PGA Elküldve Január5, 2011 Megoszt Elküldve Január5, 2011 Persze,hogy van benn abs,az egyik autoalkatrészes boltban megnézték a forgalmim alapján,meg amúgy is nem fapados,csak egy két fapados futkozik abs nélkül. A dologhoz az is hozzátartozik, hogy egy EU direktíva alapján, tudtommal 2004-től kötelező ABS-szel forgalomba hozni autókat. Az ezt megelőző időben rendelhető extra volt, ha jól emlékszem, Astra G-nél 250-300 ezer forint volt a díja, úgyhogy a vevők többsége nem áldozott rá ennyit... (CDX-nél volt például a felszereltség része). Classic2-k már gyárilag ABS-szel jöttek ki, felszereltségtől függetlenül. Különben ABS nélkül sem fapad egy autó, a fizika az meg fizika a 3 betűs elektronikák nélkül is, bár kétségtelen, hogy nagyon hasznos dolog. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január5, 2011 Megoszt Elküldve Január5, 2011 Nem akarlak elkeseríteni, de szerintem de. Én anno mikor vettem a G-t több hétig bújtam az összes létező autólopás meg biztonsági fórumot/cikkeket, végül nem is tettem riasztót az autóba... az egyetlen aminek értelme van sztem az amit fent írtam, de abból a pénzből inkább több mást ruháztam be. A 3m vs 100m-hez annyit, hogy a 3m-hez is csak annyi kell hogy ne vegyél észre a földön egy 3x3 cm-es dobozkát valahol az autód körül/szomszéd alatt/szemét között stb. Esetleg valamelyik szomszéd autóban ül a csávó a notebookkal, vagy látszólag mögötted tankol a benzinkúton. A gyári távnak az a legnagyobb hátránya hogy teljesen dokumentált... ránéznek az autóra és tudják mivel kell készülni. Egy custom ugrókódos riasztó már kicsit jobb a saját kártyájával, ha nincs kimatricázva a típusa, bár túl sok idő nem kell hogy kinyissák a motorteret és elnémítsák. :) Na nem offolok tovább :D Hát először is az internet hatalmas, ha csak a dokumentáció a hátrány akkor erről az a véleményem hogy ami a neten nincs fent az nem is létezik. Kis kereséssel sztem mindenféle riasztóhoz lehetne találni dokumentációt. Amúgy az én autómra sincsen semmi kimatricázva, így nem tudhatják milyen riasztó van benne, az meg hogy a gyári kulcs van a kezemben, de a riasztó ki/bekapcsolásának visszajelzése nem a gyári, még meg is keverheti a rossz szándékú embereket. Egyébként egy szóval sem mondtam hogy az én autómban ez lenne az egyetlen védelem, de a "no riasztó" opciónál mindenképpen többet ér. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Humannet Elküldve Január5, 2011 Megoszt Elküldve Január5, 2011 Sziasztok Nem tudom hogy olaj e vagy sem, inkább ide írom. Ma reggel vettem észre, hogy hideg motornál kellett pár másodperc mire megjött az olajnyomás. mikor mentem vele pár kilómétert, utánna jó volt egyből volt. Betudhatom az olajnak(Castrol Magnetec 10W40, tudom hogy nem kimondottan jó bele), vagy más felé kacsintgassak? még decemberben töltöttem után, és akkor is amit a kannából öntöttem ki, olyan sűrű volt, hogy alig folyt le a beöntőtől Mert ha olaj gond, akkor nem gondolkodok lecserélem 5W30 ra. Másik tom hogy nem ide való, de (nem tom pontosan) 200 000 km felett járt kocsi, ebbe ha bele teszek 5W30 at akkor nem fogja enni? 10W40 es olajcseréig 1 L evett meg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Január5, 2011 Megoszt Elküldve Január5, 2011 Persze,hogy van benn abs,az egyik autoalkatrészes boltban megnézték a forgalmim alapján,meg amúgy is nem fapados,csak egy két fapados futkozik abs nélkül. Az enyém sem fapados és mégsincs benne ABS! Link to comment Megosztás: More sharing options...
KGR Elküldve Január5, 2011 Megoszt Elküldve Január5, 2011 Sziasztok Nem tudom hogy olaj e vagy sem, inkább ide írom. Ma reggel vettem észre, hogy hideg motornál kellett pár másodperc mire megjött az olajnyomás. mikor mentem vele pár kilómétert, utánna jó volt egyből volt. Betudhatom az olajnak(Castrol Magnetec 10W40, tudom hogy nem kimondottan jó bele), vagy más felé kacsintgassak? még decemberben töltöttem után, és akkor is amit a kannából öntöttem ki, olyan sűrű volt, hogy alig folyt le a beöntőtől Mert ha olaj gond, akkor nem gondolkodok lecserélem 5W30 ra. Másik tom hogy nem ide való, de (nem tom pontosan) 200 000 km felett járt kocsi, ebbe ha bele teszek 5W30 at akkor nem fogja enni? 10W40 es olajcseréig 1 L evett meg. Milyen évjáratú az autód? OFF Megjegyezném, hogy 10w40 tökéletes a kocsiba, ha már megélt egy bizonyos életkort! (Pl 10 évet) :D /OFF 5w30-al nekem a 10 éves autó 1 liter/1.000km-t evett. Fél évig tökéletes volt, utána egyik napról a másikra elkezdte zabálni. CM 10w40-re történő átállás után már csak 3-4 dl/olajcsere periódus. Na most mit fogok kapni?! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Humannet Elküldve Január5, 2011 Megoszt Elküldve Január5, 2011 Milyen évjáratú az autód? OFF Megjegyezném, hogy 10w40 tökéletes a kocsiba, ha már megélt egy bizonyos életkort! (Pl 10 évet) :D /OFF 5w30-al nekem a 10 éves autó 1 liter/1.000km-t evett. Fél évig tökéletes volt, utána egyik napról a másikra elkezdte zabálni. CM 10w40-re történő átállás után már csak 3-4 dl/olajcsere periódus. Na most mit fogok kapni?! :) 98 as évjárat Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Január5, 2011 Megoszt Elküldve Január5, 2011 Fura röcögő, relés hangot ad ki. Nehéz megfogalmazni. :D A fordulatszám emelkedik közben, mintha a motor megfelelően forogna, csak nem adna át a nyomatékot... Nem lehet hogy csúszik a kuplungod? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Weed Elküldve Január5, 2011 Megoszt Elküldve Január5, 2011 Nekem is sokat szopik :) Kimértük és a belső világításrendszer (28-as biztosíték a táblán) szívta, szerintem valahol zárlatos. Egyelőre kivettem a biztosítékot, most nincs kedvem a hibakereséshez, ha jó idő lesz, majd ráfexem az ügyre. Szia dsteel! Neked is G-s astrád van? Mert nekem is a 28-as a belsőtér világítás! Akkor nyugodtan tedd vissza a biztit mert azzal nincs semmi baj! Ugyanis a motorháztető fedél alatt is van 1 kapcsoló ami a belsőtérvilágitást kapcsolja. Gondolom ti is ugy mértétek a dolgokat hogy nyitva volt a motorháztető és azért volt sok az érték neked is mint nekem mert akkor égett belül a világítás,mert mi ma erre jöttünk rá...igy 0.83 A-ról lement 0.16ra ami negy különbség ahogy te is írtad miután kivetted a biztit :) De ez még mindig a dupléája mint aminek kéne lennie de legalább nem a 15-szerese :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Chief Elküldve Január5, 2011 Megoszt Elküldve Január5, 2011 Szia dsteel! Neked is G-s astrád van? Mert nekem is a 28-as a belsőtér világítás! Akkor nyugodtan tedd vissza a biztit mert azzal nincs semmi baj! Ugyanis a motorháztető fedél alatt is van 1 kapcsoló ami a belsőtérvilágitást kapcsolja. Gondolom ti is ugy mértétek a dolgokat hogy nyitva volt a motorháztető és azért volt sok az érték neked is mint nekem mert akkor égett belül a világítás,mert mi ma erre jöttünk rá...igy 0.83 A-ról lement 0.16ra ami negy különbség ahogy te is írtad miután kivetted a biztit :) De ez még mindig a dupléája mint aminek kéne lennie de legalább nem a 15-szerese :D A 28-as biztivel nekem is vannak problémáim!......nem találtuk meg a hibát!!!!......lehet valami típushiba?.......Kiszereltük az összes belső villanyt mégis volt fogyasztó! Még annyit tudok hogy azon a biztin van még az a diagnosztikai csati is! Link to comment Megosztás: More sharing options...
dsteel Elküldve Január5, 2011 Megoszt Elküldve Január5, 2011 Szia dsteel! Neked is G-s astrád van? Mert nekem is a 28-as a belsőtér világítás! Akkor nyugodtan tedd vissza a biztit mert azzal nincs semmi baj! Ugyanis a motorháztető fedél alatt is van 1 kapcsoló ami a belsőtérvilágitást kapcsolja. Gondolom ti is ugy mértétek a dolgokat hogy nyitva volt a motorháztető és azért volt sok az érték neked is mint nekem mert akkor égett belül a világítás,mert mi ma erre jöttünk rá...igy 0.83 A-ról lement 0.16ra ami negy különbség ahogy te is írtad miután kivetted a biztit :) De ez még mindig a dupléája mint aminek kéne lennie de legalább nem a 15-szerese :D A motortérkapcsoló a belső világítást? Az agyam eldobom :) De azért kösz az infót, szem előtt tartom.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lipi-G Elküldve Január5, 2011 Megoszt Elküldve Január5, 2011 A motortérkapcsoló a belső világítást? Az agyam eldobom :D De azért kösz az infót, szem előtt tartom.... Az nem a riasztóé lenne.már amelyikben van??! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Weed Elküldve Január5, 2011 Megoszt Elküldve Január5, 2011 A motortérkapcsoló a belső világítást? Az agyam eldobom :) De azért kösz az infót, szem előtt tartom.... Mármint az úgy funkcionál mint ha nyitva lenne az ajtó és akkor úgy világít :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Robi_ Elküldve Január5, 2011 Megoszt Elküldve Január5, 2011 Nem tudom nektek hogy van megoldva. Nálam ha lezárom a kocsit akkor mindenféle világítástól (csomagtér, belsőtér, kesztyűtartó) elveszi a rendszer a villanyt. Tehát KP zár lezárása után nálam semmiféle feszkó nincsen ezeken a pontokon. Nálam zárás után (függetlenül motorházetető nyitásától) 30mp eltelte után lecsökken 70 mA környékére. Autóvillamosságis haver is azt mondta hogy 200 mA alatt kell lenni az áramfelvételnek miután minden be van zárva és minden ki van kapcsolva. Ez alól az kivétel ha gyári navi van a kocsiba NCDR siemens rádióval akkor 300 mA a csúcs. A világító ledes kulcshoz: Ne elemet cserélj hanem melegítsd át 350 fokra állított weller pákával az elem fém érintkezőit ahol a panelba csatlakozik. Én is küzdöttem rettentően sokat még egy műszerész haverom oldotta meg a kérdést. A jelenséget az okozza hogy mikor elkezdene adni a távir végfog ahoz több villany kell és a rossz forrasztáson megnövekedett átmeneti ellenállás miatt lecsökken a tápfesz, és emiatt meghülyül az elektronika. Valamikor a kocsi el is dobja ez a kulcsot (újra kell szinkronizálni) ugyanis nem tudja a teljes üzenetet átküldeni hanem csak töredéket, ezért azt hiszi a kocsiba lévő vevő, hogy valaki próbálkozik idegen adóval ezért letiltja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
1.2 gcc Elküldve Január6, 2011 Megoszt Elküldve Január6, 2011 A világító ledes kulcshoz: Ne elemet cserélj hanem melegítsd át 350 fokra állított weller pákával az elem fém érintkezőit ahol a panelba csatlakozik. Én is küzdöttem rettentően sokat még egy műszerész haverom oldotta meg a kérdést. A jelenséget az okozza hogy mikor elkezdene adni a távir végfog ahoz több villany kell és a rossz forrasztáson megnövekedett átmeneti ellenállás miatt lecsökken a tápfesz, és emiatt meghülyül az elektronika. Valamikor a kocsi el is dobja ez a kulcsot (újra kell szinkronizálni) ugyanis nem tudja a teljes üzenetet átküldeni hanem csak töredéket, ezért azt hiszi a kocsiba lévő vevő, hogy valaki próbálkozik idegen adóval ezért letiltja. köszönöm a válaszod!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
cinke Elküldve Január6, 2011 Megoszt Elküldve Január6, 2011 Az enyém sem fapados és mégsincs benne ABS! Enyémben sincs, mivel 2002-es, és nem áldozott rá aki előttem megvette. Egyébként munkám során átlagba havi 2500km-t vezetek és minden évbe elküld a vezetőség vezetéstechnikai tanfolyamra. Nos egy ilyen tanfolyam során, magam se hittem el amíg nem próbáltam ki, hogy télen nehezebb ABS-el megállni mint nélküle. Körülbelül 2,5szörösére nyúlik a féktáv ABS-es kocsiknál, ha a jégen padlózol. Hasznos dolog, de nem csúszós úton :D A csúszási súrlódási erő jobban lassít mint a gördülési (fizika). Bocs, ha úgy tűnik okoskodok. Ez csak egy tapasztalat és vélemény. További szép napot mindenkinek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
speter Elküldve Január6, 2011 Megoszt Elküldve Január6, 2011 Enyémben sincs, mivel 2002-es, és nem áldozott rá aki előttem megvette. Egyébként munkám során átlagba havi 2500km-t vezetek és minden évbe elküld a vezetőség vezetéstechnikai tanfolyamra. Nos egy ilyen tanfolyam során, magam se hittem el amíg nem próbáltam ki, hogy télen nehezebb ABS-el megállni mint nélküle. Körülbelül 2,5szörösére nyúlik a féktáv ABS-es kocsiknál, ha a jégen padlózol. Hasznos dolog, de nem csúszós úton :D A csúszási súrlódási erő jobban lassít mint a gördülési (fizika). Bocs, ha úgy tűnik okoskodok. Ez csak egy tapasztalat és vélemény. További szép napot mindenkinek. Igen, ez igaz addig, amíg meg nem ijedsz és nem satuzol. Vannak emberek, akik vészhelyzetben nem tudnak lelépni a fékről, illetve nem megfelelően adagolni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
AtiZafi Elküldve Január6, 2011 Megoszt Elküldve Január6, 2011 Enyémben sincs, mivel 2002-es, és nem áldozott rá aki előttem megvette. Egyébként munkám során átlagba havi 2500km-t vezetek és minden évbe elküld a vezetőség vezetéstechnikai tanfolyamra. Nos egy ilyen tanfolyam során, magam se hittem el amíg nem próbáltam ki, hogy télen nehezebb ABS-el megállni mint nélküle. Körülbelül 2,5szörösére nyúlik a féktáv ABS-es kocsiknál, ha a jégen padlózol. Hasznos dolog, de nem csúszós úton :D A csúszási súrlódási erő jobban lassít mint a gördülési (fizika). Bocs, ha úgy tűnik okoskodok. Ez csak egy tapasztalat és vélemény. További szép napot mindenkinek. Az ABS lényege: 1. ne fékezd a gumikat kockásra (geometria), 2 irányítható maradjon fékezés közben is (fizika). 3. nyáron a satu megolvasztja a gumit, ha egy helyben csúszik, ezáltal hosszabb a fékút.(fizika) Mindenhol lehet kivételeket találni. A jég pl ilyen (lehet), de ahhoz, hogy jobb legyél az ABS-nél gyakorlat kell rendesen, és legfőképp vészhelyzetben. Az ember hibázik a gép nem.............. Havon pedig igen fontos, hogy ne tömődjön, hanem tisztuljon a mintázat, ehhez pedig forognia kell a keréknek Továbbá megnézem, hogy kanyarban hogyan tudod lábbal a 4 kereket különböző fékerővel fékezni csúszáshatáron. Az ABS ezt is tudja, és tökmindegy, hogy mekkora a tapadás. Lehet jég, és száraz út kombináció is a kerekek alatt. Szóval ne ragadjunk ki a 100 (jó) tulajdonságból 1 negatívot......... Link to comment Megosztás: More sharing options...
KGR Elküldve Január6, 2011 Megoszt Elküldve Január6, 2011 Az ABS lényege: 1. ne fékezd a gumikat kockásra (geometria), 2 irányítható maradjon fékezés közben is (fizika). 3. nyáron a satu megolvasztja a gumit, ha egy helyben csúszik, ezáltal hosszabb a fékút.(fizika) Mindenhol lehet kivételeket találni. A jég pl ilyen (lehet), de ahhoz, hogy jobb legyél az ABS-nél gyakorlat kell rendesen, és legfőképp vészhelyzetben. Az ember hibázik a gép nem.............. Havon pedig igen fontos, hogy ne tömődjön, hanem tisztuljon a mintázat, ehhez pedig forognia kell a keréknek Továbbá megnézem, hogy kanyarban hogyan tudod lábbal a 4 kereket különböző fékerővel fékezni csúszáshatáron. Az ABS ezt is tudja, és tökmindegy, hogy mekkora a tapadás. Lehet jég, és száraz út kombináció is a kerekek alatt. Szóval ne ragadjunk ki a 100 (jó) tulajdonságból 1 negatívot......... Engem pl nagyon zavar, hogy nincs ABS a kocsiban. Volt rá példa, hogy autópályán 130-ról kellett hirtelen 0-ra fékeznem (elnyújtott hosszú kanyar, amiben maximum 100m-re lát el úgy, hogy olyan szerencsétlenül sütött szemből a nap, hogy az előttem haladó féklámpáját nem lehetett látni) és kivert a víz, mert rögtön eszembejutott (fél másodperc alatt), hogy nincs ABS a kocsiban és fennáll a lehetősége, hogy ha túl nagy erővel nyomom a féket, akkor megcsúszhatok (ezzel a sebességgel nem vicces). Kb 3 méterre sikerült megállnom az előttem haladótól. Hozzáteszem nincs vészhelyzeti tapasztalatom. Sőt! Általánosságban véve is tapasztalatlannak mondhatom magamat a 40.000km alatti forgalomban eltöltött idő miatt. Emiatt jól jött volna az ABS.....valószínűleg a vérnyomásom se ment volna fel a plafonig akkor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
cinke Elküldve Január6, 2011 Megoszt Elküldve Január6, 2011 Az ABS lényege: 1. ne fékezd a gumikat kockásra (geometria), 2 irányítható maradjon fékezés közben is (fizika). 3. nyáron a satu megolvasztja a gumit, ha egy helyben csúszik, ezáltal hosszabb a fékút.(fizika) Mindenhol lehet kivételeket találni. A jég pl ilyen (lehet), de ahhoz, hogy jobb legyél az ABS-nél gyakorlat kell rendesen, és legfőképp vészhelyzetben. Az ember hibázik a gép nem.............. Havon pedig igen fontos, hogy ne tömődjön, hanem tisztuljon a mintázat, ehhez pedig forognia kell a keréknek Továbbá megnézem, hogy kanyarban hogyan tudod lábbal a 4 kereket különböző fékerővel fékezni csúszáshatáron. Az ABS ezt is tudja, és tökmindegy, hogy mekkora a tapadás. Lehet jég, és száraz út kombináció is a kerekek alatt. Szóval ne ragadjunk ki a 100 (jó) tulajdonságból 1 negatívot......... Igazad van, elismerem. Bár ha jégen csúszol meg, akkor már mindegy, hogy ABS vagy sem, attól se leszel irányíthatóbb. Próbáltam AB-es és anélküli kocsikat is, igaz csak téli körülmények között. Nyilván van előnye az ABS-nek, de én nem hiányolom. A céges kocsimba van, a sajátomba nincs, mindkettővel elvagyok. Arról mondjuk nem tudok, hogy az ABS tudna fékerő elosztást. Tudtommal a fékerő elosztó (EBV) működési tartománya pontosan azon a ponton ér véget, ahol az ABS elkezd működni. Ja, és a tiszta sima ABS csak a kocsi egyenesvonalú mozgásánál hatásos, a kanyarban való vészfékezéshez inkább a menetstabilizátor és a vészfékasszisztens szükséges, hogy kiegészítsék az ABS-t. De lehet ezt én tudom rosszul, bár leírva is így láttam, na meg ugye a tapasznyalat :) De tiszteletben tartom mindenki véleményét, nem akarok vitát :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
roli86 Elküldve Január6, 2011 Megoszt Elküldve Január6, 2011 Az enyém sem fapados és mégsincs benne ABS! Az enyémben meg van,csak nem működik(szóval nincs). Link to comment Megosztás: More sharing options...
szopcsi13 Elküldve Január6, 2011 Megoszt Elküldve Január6, 2011 Tegyük fel, hogy jeges úton nem jobb az ABS, szárazon meg jobb. Az év 365 napjából hányszor jeges az út? Max 40-szer a mellékutak, a sztráda meg nagyon ritkán. Eldöntöttem a kérdést! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
szopcsi13 Elküldve Január6, 2011 Megoszt Elküldve Január6, 2011 Igen, ez igaz addig, amíg meg nem ijedsz és nem satuzol. Vannak emberek, akik vészhelyzetben nem tudnak lelépni a fékről, illetve nem megfelelően adagolni. Szerintem a legtöbb sofőr satuzik, ha bepánikol! Link to comment Megosztás: More sharing options...
speter Elküldve Január6, 2011 Megoszt Elküldve Január6, 2011 Szerintem a legtöbb sofőr satuzik, ha bepánikol! Hát erről beszélek én is. Kérem kapcsolja ki. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január6, 2011 Megoszt Elküldve Január6, 2011 Szerintem a legtöbb sofőr satuzik, ha bepánikol! ...de objektív(nak mondott) kutatások szerint nem elég határozottan, főleg a nők. Állítólag ha az életük múlik rajta, akkor sem lépnek elég gyorsan és elég erőteljesen a fékre. Hogy ezt most természetükből fakadóan teszik-e (azaz "gyárilag" ilyen óvatosak), vagy tudatosan (azért mert félnek a megcsúszástól), azt nem tudni, de tulajdonképpen emiatt van létjogosultsága modern autókban a vészfékasszisztensnek, ami azonnal a maximális fékerőt adja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Január6, 2011 Megoszt Elküldve Január6, 2011 ...de objektív(nak mondott) kutatások szerint nem elég határozottan, főleg a nők. Állítólag ha az életük múlik rajta, akkor sem lépnek elég gyorsan és elég erőteljesen a fékre. Hogy ezt most természetükből fakadóan teszik-e (azaz "gyárilag" ilyen óvatosak), vagy tudatosan (azért mert félnek a megcsúszástól), azt nem tudni, de tulajdonképpen emiatt van létjogosultsága modern autókban a vészfékasszisztensnek, ami azonnal a maximális fékerőt adja. Egyszerűen biológiailag nem vagyunk behuzalozva az ennyire gyors reakciókra. Ha valaki 100-zal megy, 1 mp alatt kb. 28 métert tesz meg. Mire a szem, az agy, meg az izmok elintézik a reakciót, sokszor már nem is aktuális a dolog... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts