Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Hengerfej rendbehozása, Új dugattyúk, új csapágyak, új tömítéskészlet, hengerek felfúrása, lánc csere feszítőkkel együtt, főtengely köszörülés, munkadíj.

Max 300-ban megáll... Jó ár ez? <_<

igen, jó ár ez...

Elküldve

Tisztelt Fórum,

Astra G Z16XE, nem túl izgalmas hibát produkál, de el nem tom képzelni, mi a retek az.

Jelenség:

Az autó hidegindítás után pár km megtétele után elkezd enyhén ciccegni, de csak akkor, ha a sebesség 30 felett van. Alatta abbahagyja. Másodpercenként 3-4x ciccen, egyenletes időközönkét, ugyanolyan hangerővel. Szóval ahogy mész c c c c c c .... mintha valami turbószú...

Ha a sebesség 30 alá esik - csend lesz. Ha felette van, cicceg. A következőket zártam ki:

- hidrotőke, dugattyú, váltó, kuplung, lukas leömlő, stb nem lehetnek: ugyanis mindegy, hogy 1500 vagy 4500 a fordulat, ugyanolyan sűrűn, ugyanolyan hangosan cicceg, nem lesz se gyorsabb, se hangosabb

- kavics a kerékben, kerékcsapágy, stb sem lehetnek: mindegy, hogy 40 vagy 130 a sebesség, ha 30+, akkor is ugyanúgy cicceg

Ha nagyobb fordulatról motorfékezek, vagy kuplung benyomása után alapjáraton szabadon gurulok 30+ sebességgel, akkor pár sec után elhallgat.

Amúgy egyéb panasz nincs az autóra, olajszint rendben és bőven perióduson belül vagyok. Nincs valakinek ötlete, mi a harag lehet ez?

Köszi

Elküldve
Tisztelt Fórum,

Astra G Z16XE, nem túl izgalmas hibát produkál, de el nem tom képzelni, mi a retek az.

Jelenség:

Az autó hidegindítás után pár km megtétele után elkezd enyhén ciccegni, de csak akkor, ha a sebesség 30 felett van. Alatta abbahagyja.

Biztos a motorból jön?Nem lehet esetleg valami meglazult burkolati elem,lemezdarab,kipufogó védőlemezek

közül valamelyik ,fékkopásjelző.Most hirtelen ennyi jutott eszembe.

További jó ciccegést

Egy tücsök, és fél 30-as tempó felett, azér' ciripel. <_<

Vége a melónak?Jó pihit.

Elküldve
Tisztelt Fórum,

Astra G Z16XE, nem túl izgalmas hibát produkál, de el nem tom képzelni, mi a retek az.

Jelenség:

Az autó hidegindítás után pár km megtétele után elkezd enyhén ciccegni, de csak akkor, ha a sebesség 30 felett van. Alatta abbahagyja. Másodpercenként 3-4x ciccen, egyenletes időközönkét, ugyanolyan hangerővel. Szóval ahogy mész c c c c c c .... mintha valami turbószú...

Ha a sebesség 30 alá esik - csend lesz. Ha felette van, cicceg. A következőket zártam ki:

- hidrotőke, dugattyú, váltó, kuplung, lukas leömlő, stb nem lehetnek: ugyanis mindegy, hogy 1500 vagy 4500 a fordulat, ugyanolyan sűrűn, ugyanolyan hangosan cicceg, nem lesz se gyorsabb, se hangosabb

- kavics a kerékben, kerékcsapágy, stb sem lehetnek: mindegy, hogy 40 vagy 130 a sebesség, ha 30+, akkor is ugyanúgy cicceg

Ha nagyobb fordulatról motorfékezek, vagy kuplung benyomása után alapjáraton szabadon gurulok 30+ sebességgel, akkor pár sec után elhallgat.

Amúgy egyéb panasz nincs az autóra, olajszint rendben és bőven perióduson belül vagyok. Nincs valakinek ötlete, mi a harag lehet ez?

Köszi

Csak menet közben csinálja vagy álló helyzetben gázadásra is van hang?

Nem lehet, hogy a tankszellőztető szelep az? Nekem is az cicereg.. A légszűrőháznál találod. Kis kúp alakú bizgentyű. <_<

Elküldve

Mostanában azt vettem észre, hogy amikor mondjuk 50ről megállnék a lámpánál és miután kinyomtam a kuplungot a fordulat visszaesik kb. 500-ra és csak utána áll be normálra. Semmi extra jelenség nincsen csak van mikor egy pillanatra beremeg az autó az alacsony fordulat miatt. <_< Mitől lehet ez?

Alapjárati, pillangószelepház AGR(amivel még sohasem volt probléma) fényesre lettek nyalva ősszel és ~4-5000km-el ezelőtt!

Elküldve
Csak menet közben csinálja vagy álló helyzetben gázadásra is van hang?

Nem lehet, hogy a tankszellőztető szelep az? Nekem is az cicereg.. A légszűrőháznál találod. Kis kúp alakú bizgentyű. <_<

Én is erre tippelek, ez motor- és futóműterheléstől független.

Elküldve

Sziasztok.Tegnap arra lettem figyelmes,hogy amikor be akartam állni egy parkolóhelyre,és tekertem a kormányt a fűtésem(ami 3-as fokozaton volt)ingadozott,mármint a ventilátor,tekertem a kormányt és mintha csak 2-esen menne,ha nem tekertem 3-ason,hallható is volt a különbség.Gondolom ahogy a szervó dolgozik +a fűtés 3-ason és a generátornak ez megterhelő.A kérdésem:Kezdjek gyűjteni generátorra,vagy ez normális?

Elküldve
Sziasztok.Tegnap arra lettem figyelmes,hogy amikor be akartam állni egy parkolóhelyre,és tekertem a kormányt a fűtésem(ami 3-as fokozaton volt)ingadozott,mármint a ventilátor,tekertem a kormányt és mintha csak 2-esen menne,ha nem tekertem 3-ason,hallható is volt a különbség.Gondolom ahogy a szervó dolgozik +a fűtés 3-ason és a generátornak ez megterhelő.A kérdésem:Kezdjek gyűjteni generátorra,vagy ez normális?

No para! <_<

Elküldve
90 ezer van a kocsiban. Legalábbis óra szerint. Én 65 ezernél vettem át és nagyon vigyáztam rá. Amikor hozzám került tökéletesen működött. Szóval ez ennyit bírt. Remélem a tiéd tovább húzza...

Nekem meg már a 210000 km-en is túl van,és most lekopogom kopp-kopp-kopp :D semmi baja.Múltkorában rángatott a szemétje <_< ,de egy egér tisztítása megoldotta a problémámat.

Sajnálom hogy így jártál. :D

Elküldve
Nekem meg már a 210000 km-en is túl van,és most lekopogom kopp-kopp-kopp :D semmi baja.Múltkorában rángatott a szemétje <_< ,de egy egér tisztítása megoldotta a problémámat.

Sajnálom hogy így jártál. :D

No de az övé az 1.2-s,nem teljesen egy kategória!Kicsi moci,nagy kasztni.... :)

Elküldve
No de az övé az 1.2-s,nem teljesen egy kategória!Kicsi moci,nagy kasztni.... <_<

Hát az lehet,de nem hiszem el hogy 90ezer km-nél ilyen csúnyaságoknak kéne történnie.

Ha csak nem 190-ezer,az a 90. A mai világban minden megoldható,csak jó kütyü kell hozzá.

Elküldve
Hát az lehet,de nem hiszem el hogy 90ezer km-nél ilyen csúnyaságoknak kéne történnie.

Ha csak nem 190-ezer,az a 90. A mai világban minden megoldható,csak jó kütyü kell hozzá.

Irta is,hogy óra szerint 90000 km.Ki tudja,hányszor annyi az annyi.

Lehet egy gép 50000-l is hengerfejes,és ha nem időben figyelnek rá,akkor ez lesz ott is.

Elküldve

Csak menet közben csinálja, 30 kmh felett!

Ráhallgatok erre a tankszellőztető szelepre... tél elején kezdte, alig hallhatóan. Mostanra tisztán hallható.

Már csak arra adjatok egy tippet, hogy hogy hallgassak rá egy szelepre a légszűrőház mellett, ha csak 30 kmh felett adja elő a hangot?

Arra tudja valaki a választ, hogy mi a ciccegés oka? Eldugult a tank levegőztetője? Ha igen, az hol van? Ki tudom tisztítani?

Köszönöm a választ.

Csak menet közben csinálja vagy álló helyzetben gázadásra is van hang?

Nem lehet, hogy a tankszellőztető szelep az? Nekem is az cicereg.. A légszűrőháznál találod. Kis kúp alakú bizgentyű. <_<

Elküldve
Csak menet közben csinálja, 30 kmh felett!

Ráhallgatok erre a tankszellőztető szelepre... tél elején kezdte, alig hallhatóan. Mostanra tisztán hallható.

Már csak arra adjatok egy tippet, hogy hogy hallgassak rá egy szelepre a légszűrőház mellett, ha csak 30 kmh felett adja elő a hangot?

Arra tudja valaki a választ, hogy mi a ciccegés oka? Eldugult a tank levegőztetője? Ha igen, az hol van? Ki tudom tisztítani?

Köszönöm a választ.

Helló Béla!

Tekerd le a tanksapkát, és próbáld ki úgy. akkor nincs vákum a tanba, vagy húzd le a csövet a tankszellőzetetőről. ne az elektromos csatit, hanem a tank felöl jövő csövet. ha bármelyikkel megszünik akkor valahola szellöző rendszerrel van a hiba.

Elküldve
Helló Béla!

Tekerd le a tanksapkát, és próbáld ki úgy. akkor nincs vákum a tanba, vagy húzd le a csövet a tankszellőzetetőről. ne az elektromos csatit, hanem a tank felöl jövő csövet. ha bármelyikkel megszünik akkor valahola szellöző rendszerrel van a hiba.

jah vagy a szellőztető döglött be ,vagy a szénszűrő omlott össze ,vagy mindkettő. <_<

olvastam valahol hogy huszonakarmennyi liter volt a teletank :D ,hát van ilyen is

Elküldve
Csak menet közben csinálja, 30 kmh felett!

Ráhallgatok erre a tankszellőztető szelepre... tél elején kezdte, alig hallhatóan. Mostanra tisztán hallható.

Már csak arra adjatok egy tippet, hogy hogy hallgassak rá egy szelepre a légszűrőház mellett, ha csak 30 kmh felett adja elő a hangot?

Arra tudja valaki a választ, hogy mi a ciccegés oka? Eldugult a tank levegőztetője? Ha igen, az hol van? Ki tudom tisztítani?

Köszönöm a választ.

Detto ugyanez van nálam is...Lehet hogy mindössze csak meg kell várnunk a tavaszt? <_<

Elküldve
Detto ugyanez van nálam is...Lehet hogy mindössze csak meg kell várnunk a tavaszt? <_<

Nekem valaki azt írta, hogy nyáron (melegben) nem jellemző ez a hang és valóban én sem emlékszer rá nyáron. Nekem is azóta van mióta 10 fok alatt van a hőmérséklet..(nyáron viszont a kuplungom nyikorog minden kinyomásnál :D ).

Szerintem próbáld meg azt, hogy valakit megkérsz, hogy tartsa a fordulatot ~2000 környékén és akkor állj oda a légszűrőházhoz.... nekem akkor is lehet hallani.

Elküldve
Nekem valaki azt írta, hogy nyáron (melegben) nem jellemző ez a hang és valóban én sem emlékszer rá nyáron. Nekem is azóta van mióta 10 fok alatt van a hőmérséklet..(nyáron viszont a kuplungom nyikorog minden kinyomásnál <_< ).

Szerintem próbáld meg azt, hogy valakit megkérsz, hogy tartsa a fordulatot ~2000 környékén és akkor állj oda a légszűrőházhoz.... nekem akkor is lehet hallani.

Nálam is volt ez a probléma.Én kivettem és kontakt tisztitó spray-al befújtam közben nyitogattam tápról.Azóta csend van.

Elküldve

Sziasztok!

Végig olvasva a fórumokat, ide regisztrálva tanácsokat szeretnék kérnék tőletek.

A "tipikus alaphiba" nálam is jelentkezett... 2003-as G Astra 1,4 16V, Z14XE (125000km) egy hete. Teljesen meghatározhatatlan időben gázelvételkor leesik a fordulat 500 alá, és olykor le is áll. (természetesen nagy forgalomban) Indítás után pár száz méterrel el kezd rángatni, egy henger nem megy... Tec2-el is nézve 1-es henger gyújtás gond. (kivillogva, 0301 hiba kód). 4 db vadi új GM gyári gyertya benne, trafóhíd csere, továbbra is ez a gond. EGR-t is kivettem, megtisztítottam, (nem szorul) egyébként már pár éve ki lett iktatva szoftveresen. Levegő beömlő cső, és felül a pillangószelep (komplett az egészet nem tudtam levenni..) is tisztítva....

Olajat egyáltalán nem eszi, mindig minden szervizelés megvolt időben, szűrők, stb. csere.

Szerintetek, hogyan tovább..??

V Power+ injektor tisztító adalék, padlógáz? (max.130.....) :-)

Az az igazság, 80-90% városi forgalom...

Köszi: Dury

Elküldve
Sziasztok!

Végig olvasva a fórumokat, ide regisztrálva tanácsokat szeretnék kérnék tőletek.

A "tipikus alaphiba" nálam is jelentkezett... 2003-as G Astra 1,4 16V, Z14XE (125000km) egy hete. Teljesen meghatározhatatlan időben gázelvételkor leesik a fordulat 500 alá, és olykor le is áll. (természetesen nagy forgalomban) Indítás után pár száz méterrel el kezd rángatni, egy henger nem megy... Tec2-el is nézve 1-es henger gyújtás gond. (kivillogva, 0301 hiba kód). 4 db vadi új GM gyári gyertya benne, trafóhíd csere, továbbra is ez a gond. EGR-t is kivettem, megtisztítottam, (nem szorul) egyébként már pár éve ki lett iktatva szoftveresen. Levegő beömlő cső, és felül a pillangószelep (komplett az egészet nem tudtam levenni..) is tisztítva....

Olajat egyáltalán nem eszi, mindig minden szervizelés megvolt időben, szűrők, stb. csere.

Szerintetek, hogyan tovább..??

V Power+ injektor tisztító adalék, padlógáz? (max.130.....) :-)

Az az igazság, 80-90% városi forgalom...

Köszi: Dury

Szerintem mindent leírtál amit itt szoktak tanácsolni az emberek azzal a kivétellel, hogy általában fordított sorrendben, azaz előbb fagyizás utána a drága alkatrész csere..

Elküldve
Szerintem mindent leírtál amit itt szoktak tanácsolni az emberek azzal a kivétellel, hogy általában fordított sorrendben, azaz előbb fagyizás utána a drága alkatrész csere..

Köszi, akkor "utólag" megyek fagyiztatni...:-) ! ---talán még a szelepszár ragad....állítólag, majd látom a nyalatás után.. de lehet,, nem úszom meg a hengerfej levételt... Szerencsére eddig csak a gyertya került 7200-ba.... szívtam is a fogam!

Az az igazság, hogy egy Opelommal sem volt ilyen gond, ..1,3S Kadett után F Astra is kisebb-nagyobb problémákkal ugyan ment, de ilyet nem csináltak...(igaz azok nem is voltak így agyon "zöldítve" motorikusan......:-)

Dy

Elküldve
Köszi, akkor "utólag" megyek fagyiztatni...:-) ! ---talán még a szelepszár ragad....állítólag, majd látom a nyalatás után.. de lehet,, nem úszom meg a hengerfej levételt... Szerencsére eddig csak a gyertya került 7200-ba.... szívtam is a fogam!

Az az igazság, hogy egy Opelommal sem volt ilyen gond, ..1,3S Kadett után F Astra is kisebb-nagyobb problémákkal ugyan ment, de ilyet nem csináltak...(igaz azok nem is voltak így agyon "zöldítve" motorikusan......:-)

Dy

Miből van az a gyertya ennyi pénzé??? <_<

Elküldve
Miből van az a gyertya ennyi pénzé??? <_<

..nem tudom hallod, de nagyot nyeltem ... eredeti GM, kék papir zsacsiban van és állítólag csoda az elektródája..... ettől a dumától én már nem olvadok el, de az Opel szervizes ismerős ezt (gyárit) ajánlotta...de oda csak végszükségben viszem!!! Vannak igen negatív tapasztalataim az un. Opel "szak szervizzel" ....!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.