Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Van arra valakinek tapasztalata, hogy a hengerfejesség javítása mennyibe kerülhet? Ennek különböző súlyosságai vannak, vagy általában azonos

a javítási költség? Z14XE

Egyébként a vízfogyáson kívül milyen jeleket kellene még észrevennem? Mikre hat?

Nekem 2 éve lett hengerfejezve az autó.45e-be került,mindennel együtt,mindent a szerelő hozott.csavarokat is cseréltünk (bár nem mindet csak ami gázos volt),tömítések,vízpumpa(a régit kalapáccsal kellett leverni)5w30gm olaj,hűtővíz,vezérlést nem kellett,mert 1 hónapos volt,végig ott voltam úgyhogy nem vághatptt át,síkba nem lett nyomatva,az plusz 8e lett volna asszem.

Szóval:csavarok,tömítés,vízpumpa,olaj,hűtővíz,munkadíj 45e.

Elküldve
:)

gépmunka?

hengerfejcsavarok?

tömítéskészlet?

vezérlés??

stb

stb

???

ááááááááááááááááááááááááááááá

soha többet nem veszek magyarországon autót........

Elküldve
Gépmunka nem kellett.Nem lett "megfőzve" a motor.

Hengerfejcsavarokat nem cseréltettem,de ha gondolod akkor cseréltetheted + 10000ft körül van az ára.

Én tömítéskészletet vettem,de abból csak a hengerfej és a szelepfedél tömítés lett felhasználva.

Vezérlés 2 hónapja lett cserélve.

Az autó 1.4 16v X14xe 2000 évjáratú

4500 ft ért tömitéskészlet???

ááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá

soha többet nem veszek autót magyarországon.........

:D :)

Elküldve
4500 ft ért tömitéskészlet???

ááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá

soha többet nem veszek autót magyarországon.........

:D :)

Tele vannak a szalonok kifogástalan autókkal :D

Elküldve

Megnéztem egy másik Astrát. Sok állás után annak is szusszant a hűtőtartálya, enyémnek is. Így akkor önmagában ez még nem jelenti a hibát. Továbbá reményre ad okot, hogy a hűtővizem tisztának látszik.

Garázs és száraz idő hiányában kénytelen leszek műhelyben feltáratni a hiba okát.

Az autó menettulajdonságain észre lehetne venni a hengerfejességet? Drasztikus teljesítménycsökkenés, vagy hang stb.?

Elküldve
Megnéztem egy másik Astrát. Sok állás után annak is szusszant a hűtőtartálya, enyémnek is. Így akkor önmagában ez még nem jelenti a hibát. Továbbá reményre ad okot, hogy a hűtővizem tisztának látszik.

Garázs és száraz idő hiányában kénytelen leszek műhelyben feltáratni a hiba okát.

Az autó menettulajdonságain észre lehetne venni a hengerfejességet? Drasztikus teljesítménycsökkenés, vagy hang stb.?

nem feltétlenül....

Elküldve
Megnéztem egy másik Astrát. Sok állás után annak is szusszant a hűtőtartálya, enyémnek is. Így akkor önmagában ez még nem jelenti a hibát. Továbbá reményre ad okot, hogy a hűtővizem tisztának látszik.

Garázs és száraz idő hiányában kénytelen leszek műhelyben feltáratni a hiba okát.

Az autó menettulajdonságain észre lehetne venni a hengerfejességet? Drasztikus teljesítménycsökkenés, vagy hang stb.?

Esetleg 1-2nap állás után 3hengerezik pár sec-ig az égéstérbe fojt víz miatt, de ez sem általános tünet!

Elküldve
4500 ft ért tömitéskészlet???

ááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá

soha többet nem veszek autót magyarországon.........

:D :)

Én sem akarok mostanában cserélni. Lutri az egész használt autó piac!! :D

Elküldve
Trafósor levételénél kell valamire vigyázni? Mintha rémlene, hogy valaki írt róla, de azért se találom a keresővel...

thx

Balage

Igen, ne törd el a trafósort. Egyenletesen húzd merőlegesen.

Elküldve
A hengerfejesség azt jelenti, hogy átégett a hengerfej tömítés...

Nem.

A hengerfejesség alapesetben azt jelenti hogy probléma van a hengerfejjel, de ez lehet az átégett tömítéstől kezdve a gátrepedésen vagy az olajcsatornák átszakadásán keresztül egészen az ívesre hajlott és síkolásra szoruló hengerfejig sok minden. Közös jellemzőjük hogy minden esetben elmegy a kompresszió, és a probléma megoldásához le kell venni a hengerfejet. Innentől aztán lehet hogy elég egy tömítéscsere is, de az is lehet hogy a hengerfej kuka, fel kell tenni egy másikat.

Elküldve
Nem.

A hengerfejesség alapesetben azt jelenti hogy probléma van a hengerfejjel, de ez lehet az átégett tömítéstől kezdve a gátrepedésen vagy az olajcsatornák átszakadásán keresztül egészen az ívesre hajlott és síkolásra szoruló hengerfejig sok minden. Közös jellemzőjük hogy minden esetben elmegy a kompresszió, és a probléma megoldásához le kell venni a hengerfejet. Innentől aztán lehet hogy elég egy tömítéscsere is, de az is lehet hogy a hengerfej kuka, fel kell tenni egy másikat.

Még a Wartburgunkon láttam porózussá vált hengerfejet. A 3. hengernél anyaghiba miatt úgy nézett ki az egyik hűtővízcsatorna fala, mint a szivacs.

Elküldve

nekem tavaly vol hengergfejezve az autó x14xe nekem 60000ft-volt úgy hogy barátomék csinálták alkatrész kedvezménnyel baráti szervíz díjjal mindennel eggyütt szerintem nem volt drága az sem

Elküldve

viszont kérdésem is lenne hozzátok hülye hangot ad a szervóm ha nincs feszítve akkor búg vagy sípol de ha alá szedem abba marad amíg feszítvíe van.

lehet a szervó szíj laza vagy más a gond?

Elküldve
viszont kérdésem is lenne hozzátok hülye hangot ad a szervóm ha nincs feszítve akkor búg vagy sípol de ha alá szedem abba marad amíg feszítvíe van.

lehet a szervó szíj laza vagy más a gond?

Hm.. Nekem pont fordítva működik. :/ Ha nincs feszítve csöndbe van. Ha hozzányúlok, akkor az elektromos szervó miatt "nyivákol".

Elküldve
viszont kérdésem is lenne hozzátok hülye hangot ad a szervóm ha nincs feszítve akkor búg vagy sípol de ha alá szedem abba marad amíg feszítvíe van.

lehet a szervó szíj laza vagy más a gond?

Na, ami nincs az nem lehet rossz! Elektrohidraulikus szervo. Az elektromotor és az olajszivattyú közös házba építve egy egységet képez.

Elküldve

Kormányművet otthon a garázsban, szakértelem hiányában felelőtlenség piszkálni. A szíj cseréből gondolom, hogy nem igazán vágod a témát. Tehát ...

Elküldve

Voltam a szervizben a váltóproblémámmal. Aki beszerelte a váltózárat az beteg, így más nézte meg. A váltó rudazat a helyén van. Két helyen kell stiftelni, és ha passzol, akkor nincs elmozdulva állítólag. A váltóolajszintem is jó a szerelő szerint. Mentünk próbakörre, megerősítette, hogy valóban akad az 1, 2, de szerinte maga a váltó és a kuplung jó. A váltózár lesz a hibás, hogy feszíti a kulisszát és a kart. Viszont mondta, hogy fogalma sincs mit fognak vele csinálni, ugyanis a váltózár szakadó fejes csavaros, tehát majd kitalálnak valamit ha a beszerelő kollega meggyógyul. Jövő héten hétfőn mehetek vissza. Addig 1-es 2-est nem kell sokszor kapcsolni. Visszatérek a buszra. Amúgy is válság van. :)

Elküldve
Voltam a szervizben a váltóproblémámmal. Aki beszerelte a váltózárat az beteg, így más nézte meg. A váltó rudazat a helyén van. Két helyen kell stiftelni, és ha passzol, akkor nincs elmozdulva állítólag. A váltóolajszintem is jó a szerelő szerint. Mentünk próbakörre, megerősítette, hogy valóban akad az 1, 2, de szerinte maga a váltó és a kuplung jó. A váltózár lesz a hibás, hogy feszíti a kulisszát és a kart. Viszont mondta, hogy fogalma sincs mit fognak vele csinálni, ugyanis a váltózár szakadó fejes csavaros, tehát majd kitalálnak valamit ha a beszerelő kollega meggyógyul. Jövő héten hétfőn mehetek vissza. Addig 1-es 2-est nem kell sokszor kapcsolni. Visszatérek a buszra. Amúgy is válság van. :)

Úúú. A buszköltséget szépen verd rá arra aki beszerelte a váltózárat.

Elküldve
Kormányművet otthon a garázsban, szakértelem hiányában felelőtlenség piszkálni. A szíj cseréből gondolom, hogy nem igazán vágod a témát. Tehát ...

akkor el kell vinnem felújítattni? hova és kb mennyi?

Elküldve
Úúú. A buszköltséget szépen verd rá arra aki beszerelte a váltózárat.

Peace. :D Sokszor téma a fórumon, hogy így a gyökér szerelő, meg úgy... Persze, vannak, akik lenyúlósak, meg slendrián munkát végeznek, de azért ne essünk már egymásnak rögtön, meg fenyítsük be, meg verjük rá, meg amúgyis, kill mindenkire. :) Tegyük fel, hogy nem hanyagság miatt nem jó a cucc, aztán szépen kijavítják a hibát. :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.