vacak amihez 3 kéz kell... :lol:

Ez tulajdonképpen egy Y-alakú elágazó, de külön nem lehet megvenni csak a rá csatlakozó egyik csővel együtt, gyáriban 13e Ft (egy darab műanyag meg egy 60 centis cső, természetesen utángyártott nincs), ráadásul a cseréjéhez le kell engedni a tankot mert a rajta levő csőnek a másik vége a tank tetejére csatlakozik. :D

Megfogadtam hogy többé nem cserélek benzinszűrőt a saját Corsa A-mnál bonyolultabb autón...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémám van, hogy a bal oldali tükröm elkezdett lötyögni. Megmozgattam és olyan, mintha a tükörlap kezdene leválni.

Fogalmam sincs mivel van odaragasztva és hogyan lehet hozzáférni. Most attól félek, hogy egy nagyobb huppanóban kiesik a tükörlap.

Tudtok valaki erre szakosodott szakembert, aki odaragasztja pöpecül nekem? Egyáltalán ki foglalkozik ilyesmivel? (karosszériás, autóüveges?)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.