Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Az rendben lévő dolog, hogy benzines létére hideg induláskor olyan fekete füstöt ereget, mintha diesel lenne? Ok, hogy a lambda olyankor még nem játszik, de azért nekem fura. Lehet, hogy csak a szép fehér hó miatt tűnt fel, hogy ereget?

Neked meggyógyult a paripád?

Elküldve
Ez meg riasztótól függ.

Nekem egyszeri zárásra be is riaszt, a másodszori zárás lenne a reteszelés (ezzel húzná fel az ablakokat illetve ezzel lehetne elérni hogy zárás után belülről se lehessen nyitni az ajtókat), de ez nekem valahogy távirányítóról nem működik, csak ha a kulcsot elfordítva tartom a zárban.

Nekem elsőre csak zár. Reteszeléssel riaszt és felhúzza az ablakokat! Nekem megfelel a gyári távirányitó!

Elküldve
Neked meggyógyult a paripád?

Ereget továbbra is, és továbbra sem tudom, hogy ez rendellenesség-e vagy sem. Olyan 5-10 másodperc után már nem diesel. :D

Elküldve
Sziasztok!

Két kérdésem lenne.

...

A másik kérdésem pedig az lenne, hogy nem vagyok tisztában a levegőszűrő-pollenszűrő funckiójával. Nekem klíma nélküli kocsim van (motorszáma Z12XE), akkor most ebbe mindkettő szűrő kell vagy csak az egyik? Amit a Gyikban olvastam (kesztyűtartó kiszerelésével), az a pollenszűrő. Ez mindegyik kocsiban van? Milyen időközönként érdemes cserélni egy klíma nélküli autóban ezeket a szűrőket, illetve az üzemanyagszűrőt?

Köszönöm a válaszokat.

A levegőszűrőben van a pollenszűrő, ez egy egység.

Cserélni évente/15 000 km-enként célszerű.

Üzemanyagszűrőt 2 év/ 30 000 km elteltével.

Elküldve
A levegőszűrőben van a pollenszűrő, ez egy egység.

Cserélni évente/15 000 km-enként célszerű.

Üzemanyagszűrőt 2 év/ 30 000 km elteltével.

No-no!!!!

Már hogy lenne a levegőszűrőben a pollenszűrő.A levegőszűrő a motortérben van,motornak tisztít levegőt.A pollenszűrő a fülkében a kesztyűtartó mögött van,a fülkében csinál tiszta levegőt!!!!Nem egy a kettő!!

Elküldve
No-no!!!!

Már hogy lenne a levegőszűrőben a pollenszűrő.A levegőszűrő a motortérben van,motornak tisztít levegőt.A pollenszűrő a fülkében a kesztyűtartó mögött van,a fülkében csinál tiszta levegőt!!!!Nem egy a kettő!!

Így van! Én tavasszal mindkettőt szoktam cserélni.

Elküldve
Így van! Én tavasszal mindkettőt szoktam cserélni.

Ezzel szegény még nincs beljebb :D A kérdés az, hogy nem klímás gépben van e pollenszűrő... én kikapnám gyorsan a helyedben a kesztyűtartót, és rögtön kiderül... de lehet hogy uhuhu mondja fejből.

Elküldve
Ezzel szegény még nincs beljebb :D A kérdés az, hogy nem klímás gépben van e pollenszűrő... én kikapnám gyorsan a helyedben a kesztyűtartót, és rögtön kiderül... de lehet hogy uhuhu mondja fejből.

Van,ez tuti!

Elküldve
Van,ez tuti!

Naná, hogy van! Az ember klíma nélkül is levegőt szív nem? :D Akkor meg kel la szűrő. Az én gépem is klíma nélküli és abban is van, és én is évente cserélem.

Elküldve
No-no!!!!

Már hogy lenne a levegőszűrőben a pollenszűrő.A levegőszűrő a motortérben van,motornak tisztít levegőt.A pollenszűrő a fülkében a kesztyűtartó mögött van,a fülkében csinál tiszta levegőt!!!!Nem egy a kettő!!

Jap, az utastérszűrővel kevertem, mindegyik a levegőt szűri, és egyébként is már késő van :D

Elküldve

Sziasztok!

Szeretnék letölteni valahonnan egy kapcsolási rajzot. (2003-as G Astra Caravan) Tudtok egy linket? Olyan kéne, amiben a 833, 834, 835-ös pontok is benne vannak. Amiben nincs olyanom van.:-)

Ki lehet váltani egy megoldással a következő problémára: Ha balra indexelek, akkor általában normálisan működik, de néha átvált gyors kattogásra kb. 2 másodpercre, aztán megint normális. Ilyenkor se az első, se a hátső index izzó nem világít. Tehát úgy viselkedik, mintha kiégett volna mindkét izzó, de csak 1-2 másodpercre. Vajon melyik relét kéne kicserélni, megkocogtatni, befújni WD40-nel, vagy melyik csatlaozót kéne megmozgatni, stb...?

Köszi,

Csaba

Elküldve
Az opel gyári riasztóját szerintem ne hasonlítsuk egy profi riasztóhoz. Ismerjük hogyan nyitják ki a G Astrákat, pont ezért nem bíznám rá a gyári kulcsra a riasztó kikapcsolását.

Gyári riasztónál nem sok értelmetlenebb extra van...

De a gyári távirányítóra riasztót rakni talán még ilyen :D

Nem értelek titeket...

Ismétlem, a riasztóm nem gyári (tehát a központi egysége sem az, sőt az érzékelők is mások, és a vezetékelése is teljesen máshogy van), csak a gyári kulcsról működik. Az meg nem tökmindegy hogy milyen gombot kell nyomni a ki/bekapcsolásához? A gyári riasztónak sem a távirányító a gyengéje szvsz... sőt, a tekintetben még jobb is mint sok mai riasztó amit 100m-ről is lehet ki/bekapcsolni, hogy emezt 3m-nél messzebbről nem lehet, így nehezebb ellopni a kulcs jelét.

Elküldve
A gyári riasztónak sem a távirányító a gyengéje szvsz...

Nem akarlak elkeseríteni, de szerintem de.

Én anno mikor vettem a G-t több hétig bújtam az összes létező autólopás meg biztonsági fórumot/cikkeket, végül nem is tettem riasztót az autóba... az egyetlen aminek értelme van sztem az amit fent írtam, de abból a pénzből inkább több mást ruháztam be.

A 3m vs 100m-hez annyit, hogy a 3m-hez is csak annyi kell hogy ne vegyél észre a földön egy 3x3 cm-es dobozkát valahol az autód körül/szomszéd alatt/szemét között stb. Esetleg valamelyik szomszéd autóban ül a csávó a notebookkal, vagy látszólag mögötted tankol a benzinkúton.

A gyári távnak az a legnagyobb hátránya hogy teljesen dokumentált... ránéznek az autóra és tudják mivel kell készülni. Egy custom ugrókódos riasztó már kicsit jobb a saját kártyájával, ha nincs kimatricázva a típusa, bár túl sok idő nem kell hogy kinyissák a motorteret és elnémítsák. :)

Na nem offolok tovább :D

Elküldve
Nem akarlak elkeseríteni, de szerintem de.

Én anno mikor vettem a G-t több hétig bújtam az összes létező autólopás meg biztonsági fórumot/cikkeket, végül nem is tettem riasztót az autóba... az egyetlen aminek értelme van sztem az amit fent írtam, de abból a pénzből inkább több mást ruháztam be.

A 3m vs 100m-hez annyit, hogy a 3m-hez is csak annyi kell hogy ne vegyél észre a földön egy 3x3 cm-es dobozkát valahol az autód körül/szomszéd alatt/szemét között stb. Esetleg valamelyik szomszéd autóban ül a csávó a notebookkal, vagy látszólag mögötted tankol a benzinkúton.

A gyári távnak az a legnagyobb hátránya hogy teljesen dokumentált... ránéznek az autóra és tudják mivel kell készülni. Egy custom ugrókódos riasztó már kicsit jobb a saját kártyájával, ha nincs kimatricázva a típusa, bár túl sok idő nem kell hogy kinyissák a motorteret és elnémítsák. :)

Na nem offolok tovább :D

Annak idején én is e miatt döntöttem úgy, hogy semmi értelme a riasztónak. Hány autót láttam már én is elmenni mellettem ordító riasztóval... semmit nem ér, mert senki nem figyel már rá és ha mégis, akkor sem tud mit tenni... én a riasztó árát inkább rejtett kapcsolóra meg UV gravírozásra költöttem. Plusz nem hagyok semmit az utastérben vagy a csomagtartóban. Na ezt utálják a tolvajok, nem is nyúltak még hozzá a 6 év alatt (kopp-kopp-kopp) A kocsi 22 eleme van UV gravírozva, bontottnak nemigen jó, túl nagy meló és drága eltüntetni. Nem lehetetlen, de húzós meló. A rejtett miatt meg viszik a másik hármat az utcából, amiben gyári riasztó, meg immo van csak. A Suzukimat kétszer törték fel, pedig nem gyári, ugró kódos riasztó volt benne.

Elküldve

Üdv. minden Delphi klímás sorstársnak!

A téma: hogyan cseréljük illetve javítsuk az eltört külső-belső levegő állító lapátot.

Gyorsan hozzáteszem, hogy a legjobb megoldás egy új vagy alig használt darab lenne, de mivel idő és új alkatrész hiányában nem volt más és gyorsabb megoldásom így hétvégén... így maradt ez a házi barkács módszer :) .

Persze ha sikerülne szereznem egy jó lapátot, akkor elraknám jól…és kicserélném ha ez beadja a kulcsot.

Hozzávalók:

-türelem és kitartás

-minden irányban legalább 50 fokban hajlani képes al- és felkarok :D

-5.5 -ös dugókulcs egy kisméretű racsnis hajtókarral és hosszabbító tengellyel

-torx csavarhúzó készlet

-13-as kulcs az ablaktörlő lapátok leszereléséhez

1. a csináld magad -ban van leírva hogyan szereljük le a szélvédő alatti műanyagot, ezt nem részletezem, ahogyan a kesztyűtartó kiszerelését sem.

http://kepfeltoltes.hu/view/090628/els__l_...ltoltes.hu_.jpg

2. a csavarok kihajtása (ezek fogják többek között a felső részt ahol a lapát van)

http://kepfeltoltes.hu/view/090628/r_csr_g...ltoltes.hu_.jpg

3. Az állítómotorról a csatlakozó lehúzása, majd az összes csavar kihajtása és a ventilátor félrerakása, hogy a felső részt ki lehessen bújtatni.

http://kepfeltoltes.hu/view/090628/a_venti...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/090628/sz_tsze...ltoltes.hu_.jpg

4. a lapát lakhelye

http://kepfeltoltes.hu/view/090628/az__ll_...ltoltes.hu_.jpg

5. a hibás tengely két vége

http://kepfeltoltes.hu/view/090628/a_hib_s...ltoltes.hu_.jpg

Javítani vagy úgy lehet, hogy a törött alkatrészt gyors-kötözővel és ragasztóval rögzítve visszaszereljük (mint ahogy az egyik képen látszik), vagy amit én csináltam, hogy ne a már „fáradt” műanyagot kínozzam tovább.

Levágtam az ép oldal kilógó részét, majd csináltam egy műa. darabot majd erre rögzítettem a levágott dkarikát, amit a sérült oldalba ragasztottam.

Az ép oldalba lyukat fúrtam, majd kialakítottam a hornyot ami az elfordulás ellen biztosítja a csapot.

http://kepfeltoltes.hu/view/090628/jav_t_s...ltoltes.hu_.jpg

Remélem hasznotokra válik ez a leírás.

[/q

Sajnos nem tudom megnézni a képeket amit elvileg látnom kellene, esetleg valaki feltudná rakni? Nekem azt írja ki hogy a kép nem látható, próbáltam már több böngészővel is.

Előre is kösz

Elküldve

Sziasztok!

Van egy 2003-as G Astra autóm (Z14XE), benzines. A probléma több hete fennáll, hogy 2-esben, és néha 3-ban 1500-2000 fordulat között nincs benne erő, nem gyorsul az autó. Amikor eléri a 2000-es fordulatot megugrik, és tökéletesen megy. Amikor fennáll a probléma a motor hangja is megváltozik. Hidegen és bemelegedve is csinálja, viszont nem mindig, de elég gyakran. 2 szerelőnél is volt már az autó, egyik sem tudta megoldani. Volt benzin szűrő csere, volt diagnosztikán (nem mutatott ki semmit). Már nem tudom hova vigyem, mi lehet a probléma :D .

Valaki adjon valami tippet, hogy mi lehet a baj. Előre is köszönöm!

Elküldve
Van egyáltalán benne ABS?

Persze,hogy van benn abs,az egyik autoalkatrészes boltban megnézték a forgalmim alapján,meg amúgy is nem fapados,csak egy két fapados futkozik abs nélkül.

Elküldve
Persze,hogy van benn abs,az egyik autoalkatrészes boltban megnézték a forgalmim alapján,meg amúgy is nem fapados,csak egy két fapados futkozik abs nélkül.

Mint pl az enyém. :D

Elküldve

Az opel gyári riasztóját szerintem ne hasonlítsuk egy profi riasztóhoz. Ismerjük hogyan nyitják ki a G Astrákat, pont ezért nem bíznám rá a gyári kulcsra a riasztó kikapcsolását.

Tudtommal, a világ ezen tájára szállítottak ABS nélküli cuccal. Lehet csak nem rakták össze rendesen. Nézd meg EPC-ben, hogy gyárilag van-e benne ABS. Ha ilyen kábellógós dolog van, akkor lehet csak a jeladónál van valami gebasz.

Gyárilag van benn abs.lehet nincs is benn a jeladó,mert ugye a kaszniból jön a kábel a végén dugasszal,de arra nem csatlakozik semmi,csak ugy van,

Elküldve
Nem értelek titeket...

Ismétlem, a riasztóm nem gyári (tehát a központi egysége sem az, sőt az érzékelők is mások, és a vezetékelése is teljesen máshogy van), csak a gyári kulcsról működik. Az meg nem tökmindegy hogy milyen gombot kell nyomni a ki/bekapcsolásához? A gyári riasztónak sem a távirányító a gyengéje szvsz... sőt, a tekintetben még jobb is mint sok mai riasztó amit 100m-ről is lehet ki/bekapcsolni, hogy emezt 3m-nél messzebbről nem lehet, így nehezebb ellopni a kulcs jelét.

Bátyámnak olyan riasztója van, amihez nem távirányítót kapott, hanem egy kis (2x0,5x0,5 cm) műanyagnak-kinéző vackot, amit a megfelelő irányból és oldalról hozzá kell érintenie a megadott ponthoz (nála a szélvédő bal alsó sarka) és az élesíti ki/be a riasztót. Ugyan ez a kütyü egyben az immó kapcsoló és a motorháztető-riasztó-kiiktatója (csak akkor tudod kinyitni a mocitetőt, ha külön kikapcsolod, mert különben riaszt) is. Természetesen ekkor nem a szélvédőhöz, hanem az utastérben kell a megfelelő helyre a megfelelő pozícióban odarakni x mp-ig.

Elvitte, berakták és a végén odaadták neki a kütyüt, hogy ha el tudja indítani az autót, akkor ingyen volt a szerkezet és a beszerelés. :D

Tehát itt jelet sem lehet nagyon lopni max. azt a vackot, de akkor is tudni kell, hogy hova mennyi ideig rakd.

Elküldve
Sziasztok!

Van egy 2003-as G Astra autóm (Z14XE), benzines. A probléma több hete fennáll, hogy 2-esben, és néha 3-ban 1500-2000 fordulat között nincs benne erő, nem gyorsul az autó. Amikor eléri a 2000-es fordulatot megugrik, és tökéletesen megy. Amikor fennáll a probléma a motor hangja is megváltozik. Hidegen és bemelegedve is csinálja, viszont nem mindig, de elég gyakran. 2 szerelőnél is volt már az autó, egyik sem tudta megoldani. Volt benzin szűrő csere, volt diagnosztikán (nem mutatott ki semmit). Már nem tudom hova vigyem, mi lehet a probléma :D .

Valaki adjon valami tippet, hogy mi lehet a baj. Előre is köszönöm!

ha twinportos lenne, azt mondanám hogy az ment tönkre

Elküldve
Sziasztok!

Van egy 2003-as G Astra autóm (Z14XE), benzines. A probléma több hete fennáll, hogy 2-esben, és néha 3-ban 1500-2000 fordulat között nincs benne erő, nem gyorsul az autó. Amikor eléri a 2000-es fordulatot megugrik, és tökéletesen megy. Amikor fennáll a probléma a motor hangja is megváltozik. Hidegen és bemelegedve is csinálja, viszont nem mindig, de elég gyakran. 2 szerelőnél is volt már az autó, egyik sem tudta megoldani. Volt benzin szűrő csere, volt diagnosztikán (nem mutatott ki semmit). Már nem tudom hova vigyem, mi lehet a probléma :D .

Valaki adjon valami tippet, hogy mi lehet a baj. Előre is köszönöm!

A kulcsszó talán kimaradt,mégpedig,hogy milyen a hangja olyankor?

Elküldve

Miért van az, hogy a távirányítós kulcsomon a piros led folyamatosan világít? Akárhányszor elemet cserélek egy darabig megfelelően működik aztán elkezd folyamatosan világítani és akkor nem működik.

Elküldve
A kulcsszó talán kimaradt,mégpedig,hogy milyen a hangja olyankor?

Fura röcögő, relés hangot ad ki. Nehéz megfogalmazni. :D

A fordulatszám emelkedik közben, mintha a motor megfelelően forogna, csak nem adna át a nyomatékot...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.